abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:13:33 #1
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58959234
Gevoelig onderwerp, maar desalniettemin geen reden om het hier niet over te hebben. Het drugsbeleid van defensie.
Momenteel is het zo dat je bij de landmacht, in je vrije tijd een joint rookt zonder je pak aan te hebben, en als je niet meer dan gebruikershoeveelheid hebt en niet met collega's rook. Dat je dan een schriftelijke waarschuwing krijgt en bij de volgende keer ontslag.

Ik weet dat drugs en het werken bij defensie geen goede combi is. Maar wat ik krom vind is dat je in principe elke avond in de bar je laveloos mag zuipen zolang je de volgende dag "inzetbaar" bent. Maar owee als je op zaterdag avond thuis zit en een joint rookt.
Ik snap zelf ook wel dat je niet moet gaan zuipen/blowen als je de volgende dag op de schietbaan moet liggen of dergelijk.

Dit topic is een discussietopic over het gebruik van softdrugs bij defensie.
Met als stelling zie TT.

Ik ben voor een jointje in het weekend als je verlof hebt. Graag jullie gezoute of ongezoute mening.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:15:24 #2
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58959278
Oh nog even dit, ik weet ook wel dat dit er nooit doorkomt als het aan defensie ligt.
pi_58959391
Regelmatig blowen zorgt voor bijwerkingen als vergeetachtigheid en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat defensie daar niets van wilt hebben. Bij 1 blowtje is dit niet het geval, maar er valt niet te meten of je nou wel of niet teveel zou hebben geblowt. Vandaar dat ik me goed kan vinden bij het verbod om te blowen.

Drinken zorgt er wellicht voor dat je je de dag erna heel kut kan voelen, maar verder doet het vrij weinig. Hoewel je natuurlijk altijd uitzonderingen hebt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:23:52 #4
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58959499
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:20 schreef Karammel het volgende:
Regelmatig blowen zorgt voor bijwerkingen als vergeetachtigheid en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat defensie daar niets van wilt hebben. Bij 1 blowtje is dit niet het geval, maar er valt niet te meten of je nou wel of niet teveel zou hebben geblowt. Vandaar dat ik me goed kan vinden bij het verbod om te blowen.

Drinken zorgt er wellicht voor dat je je de dag erna heel kut kan voelen, maar verder doet het vrij weinig. Hoewel je natuurlijk altijd uitzonderingen hebt.
Ok dat vergeetachtigheid is op zich wel een goed argument. Maar ook dat heeft te maken met hoeveel je het doet. Als je bijvoorbeeld 1x per jaar tijdens het zomerverlof een joint zou roken dat valt dat vergeetachtigheid ook wel mee en toch mag het niet.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:26:34 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58959565
quote:

Regelmatig zuipen is ook niet bepaald goed voor je geheugen. En stellen dat drinken vrij weinig met je doet behalve dat je je kut voelt de volgende dag is ook redelijk naïef te noemen. Met elk biertje dat je drinkt sterven er gemiddeld 1500 hersencellen af.

En nee, ik ben niet tegen alcohol ofzo (drink zelf ook met behoorlijke regelmaat), maar mensen bagatelliseren de effecten van alcohol maar al te graag omdat het maatschappelijk geaccepteerd is om te drinken, en blowen is een stuk minder geaccepteerd. Dus dan proppen blowen maar in het verdomhoekje.

En dan kunnen we het ook nog over roken hebben. Hoe kan Defensie het accepteren van mensen die op ieder moment van de dag 100% moeten kunnen presteren zich kapot roken aan de zware shag..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_58959637
quote:

Alcohol doet dus bij regelmatig gebruik precies hetzelfde als wat jij in je eerste alinea neerzet.

Overigens had ik er niet aan moeten denken mijn dienstplichttijd zonder softdrugs uit te moeten zitten, wat een totale tijdsverspilling was dat.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:30:01 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_58959675
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Regelmatig zuipen is ook niet bepaald goed voor je geheugen. En stellen dat drinken vrij weinig met je doet behalve dat je je kut voelt de volgende dag is ook redelijk naïef te noemen. Met elk biertje dat je drinkt sterven er gemiddeld 1500 hersencellen af.

En nee, ik ben niet tegen alcohol ofzo (drink zelf ook met behoorlijke regelmaat), maar mensen bagatelliseren de effecten van alcohol maar al te graag omdat het maatschappelijk geaccepteerd is om te drinken, en blowen is een stuk minder geaccepteerd. Dus dan proppen blowen maar in het verdomhoekje.

En dan kunnen we het ook nog over roken hebben. Hoe kan Defensie het accepteren van mensen die op ieder moment van de dag 100% moeten kunnen presteren zich kapot roken aan de zware shag..
En zo is het
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:30:29 #8
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58959690
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:26 schreef fathank het volgende:

[..]

En roken en drinken zelfs promoten. Tijdens oefeningen in bijvoorbeeld duitsland mogen we altijd sigaretten en drank belasting/accijnsvrij kopen. Beperkt aantal dat wel.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:54:07 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58960373
Drugs legaliseren, ook voor millitairen.

Overigens, als het oorlog word zal je commandant je gewoon aan de speed helpen als je 30 uur lang wakker moet blijven. Voor piloten op lange missies is dat standaardprocedure.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:27:19 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58961071
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Drugs legaliseren, ook voor millitairen.

Overigens, als het oorlog word zal je commandant je gewoon aan de speed helpen als je 30 uur lang wakker moet blijven. Voor piloten op lange missies is dat standaardprocedure.
Gelukkig vliegen we dat soort missies niet met de F16.
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:28:51 #11
21467 franske19
Hit the deck!
pi_58961106
Alcohol is na een dag wel het uit het lichaam verdwenen. De werkzame bestanddelen van cannabis kunnen, helemaal bij regelmatig gebruik, opgeslagen worden in het lichaam en vrijkomen tijdens bijvoorbeeld zware inspanning.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:05:53 #12
pi_58962035
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gelukkig vliegen we dat soort missies niet met de F16.
Nu misschien niet, maar als de nood aan de man komt, en je zit in je in de lucht bij getankte JSF, dan sta je strak. Doctors orders.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_58963185
Heeft allemaal te maken met de wettelijke definitie van drugs. Alcohol en tabak zijn geen drugs, volgens de opiumwet. Cannabis wel, dus is cannabis verboden. Dat is hypocriet, maar dat zijn wel meer dingen. Bovendien kan elke militair aan het begin van het zomerverlof blowen wat hij wilt aangezien de kans op controleren dan vrijwel nihil is.

Defensie moet gewoon ergens de lijn trekken. Op uitzending wordt er bijvoorbeeld ook geen alcohol geschonken. Van je personeel verwachten dat ze dat thuis ook niet doen is iets te veel van het goede. En sigaretten, tsja, het is niet echt goed voor je gezondheid maar aangezien het geen drug is, is dat ieders eigen verantwoordelijkheid. Wat dat betreft kan je het beste iedereen jaarlijks testen op fysiek gebied, wat ook gebeurt geloof ik.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:52:29 #14
157922 fathank
pi_58963301
En militairen die drugs willen gebruiken doen het toch wel. Zie het vaak genoeg op houseparty's en dergelijke. Laatst zelfs iemand in uniform in de coffeeshop zien zitten (hoe snugger ben je dan ).
pi_58963750
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:52 schreef fathank het volgende:
En militairen die drugs willen gebruiken doen het toch wel. Zie het vaak genoeg op houseparty's en dergelijke. Laatst zelfs iemand in uniform in de coffeeshop zien zitten (hoe snugger ben je dan ).
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:53:54 #16
157922 fathank
pi_58964679
quote:
Was trouwens iemand met een rode baret. Dan doe je de bijnaam wel eer aan
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:21:31 #17
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58965287
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:47 schreef waht het volgende:
Heeft allemaal te maken met de wettelijke definitie van drugs. Alcohol en tabak zijn geen drugs, volgens de opiumwet. Cannabis wel, dus is cannabis verboden. Dat is hypocriet, maar dat zijn wel meer dingen. Bovendien kan elke militair aan het begin van het zomerverlof blowen wat hij wilt aangezien de kans op controleren dan vrijwel nihil is.

Defensie moet gewoon ergens de lijn trekken. Op uitzending wordt er bijvoorbeeld ook geen alcohol geschonken. Van je personeel verwachten dat ze dat thuis ook niet doen is iets te veel van het goede. En sigaretten, tsja, het is niet echt goed voor je gezondheid maar aangezien het geen drug is, is dat ieders eigen verantwoordelijkheid. Wat dat betreft kan je het beste iedereen jaarlijks testen op fysiek gebied, wat ook gebeurt geloof ik.
Ja, elk jaar krijgen we een fittest en conditieproef. Die fittest houdt in dat je in 12 min tijd minimaal 2400 m moet lopen en daarna minimaal 20 x opdrukken in 1 min en 30 sit ups in 1 min. En de conditie proef is 5 km lopen zonder bepakking, 5 km met bepakking, de hindernisbaan binnen bepaalde tijd en wat kistjes van 30 kg sjouwen.

Dit alles is echt een eitje.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:23:18 #18
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58965326
quote:
Je wilt niet weten hoeveel collega's het toch doen, van soldaten tot kapiteins. En de controle erop is er niet. Alleen als ze je verdenken van drugs gebruik dan mogen ze pas bloed/urine van je afnemen om te checken.
  donderdag 29 mei 2008 @ 00:25:34 #19
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58978074
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:28 schreef franske19 het volgende:
Alcohol is na een dag wel het uit het lichaam verdwenen. De werkzame bestanddelen van cannabis kunnen, helemaal bij regelmatig gebruik, opgeslagen worden in het lichaam en vrijkomen tijdens bijvoorbeeld zware inspanning.

ik weet toevallig, dat bij regelmatig gebruik.. het nog sneller uit je lichaam is, dan 1 x een joint per week.
Ga maar eens vragen bij een Drugspunt ofzo.

Ben toevallig op een lamme avond de drugsbus die toevallig in den bosch binnen gestapt omdat ik droog ergens wilde kunnen roken ...

en alles kunnen vragen gelijk, niet veel is blijven hangen, was hardstikke bezopen, maar dat vond ik nog verbazingwekkend. Heb zelf nooit geblowd, vind dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken, je ziet het effect wel bij het presteren op de werkvloer.

Of dit nu komt doordat iemand een joint heeft gerookt, of heeft gezopen, ach al heeft ie steeds last van zijn neus. het gaat om het presteren op het werk, doe je dat niet goed, maakt mij de reden geen zak uit dan moet je eruit.. maar kan niet geloven dat je van 1 jointje per week ineens links en rechts om draaien gaat.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58978569
Ik vind dat men tegenwoordig jointjes sowieso zwaar overschat, hele avond dik zuipen moet gewoon kunnen, maar 1/2 jointjes roken dan is het meteen een doodszonde. Ik vind het echter voor militairen een verhaal apart...een militair moet ook een soort voorbeeld zijn en ik vind dat die dan ook zeker niet bezopen etc moeten zijn, maar op je vrije zaterdagavond een jointje roken kan volgens mij helemaal geen kwaad.
  donderdag 29 mei 2008 @ 01:00:36 #21
pi_58978781
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:21 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Ja, elk jaar krijgen we een fittest en conditieproef. Die fittest houdt in dat je in 12 min tijd minimaal 2400 m moet lopen en daarna minimaal 20 x opdrukken in 1 min en 30 sit ups in 1 min. En de conditie proef is 5 km lopen zonder bepakking, 5 km met bepakking, de hindernisbaan binnen bepaalde tijd en wat kistjes van 30 kg sjouwen.

Dit alles is echt een eitje.
Vooral met een flinke snats is het goed te doen.
pi_58978824
Ik rook regelmatig een jointje en kan niet zeggen dat ik ergens last van heb..qua prestaties dan..
Ik denk dat alcohol meer met je doet *day after, als wiet/hasj...
Iig, dat is mijn ervaring..
Something I Call Personality...
pi_58992927
Ik ken een jongen, niet bij defensie, waarmee ik langere tijd heb samengewerkt. Hij rookte ook regelmatig jointjes. Je merkte 'm gewoon met de maand slomer en trager van begrip worden.
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:21:46 #24
211797 Esses
Splendide mendax
pi_58999405
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:44 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ken een jongen, niet bij defensie, waarmee ik langere tijd heb samengewerkt. Hij rookte ook regelmatig jointjes. Je merkte 'm gewoon met de maand slomer en trager van begrip worden.
Klinkt ongelovenlijk bekend.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59003498
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:21 schreef Esses het volgende:

[..]

Klinkt ongelofenlijk bekend.
Heb jij ook weer wat geleerd vandaag!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')