Dat is voor de belastingdienst geen inkomen, zeker niet als je ook niet eens daadwerkelijk geld ontvangt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:00 schreef ghizzer het volgende:
mja ok. oh ja, heb t/m februari studiefinanciering ontvangen als zijn de een nul-lening.
Zit ik me daar een half uur op te rekenen, heeft meneer gewoon een grafiekje.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:54 schreef GlowMouse het volgende:
En zie hier het bruto-netto plaatje voor 2008 voor inkomen uit arbeid:
[ afbeelding ]
Je ziet dat je boven de 6500 al belasting betaalt. Maar omdat je een werkgever hebt, heeft die dat al netjes ingehouden.
Wat bedoel je hiermee, je zegt zelf dat er al loonheffing 'en shit' wordt ingehouden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:28 schreef ghizzer het volgende:
ok thanx, maar kan het zijn dus dat wat ik nu elke maand op mijn rekening gestort krijg, later nóg een keer knaken (belasting) over moet betalen? Want loonheffing en shit (ZFW bv.) zit er nu ook al allemaal overheen.
Bij beiden worden o.a. de aftrekposten wel volledig buiten beschouwing gelaten, hetgeen nogal wat verandering kan brengen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Zit ik me daar een half uur op te rekenen, heeft meneer gewoon een grafiekje.
het lijkt me niet dat ik na de eerste euro er overheen al 32 procent betaal..quote:Op maandag 9 juni 2008 12:47 schreef eriksd het volgende:
Nja, je betaalt over de eerste schijf ong. 32%. Dit wordt in 2008 tot een max van 2073 gecompenseerd. Dus wat jij maximaal belastingvrij kan verdienen is een brutobedrag waarvan 32% 2073 euro is. Rekensommetje geeft dan 6500 euro, dus dit is het bedrag wat je belastingvrij kan verdienen. Hierbij laat ik dan nog de overige kortingen buiten beschouwing.
Over die eerste euro betaal je wel 32%, maar niet over alle ¤ daarvoorquote:Op maandag 9 juni 2008 15:48 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het lijkt me niet dat ik na de eerste euro er overheen al 32 procent betaal..
Waarschijnlijk bedoel je dit ook, in dat geval dus ter verduidelijking: De EUR 10.000-grens van de studiefinanciering heeft helemaal niets te maken met de inkomstenbelasting (waar dit topic over gaat).quote:Op maandag 9 juni 2008 17:07 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Over die eerste euro betaal je wel 32%, maar niet over alle ¤ daarvoor
Het bedrag van 10.000 is ongeveer de bijverdien grens voor je studiefinanciering, kom je daar overheen dan heb je geen recht meer op studiefinanciering en ov
Klopt, ik bedoelde het zoquote:Op maandag 9 juni 2008 18:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je dit ook, in dat geval dus ter verduidelijking: De EUR 10.000-grens van de studiefinanciering heeft helemaal niets te maken met de inkomstenbelasting (waar dit topic over gaat).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |