abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:08:31 #76
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58942403
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Waarom telkens die focus op de al dan niet er aan te pas gekomen marketing bij geurtjes?
[..]
Omdat het een feit van jewelste is?

Ligt ook aan mijn persoonlijkheid hoor. Wil graag voor content betalen maar niet voor ongrijpbare zaken als prestige en branding. Zit ik natuurlijk helemaal verkeerd met deze hobby, dat weet ik ook wel.
Confidence through competence
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:10:00 #77
55709 Stereotomy
pi_58942432
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:01 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Oh en Stereo, VIW is binnen, thanks again! Nu nog ff wachten op passend zomers weer.
Oh, het was ook daadwerkelijk VIW?
pi_58942495
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ligt ook aan mijn persoonlijkheid hoor. Wil graag voor content betalen maar niet voor ongrijpbare zaken als prestige en branding. Zit ik natuurlijk helemaal verkeerd met deze hobby, dat weet ik ook wel.
En daarom bedoelt LKS waarschijnlijk: accepteren en doorhobbelen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:17:57 #79
55709 Stereotomy
pi_58942576
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:13 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

En daarom bedoelt LKS waarschijnlijk: accepteren en doorhobbelen.
Ja, of niet accepteren en naar alternatieven zoeken waarvan je even blij wordt. Op Basenotes heb ik een paar threads gelezen over Unjustifyable, de $8 Unforgivable-kloon van Wal-Mart, en hoe die het origineel gewoon enorm pwnd op kwaliteit, longetivity en sillage.

Maar aangezien het zo inherent is aan deze industrie vind ik het niet eens zo vreemd als hier af en toe over gesproken wordt. In het vorige topic verzuchtte een niet regular ook al dat geurtjes zo duur waren, en dat is gewoon ook zo.
pi_58942594
Okay, bestelling geplaatst!

Idd, ik snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant is het denk ik beter om helemaal uit de buurt te blijven van nichegeurtjes als dit een struikelblok is.

Ik heb VIW alleen op papier geroken hiervoor, maar dit moet 'm wel zijn, ik heb een beetje geprobeerd en ruik limoen in de opening die na een tijdje veranderd naar kokos. Kan niet missen dus
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:37 #81
55709 Stereotomy
pi_58942624
Heb je mijn eerder genoemde Marc Jacobs for Men ook al eens geprobeerd? Als je VIW lekker vindt, dan is Marc Jacobs misschien een erg betaalbaar alternatief van dezelfde strekking.

En neuh, waarom zou ik helemaal wegblijven van de nichesamples? Je ontdekt daarbij weer nieuwe geuren die je misschien niet eerder geroken hebt die je lekker vindt (SMW en MI in mijn geval) en soms die je foeilelijk vindt (VIW, Erolfa) en dat opent je ogen ook wel naar andere geuren, al dan niet zo duur, van hetzelfde type die je misschien niet eerder geroken hebt.
pi_58942652
Nog niet geprobeerd, maar ben bekend met vergelijking, zal 'm binnenkort eens testen!

Ik raad iedereen wel aan om de Wal-Mart kloon van A*Men links te laten liggen
pi_58942905
Stereo: wat ik feitelijk tegen jouw manier van er tegenaan kijken heb is dat je geen probleem hebt een blatant rip-off (Unforgivable) van een dure geur (MI) te kopen. Creed heeft tijd & geld in de ontwikkeling van MI gestoken en dat wordt geript door die stink Puff Daddy. Ik vind dat wel een beetje als het in Turkije kopen van een merkpolo waarvan je weet dattie nep is.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:40:27 #84
55709 Stereotomy
pi_58943068
Ik begrijp je denk ik wel, maar aangezien ik zelf nooit merkkleding koop (sterker, ik probeer het zelfs actief te vermijden - weer een tic van mij), zie ik het meer als een model kleding zien bij een merkwinkel en dan bij de H&M hetzelfde model voor een veel lagere prijs kopen. Het zal me dan echt worst wezen welke naam daar dan aan hangt, snap je?

En ik voel inderdaad totaal geen emotionele respons op het idee dat Unforgivable een rip-off is van MI, in tegenstelling tot jou. Ik snap je daarin wel, maar ik voel en deel het gewoon niet. D'r heeft een goede parfumeur van Symrise gewerkt aan Unforgivable, 't is zijn kindje zeg maar, en als zijn opdracht was: doe maar iets wat op MI lijkt, dan heeft ie dat met zijn eigen twist gedaan.

En overigens vraag ik me af hoe hard ze bij Creed werken hoor: op Basenotes hoor je - van 3e hand, dat wel - dat de normale parfumeurs de lui bij Creed een stel verwaande amateurs vinden die een beetje met essentiele oliën aan het spelen zijn, en bovendien vrij vaak elke keer op dezelfde drydown aanbelanden. Maar goed, ook dit soort verhalen moet je met een korrel zout nemen natuurlijk.

[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2008 15:46:31 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:49:13 #85
55709 Stereotomy
pi_58943257
Overigens! Moet ik wel melden dat ik wat jij beschrijft wél sterker heb met muziek, en dan met name bij de muziek die ik zelf erg kan waarderen. Als ik een grote fan was van The Police, dan zou ik me ook flink genaaid voelen door dezelfde P. Diddy met zijn 'I'll be missing you' en alle sukkels die de cover beter vinden dan het origineel.
pi_58943349
Ik kan begrijpen dat een parfumeur met een opdracht werkt maar een parfumeur die een beetje werkethiek heeft zou mijns inziens geen opdracht die luidde "kopieer MI" aannemen.

Misschien zijn Olivier en Erwin Creed wel verwende amateurtjes. Maar blijkbaar werkt dat. Mozart hoefde ook geen moeite te doen voor z'n composities die kwamen als natuurlijk...

dinsdag 27 mei 2008 @ 15:58:34 #87
55709 Stereotomy
pi_58943440
Maar dan maar weer terug OT: ik zit stiekem nog wel te twijfelen of ik SMW of MI beter vind, met name omdat ik ze niet tegelijk heb getest. Ik dénk dat ik SMW beter vind, maar dan alleen omdat de topnotes lekkerder ruiken en een thee-component erin zit.

Jij kent ze beter dan ik, hoe zou jij ze vergeleken met elkaar omschrijven?
pi_58943702
Ik zou MI als een fruitige aquatic die omslaat naar houtig/ambergris omschrijven en SMW als een kruidige zoete bes met een einde van witte musk en ambergris. Allebei hebben ze natuurlijk de ambergris basis maar wel op een verschillende manier. Wat ik leuk vind aan MI is de ontwikkeling van aquatic naar houtig en SMW vind ik gewoon uniek. Maar ik heb uiteindelijk natuurlijk niets voor niets een fles SMW besteld.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:55:41 #89
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58945781
Zojuist creed silver iets geprobeerd bij de lokale parfumerie en ik kan niet zeggen dat ik er weg van ben snap al die ophef niet mzz..

Toch nog mooi chanel egoiste aangeschaft, mjummie~!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:08:35 #90
55709 Stereotomy
pi_58947188

Beste geurtjesreclame ooit.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:13:57 #91
55709 Stereotomy
pi_58947307
En bij welke lokale parfumerie ben jij geweest, dat ze daar Creed hebben?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:32:53 #92
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58947782
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:08 schreef Stereotomy het volgende:

Beste geurtjesreclame ooit.
Idem, prachtig stuk van profokiev en de stijl past ook helemaal in mijn straatje..
Normaal ben ik niet te beinvloeden door reclame maar deze vond ik zo geweldig dat ik toch maar even moest kijken.

@Stereotemy: Bij la bourse in Rotterdam.
Grote zaak met een zeeer ruim assortiment.
Ze hadden een enkel een proefbuisje (vast niet de goede term) liggen waaruit ik kon proberen.

Was trouwens geen onderdeel van hun assortiment mocht je geintresseerd zijn erin ik moest ervoor naar naar Oger.

Nu is mijn vader eindelijk blij met een geurtje dus eigenlijk moet ik je wel bedanken...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:35:52 #93
55709 Stereotomy
pi_58947900
Misschien hou je trouwens niet zo van die lichte geurtjes als Silver Mountain Water en Millesime Imperial. Van Creed moet je dan eens Bois du Portugal, Vintage Tabarome of Acier Aluminium eens proberen. Op Basenotes zijn ze daar gek op.

Laat je je niet afschrikken óf aanmoedigen door het merk Creed, maar snuif gewoon lekker de geur op die je toekomt.

En dat thee-gedeelte van Silver Mountain Water is een van de lekkerste componenten daarin, ja? De helft van mijn geurtjes heeft een thee-component erin zitten (Bulgari PH, PH Soir, Thé Vert, Black, L'Instant)

En wat, is je vader blij met de Chanel of met de Creed?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:37:54 #94
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58947945
Egoiste! ...pour homme!

Edit: K'lees je bericht nu pas goed.

Hij is blij met de creed k'snap niet wat die eraan vind..
Mischien ligt het aan mij maar ik vind het ruiken naar thee...

Maarja ieder zijn ding.
pi_58947965
La Bourse heeft gewoon het standaard assortiment, niets meer dan Douglas of ICI Paris XL. Dat ze een proefje Creed hadden liggen is wel heel toevallig want ze verkopen het niet namelijk. Als je blijkbaar in R'dam woont en Creeds wilt gaan ruiken moet je naar de Johan van Oldenbarneveldstraat voor Skins.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:47:06 #96
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58948179
Mmm ik bekend met die geurenboer..

Ooit eens Bal á Versailles gekocht voor mijn voormalige vriendin heeeeerlijke geur alsof je midden in een rozentuin zat.
Wel jammer dat ze de dag erna het flesje kapot liet vallen...

@W1ZZ:Geen idee, nog nooit geshopt bij de douglas of ici paris.
pi_58948354
Aiaiai... Ik heb ook eens een fles kapot laten vallen, m'n vloerbedekking stonk drie maanden later nog!

Te ruil: één 2ml monster Acqua di Parma Colonia Intensa tegen iets anders leuks.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:06:11 #98
55709 Stereotomy
pi_58948651
Wat vind jij het verschil tussen de originele en de intensa? Ik heb een 2 ml monster van de originele van Skins Rotterdam gekregen, wellicht dat ik die morgen overdag op doe, en 's avonds SMW naar de theatervoorstelling.
pi_58948903
Om te beginnen ruikt de intensa absoluut niet naar het origineel, net zoals de meeste extreme, concentrée of intense versies niet echt naar het origineel ruiken. Deze wordt heel sterk door leer en rooknoten gedomineerd. Nogal muf resultaat als je het mij vraagt.

Hebben?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:22:27 #100
55709 Stereotomy
pi_58949053
Heb niks om te ruilen voor je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: