abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58977191
Omdat ik zeer binnenkort op vakantie ga naar Spanje, heb ik maar es een creditcard aangevraagd.
Nu klopt alleen echter mijn naam niet die ze op die card hebben geplant, de tussenvoegsels van mijn achternaam zijn weggelaten.
Wordt dit een probleem als ik straks in Spanje een restaurantrekening oid wil betalen? Als mijn dan naar mijn paspoort vraagt (ik weet niet of dat veel gedaan wordt) dan klopt dus de naam die daarop staat niet volledig met die op de creditcard, en ik weet niet of ze daar moeilijk over gaan doen.
De handtekening is dan verder natuurlijk wel hetzelfde en ook het laatste stuk van mn achternaam maar toch (en mijn handtekening is bovendien kinderlijk simpel en niet echt consistent).

Is die card trouwens uberhaupt wel geldig met een foutief gespelde naam erop die afwijkt van mn paspoort?
pi_58977406
Gaat het enkel om een tussenvoegsel? Ik *denk* dat ze daar niet al te moeilijk over doen.
Ik zou voor de zekerheid ff met de bank/cc verstrekker bellen, wellicht kunnen ze uitsluitsel geven, danwel een nieuwe kaart opsturen....
pi_58977482
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:56 schreef LeXX het volgende:
Gaat het enkel om een tussenvoegsel?
Ja, twee tussenvoegsels zelfs. Nieuwe kaart opsturen is niet meer haalbaar, ik vertrek zondag al.
  donderdag 29 mei 2008 @ 00:06:07 #4
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_58977616
Ik heb nog nooit ergens mijn paspoort in combinatie met mijn creditcard hoeven laten zien, al heb ik geen ervaringen in Spanje. Wel begrijp ik dat als je 'm in een winkel gebruikt, je steeds vaker je bijbehorende pincode dient in te tikken.
Trouwens een onbegrijpelijke blunder van je bank. Hoe moeilijk kan het zijn om een naam goed op een creditcard te krijgen
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_58977836
Het kan wel een probleem gaan worden, verwacht het alleen maar niet.
Alles gaan via de magneetstrip en pincode of zonder pin. Daarbij moet je handtekening achterop vergelijkbaar zijn met een ander officeel document. (vergeet deze handtekeing ook niet !!, want dan kunnen ze hem direct verknippen).

Veel plezier op vakantie

PS mocht het jezelf echt niet goed vinden zitten, de bank kan spoedpasjes aanvragen, kost dik geld (in dit geval voor hun) maar dan heb je hem denk wel vrij snel.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_58981237
Fout van de bank, dus de bank zal een oplossing moeten voordragen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:43:12 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58988794
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 00:06 schreef Wickedangel het volgende:

Trouwens een onbegrijpelijke blunder van je bank. Hoe moeilijk kan het zijn om een naam goed op een creditcard te krijgen
Tussenvoegsels worden vaak apart van de achternaam opgeslagen. Wanneer dan dus alleen de achternaam aan de creditcardmaatschappij wordt doorgegeven werkt het niet..
pi_59089503
Denk dat je in spanje niet tegen erg veel problemen aan loopt. Mits het niet grote juweliers/autoverkopers o.i.d. zijn. Ik denk alleen wel dat je in Nederland sneller problemen krijgt omdat wij hier nog een beetje in een "help een creditcard,fraudegevoelig" fase zitten. Ik zelf controleer altijd naar (incl tussenvoegsels) bij betaling met credit card. Tegenwoordig met de nieuwe creditcards (met pincode) is een gestolen credit card veel moeilijker te gebruiken.
Wat lexx zegt, ff bellen met de maatschappij.

edit; Zie nu net dat je al vertrokken ben. Laat maar weten of je problemen hebt gehad
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_59091483
In Spanje kijken ze bijna altijd ook naar je ID.
Haters gonna hate.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:30:23 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59091659
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:59 schreef teek- het volgende:

[..]

Ja, twee tussenvoegsels zelfs. Nieuwe kaart opsturen is niet meer haalbaar, ik vertrek zondag al.
Vraag of ze hem op het vliegveld klaar willen leggen, dat kan ook. Desnoods in Spanje
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:32:24 #11
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_59091726
Waarom ga je met je CC niet gewoon naar een ATM en haal je wat geld uit de muur. Enige wat je daar voor hoeft te weten is de pin.....verder niemand die er naar kraait.
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')