Ik had eerst samen met mijn vriendin een Mitsubishi Colt C50 1.3 die ik van standaard naar GTi-look heb gebracht maar op een gegeven moment ben je klaar en wil je wat anders. Dus toen heb ik een Mitsubishi Galant GLSI uit 1992 gekocht. Het beestje zat erg goed in de lak en dat was voor mij belangrijk want ik ben (mede door de kleur) erg gesteld op een goed uitziende auto qua lak. Zowel de Colt als de Galant zitten in hun originele lak maar kreeg regelmatig vragen waarom ik hem in hemelsnaam in het wit heb over laten spuiten dus dat zie ik dan maar als complimentje

Dit waren de eerste beelden van de Galant:
![]()
![]()
![]()
Toen heb ik als eerste de auto eens gepoetst, trekhaak verwijderd, logo's van de kofferbak afgehaald en wat strakker gemaakt. Het eerste wat ik echt aan de auto heb gedaan zijn de velgen. Heb de 15" vervangen door 17" OZ Gran Turismo's:
![]()
En dat ziet er dan zo uit:
![]()
Daarna wat kleine dingen zoals een K&N vervangingsfilter en de bufferbakjes verwijderd:
![]()
Toen kon ik via een kennis van een Mitsubishi dealer komen aan een aantal officiele Mitsubishi Evo spoilers. Ik had de keuze uit een spoiler van een Evo 2, 5 en een 8 met carbon. Uiteindelijk is het de laatste geworden. Ik moest daarvoor wel even een andere kofferbakklep halen anders had je 2 mooie gaten in het midden aangezien de originele spoiler daar ook vast zat:
![]()
Deze heb ik beide in de kleur van de auto laten spuiten en zag er daarna zo uit:
![]()
![]()
Toen Bi-Xenon 6000K:
![]()
![]()
Wit moet wel wit blijven natuurlijk

:
![]()
Toen nog een veerpootbrug en een luchtbuis voor het luchtfilter geplaatst :
![]()
Tussendoor nog wat kleine dingen zoals andere pedaaltjes, stuurhoes, pookknop, grill en spiegels wit gemaakt, binnen -buiten(luchtfilter) thermometer, haaienvin antenne etc.
Effe het uiterlijk fraaier gemaakt door de deurstijlen opnieuw zwart te maken:
![]()
Daarna een nieuwe sportdemper, Whitehooker 2x90mm met een heerlijke diepe brom:
![]()
En als laatste de sideskirts geplaatst:
![]()
![]()
Volgende plannen zijn eerst onderhoud namelijk D riem vervangen en koppakking.
![]()
![]()
Zo! Eindelijk eens grof onderhoud gepleegd. Koppakking, D-riem +spanrol, Balansasriemspanrol, multiriem, v-riem, kleppendekselpakking, olie en koelvloeistof vervangen.
KLeppendeksel los:
![]()
De onderdelen:
![]()
Cilinderkop eraf:
![]()
Effe weg:
![]()
En een voltmeter:
![]()
![]()
![]()
Ik heb inmiddels de stickers van de deuren afgehaald omdat het wel erg stickerig aan het worden was. Nu is het weer wat strakker en witter

Ik had trouwens een vraagje over het aansluiten van een oliedruk en temp meter. Waar hoor je deze dingen op aan te sluiten? Nieuwe sensoren? Aangezien de huidige druksensor 1 en 0 aangeeft.
Uitlaat is laatst gerepareerd..die hing ineens los: buis helemaal doorgerot bij de achterdemper.
Heb onlangs ook mijn deurgrepen zelf in kleur gespoten en de chromen sierstrip is ook wit.
Zo effe een pats plaatje, vond het wel grappig mijn verbuik(dagteller en benzinemeter) en mijn toeren bij 120 km/h.
![]()
Voor de rest wat nieuws pics van de auto: handgrepen wit gemaakt, chromen sierstrip wit gemaakt:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had trouwens nog een vraagje: kan ik mijn velgen zelf spuiten? Met een spuitbus dus? Wat voor soort primer moet daarop?