Ik wilde je bijna de nieuwe k_man gaan noemen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:31 schreef Gellius het volgende:
Ach ja, it's really getting old really fast.

Ja, vind ik ook. Degene die het gemakkelijkst is, het minst neurotisch dus, kan zich best aanpassen en even dat glas op de tweede plank van boven aan de linkerkant zetten. Ik ben van ons tweeën de Grote Aanpasser, al heeft het wel even geduurd. Inmiddels zet ik altijd het slaapkamerraam open, niet half of op een kier maar helemaal. Ik kook pasta en groenten in koud water, niet in warm, want daar zitten bacteriën in, ja, echt waar, wist je dat niet?! Ik koop geen wc-rolhouder, dat is 'fout', de rollen kunnen gewoon op de rand van de wasbak staan. Ook koop ik geen badmat, want badmatten zijn burgerlijk en eveneens bacteriënhaarden, en alsof het allemaal niks kost, ga ik elke dag op een schone handdoek staan als ik uit de douche stap. Ook bestudeer ik dagelijks een grote stapel vers wasgoed, want de wasmachine draait doorlopend. Dat kun je raar vinden (ik vind het nogal raar), maar schone kleren zijn ook iets waard. Ik draai altijd alle deuren op slot als ik het huis verlaat. De ramen laat ik open. Als ik iets uit mijn handen laat vallen, pak ik meteen de stofzuiger, en niet pas na een kwartier. Ik ruim na het eten onmiddellijk de tafel af. Als ik naar de sportschool ga, neem ik altijd een tas met lege flessen mee voor in de glasbak. Ik ruim aan het eind van de dag het hele huis op. Ik vergeet niet het bakje van de espressomachine te legen. 's Nachts staat de televisie uit, niet op stand-by (brandgevaar). Ik koop de duurste olijfolie, daarop mag je niet bezuinigen. Ik koop altijd spinazie bij rood vlees, tegen kanker. De beste afwasmachineblokjes zijn van SUN, het overkomt mij nooit om met het verkeerde merk thuis te komen. Thee drink ik uit een glas, niet uit een beker. Koffie: ook een glas, of eigenlijk een glaasje (duralex). Vlees koop ik nooit bij de Albert Heijn, allemaal giftige troep, daarvoor ga je naar de slager.quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:28 schreef wonderer het volgende:
Aan de andere kant, je mag toch wel van je partner verwachten dat hij/zij een beetje rekening met je grillen houdt en wat moeite doet om die glazen op de juiste plek terug te zetten? Als dat voor jou belangrijk is...

quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:55 schreef NoCigar het volgende:
Pasta koken in koud water lijkt me overigens een hele prestatie.

Ik zei "beetje"quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:48 schreef Nadine26 het volgende:verhaal

Dat is niet helemaal waar. Er zijn nu eenmaal zaken in het leven waar niemand controle over heeft. Veel mensen kunnen daar laconiek onder blijven en hun schouders ophalen. Wie er meer moeite mee heeft, ontwikkelt waarschijnlijk neuroses.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:43 schreef Thisbe het volgende:
Neuroses over het rechtzetten van spullen zijn voor mensen die over de andere dingen in het leven geen controle hebben.

quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:48 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Degene die het gemakkelijkst is, het minst neurotisch dus, kan zich best aanpassen en even dat glas op de tweede plank van boven aan de linkerkant zetten. Ik ben van ons tweeën de Grote Aanpasser, al heeft het wel even geduurd. Inmiddels zet ik altijd het slaapkamerraam open, niet half of op een kier maar helemaal. Ik kook pasta en groenten in koud water, niet in warm, want daar zitten bacteriën in, ja, echt waar, wist je dat niet?! Ik koop geen wc-rolhouder, dat is 'fout', de rollen kunnen gewoon op de rand van de wasbak staan. Ook koop ik geen badmat, want badmatten zijn burgerlijk en eveneens bacteriënhaarden, en alsof het allemaal niks kost, ga ik elke dag op een schone handdoek staan als ik uit de douche stap. Ook bestudeer ik dagelijks een grote stapel vers wasgoed, want de wasmachine draait doorlopend. Dat kun je raar vinden (ik vind het nogal raar), maar schone kleren zijn ook iets waard. Ik draai altijd alle deuren op slot als ik het huis verlaat. De ramen laat ik open. Als ik iets uit mijn handen laat vallen, pak ik meteen de stofzuiger, en niet pas na een kwartier. Ik ruim na het eten onmiddellijk de tafel af. Als ik naar de sportschool ga, neem ik altijd een tas met lege flessen mee voor in de glasbak. Ik ruim aan het eind van de dag het hele huis op. Ik vergeet niet het bakje van de espressomachine te legen. 's Nachts staat de televisie uit, niet op stand-by (brandgevaar). Ik koop de duurste olijfolie, daarop mag je niet bezuinigen. Ik koop altijd spinazie bij rood vlees, tegen kanker. De beste afwasmachineblokjes zijn van SUN, het overkomt mij nooit om met het verkeerde merk thuis te komen. Thee drink ik uit een glas, niet uit een beker. Koffie: ook een glas, of eigenlijk een glaasje (duralex). Vlees koop ik nooit bij de Albert Heijn, allemaal giftige troep, daarvoor ga je naar de slager.

Vanaf mijn zevende is ons gezin gestalkt, voor de duur van meerdere jaren. Als er een situatie is waarbij je alle controle kwijt bent, is het dan wel. Ik denk dat dat wel meegeholpen heeft in het ontwikkelen van een drang naar controle.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 05:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er zijn nu eenmaal zaken in het leven waar niemand controle over heeft. Veel mensen kunnen daar laconiek onder blijven en hun schouders ophalen. Wie er meer moeite mee heeft, ontwikkelt waarschijnlijk neuroses.
Ik zou graag van het eerste soort zijn, maar dat is nu eenmaal niet zo. Tot op zekere hoogte koester ik mijn rariteiten, want ze stellen me in staat om met de werkelijkheid om te gaan.

Good morning!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:05 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Good morning, how are you -koekoek- lalala la laaa laaaaa. Wat een vreemd liedje was dat.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |