Nee.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Is er iets mis met hardwerkende mensen dan EchtGaaf?
Volgens "andere" partijen wordt daar heel goed voor gezorgd en dient er meer uit de zak van "de hardwerkende Nederlander" te worden geklopt om dit mogelijk te maken. De VVD vindt het wel een keer genoeg dat de harwerkende middenklasse contstant de spreekwoordelijke lul is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee.
Maar als je als partij fatsoenlijk vind, dan heb je ook oog voor gepensioneerden en mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken.
Dat fatsoen ontbreekt het blijkbaar bij de VVD
quote:Rutte zei niks anders dan
"Het moet weer over de inhoud gaan, bla bla bla inhoud, dit dat zus zo inhoud, het moet weer over de inhoud gaan, bla bla bla inhoud, etc".
Volgens mij heeft EchtGaaf het niet over mensen die daadwerkelijk hard werken, maar over het gebruik van de term in het huidige politieke discours, de Hardwerkende Nederlander als slachtoffer. Dit terwijl we niet meer zouden denken in termen van slachtoffers.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Is er iets mis met hardwerkende mensen dan EchtGaaf?
Lekker zinnige opmerking weer. Bij elke politieke discussie kun je claimen dat er gepraat wordt in termen van slachtoffers. Fileprobleem? Automobilisten als slachtoffers. Problemen in de zorg? Patiënten als slachtoffers. Problemen in het onderwijs? Leerlingen als slachtoffers.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft EchtGaaf het niet over mensen die daadwerkelijk hard werken, maar over het gebruik van de term in het huidige politieke discours, de Hardwerkende Nederlander als slachtoffer. Dit terwijl we niet meer zouden denken in termen van slachtoffers.
Ja, en als je als zogenaamd Hardwerkende Nederlander vervolgens overgehaald wordt om op Rutte te stemmen en hij komt in het kabinet, dan weet je, om in Nekschot terminologie te blijven, dat je net zo knoeihard in je achterwerk wordt genaaid dan andere partijen zouden doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:38 schreef Kjew het volgende:
Volgens mij is het ook de hardwerkende Nederlander, die alle kosten ophoest voor inefficiente maatregelen van vaak incompetente en kortzichtige politici....
Wij willen alleen niet meer op die boeboehuilhuil manier politiek bedrijven.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lekker zinnige opmerking weer. Bij elke politieke discussie kun je claimen dat er gepraat wordt in termen van slachtoffers. Fileprobleem? Automobilisten als slachtoffers. Problemen in de zorg? Patiënten als slachtoffers. Problemen in het onderwijs? Leerlingen als slachtoffers.
Het verschil dat bijvoorbeeld een Rutte ziet in deze situatie en de het 'slachtofferisme' waar jij aan refereert is dat in het eerste geval de groep actief benadeeld wordt door de overheid, terwijl in het tweede geval gepleit wordt om de overheid een groep actief te laten bevoordelen.
Het is populisme, als antwoord op het populisme van Geertje en Rita.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft EchtGaaf het niet over mensen die daadwerkelijk hard werken, maar over het gebruik van de term in het huidige politieke discours, de Hardwerkende Nederlander als slachtoffer. Dit terwijl we niet meer zouden denken in termen van slachtoffers.
Klopt puur slachtofferisme idd. Dan te bedenken dat veel van die zogenaamde Hardewerkers, die deze geuzennaam aannemen, gewoon de hele dag werkvermijdend op internet rondhangen. Laat me niet lachen, joh, hard werken. Aanwezig zijn ja.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is populisme, als antwoord op het populisme van Geertje en Rita.
De VVD vind het niet sjiek om "de Nederlander" als slachtoffer van "de buitenlander" weg te zetten en de emoties zo op te fokken.... de aanpak van Geertje En Rita .
Dan maar zo...
Dat wat jij doet heet ook wel het omdraaien van de feiten.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
Er zit iets anti-democratisch in die aanpak.... men bouwt zo aan het idee dat de hardwerkende meer burgerrechten zou moeten hebben als de niet-hardwerkende..
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
"blabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablabla blabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablablablabla..... Hardwerkende Nederlander .....blablabla"
Je hoort de VVD nooit opkomen voor de mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:33 schreef Kjew het volgende:
[..]
Volgens "andere" partijen wordt daar heel goed voor gezorgd en dient er meer uit de zak van "de hardwerkende Nederlander" te worden geklopt om dit mogelijk te maken. De VVD vindt het wel een keer genoeg dat de harwerkende middenklasse contstant de spreekwoordelijke lul is.
En jij weet ook wel dat de VVD ook oog heeft "voor gepensioneerden en mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken". Als jij het asociaal vindt dat er OOK aan de hardwerkende Nederlander wordt gedacht, tja, daar doe je niks aan.
Ik heb vorige week het verantwoordingsdebat nog gevolgd. Wat heb ik mij geergerd aan die vent...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:09 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Als je je hieraan irriteert helpt Fok!ken ook niet echt mee.
Precies. De VVD drukt hen gewoon in een slachtofferol. En Rutte komt hier kefferig, nee erg jankerig over.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je trekt vreemde conclusies. Welke politieke rechten heb je het over?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:05 schreef Bluesdude het volgende:
welke feit draai ik om..??
De VVD-rethoriek is tegenwoordig zoiets: " de hardwerkende burger heeft recht......." vul maar in .
Vooral dat vaak herhalen en dan ontstaat vanzelf wel het idee dat minder hardwerkenden minder politieke rechten zou moeten hebben...
Hier zie je het falen van het liberalisme..althans in wat zij pretendeert wat haar uitgangspunten zijn:
* het individu verdedigen tegen de machtshonger van staat en kollektief
* ieder individu heeft gelijke politieke rechten
* de democratie geldt voor iedereen en niet alleen voor een gepriviligeerde groep (de hardwerkenden bijv)
Waarschijnlijk heb jij gister "Geertje" niet gezien bij knevel, want dan had je hem sowieso Geert genoemd en geen populist maar een realist.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is populisme, als antwoord op het populisme van Geertje en Rita.
De zogenaamde hardwerkende Nederlander wordt ook van alle kanten genaaid in dit land. Werd eens tijd dat een politieke partij (of de politiek in het algemeen) daar aandacht aan besteed.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. De VVD drukt hen gewoon in een slachtofferol. En Rutte komt hier kefferig, nee erg jankerig over.
Hij zal eerder het tegenovergestelde bereiken
Wrong, daar hoef je niet hard voor te werken, daar hoef je alleen een goed salaris voor op te strijken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:38 schreef Kjew het volgende:
Volgens mij is het ook de hardwerkende Nederlander, die alle kosten ophoest voor inefficiente maatregelen van vaak incompetente en kortzichtige politici....
Dat de VVD met die populistische uitingen uit het niets is gekomen. Ze zijn (onder andere) een reactie op de huidige politieke situatie van betutteling en belasting op belasting.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:05 schreef Bluesdude het volgende:
welke feit draai ik om..??
De VVD-rethoriek is tegenwoordig zoiets: " de hardwerkende burger heeft recht......." vul maar in .
Vooral dat vaak herhalen en dan ontstaat vanzelf wel het idee dat minder hardwerkenden minder politieke rechten zou moeten hebben...
Hier zie je het falen van het liberalisme..althans in wat zij pretendeert wat haar uitgangspunten zijn:
* het individu verdedigen tegen de machtshonger van staat en kollektief
* ieder individu heeft gelijke politieke rechten
* de democratie geldt voor iedereen en niet alleen voor een gepriviligeerde groep (de hardwerkenden bijv)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |