abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59282874
Veenendaal De Klomp - Veenendaal Centrum is één uur reizen met de trein volgens de NS-reisplanner. Men moet dan via Utrecht Centraal. Indien men van Veenendaal Centrum naar Utrecht Centraal moet, kan men beter een treinkaartje Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum kopen, dat is dan goedkoper.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:42:15 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59285602
Oh ja, ook nogeens via Maarn is het 29 tariefjoenits, en naar Utrecht is het 34
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59288428
Dieselen in Oost Groningen

Op de zeer zonnige ochtend van vrijdag 6 juni besluit ik mijn vrije dag te spenderen in het altijd gezellige Oost Groningen. Op de planning staan naast enkele goederentreinen ook enkele Spurts van Arriva op het programma en moet er een bezoek worden gebracht aan enkele hoogtepunten van Nieuweschans: de oude lokomotiefloods, de Westerwoldsche Aa en last but not least, de Coop :lol:

Afijn, na een snelle rit in de sneltrein van 6:58 van Leeuwarden naar Groningen stap ik met een 'verse' Koffie in de hand over op de Stoppert naar Bad Neuschanz. De rit verloopt zeer rustig, logisch ook, het is de tegenspits. Te Winschoten stappen de laatste reizigers uit en zie ik rechts van mij het eerste object al staan :-) De ACTS container/afvaltrein van Groningen naar Bremen. Helaas merk ik ook meteen op dat de eerste 2 containerdraagwagens achter de lok leeg zijn. Daar moet iets op bedacht worden...

Te Nieuweschans aangekomen loop ik meteen door naar de fotostek aan de andere kant van het riviertje de Westerwoldsche Aa. Zo'n kwartier later passeert dan de ACTS 7107 met de trein naar Bremen:


Fraai plaatje met links het oude baanwachtershuisje en rechts de oude remise van de Staatsspoorwegen. Er was hier plaats voor 8 stoomloks, maar voor de Tweede Wereldoorlog is de loods helaas buiten gebruik gegaan.

Ik heb het voorlopig wel gezien hier en pak de trein terug naar Zuidbroek. Bij de spoorwegovergang en naastgelegen brug over het Muntdammerdiep klik ik eerst de stoptrein naar Leer(Ostfriesland).



Het buurtgoederenvervoer in Oost Groningen is al tijden niet wat het zou kunnen/moeten zijn. Met slechts 1 tankcontainer aan de haak passeert de RN 6412 de brug over het Muntdammerdiep te Zuidbroek op weg naar Veendam.

Na nog een kort gesprekje met een collega-fotograaf nemen we weer afscheid, hij gaat verder aan zn werk en ik vervolg mijn tocht in een bomvol tweetje naar Groningen Hauptbahnhof. Aldaar loop ik richting het westen, ik hoop op de buurtcargo uit Delfzijl.


Aan de oostkant van station Groningen komen de spoorlijnen uit Leeuwarden, Delfzijl en Roodeschool samen. Met op de voorgrond nog een stukje van de voormalige spoorlijn naar Roden passeert Arriva Spurt 317 uit Delfzijl.

De Buurtcargo uit Delfzijl laat te lang op zich wachten en zodoende besluit ik terug te gaan naar het Oosten van Groningen.

In de boog bij Scheemda is al twee keer de Unit Cargo Onnen - Leer met RN232 door een fotowolk mislukt, driemaal is scheepsrecht zou je zeggen, dus besluit ik er weer heen te gaan, dit keer met meer geluk!


In de boog bij Scheema arriveert de RN 232 241 met drie schamele schuifwandwagens op weg van Onnen naar Leer(Ostfriesland) als Unit Cargo tr 45767.

Nadat deze trein voor het uitrijsein van Scheemda de stoptrein ri Groningen opgewacht heeft, ben ik al weer gearriveerd op het stationnetje en zo pak ik de trein terug naar Zuidbroek. Een lange wandeling de Tussenklappenpolder in om aldaar de ACTS Veendam-shuttle te platen, vanwege de warmte en de tijd doe ik het rustig aan.

Door een plekje onder de bomen is het aangenaam toeven, al laat ACTS wel erg lang op zich wachten.. Een shotje van de in de verte passerende Spurtjes van Arriva kan dan even niet ontbreken.


De zon is vervolgens te ver doorgedraaid dus heeft een plaatje hier van ACTS geen zin meer. Tevens is het bijna tijd voor de retourrit van de Unit Cargo Leer - Onnen. Ik loop in alle rust weer terug naar het station van Zuidbroek en neem de trein naar Sappemeer Oost, daar staat de zon iets beter.


De RN 232 241 passeert nabij Sappemeer met Unit Cargo tr 45766 (Leer-Onnen) een onbeveiligde overweg met andreaskruis.

Ook weer gelukt zeggen we dan :=) Ik pak de eerst volgende trein naar Zuidbroek terug omdat ik rond 17:00 een losse Railion 6400 lok de Tussenklappenpolder in zag duiken. Dat kan maar 1 ding betekenen: De Houtafvaltrein vanuit Veendam rijdt vandaag!!


Om 17u als losse loc richting Veendam en binnen een uur met een beladen Houtafvaltrein terugkeren is een knappe prestatie. De RN 6412 is met 41 stuks Ealos-x'n vol met houtsnippers op weg van Veendam naar Onnen om dit weekend verder vervoert te worden naar Beeskow, Duitsland. Op de achtergrond de imposante silo van Sprik Granen Zuidbroek BV.

Hierna pak ik de trein naar Winschoten om tegen over het station een simpel avondmaal te halen bij de plaatselijke snackbar. Ik moet toch ergens zo'n half uur zien te volbrengen.. Nadat dit uitje geslaagd is rij ik met de volgende trein naar Nieuweschans. Hier staat nog 1 trein op het programma: de ACTS trein uit Bremen naar Groningen. Maar helaas: de trein komt niet opdagen, waarschijnlijk zijn goederenpad gemist en daardoor meteen flink later... enkelspoor tussen Nieuweschans en Ihrhove.

Daarom neem ik genoegen met de stoptrein uit Leer naar Groningen.


Met een bezoekje aan de Coop voor wat speciaal Duits Bier, beeindig ik de tour voor vandaag. Het ging vandaag verrassend genoeg altijd goed met de wolken en de zon, want voor een groot deel van de dag was de hemel zeker niet strak blauw. Het gevecht is dit keer gewonnen door de fotograaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 10-06-2008 21:32:36 ]
pi_59288600
M57 komt de Treinreiswinkel nog één, allerlaatste kans geven. In het hol van de leeuw: hun kantoor in Amsterdam. M57 legt uit dat hij bij zijn Interrailkaart nog een reservering nodig heeft voor deze zomer. De NS kan die trein nog niet boeken, maar de Treinreiswinkel had per mail gezegd dat zij dat wel al kunnen.

Puntje komt bij Paaltje. "U heeft uw Interrail gehaald bij de NS? Nee dan maken wij geen reserveringen voor u."

M57 is klaar met de Treinreiswinkel.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:22:09 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59288651
Die loods in Nieuweschans is nu toch een lunchroom of zoiets Zug?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:24:49 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59288745
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef M57 het volgende:
M57 komt de Treinreiswinkel nog één, allerlaatste kans geven. In het hol van de leeuw: hun kantoor in Amsterdam. M57 legt uit dat hij bij zijn Interrailkaart nog een reservering nodig heeft voor deze zomer. De NS kan die trein nog niet boeken, maar de Treinreiswinkel had per mail gezegd dat zij dat wel al kunnen.

Puntje komt bij Paaltje. "U heeft uw Interrail gehaald bij de NS? Nee dan maken wij geen reserveringen voor u."

M57 is klaar met de Treinreiswinkel.
Ja die fuckers gaan hard voor de Vingerverfcup met de Grote Oren idd
Vorig jaar al eens iets mee geprobeerd. Onvolledige reisweg geboekt, kon ik ter plaatse weer extra tickets kopen. En de tenaamstelling van de reservering deugde niet. Mooie kuttyfuszooi. En ze sturen alles ZO tyfuslaat op dat je al helemaal geen tijd meer hebt om iets recht te zetten.

Treinreiswinkel: Sterf hard met je kop in een god damn touw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59288748
Ja zoiets idd, volgens wiki: culturele pleisterplaats en een koffieschenkerij
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:26:03 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59288786
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja zoiets idd, volgens wiki: culturele pleisterplaats en een koffieschenkerij
Dat kan nog van alles worden natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59289999
Heb weer een nieuw filmpje van Almelo verdiept.
Inmiddels zijn ze bezig met het leeg pompen van 1 van de bakken, staat niet echt goed op beeld, maar het is te zien. Zal donderdag met een betere camera gaan filmen. Zodat je het beter kunt zien.
Tevens zijn begonnen met het uitgraven van de laatste bak (de middelste). En zijn ze flink op dreef met de aanpassingen bij de, bak ingang Almelo CS zijde.

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:01 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59290418
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:02 schreef thats-me het volgende:
Inmiddels zijn ze bezig met het leeg pompen van 1 van de bakken,
Zondag was er nog niks te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 juni 2008 @ 22:16:58 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59290635
Komt er eigenlijk een dak op, of blijft het gewoon een open bak?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:22:28 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59290852
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:16 schreef dennistd het volgende:
Komt er eigenlijk een dak op, of blijft het gewoon een open bak?
Ik dacht dat het gewoon bleef bij "verdiept". Dus niet echt een tunnel a la Best. Maar hou me ten goede.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59290863
@ Dr_Flash, Zijn ze gisteren mee begonenn, inmiddels is er al zo'n 3 meter water uit (bak is ongeveer 6m hoog)
@ dennistd, De bak blijft open.

Dit is de bedoeling
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:30:57 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59291179
wel raar op zich, ik bedoel, als je hem alleen maar wat lager gaat leggen, wat heeft het dat überhaupt voor zin?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 juni 2008 @ 22:32:04 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59291222
ik had deze inmiddels gevonden:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_59291423
Dat er 2 overwegen over het spoor heen gaan, dit waren altijd gevaarlijke overwegen, waar men graag tussendoor ging slingeren (van jong tot oud). Tevens is het voor de omwonenden straks een stuk rustiger.
Dit alles moet de verkeersveiligheid positief beīnvloeden.

Bovenstaande link/video een reportage over waarom nou Almelo verdiept. Die dus de plus punten aankaart ... Dateert volgens mij uit 2003.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:47:40 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59291869
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:36 schreef thats-me het volgende:
Dat er 2 overwegen over het spoor heen gaan, dit waren altijd gevaarlijke overwegen, waar men graag tussendoor ging slingeren (van jong tot oud).
Wat voor de duivel

twee jaar lang gekut, wie weet hoeveel miljoen belastinggeld, omdat een stel tukkervarkens weigert uit zijn doppen te kijken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59292475
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat voor de duivel

twee jaar lang gekut, wie weet hoeveel miljoen belastinggeld, omdat een stel tukkerturkenvarkens weigert uit zijn doppen te kijken?
't blijft Almelo hč...De laatste aantal omgekomen waren toch gekleurde 'medelanders' op scooters, als ik me herinner

Wel is het zo dat ze de verbinding tussen het centrum van Almelo en de A35 gaan verbeteren, daar stond laatst nog een gedetailleerde tekening van in de Twentsche Courant....

Edit: Typo
Socialist in Mercedes
pi_59293812
Is natuurlijk ook gedaan met het oog op de verwachte treinen groei de komende jaren, nu zijn die overwegen al zo vaak gesloten. En is het centrum slecht bereikbaar. Moet je nagaan hoe dat over een paar jaar is.
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:04:56 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59296790
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:38 schreef thats-me het volgende:
Is natuurlijk ook gedaan met het oog op de verwachte treinen groei de komende jaren, nu zijn die overwegen al zo vaak gesloten. En is het centrum slecht bereikbaar. Moet je nagaan hoe dat over een paar jaar is.
Ja maar goed, dan zou je zeggen: leg gewoon een tunnel aan onder de stad door, als je toch bezig bent. Zo'n halfdiepe bak daar wordt het centrum alleen maar NOG slechter bereikbaar van Of komen er (veel) bruggen over die bak heen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59298112
Over dat Best gebeuren... gisteren zaten drie conducteurs voor mij in de trein... en zij zaten ook alleen maar te mopperen over de 3600.

Machinsten die Best voorij rijden... en in het weekend weer stoppen als ze doormogen karren.

Maar ik denk dat het ook heeft te maken met de conducteur... want die moet omroepen dat ze Best naderen. Deze omroep hoort de machinist toch ook??
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:49:32 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59298168
ik begreep dat ze dat een beetje samen doen

De 3600 is trouwens Arnhem - Roosendaal, die komt niet planmatig langs Best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59298409
Welke is dan de IC Eindhoven - Schiphol? :s
  woensdag 11 juni 2008 @ 10:04:30 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59298453
3500
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:24:00 #225
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59301955
Rotterdam Centraal - Duivendrecht/Utrecht Centraal Woensdag 11 Juni 12:12
Oorzaak: Van Rotterdam Noord naar Nieuwerkerk a/d IJssel rijden minder treinen door een defecte 48727.
Verwachting: De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Lekker duidelijk, een defecte 48727 , whats daT?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')