abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58907001
Her en der verspreid over alle lopende en gesloten topics lees je veel tips van andere ouders. En iedere ouder heeft wel de ultieme tip waarvan een andere ouder nog nooit gehoord had. Ik dacht misschien is het leuk om hier een topic voor te openen, zo niet of als het al reeds bestaat graag een slot er op.

En uiteraard zoals gebruikelijk topicstarter begint.

Voor doorkomende tandjes en kiezen heb ik van mijn schoonouders als tip gekregen om met een doekje melasse op het tandvlees te smeren. Het is iets zoets maar het maakt het tandvlees zacht waardoor het minder pijnlijk/gevoelig is voor de kleintjes. Ik heb het gedaan toen mijn dochter kiezen kreeg en idd het werkt echt.

Voor op vakantie was ik op zoek naar de ideale oplossing voor mijn jongste om hem in bad te doen zonder dat ik gelijk een babybadje ergens tussen de kinderen en de bagage moet proppen en tot mijn verbazing wisten ze hier niks voor bij de prenatal maar van Nijntje hebben ze toch echt een heus opblaasbad geschikt voor baby's tot 6 maanden (staan veel op marktplaats voor rond de 5 euro).
  zondag 25 mei 2008 @ 23:01:07 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58908746
Bij krampjes zweer ik bij de Cosi-Bag. Het is een zak van lijnzaadpitten (ipv kersepitten) met een hoes eromheen. 2 minuten in de magnetron. Kind op zijn/haar rug, kruik op de buik, zet de klok op 2 minuten en hij/zij is stil. Briljant ding!

(Is ook veiliger dan warmwaterkruiken, want ze koelen sneller af en kunnen niet lekken. Dus sterk mverminderde kans op brandwonden.) Je kan het ook zelf gebruiken, maar dan moet hij langer in de magnetron, want voor volwassenen mag het warmer.

Trouwens, te koop bij de thuiszorgwinkels.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 26 mei 2008 @ 10:26:26 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_58914071
Bedoel je deze Faja?

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 11:04:47 #4
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58914867
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:26 schreef Troel het volgende:
Bedoel je deze Faja?

[ afbeelding ]
Nee echt een badje badje haha lekker duidelijk he hier een link

http://www.rubotoys.nl/
dan naar nijntje
dan pret aan het strand
derde rij derde plaatje.

o kon ik nu maar foto's plaatsen.
pi_58915025
quote:
Opblaasbaar Baby-reis-badje
Dit artikel is handig voor op reis of op vakantie!
Nooit meer op vakantie met een grote plastic "bak", maar vanaf nu met dit klein op te vouwen opblaasbaar babybadje.
Ideaal dus voor in de auto of in het vliegtuig!
Bovendien veel comfortabeler voor uw kindje dan een hard-plastic badje, want ook de bodem is opblaasbaar, en zit dus veel zachter.
Deze bedoel je Saint?
pi_58916575
Dat badje ja, het laatst geposte badje. Die heb ik inmiddels in mijn bezit voor onze vakantie.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:03:59 #7
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58917518
mrien dank dank die bedoelde ik ja.
Ideaal zo een ding.
pi_58921134
Ik heb van iemand een tip gekregen:

Als je kindje een keer valt en begint te huilen zonder adem te halen moet je even in het gezicht blazen. Dan schrikken ze en nemen ze een hap lucht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator maandag 26 mei 2008 @ 19:54:00 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58925569
Als ze nog kunnen huilen hebben ze vaak ook nog wel ademgehaald hoor Tico

Even voor de duidelijkheid, en voorzichtigheid van mijn kant: Geen enkele tip kan de medische deskundigheid van een dokter vervangen, dus laten we ajb heel voorzichtig zijn als een tip die kant op gaat oke?
Hou het bij handigheidjes zoals het badje en laten we geen tips geven die betrekking hebben op medische zaken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 26 mei 2008 @ 19:56:20 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58925614
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:54 schreef Lois het volgende:
Als ze nog kunnen huilen hebben ze vaak ook nog wel ademgehaald hoor Tico

Even voor de duidelijkheid, en voorzichtigheid van mijn kant: Geen enkele tip kan de medische deskundigheid van een dokter vervangen, dus laten we ajb heel voorzichtig zijn als een tip die kant op gaat oke?
Hou het bij handigheidjes zoals het badje en laten we geen tips geven die betrekking hebben op medische zaken.
De dame in kwestie had dus de pech dat het kindje zo geschrokken was en dus geen adem meer haalde en dus flauwviel.
pi_58926595
Ik heb een heel leuk boek, misschien nog ergens in een boekenwinkel te krijgen maar hierin staan ook tips voor en door ouders beschreven

Nog een tip: mijn zoon kwam op een leeftijd dat hij amper in het babybadje pastte maar niet onder de douche wilde, toen heb ik bij de bouwmarkt zo'n grote speciekuip gekocht, mijn vriend met een boormachine er een gat er in laten boren zodat het stopje van het badje erin past en tadaaaaaa goedkoop bad voor me binkie
Het is voor de energierekening niet aan te raden dit zelfgemaakte bad elke dag te gebruiken
Inmiddels is het douchen ook geen probleem meer

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2008 20:49:42 ]
pi_58940171
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Bij krampjes zweer ik bij de Cosi-Bag. Het is een zak van lijnzaadpitten (ipv kersepitten) met een hoes eromheen. 2 minuten in de magnetron. Kind op zijn/haar rug, kruik op de buik, zet de klok op 2 minuten en hij/zij is stil. Briljant ding!

(Is ook veiliger dan warmwaterkruiken, want ze koelen sneller af en kunnen niet lekken. Dus sterk mverminderde kans op brandwonden.) Je kan het ook zelf gebruiken, maar dan moet hij langer in de magnetron, want voor volwassenen mag het warmer.

Trouwens, te koop bij de thuiszorgwinkels.
Mee eens. Ideaal ding. Veel gebruikt hier.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:11:06 #13
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58965087
ik heb ook wel een hele handige tip, koop extra kraamverbanden. Ik had bij alletwee aan de pakken die in het pakket zaten niet genoeg, heb al met al 3,5 pak gebruikt. En wat je niet gebruikt bewaren want de eerste menstruatie is ook erg heftig en dan is het super!!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:29:34 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58965436
Even inhaken op hestria,

Ook de matrasonderleggers zijn top bij spuitluiers!
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:06:01 #15
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58966325
arnicazalf (vsm ofzo) voor én na de vaccinaties! (let op dat je het na de prik niet ín het prikwondje smeert, maar eromheen.) perfect tegen de pijnlijke spierstijfheid na de prikken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:23:00 #16
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58969355
Tip die ik weer heb van Chacama:
De plastic IKEA-kinderstoel is ideaal om je kind in te douchen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:24:37 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58969384
En ik heb een poos gehad dat Thies niet alleen in zijn bedje wilde blijven als ik zelf ging douchen.
Ik vulde dan de wasbak met water en speeltjes, Thies in de IKEA-stoel ervoor en spelen, terwijl ik zelf op mijn gemak kon douchen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:28:54 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58970649
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:06 schreef pinquit het volgende:
arnicazalf (vsm ofzo) voor én na de vaccinaties! (let op dat je het na de prik niet ín het prikwondje smeert, maar eromheen.) perfect tegen de pijnlijke spierstijfheid na de prikken.
En masseren om de prikplek schijnt ook verlichtend te helpen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:59:11 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58974067
Faja, ik ga vrijdag bij iemand het reisbadje ophalen!
Het is niet meer in productie, maar gelukkig is er marktplaats!
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 mei 2008 @ 22:04:43 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58974221
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:06 schreef pinquit het volgende:
Ik heb daar juist Spiroflor SRL gel van VSM voor gebruikt. De Arniflor gebruik ik bij blauwe plekken en bulten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58974309
Heb je toch wat aan mijn tip gehad BE.

Ik heb de prenatal gemaild met het voorstel om zo een badje in hun assortiment op te nemen. Misschien kunnen ze zelf zo iets produceren als het badje uit de productie is genomen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:09:33 #22
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58974334
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:24 schreef Moonah het volgende:
En ik heb een poos gehad dat Thies niet alleen in zijn bedje wilde blijven als ik zelf ging douchen.
Ik vulde dan de wasbak met water en speeltjes, Thies in de IKEA-stoel ervoor en spelen, terwijl ik zelf op mijn gemak kon douchen.
Zo is bij ons de wipstoel al tijden onmisbaar. Als ik ga douchen gaat Devin altijd mee de badkamer in als hij wakker is.

Al sinds dat hij een paar dagen oud is doen wij na het badderen en na elke poepluier babyolie op zijn billetjes. De poep is er dan makkelijker af te boenen, zijn billetjes zijn superzacht en.... hij heeft nog nooit luieruitslag gehad
.... met gevoel voor drama....
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 22:55:57 #23
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58975539
Als je kind allergisch is voor billendoekjes kun je zelf doekjes maken met spul dat je kindje wel verdragen kan. Neem een rol Lotus Maestro papieren huishouddoekjes, knip daar velletjes van. Doe ze in een plastic doos en voeg een scheut babyolie, een scheut cremebad of wasgel oid en water toe. Deksel op de doos, schudden en een nachtje laten intrekken.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:29:12 #24
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_58976551
Als je kindje groot genoeg is om in het grote bad mee te kunnen, koop dan een badzitje. Echt een geniale uitvinding.
Ik zet dan de wipstoel op de badkamer en leg daarin al de baddoek in, na het badje til ik eerst Isa eruit en pak haar goed in, dan droog ik snel mezelf af en badjasje aan en hup Isa is aan de beurt.

Wipstoel en Badzitje..... onmisbaar
Mama van Isa en Ties
pi_58980010
PODEE flessen. www.podee.com.
ONMISBAAR met een 2-ling. Trouwens ook handig als je er "maar simpel " 1-tje krijgt
Een aantal mensen zullen het zich herinneren. De zelfdrink fles !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')