Ok dat vergeetachtigheid is op zich wel een goed argument. Maar ook dat heeft te maken met hoeveel je het doet. Als je bijvoorbeeld 1x per jaar tijdens het zomerverlof een joint zou roken dat valt dat vergeetachtigheid ook wel mee en toch mag het niet.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:20 schreef Karammel het volgende:
Regelmatig blowen zorgt voor bijwerkingen als vergeetachtigheid en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat defensie daar niets van wilt hebben. Bij 1 blowtje is dit niet het geval, maar er valt niet te meten of je nou wel of niet teveel zou hebben geblowt. Vandaar dat ik me goed kan vinden bij het verbod om te blowen.
Drinken zorgt er wellicht voor dat je je de dag erna heel kut kan voelen, maar verder doet het vrij weinig. Hoewel je natuurlijk altijd uitzonderingen hebt.
Regelmatig zuipen is ook niet bepaald goed voor je geheugen. En stellen dat drinken vrij weinig met je doet behalve dat je je kut voelt de volgende dag is ook redelijk naïef te noemen. Met elk biertje dat je drinkt sterven er gemiddeld 1500 hersencellen af.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:20 schreef Karammel het volgende:
Regelmatig blowen zorgt voor bijwerkingen als vergeetachtigheid en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat defensie daar niets van wilt hebben. Bij 1 blowtje is dit niet het geval, maar er valt niet te meten of je nou wel of niet teveel zou hebben geblowt. Vandaar dat ik me goed kan vinden bij het verbod om te blowen.
Drinken zorgt er wellicht voor dat je je de dag erna heel kut kan voelen, maar verder doet het vrij weinig. Hoewel je natuurlijk altijd uitzonderingen hebt.
Alcohol doet dus bij regelmatig gebruik precies hetzelfde als wat jij in je eerste alinea neerzet.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:20 schreef Karammel het volgende:
En zo is hetquote:Op woensdag 28 mei 2008 11:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Regelmatig zuipen is ook niet bepaald goed voor je geheugen. En stellen dat drinken vrij weinig met je doet behalve dat je je kut voelt de volgende dag is ook redelijk naïef te noemen. Met elk biertje dat je drinkt sterven er gemiddeld 1500 hersencellen af.
En nee, ik ben niet tegen alcohol ofzo (drink zelf ook met behoorlijke regelmaat), maar mensen bagatelliseren de effecten van alcohol maar al te graag omdat het maatschappelijk geaccepteerd is om te drinken, en blowen is een stuk minder geaccepteerd. Dus dan proppen blowen maar in het verdomhoekje.
En dan kunnen we het ook nog over roken hebben. Hoe kan Defensie het accepteren van mensen die op ieder moment van de dag 100% moeten kunnen presteren zich kapot roken aan de zware shag..
En roken en drinken zelfs promoten. Tijdens oefeningen in bijvoorbeeld duitsland mogen we altijd sigaretten en drank belasting/accijnsvrij kopen. Beperkt aantal dat wel.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Regelmatig zuipen is ook niet bepaald goed voor je geheugen. En stellen dat drinken vrij weinig met je doet behalve dat je je kut voelt de volgende dag is ook redelijk naïef te noemen. Met elk biertje dat je drinkt sterven er gemiddeld 1500 hersencellen af.
En nee, ik ben niet tegen alcohol ofzo (drink zelf ook met behoorlijke regelmaat), maar mensen bagatelliseren de effecten van alcohol maar al te graag omdat het maatschappelijk geaccepteerd is om te drinken, en blowen is een stuk minder geaccepteerd. Dus dan proppen blowen maar in het verdomhoekje.
En dan kunnen we het ook nog over roken hebben. Hoe kan Defensie het accepteren van mensen die op ieder moment van de dag 100% moeten kunnen presteren zich kapot roken aan de zware shag..
Gelukkig vliegen we dat soort missies niet met de F16.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Drugs legaliseren, ook voor millitairen.
Overigens, als het oorlog word zal je commandant je gewoon aan de speed helpen als je 30 uur lang wakker moet blijven. Voor piloten op lange missies is dat standaardprocedure.
Nu misschien niet, maar als de nood aan de man komt, en je zit in je in de lucht bij getankte JSF, dan sta je strak. Doctors orders.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gelukkig vliegen we dat soort missies niet met de F16.
quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:52 schreef fathank het volgende:
En militairen die drugs willen gebruiken doen het toch wel. Zie het vaak genoeg op houseparty's en dergelijke. Laatst zelfs iemand in uniform in de coffeeshop zien zitten (hoe snugger ben je dan).
Was trouwens iemand met een rode baret. Dan doe je de bijnaam wel eer aanquote:Op woensdag 28 mei 2008 13:52 schreef fathank het volgende:
En militairen die drugs willen gebruiken doen het toch wel. Zie het vaak genoeg op houseparty's en dergelijke. Laatst zelfs iemand in uniform in de coffeeshop zien zitten (hoe snugger ben je dan).
Ja, elk jaar krijgen we een fittest en conditieproef. Die fittest houdt in dat je in 12 min tijd minimaal 2400 m moet lopen en daarna minimaal 20 x opdrukken in 1 min en 30 sit ups in 1 min. En de conditie proef is 5 km lopen zonder bepakking, 5 km met bepakking, de hindernisbaan binnen bepaalde tijd en wat kistjes van 30 kg sjouwen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:47 schreef waht het volgende:
Heeft allemaal te maken met de wettelijke definitie van drugs. Alcohol en tabak zijn geen drugs, volgens de opiumwet. Cannabis wel, dus is cannabis verboden. Dat is hypocriet, maar dat zijn wel meer dingen. Bovendien kan elke militair aan het begin van het zomerverlof blowen wat hij wilt aangezien de kans op controleren dan vrijwel nihil is.
Defensie moet gewoon ergens de lijn trekken. Op uitzending wordt er bijvoorbeeld ook geen alcohol geschonken. Van je personeel verwachten dat ze dat thuis ook niet doen is iets te veel van het goede. En sigaretten, tsja, het is niet echt goed voor je gezondheid maar aangezien het geen drug is, is dat ieders eigen verantwoordelijkheid. Wat dat betreft kan je het beste iedereen jaarlijks testen op fysiek gebied, wat ook gebeurt geloof ik.
Je wilt niet weten hoeveel collega's het toch doen, van soldaten tot kapiteins. En de controle erop is er niet. Alleen als ze je verdenken van drugs gebruik dan mogen ze pas bloed/urine van je afnemen om te checken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:52 schreef fathank het volgende:
quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:28 schreef franske19 het volgende:
Alcohol is na een dag wel het uit het lichaam verdwenen. De werkzame bestanddelen van cannabis kunnen, helemaal bij regelmatig gebruik, opgeslagen worden in het lichaam en vrijkomen tijdens bijvoorbeeld zware inspanning.
Vooral met een flinke snats is het goed te doen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:21 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ja, elk jaar krijgen we een fittest en conditieproef. Die fittest houdt in dat je in 12 min tijd minimaal 2400 m moet lopen en daarna minimaal 20 x opdrukken in 1 min en 30 sit ups in 1 min. En de conditie proef is 5 km lopen zonder bepakking, 5 km met bepakking, de hindernisbaan binnen bepaalde tijd en wat kistjes van 30 kg sjouwen.
Dit alles is echt een eitje.
Klinkt ongelovenlijk bekend.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:44 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ken een jongen, niet bij defensie, waarmee ik langere tijd heb samengewerkt. Hij rookte ook regelmatig jointjes. Je merkte 'm gewoon met de maand slomer en trager van begrip worden.
Heb jij ook weer wat geleerd vandaag!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |