abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60431373
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:59 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Zag er goed uit totdat je met die sticker kwam.
Ja veel mensen struikelen daarover maar kennen de historie erachter niet.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:30:19 #27
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_60432188
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

4WS
Waar?
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:40:17 #28
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_60432398
kanloos ding
geniaal
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_60435365
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja veel mensen struikelen daarover maar kennen de historie erachter niet.
Tja, zou het zelfde zijn als ik een T5R sticker op mijn auto zou plakken, Als ik zoiets zie neig ik gelijk naar de sjonnies.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60439253
Hoeveel pk meer heeft ie na al die 'tuning'?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_60441556
Moet zeggen.. best mooi gelukt!
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:35:50 #32
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_60442408
Spoiler is zonde...als je een spoiler erop zet, doe dan een hele minimalistische, deze spoiler verpest de hele lijn van de auto... Onmiddelijk eraf halen dus

Qua spoiler zou ik niet groter en hoger gaan dan deze:


En als je dan toch bezig bent, weg met die stickers op de achterruit en zijkanten. Daarnaast, die Xenon lampen zijn vreselijk irritant voor tegemoedkomend verkeer... Verder een strakke auto, hulde voor de witte velgen, staat (tegen mijn verwachting in) erg mooi!

Mijn issue met "getunede" auto's is echter dat "tuning" oorspronkelijk inhoudt dat je een auto sneller maakt, en dat is juist wat de meeste mensen NIET doen

[ Bericht 13% gewijzigd door Mr.Adams op 30-07-2008 13:41:54 ]
pi_60442451
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:59 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Zag er goed uit totdat je met die sticker kwam.
pi_60443384
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:20 schreef mighty_myte het volgende:
Hoeveel pk meer heeft ie na al die 'tuning'?'styling'?
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60443523
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:40 schreef kabelhaspel het volgende:
kanloos ding
geniaal
"ja maar ik heb dislexie hoor "

Kosteloos
pi_60443624
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:35 schreef Mr.Adams het volgende:
Onmiddelijk eraf halen dus
Nee

En als je dan toch bezig bent, weg met die stickers op de achterruit en zijkanten.
Nee
Daarnaast, die Xenon lampen zijn vreselijk irritant voor tegemoedkomend verkeer.
Mensen die ze na installatie niet afstellen idd maar ik heb ze laten afstellen

.. Verder een strakke auto, hulde voor de witte velgen, staat (tegen mijn verwachting in) erg mooi!
Dank u dank u

Mijn issue met "getunede" auto's is echter dat "tuning" oorspronkelijk inhoudt dat je een auto sneller maakt, en dat is juist wat de meeste mensen NIET doen
Tuning is letterlijk het afstellen. Ik stem de auto af op mijn eigen smaak. En ja dat ik motorisch niet veel heb gedaan kan ik niet mee zitten. Ik vind andere dingen belangrijker.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:18:57 #37
182073 invine
blablabla etc.
pi_60451550
nette bak maar die spoiler vind ik niet zo mooi.. net zoals paar andere zeggen haalt de lijnen van de auto weg.. verder die stickers vind ik niet zo mooi maar kwestie van smaak dunkt me
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:08:54 #38
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_60467569
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
jij stelt niets af. je plakt er wat op en je spuit wat.
dat heet aanpassen naar je smaak inderdaad en dat valt onder styling, niet tuning.
pi_60469444
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
jij stelt niets af. je plakt er wat op en je spuit wat.
dat heet aanpassen naar je smaak inderdaad en dat valt onder styling, niet tuning.
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:31:18 #40
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60469486
zijn de foto's bij dat tankstation bij zwinderen (ofzo, langs de A37) genomen ?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_60471237
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:08 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

jij stelt niets af. je plakt er wat op en je spuit wat.
dat heet aanpassen naar je smaak inderdaad en dat valt onder styling, niet tuning.
Jij denkt bij afstellen meteen weer aan motor afstellen. Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik een tuner ben. Dat maken jullie ervan. Ik maak mijn auto gewoon mooi. En dan ben ik maar een "tuner" of een "pimper". Boeiend. Ik laat jullie gewoon mijn project zien.
pi_60471246
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:31 schreef Catch22- het volgende:
zijn de foto's bij dat tankstation bij zwinderen (ofzo, langs de A37) genomen ?
Ligt dat op de route van Emmen-Leeuwarden? Zo ja, dan ja.
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:46:51 #43
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_60471881
Maar doe is de historie over die sticker vertellen..
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:03:51 #44
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60472196
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:08 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

jij stelt niets af. je plakt er wat op en je spuit wat.
dat heet aanpassen naar je smaak inderdaad en dat valt onder styling, niet tuning.
dat tunen van jou is wel beter ja, dan rij je helemaal niet meer
pi_60472513
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:46 schreef Spamblik het volgende:
Maar doe is de historie over die sticker vertellen..
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4

The Mitsubishi Galant VR-4 was the range-topping version of Mitsubishi Motors' Galant model, available in the sixth (1988–92), seventh (1992–96) and eighth (1996–2002) generations of the vehicle. Originally introduced to comply with the new Group A regulations of the World Rally Championship, it was soon superseded as Mitsubishi's competition vehicle by the Lancer Evolution, and subsequently developed into a high-performance showcase of the company's technology.


