Wow. en ook vliegtuigs??quote:Op maandag 26 mei 2008 11:49 schreef klopboontje het volgende:
Dit heeft als gevolg om vette happen te gaan nuttigen en de voorraad kast te plunderen. (ships etc.)
Een tip: eet niet meer na 20:00 maar je komt er wel met de juiste motivatiequote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:53 schreef klopboontje het volgende:
Dag 1
De dag ging heel snel voorbij (is ook nog maar de eerste dag)
Vanochtend (07:00) was mijn gewicht nadat ik het toillet bezocht had 92,1 kilo
Vanavond (22:00) was is gewicht 93,3 kilo
Toen ik opstond had ik wel moeite met het opdrukken/optrekken en buikspier oefeningen. Waar ik een paar jaar geleden geen moeite mee had kost nu toch redelijk wat inspanning. Hierna heb ik mijn ontbijt gehad.
2 stukken bruin brood met sla, tomaat en komkommer. Ik heb geen dressing gebruikt. Als drinken had ik een glas drinkontbijt. Na het eten ben ik naar mijn werk gegaan. De ochtend ging zeer snel voorbij wat ik tot gisteren anders ervaarde. Ik had namelijk geen rommellende maag omstreeks een uur of 10/11 dit had ik voorheen dus wel. Ik heb het makkelijk tot te lunch uit kunnen houden en tijdens de lunch heb ik een halfvolle melk, soepje, appel en een sinaasappel genuttigd.
Later in de middag heb ik toch iets ''slechts'' gedaan... Een collega is 50 jaar geworden en hij had als traktatie een heerlijk stuk slagroomtaart mee. Ik heb daar een klein stuk van gehad, normaal gesproken had ik om een 2e stuk gevraagd, deze keer niet. (natuurlijk is het zwak, maar dit vind ik echte uitzonderingen). Naast water heb ik alleen thee zonder zuiker gedronken vandaag.
Het avondeten was super: Ik heb spinazi, aardappelen en een lekker stukje vlees gegeten. De jus en extra stuk vlees heb ik achterwege gelaten. En wel een lekkere portie gegeten maar niet een 2e keer opgeschept.
Conclusie met mbt eten:
Als ik fatsoenlijk ontbijt en lunch dan heb ik overdag helemaal niet last van een rammelende maag. Hierdoor krijg je ook minder snel "lekker trek" dat resulteert in vreetbuien.
Sporten:
Vanavond ben ik niet naar de sportschool geweest, ik heb namelijk getennist. 3 uren heb ik op de baan gestaan. Dit zegt natuurlijk niets, omdat het van je speelwijze afhangt. Ik heb 1,5/2 uren heerlijk staan overspelen en 1 uur lang heeft een maat van mij, mij alle hoeken van de baan laten zien. Hij speelde de bal van de ene hoek naar de andere. Ik moest dus heen en weer rennen. Dit alles heeft mij flink uitgeput.
Ik ben voldaan en met een nu wel knorrende maag naar huis gegaan. Ik zit nu achter de computer met een glas water en ik mag van mijzelf 1 pakje crackertjes eten.
Morgen weer een dag!
Hier gaat het al fout. Als je zoiets op de eerste dag al doetquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:53 schreef klopboontje het volgende:
Later in de middag heb ik toch iets ''slechts'' gedaan... Een collega is 50 jaar geworden en hij had als traktatie een heerlijk stuk slagroomtaart mee. Ik heb daar een klein stuk van gehad, normaal gesproken had ik om een 2e stuk gevraagd, deze keer niet. (natuurlijk is het zwak, maar dit vind ik echte uitzonderingen). Naast water heb ik alleen thee zonder zuiker gedronken vandaag.
Deels waar. maar de rest ging verder wel goedquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:04 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout. Als je zoiets op de eerste dag al doetWil je nou afvallen of een dikzak blijven heel je leven? Dan kun je jezelf wel trots op de borst slaan dat je geen 2de stuk hebt genomen, maar wie probeer je nou te belazeren??
Ach man, 1 stuk slagroomtaart kom je echt niet gelijk 10 kilo van aan hoor. Sowieso mag je wel vaker zondigen; houd de motivatie hoog en zoveel schadelijk effect heeft dat niet. Let op: met mate.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:04 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout. Als je zoiets op de eerste dag al doetWil je nou afvallen of een dikzak blijven heel je leven? Dan kun je jezelf wel trots op de borst slaan dat je geen 2de stuk hebt genomen, maar wie probeer je nou te belazeren??
Als je "op je gewicht wilt gaan letten", idd. Dan is zondigen niet zo erg. Dat kun je compenseren met hard sporten zodat je break even gaat lopen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:11 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Ach man, 1 stuk slagroomtaart kom je echt niet gelijk 10 kilo van aan hoor. Sowieso mag je wel vaker zondigen; houd de motivatie hoog en zoveel schadelijk effect heeft dat niet. Let op: met mate.
Ik heb ook heerlijk geslapen vannacht omdat ik uitgeput was. Dit ook voor het eerst in tijden. Vanochtend had ik trek en heb ik magere yoghurt met ontbijtgranen als ontbijt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kom op, hij heeft 's avonds 3 uur gesport en daarna 1 pakje crackertjes gegeten
vanochtend geen ontbjtdrink gehad. Wel een glas verse sinaasappelsap.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:17 schreef mic_forever het volgende:
had ie niet moeten doen
bovendien als je onbijt, is een onbijtdrink dus ook niet nodig(dit is dubbelop)
Valt wel mee hoor, bovendien vult één zo'n glas drinkontbijt nou ook weer niet zo goed en bevat het echt niet enorm veel kcal (wel veel suikers, dus heel goed zou ik het ook niet noemen). Beter ruim ontbijten dan de hele dag trek hebben en half omvallen halverwege de dagquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:17 schreef mic_forever het volgende:
had ie niet moeten doen
bovendien als je onbijt, is een onbijtdrink dus ook niet nodig(dit is dubbelop)
punt 1: dit is geen zondigen. je moet áls je iets ongezonds eet ervan genieten en t geen zondigen noemen. als je één klein stukje slagroomtaart eet voor een speciale gelegenheid dan mag dat. punt uit. als t maar geen gewoonte is...quote:(natuurlijk is het zwak, maar dit vind ik echte uitzonderingen).
Wat is er mis met KH na het sporten? Als je die niet neemt blijven je glycogeenvoorraden leeg, en daar val je weliswaar (in het begin) keihard van af, maar je sport als een dweil.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:06 schreef kwakveense het volgende:
punt 2: een pakje crackertjes na t sporten is niet zo handig, dat zijn koolhydraten.
Mnah, als je voor het sporten een lichte, koolhydraaitrijke maaltjd neemt hoef je tijdens en na het sporten niet meer te eten hoor, als je het 's avonds doet en je doel afvallen is. Daar hoeven je prestaties niet onder te lijden. Als je vroeg op de dag eet is het misschien wel raadzaam om zo snel mogelijk na het sporten een eiwitrijke maaltijd te nuttigen met wat koolhydraten, bijv magere kwark met muesli. Als je 's avonds hebt gesport waarna je gaat slapen hoef je niet meer te eten, honger gaat vanzelf weer weg heb ik gemerktquote:Op woensdag 28 mei 2008 13:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat is er mis met KH na het sporten? Als je die niet neemt blijven je glycogeenvoorraden leeg, en daar val je weliswaar (in het begin) keihard van af, maar je sport als een dweil.
Daar zit al iemand...quote:Op maandag 26 mei 2008 15:49 schreef GuyFawkes het volgende:
Wissel het gewoon regelmatig af, zowel licht gewicht/veel herhalingen en zwaar gewicht/weinig herhalingen. Vergeet niet veel fruit te eten, en ga wat hoger in je eiwitten zitten om je spieren te laten herstellen.
Verder is discipline het belangrijkste. Als je dat hebt en je schema blijft volgen moet het zeker lukken. Succes en hou ons op de hoogte!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |