abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58938157
Ik had eerst samen met mijn vriendin een Mitsubishi Colt C50 1.3 die ik van standaard naar GTi-look heb gebracht maar op een gegeven moment ben je klaar en wil je wat anders. Dus toen heb ik een Mitsubishi Galant GLSI uit 1992 gekocht. Het beestje zat erg goed in de lak en dat was voor mij belangrijk want ik ben (mede door de kleur) erg gesteld op een goed uitziende auto qua lak. Zowel de Colt als de Galant zitten in hun originele lak maar kreeg regelmatig vragen waarom ik hem in hemelsnaam in het wit heb over laten spuiten dus dat zie ik dan maar als complimentje

Dit waren de eerste beelden van de Galant:

Toen heb ik als eerste de auto eens gepoetst, trekhaak verwijderd, logo's van de kofferbak afgehaald en wat strakker gemaakt. Het eerste wat ik echt aan de auto heb gedaan zijn de velgen. Heb de 15" vervangen door 17" OZ Gran Turismo's:

En dat ziet er dan zo uit:

Daarna wat kleine dingen zoals een K&N vervangingsfilter en de bufferbakjes verwijderd:

Toen kon ik via een kennis van een Mitsubishi dealer komen aan een aantal officiele Mitsubishi Evo spoilers. Ik had de keuze uit een spoiler van een Evo 2, 5 en een 8 met carbon. Uiteindelijk is het de laatste geworden. Ik moest daarvoor wel even een andere kofferbakklep halen anders had je 2 mooie gaten in het midden aangezien de originele spoiler daar ook vast zat:

Deze heb ik beide in de kleur van de auto laten spuiten en zag er daarna zo uit:

Toen Bi-Xenon 6000K:

Wit moet wel wit blijven natuurlijk :

Toen nog een veerpootbrug en een luchtbuis voor het luchtfilter geplaatst :

Tussendoor nog wat kleine dingen zoals andere pedaaltjes, stuurhoes, pookknop, grill en spiegels wit gemaakt, binnen -buiten(luchtfilter) thermometer, haaienvin antenne etc.

Effe het uiterlijk fraaier gemaakt door de deurstijlen opnieuw zwart te maken:

Daarna een nieuwe sportdemper, Whitehooker 2x90mm met een heerlijke diepe brom:

En als laatste de sideskirts geplaatst:

Volgende plannen zijn eerst onderhoud namelijk D riem vervangen en koppakking.

Zo! Eindelijk eens grof onderhoud gepleegd. Koppakking, D-riem +spanrol, Balansasriemspanrol, multiriem, v-riem, kleppendekselpakking, olie en koelvloeistof vervangen.
KLeppendeksel los:

De onderdelen:

Cilinderkop eraf:

Effe weg:

En een voltmeter:

Ik heb inmiddels de stickers van de deuren afgehaald omdat het wel erg stickerig aan het worden was. Nu is het weer wat strakker en witter
Ik had trouwens een vraagje over het aansluiten van een oliedruk en temp meter. Waar hoor je deze dingen op aan te sluiten? Nieuwe sensoren? Aangezien de huidige druksensor 1 en 0 aangeeft.

Uitlaat is laatst gerepareerd..die hing ineens los: buis helemaal doorgerot bij de achterdemper.

Heb onlangs ook mijn deurgrepen zelf in kleur gespoten en de chromen sierstrip is ook wit.

Zo effe een pats plaatje, vond het wel grappig mijn verbuik(dagteller en benzinemeter) en mijn toeren bij 120 km/h.

Voor de rest wat nieuws pics van de auto: handgrepen wit gemaakt, chromen sierstrip wit gemaakt:

Ik had trouwens nog een vraagje: kan ik mijn velgen zelf spuiten? Met een spuitbus dus? Wat voor soort primer moet daarop?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:34:15 #2
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_58938756
De Achterruitsticker (of is t toch n spoiler; niet helemaal duidelijk, excuus als ik t fout benoem ) vind ik niet echt mooi, maar dat is persoonlijke smaak, verder leuke auto en lekker originele keuze qua merk,type ed

K zal dit iig ff in de gaten houden, vindt t leuk zo
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_58940306
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:34 schreef Koepert het volgende:
De Achterruitsticker (of is t toch n spoiler; niet helemaal duidelijk, excuus als ik t fout benoem ) vind ik niet echt mooi, maar dat is persoonlijke smaak, verder leuke auto en lekker originele keuze qua merk,type ed

K zal dit iig ff in de gaten houden, vindt t leuk zo
Thanx! Het is een sticker inderdaad. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit of ik em hou of niet. De auto is namelijk wit en de sticker is wit wit.
Ik hou zelf ook van originaliteit:) je kan wel een Honda CRX of Golf 3 kopen en kan je kiezen uit 20 bumpers in de eerste beste winkel maar ik vind het leuker om een half jaar te zoeken naar onderdelen. Meer eer van je werk.
pi_58940647
ligt het aan mijn ogen of staat die voor hoger op de poten dan achter
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_58940742
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:01 schreef ThaFreak het volgende:
ligt het aan mijn ogen of staat die voor hoger op de poten dan achter
Dat idee heb ik ook. Leuke velgen, maar die stickers vind ik niks.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:21:44 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58942646
Mooie bak, alleen is die spoiler en achterraamsticker net over de top voor mijn idee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_58944174
Ja de ruimte in de wielkast is idd voor meer dan achter. Ik ga binnenkort 4 mm verlagen dus dan is de afstand tussen wielkast en band voor overal gelijk en achter veert hij wat dieper in. Die stickers kan ik begrijpen...had er meer opzitten dus ben al aan het minderen.

Het is een oud model qua auto maar ik probeer er toch iets sportiefs van te maken.
pi_58944554
lijkt wel een beetje op deze: klik

Maar vind die van jou veel mooier (die bruine staat btw vlakbij alkmaar te koop)
pi_58945985
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:49 schreef MdMa98 het volgende:
lijkt wel een beetje op deze: klik

[ afbeelding ]

Maar vind die van jou veel mooier (die bruine staat btw vlakbij alkmaar te koop)
Dank je
Is precies hetzelfde type. Zal misschien een ander blok inliggen.
Ik heb een GLSI 2 liter 8 kleppen. Je hebt ook een 2 liter gti.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:52:36 #10
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_58948302
Ik heb er ook een gehad en had net als die bruine Galant witte knipperlichten. Zal bij die van jou goed staan. Ik had ze via ebay uit Japan (waren nog aardig aan de prijs). Orgineel van een VR4.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 27 mei 2008 @ 23:01:43 #11
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_58952603
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:52 schreef Sjabba het volgende:
Ik heb er ook een gehad en had net als die bruine Galant witte knipperlichten. Zal bij die van jou goed staan. Ik had ze via ebay uit Japan (waren nog aardig aan de prijs). Orgineel van een VR4.
Ja ze lijken mij ook vet maar ze zijn idd zwaar aan de prijs. 90E voor een setje knipperlichten vind ik nog wat overdreven.
pi_58953928
Wat je nu hebt is toch juist JDM
pi_58956156
Ja dat is waar maar ik wil de auto beetje strak hebben en geen rare kleuren die uitsteken dus daarom lijkt me witte knippers mooier. JDM is mooier als je een donkere auto hebt denk ik net als chromen accenten. Mijn grill en de stootrand rondom was chroom. Ik vind chroom niet zo staan op wit dus heb ze ook wit gemaakt om het meer als een geheel te maken.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:46:07 #14
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_58970976
Ik had ook 90 betaald en heb ze later verkocht aan iemand voor 60,-. Die had dus een koopje...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:26:05 #15
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_58974750
Minpunten:

- spoiler
- meter op het dashboard incl. snoertje
- uitlaat (Whitehooker > doorrotten > 50 euro uitlaat, zegt genoeg)
- niet verlaagd nog
- stickers

Pluspunten:

- Japans
- Lak
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_58980415
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:26 schreef kabelhaspel het volgende:
Minpunten:
- uitlaat (Whitehooker > doorrotten > 50 euro uitlaat, zegt genoeg)
50 euro? Ik weet niet waar jij die prijzen vandaan hebt maar die van mij koste 150 en hij is van RVS.
pi_60424216
Inmiddels heb ik weer wat dingen veranderd:

Mijn velgen zelf wit gemaakt(handig zo'n baantje bij Motip):

Een originele VR-4 rally sticker:

Verlagingsveren gekocht -35mm:

Veerpootbrug een likje verf:

dinsdag 29 juli 2008 @ 19:02:01 #18
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_60425370
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]
2.0 DOHC 16V intercooler turbo?
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_60425447
Ziet er goed uit die witte velgen

Verder nog plannen ?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:21:26 #20
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60427218
galant zijn stoer

Mooi project

witte knippers en een donkere grille zouden het front nog wat mooier maken denk ik.
pi_60427386
Ga je nog iets aan die antenne doen?
pi_60428149
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:02 schreef Spamblik het volgende:

[..]

Zag er goed uit totdat je met die sticker kwam.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60431101
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:05 schreef wouter37 het volgende:
Ziet er goed uit die witte velgen

Verder nog plannen ?
Eerst trouwen en deze auto daarvoor gebruiken:) daarna verlagen en blinderen. En kleine dingen zoals kleppendeksel verven etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door OxygeneFRL op 29-07-2008 22:57:15 ]
pi_60431275
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:29 schreef tevebe het volgende:
Ga je nog iets aan die antenne doen?
Zit er wel aan te denken die lange uit te schakelen en een korte op het dak te maken maar dan moet je een gat boren en daar ben ik niet echt een fan van. Dat is voor de lange termijn.
pi_60431359
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:02 schreef Spamblik het volgende:

[..]

4WS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')