Background & competition history

Pentti Airikkala at the wheel of a Mitsubishi Galant VR-4 in 1989, on his way to victory in the RAC Rally with co-driver Ronan McNamee.Throughout the 1970s and '80s, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) sought to improve its image through the established path of participation in motorsport. The Lancer 1600 GSR and Pajero/Montero/Shogun both achieved great success in rallying and Rally Raid events,[1][2] and eventually the company planned an attempt on the Group B class of the World Rally Championship with a four-wheel drive version of its Starion coupé. However, the class was outlawed following several fatal accidents in 1986 and '87, and Mitsubishi was forced to reassess its approach. It instead homologated the recently-introduced sixth generation of its Galant sedan for the Group A class, using the mechanical underpinnings from its aborted Starion prototype. Between 1988 and '92, it was campaigned by the official factory outfit, Mitsubishi Ralliart Europe, winning three events in the hands of Mikael Ericsson (1989 1000 Lakes Rally),[3] Pentti Airikkala (1989 Lombard RAC Rally)[4] and Kenneth Eriksson (1991 Swedish Rally).[5] It was also driven to outright victory in the Asia-Pacific Rally Championships by Kenjiro Shinozuka (1988) and Ross Dunkerton (1991–92), and the American National GT Championship (1992) by Tim O'Neil.[6]

However, Mitsubishi — and their competitors — realised that the WRC cars of the '80s were simply too big and ungainly for the tight, winding roads of rally stages. Ford migrated the Sierra/Sapphire Cosworth to a smaller Escort-based bodyshell; Subaru developed the Impreza to succeed their Legacy; and Toyota eventually replaced the Celica coupe with the Corolla. Mitsubishi, meanwhile, carried the VR-4's engine/transmission over to the new Lancer Evolution, bringing to an end the Galant's representation in MMC's motorsport efforts.


Sixth generation (E38A/E39A)
6th generation

Production 1988–1992
Assembly Nagoya plant, Okazaki, Aichi
Class Compact car
Body style(s) 4-door sedan
5-door hatchback
Layout Front engine, 4WD
Engine(s) 1997 cc DOHC 16v I4, turbo
Transmission(s) Four-wheel drive,
4-speed automatic
5-speed manual
Group A regulations dictated a turbocharged engine of 2.0 L displacement and a four-wheel drive transmission. In order to satisfy the mandatory minimum sales requirements of 5,000 units, Mitsubishi made it available in North America, New Zealand, Australia, Japan & other Asian Pacific Rim territories, with 3,000 reaching the United States in 1991 and '92.[7] In road-going trim the four-door sedan produced up to 240 PS depending on market, giving the car a top speed of over 130 mph and allowing it to accelerate from 0-60 in 7.3 seconds, with a quarter mile elapsed time of 15.3 seconds. This car also featured power-assisted speed-sensitive four-wheel steering: the rear wheels steered in the same phase as the front wheels above 30 mph, up to 1.5 degrees.

A liftback version was also produced, known as the Eterna ZR-4. This had some minor cosmetic differences, but mechanically was the same as the VR-4 sedan. The manual version (both VR4 and ZR4) came with a TD05 turbo while the auto came with a TD04.


Technical specifications
Engine
Configuration — DOHC 16v inline 4 cylinder

Code — 4G63T

Bore/stroke, capacity — 85.0 x 88.0 mm, 1997 cc

Compression ratio — 7.8:1

Fuelling — ECI-MULTI, premium unleaded fuel

Peak power — 177 kW (240 PS) at 6000 rpm

Peak torque — 294 N·m (217 ft·lbf) at 3500 rpm

Transmission — 4 speed auto / 5 speed manual

Suspension — MacPherson struts (front), double wishbones (rear)

Dimensions
Length — 4560 mm
Width — 1695 mm
Height — 1440 mm
Wheelbase — 2600 mm
Kerb weight — 1380 kg
Fuel tank — 62 L
Wheels/tyres — 195/60 R15 86H


The Galant VR-4 made its World Rally Championship debut in 1988 and won two rounds the following year, quickly becoming the most competitive car in the WRC. Its successes were not confined to the WRC however, as Galants also featured strongly in the Asia-Pacific Rally Championship (APRC), the European Rally Championship (ERC) and the Middle East Rally Championship, among others well into the 1990s. Building on the worldwide success of professionals and amateurs alike, an evolution model was unveiled at the Acropolis Rally in mid-1991, its fifth year of competition. On its debut, the car was quickest on 30 of the 48 stages - a sensational debut.

The evolution model didn't win during its first season, but the previous model made up for that with victories on the Swedish and Ivory Coast Rallies. In particular, the Ivory Coast saw Kenjiro Shinozuka¹s victory, the first overall win by a Japanese driver on a round of the World Rally Championship. 1992 brought the career of the factory-entered VR-4 to a close and was not especially successful. The main reason for this was that much effort was already being put into the development of the next WRC car, the Lancer Evolution, but news of Shinozuka winnig consecutively in the Ivory Coast was very welcome. Galant privateers also excelled, Erwin Weber (Germany) becoming the first driver to win the European Rally Championship in a Japanese car. In addition, Ross Dunkerton of Australia won the driver's title in the Asia-Pacific Rally Championship for two straight years during 1991 and '92. The Galant took the Manufacturers Championship as well.

With these six victories in the WRC, the Galant VR-4 went on to win championships around the globe and was indeed a success as a rally car. Naturally, the 4WD technology first tried in the Starion and developed in the Galant was soon to be carried over to the Lancer Evolution.

Major Rally Results Galant VR4 1988-1990:

1988 Malaysia Rally (APRC) 1st
1988 Himalayan Rally (APRC) 1st
1989 Acropolis Rally (WRC) 4th
1989 Indonesia Rally (APRC) 1st
1989 1000 Lakes Rally (WRC) 1st
1989 Malaysia Rally (APRC) 1st
1989 RAC Rally (WRC) 1st
1990 Hanki Rally (European Rally Championship) 2nd
1990 Safari Rally (WRC) 5th
1990 Jordan Rally (Middle East Rally Championship) 2nd
1990 Hessen Rally (European Rally Championship) 2nd
1990 Rally New Zealand (WRC) 4th
1990 Deutschland Rally (European Rally Championship) 2nd
1990 Indonesia Rally (APRC) 1st
1990 1000 Lakes Rally (WRC) 2nd
1990 Malaysia Rally (APRC) 1st

1988 Asia Pacific Rally Championship Drivers' Champion (K. Shinozuka)
1989 Asia Pacific Rally Championship 2nd in Manufacturers' Championship
1989 Asia Pacific Rally Championship 2nd in Drivers' Championship (R. Dunkerton)
1990 World Rally Championship 2nd in Manufacturers' Championship


Major Results 1991-1992:

1991 Swedish Rally (WRC) 1st
Hanki Rally (European Rally Championship) 1st
Indonesia Rally (APRC) 1st
Malaysia Rally (APRC) 1st
Rally Austraria(WRC) 2nd
Cyprus Rally(ERC) 1st
Valais Rally (European Rally Championship) 1st
Bandama Rally(WRC) 1st
RAC Rally(WRC) 2nd
World Rally Championship(WRC) 3rd in Manufacturers' Championship
Asia Pacific Rally Championship(APRC) Manufacturers' Champion
Asia Pacific Rally Championship(APRC) Drivers' Champion (R.Dunkerton)
1992 Zlatni Piassatzi (European Rally Championship) 1st
Polish Rally (European Rally Championship) 1st
Barum Rally (European Rally Championship) 1st
Rallye Deutchland (European Rally Championship) 1st
Hunsruck (European Rally Championship) 1st
Rally of Indonesia(APRC) 1st
Rallye ELPA (European Rally Championship) 1st
Rally of Malaysia(APRC) 1st
Bandama Rally(WRC) 1st
Rally of Thailand(APRC) 1st
European Rally Championship(ERC) Drivers' Champion (E.Weber)
Asia Pacific Rally Championship(APRC) Manufacturers' Champion
Asia Pacific Rally Championship(APRC) Drivers' Champion (R.Dunkerton)


*WRC=World Rally Championship
*APRC=Asia Pacific Rally Championship




MIjn sticker is dus een soort eerbetoon aan die auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door OxygeneFRL op 31-07-2008 19:26:50 ]
pi_60472681
mooi resultaat, maar ik vind het jammer dat je niet met 1 model later begonnen bent, aangezien deze zich door zijn scherpere lijnen beter profileert & tot styling leent. Aangezien je er toch een hoop geld in gepompt hebt, kon je dus evengoed met die nieuwere gestart zijn (prijs zal toch niet veel maken, 2k erbij oid, veel meer zal het niet zijn)

(dit model: http://upload.wikimedia.o(...)t_GDi_silver_vr.jpg)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_60472753
Dat zijn 2 modellen later. Die is inderdaad ook mooi maar voor mij nog onbetaalbaar. Ik vind deze Galant trouwens net zo mooi doordat ik zelf niet zo van golvende vormen houd. Ik heb liever rechte lijnen en strakke lijnen. Ronde auto's vind ik niet mooi.
pi_60473406
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
MIjn sticker is dus een soort eerbetoon aan die auto.
Check de spoiler van die auto dan eens...5 keer kleiner dan wat jij er nu op hebt zitten...
pi_60474945
Goed bezig hoor, lekker strak zo!

Ga je de ramen ook nog wat donkerder laten tinten?
pi_60476059
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:03 schreef Mr.Adams het volgende:

[..]

Check de spoiler van die auto dan eens...5 keer kleiner dan wat jij er nu op hebt zitten...
Check je hoofd.

Het gaat er toch niet om dat ik een perfecte replica namaak. Het moet wel een beetje mijn smaak blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')