Die zin kan zo op een tegeltje.quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:34 schreef Lienekien het volgende:
Het Delen Van Je Leven is natuurlijk meer dan de blauwe handdoeken.
Dat klinkt niet best.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:55 schreef Z het volgende:
Het is een godgruwelijke k*t week aan het worden. Alleen maar ellende en er gaat van alles mis.
DaD maakt zich wat mij betreft terecht zorgen. Ik ben ook niet de makkelijkste om mee samen te leven; alles moet op mijn manier gebeuren en ik heb altijd gelijk. Dat verandert niet zomaar.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt van tevoren piekeren over 'wat nou als', maar als het straks allemaal gewoon gebeurt, dan kun je ermee omgaan. En dan valt het soms niet mee, maar meestal wel. En denk je over sommige dingen: heb ik me dáár nou zo druk om gemaakt?
quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:55 schreef Z het volgende:
Het is een godgruwelijke k*t week aan het worden. Alleen maar ellende en er gaat van alles mis.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
DaD maakt zich wat mij betreft terecht zorgen. Ik ben ook niet de makkelijkste om mee samen te leven; alles moet op mijn manier gebeuren en ik heb altijd gelijk. Dat verandert niet zomaar.
Het lijkt alsof je van de ene op de andere dag kunt beslissen dat je je niet langer druk maakt om dingen die er eigenlijk niet toe doen, maar het tegendeel is waar: het vergt een constante inspanning. In mijn geval is het een voortdurend tegen de stroom van mijn gevoelens in zwemmen. Ik wil me heus niet druk maken om koffiekopjes die met hun oortjes de verkeerde kant opstaan, maar ik doe het toch.Ik doe mijn uiterste best om zulke banaliteiten voor mezelf te houden.
Kopjes en glazen zijn voorbeelden, maar het geldt voor bijna alles wat ik doe.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Mijn 'wat nou als...' was wel wat breder dan alleen '...hij de kopjes verkeerd in de kast zet". Samenwonen gaat natuurlijk over meer dan dat.
Lijkt me lastig, zo'n dwangmatigheid. En ik snap dat dat geen knop is die je om zet.
Juist. Het servies is een onschuldige uitwas. Het gaat om de onrealistische verwachtingen die je hebt en die je aan moet passen als je met iemand samen gaat leven. Je kunt héél streng zijn voor jezelf, maar niet voor je geliefde.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kopjes en glazen zijn voorbeelden, maar het geldt voor bijna alles wat ik doe.
Zij is natuurlijk blij met elke moeite die jij je getroost.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:47 schreef Gellius het volgende:
Ik ben ook 'n chaoot, maar ik doe mijn best om háár ordeningsprincipes te doorgronden. Maar van sommige "vaste plekken" of "vaste manieren van doen" begrijp ik niet altijd de logica, en dan is het ook lastig om te accommoderen.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef Z het volgende:
Werk, drukte, fouten.
Maar goed. Oplossingen dienen zich nu wel weer aan. Ik hou er alleen niet van als dingen fout gaan. Vooral als ik al heel lang geleden aangegeven heb het te druk te hebben en dat daar dan niets mee gebeurd. Tijd voor iets anders denk ik.
Dan zou Do2 van z'n leven niet weer iets hoeven doen in huis.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Als ik echt wil dat iets op mijn manier gebeurt, dan vind ik het ook prima om het zelf te doen.
En dan zeggen ze: je trekt wel aan de bel, hè, als het nodig is? En dan doe je dat en dan gebeurt er niks. Je trekt toch wel aan de bel, hè? JA, WAT DOE IK NOU AL DRIE KEER, DAN?!quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef Z het volgende:
Werk, drukte, fouten.
Maar goed. Oplossingen dienen zich nu wel weer aan. Ik hou er alleen niet van als dingen fout gaan. Vooral als ik al heel lang geleden aangegeven heb het te druk te hebben en dat daar dan niets mee gebeurd. Tijd voor iets anders denk ik.
Kom, hoe de vuilniszakken de container ingaan, komt toch niet zó precies?quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dan zou Do2 van z'n leven niet weer iets hoeven doen in huis.
We hebben zo'n ondergrondse vuilcontainer met een pasje, en het pasje moet wel precies netjes tegen het randje aanliggen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom, hoe de vuilniszakken de container ingaan, komt toch niet zó precies?
Nou, nee. Daar ben ik te lui voor.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:00 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jij niet neurotisch?
Je moet gewoon onderhandelen. Vantevoren mee beginnen, en blijven doen naar behoefte. Ik doe bijvoorbeeld vrijwel alles in huis, maar daar staat tegenover dat hij de boodschappen haalt en kookt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dan zou Do2 van z'n leven niet weer iets hoeven doen in huis.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We hebben zo'n ondergrondse vuilcontainer met een pasje, en het pasje moet wel precies netjes tegen het randje aanliggen..
Nou, ik hang dan wel even stiekem uit het raam.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
![]()
Ga jij ernaast staan, als hij het doet?
Ik laat 'm er trouwens nooit opliggen, houd hem er alleen even voor.
Nee, nee! Claudia geeft heel goede tips. Ik zou een tijdelijke hotline met Claudia nemen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nou, ik hang dan wel even stiekem uit het raam.
Dit wordt een ramp..
Zo is het precies.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan zeggen ze: je trekt wel aan de bel, hè, als het nodig is? En dan doe je dat en dan gebeurt er niks. Je trekt toch wel aan de bel, hè? JA, WAT DOE IK NOU AL DRIE KEER, DAN?!
Dat is een goede. Daar ga ik eens over nadenken.quote:Frustrerend, en ik ben nog hard aan het leren om me niet té verantwoordelijk te voelen.
Dat is niet onderhandelen, maar 'score keeping'. Grote fout, inderdaad. Het heeft meer weg van chantage dan overleg.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:12 schreef Z het volgende:
Onderhandelen is link vind ik. Want dan krijg je snel "Ik heb dit gedaan, dus jij moet dit doen." gesprekken. Voor wat hoort wat, zo werkt het niet echt in een/mijn relatie.
Mijn collega noemt dat 'de vaardigheid om dingen langs je heen/van je af te laten glijden'quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:13 schreef Z het volgende:
Dat is een goede. Daar ga ik eens over nadenken.
We hebben ons best voor je gedaan.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Bijzonder interessant om terug te lezen.
Dat zou ik trouwens in de zorg, als het gaat om meer dan 'wel of geen diploma', waarschijnlijk niet kunnen. Daarom werk ik ook niet in de zorg.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:23 schreef ShadyLane het volgende:
In het onderwijs moet je wel. Binnen de idiote omstandigheden, die niet mijn schuld zijn, probeer ik er nog wat van te maken en daar houdt mijn verantwoordelijkheid op.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:15 schreef Frollo het volgende:
Hey Wonderer, zie ik nou goed dat je in Concord, NH woont?
Ik ga daar in september heen, naar New England, heb je nog wat tips? Zo'n Mystic Seaport bijvoorbeeld, is dat nou een hele foute tourist trap of is het ook wel echt interessant?
Die werkt hier prima, jaquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zie wel iets in een combinatie nonchalant-nonchalant
Agree. Het feit dát al die glazen in een kast komen vind ik al heel wat. En ik heb genoeg neuroses, maar die zitten niet op het gebied van het inrichten van een huis of het opruimen daarvan.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zie wel iets in een combinatie nonchalant-nonchalant
Er is bij mij een kamer vrij, Pope. Maar ik denk dat ik daar maar m'n bibliotheek in ga betrekken.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:56 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
En ik wil godverdomme alsjeblieft dat jullie over je hart strijken en als je hoort dat ergens woonruimte jullie dat mij laten weten..
Oh, ik bedoel niet dat ik per se naar Concord ga, wellicht kom ik daar wel helemaal niet, maar ik dacht gewoon dat je als New Hampshirenaar de rest van New England misschien ook wel een beetje zou kennen. Maar misschien is dat wel een heel stomme gedachte van me. Alsof ik een Spanjaard vraag waar het een beetje gezellig is in Griekenland.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:04 schreef wonderer het volgende:
Ik heb geen idee wat Mystic Seaport is, eigenlijk. Het NH museum is wel aardig, het State House ook (daar kun je gewoon rondlopen en binnenkijken terwijl de ambtenaren aan het werk zijn)... Blijf je alleen in Concord of heb je een auto? Dan moet je wel even de bergen in natuurlijk, en Portsmouth aan de kust.
Maar waarom Concord?
Ahhhquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oh, ik bedoel niet dat ik per se naar Concord ga, wellicht kom ik daar wel helemaal niet, maar ik dacht gewoon dat je als New Hampshirenaar de rest van New England misschien ook wel een beetje zou kennen. Maar misschien is dat wel een heel stomme gedachte van me. Alsof ik een Spanjaard vraag waar het een beetje gezellig is in Griekenland.
Anyway, Mystic Seaport in Connecticut is een gerestaureerde? nagebouwde? 19e-eeuwse haven en tevens museum. En aangezien ik graag een scheepvaartmuseumpje meepik als ik ergens ben (Istanbul, Barcelona, IJmuiden...) lijkt dit me ook wel interessant.
Of we een auto hebben? Zeker weten. De bedoeling is dat we in Boston aankomen, een paar dagen in New England en langs de kust rondtoeren om herfstbladeren respectievelijk walvissen te kijken en dan naar Linwood, MI tuffen. Daar woont een chatvriendin van mijn vrouw en die willen we echt een keertje ontmoeten. Daarna onder Lake Erie door naar Pittsburgh en Philadelphia en daar weer het vliegtuig in. En dat moet dan allemaal gebeuren in een dag of zeventien, pfff...
Dat is het voorlopige plan tenminste.
Wat zoek je voor hoeveel geld ongeveer, pope? Bij mij op het instituut hangen vaak briefjes met kamers aangeboden. Kan je je huidige kamer te ruil aanbieden? Dat wil nog wel eens helpen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:56 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
En ik wil godverdomme alsjeblieft dat jullie over je hart strijken en als je hoort dat ergens woonruimte jullie dat mij laten weten..
.
Ah toe.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Er is bij mij een kamer vrij, Pope. Maar ik denk dat ik daar maar m'n bibliotheek in ga betrekken.
Dat meisje woont in een stinkkamer waar ik niet bij pas.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:48 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wat zoek je voor hoeveel geld ongeveer, pope? Bij mij op het instituut hangen vaak briefjes met kamers aangeboden. Kan je je huidige kamer te ruil aanbieden? Dat wil nog wel eens helpen.
[ afbeelding ].
Of zoek 'nmeisje
om bij in te trekken. Tips alom hier.
Maar dan woon je dus niet in Amsterdam.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:52 schreef LXIV het volgende:
... Buiten Amsterdam heb je daar een heel huis voor! ...
Ik wilde net zeggen. Als de glazen, handdoeken en andere dingen in de kast liggen, vind ik het al prima. Hoe ze staan, of opgevouwen zijn zal me een rotzorg wezen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Agree. Het feit dát al die glazen in een kast komen vind ik al heel wat.
Wanneer trek je in?quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:43 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen. Als de glazen, handdoeken en andere dingen in de kast liggen, vind ik het al prima. Hoe ze staan, of opgevouwen zijn zal me een rotzorg wezen.
Neuroses over het rechtzetten van spullen zijn voor mensen die over de andere dingen in het leven geen controle hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |