Het was in een woord geweldig!
Nadat we 's morgens onszelf gemeld hadden en "de Bleek" himself een inleidend praatje had gehouden, mochten we naar de groepsleiders toe. Ons eerste onderdeel was BMW rijden. Nadat kort was uitgelegd hoe het een beetje werkte en waar we ongeveer in welke versnelling moesten zitten mochten we de baan op. De voorrijder trapte gelijk al goed het gas in. Echter na twee en half rondje zat het er voor ons alweer op. Onze groep bestond uit 13 man, en er mochten er 4 à 5 tegelijkertijd de baan op. Dus er was tussendoor voldoende tijd om te kijken hoe rap het eigenlijk al ging aan het eind van het rechte stuk.
Nadat we de BMW's gehad mochten we gelijk in de Porsches stappen. Man man man wat een grip, geweld, en een geluid!
Dit was mee sportauto dan ik de rest van mijn leven bij elkaar gereden heb. De basis voor het Porsche rijden was hetzelfde als bij de BMW's lijnen veranderen immers niet. Echter, waar we bij de BMW's aardig konden doorblazen moest er nu wat vaker ff gewacht worden. (Wat ik overigens niet erg vond, twee gangen terug en weer gáán!!) Nadat iedereen zich had kunnen uitleven in de porsche, gingen we door naar de formule auto's.
Nadat we hadden gehoord hadden hoe de versnellingsbak werkte en waar we moesten schakelen mochten we instappen, ik kreeg i.v.m. met mijn lengte de grootste auto aangewezen, zelf daar paste ik niet in. Geen formulerijden voor mij dus.
Wel mooi kunnen kijken, en een filmpje gemaakt van het passeren op het rechte stuk (Wil alleen mijn telefoon niet uit) Volgens de andere was het formulerijden ook erg gaaf, het ging niet zo hard als de Porsche, maar je zit wel met je kont op het asfalt.
Na de Porsches kwam het een na laatste onderdeel in de pits. De Lambo's
Ook hier dreigde ik niet te passen maar met een beetje geschuif en onderuitzitten paste het toch.
De voorrijder, in een Porsche, vloog er gelijk lekker vandoor, waardoor ik er ook lekker vol vandoor kan
Wat
een geweld zeg. De auto gaf mij in de volgende bocht ook gelijk aan waarom je voor de bocht moet terugschakelen. Anders doet ie een stapje opzij.
Ondanks dat met "maar" drie Lamborghini's op de baan waren moest er toch regelmatig gewacht worden, wat niet wegneemt dat dit een onvergetelijke ervaring was, voor mij niet zo puur als de Porsches, maar wel onvergetelijk.
Het eerste onderdeel na de lunch was voor ons het karten. Na een aantal rondjes om het baantje te verkennen werd er eerst een kwalificatierace gereden. Ik had het geluk om van pole te mogen starten, wist die eerste positie een aantal rondjes vast te houden, maar werd uiteindelijk toch ingehaald. Nadat ook de andere groepjes uit onze groep hun oefen en kwalificatierondjes gereden hadden, bleek dat er geen tijd meer was voor een finaleheat. Uiteindelijk toch als tweede gekwalificeerd.
Daarna gingen we door naar het ijsrijden. Dat houd in dat je met een Swift met winkelwagenwieltjes aan de achterzijde een slalomparcoursje moet afleggen Wat is dat ontzettend leuk om te doen. Het komt echt aan op de beheersing die je over je rechtervoet hebt. Als je teveel gas geeft sta je alleen maar heel hard rondjes te draaien, en als je te weinig gas geeft, dan krijg je de achterkant niet recht. Toch gepresteerd om 4e te worden van onze groep.
Daarna gingen we de duinen in om met Jimny lekker te klimmen en te dalen, een smal bruggetje over te gaan en aan het einde acheruit in te parkeren. De bedoeling was om zo dicht mogelijk bij een bal op een pilon te komen zonder hem eraf te tikken. Ik hield 64cm over en dat was best wel veel, winnaar deed het met 14 cm.
Ook in de duinen werd het quadrijden gedaan, ook ontzettend gaaf om te doen, verbazingwekkend hoe hard je die dingen door het mulle zand kan jagen.
Daarna terug naar de pits voor het driften, echt respect voor die mannen hoor! Ze laten zo iets moeilijks er echt doodsimpel uitzien, wou dat ik dat zo kon. Het laatste onderdeel van de dag was het slalommen, wederom met Swiftjes. Het was ondertussen gaan regenen, wat hier en daar nog wel eens een klein schuivertje over de voorwielen betekende. Bij dit onderdeel was ik gedeeld 4/5 en het verschil met de nummer 1 was maar ruim een halve seconde.
Nadat we zelf nog een paar rondjes over het circuit mochten, zijn we moe, maar zeker voldaan huiswaarts gekeerd, wat een dag zeg
PS is best wel een verhaal geworden zie ik nu