abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58954794
W1ZZ, ruilen voor wat Acqua di Genova? Ik vind 't wel een lekker geurtje van wat ik me herinner. Stuur ik 'm wel mee met jouw deel van de perfumed court bestelling, of is ie inmiddels al onderweg naar Stereo?
pi_58954873
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:40 schreef Stereotomy het volgende:
Ik begrijp je denk ik wel, maar aangezien ik zelf nooit merkkleding koop (sterker, ik probeer het zelfs actief te vermijden - weer een tic van mij), zie ik het meer als een model kleding zien bij een merkwinkel en dan bij de H&M hetzelfde model voor een veel lagere prijs kopen. Het zal me dan echt worst wezen welke naam daar dan aan hangt, snap je?
Het gaat niet zozeer om welke naam erin staat, maar de kwaliteit van de kleding. Een paar jaar terug kocht ik ook vooral bij winkels als H&M, maar ik merkte dat ik om de 2 maand weer nieuw spul erbij kocht omdat het vaal begon te worden of er gewoon niet meer zo bijzonder uitzag. Echte kwaliteitskleding doe ik veel langer mee en koop ik dus ook minder regelmatig, waardoor het uiteindelijk qua uitgaven niet echt veel scheelt.

Nou is dit niet helemaal van toepassing op geurtjes, 75ml nichegeur doe je in principe net zo lang mee als 75ml wal-mart Ik vraag me alleen wel af waarom je merkkleding actief zou vermijden?
  woensdag 28 mei 2008 @ 01:20:53 #103
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58954943
W1ZZ, stuur hem dan maar naar LKS, die heeft het harder nodig

Ik heb hele goeie ervaringen met niet-merkkleding en kan nou niet zeggen dat ze veel langer of korter meegaan dan merkkleding, dus vandaar dat ik die afweging maak. Ik heb precies het omgekeerde idee als jij: dat ik méér bang for the buck haal uit niet-merkkleding dan wél merkkleding. Vandaar dus dat ik geen merkkleding koop.
Confidence through competence
  woensdag 28 mei 2008 @ 01:21:24 #104
55709 Stereotomy
pi_58954947
Oh en de schoenen die ik nu aanheb komen van eBay.
pi_58955012
Oh ik wou je de Acqua di Parmezaanse kaas ( ) niet van 't brood eten hoor, W1ZZ, zie maar aan wie je 'm opstuurt.
  woensdag 28 mei 2008 @ 01:29:42 #106
55709 Stereotomy
pi_58955025
Nee, ik had niets te ruil met W1ZZ, dus jij was sowieso geschikter. Bovendien wil ik zelf de originele nog testen eerst die nu in mijn koelkast ligt.
pi_58955029
Meestal combineer ik nog wel spul van de H&M met meer upscale merken, maar ik merk het kwaliteitsverschil vaak wel. Ik ben ook nog heel blij met m'n tas van de Zara, al begint die ook een beetje uit elkaar te vallen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 01:35:05 #108
55709 Stereotomy
pi_58955072
Mijn tas: Scapino 5 EUR.
pi_58955116
En dat noemt zichzelf metroman
pi_58955813
Wat ik wel met Stereo eens ben is dat ik ook niet van zichtbare merkjes houd. Dus op mijn truien, overhemden en t-shirts zul je geen merkjes tegenkomen. Alleen bij spijkerbroeken en gympen maar daar ontkom je er niet aan.

LKS: hij komt eraan
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58958213
Dat heb ik over het algemeen ook niet hoor en probeer dat ook wel te vermijden. Bij schoenen ontkom je er niet zo snel aan idd en heb ook nog een pullover van Dior met een logotje erop, maar that's it geloof ik. Ik loop sowieso niet in opzichtige Burberry ruitjes of LV logo's.
pi_58962747
Ik koop eigenlijk alleen maar merkkleding vanwege een lastige lichaamsbouw. Los van de prijs, moet het natuurlijk wel passen.
Maar het is ook wel een beetje een doorgeschoten passie. Waar ik helemaal niet mee zit want ik vind het geweldig.

Mijn allergrootste liefde zijn schoenen en zelfs daar zul je geen zichtbare logo's ontdekken.
pi_58967336
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 07:09 schreef W1ZZ het volgende:

LKS: hij komt eraan
En nu al binnen!

Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan de reviews van deze gast? Zelfs bij z'n (zeer spaarzame) positieve recensies gooit ie er doorgaans nog een negatief puntje in.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:54:22 #114
55709 Stereotomy
pi_58967506
quote:
Il Giardino by Michael Storer
EDP review:

Another Michael Storer creation that smells horribly synthetic. I was expecting a bright, fresh citrus but got nothing but a plastic mess. Natural ingredients?! Pull the other one!
De befaamde Il Giardino

Wederom bevestigd dat 'all natural' niet per se 1) all natural hoeft te ruiken en 2) zeker niet beter is als wanneer met wat synthetische componenten erbij gooit. Het gaat toch om de uiteindelijke perceptie: als dat all natural aanvoelt, dan doet het dat gewoon.

Ik stoor me er niet zo erg aan hoor. Ik vind ook meer geurtjes niet lekker dan wel lekker....
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:56:12 #115
55709 Stereotomy
pi_58967548
Oh, en ik had mijn Pal Zileri Sartoriale van hem gekocht.
pi_58968775
Nouja dat ik me er aan erger is misschien wat sterk, maar als je één negatieve recensie tussen een hele rij positieve ziet staan is het niet verassend om zijn naam er boven te zien staan. Daarnaast is ie de ultimate sin begaan door Tom Ford for Men, Extreme én Black Orchid af te zeiken.

Stel je anders iemand voor die Bulgari Black én Au Thé Verte Extreme negatieve recensies geeft. Oh wacht...
quote:
Bulgari Black by Bulgari
A fleeting (and synthetic) rubber and vanilla scent. Yum, yum, yum - NOT!!!

Great bottle concept, though (but even that fails to function effectively, as well).
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:03:34 #117
55709 Stereotomy
pi_58968974
Da's toch helemaal niet erg?

Ik hoef mijn kindjes / merken / dingen niet zo nodig te beschermen hoor, als je eens wist hoe vaak ik word uitgelachen om de dingen die ik persoonlijk leuk vind.
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:04:44 #118
55709 Stereotomy
pi_58969001
En Tom Ford for Men is idd niet zó goed hoor. In mijn herinnering van de eerste sample wel, maar toen ik hem opnieuw probeerde bleek L'Instant een 100% kopie van mijn herinnering te zijn (althans, na 5 minuten) en Tom Ford maar iets van 80%.
pi_58969046
Hee LKS, wat vind je ervan? Dit is namelijk niet de AdP. Dit is wat ik je al eergisteren al had toegestuurd met de atomisers als bedankje voor het regelen van de bestelling
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:07:24 #120
55709 Stereotomy
pi_58969064
?
pi_58969118
Spread the love!
pi_58969168
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:03 schreef Stereotomy het volgende:
Da's toch helemaal niet erg?

Ik hoef mijn kindjes / merken / dingen niet zo nodig te beschermen hoor, als je eens wist hoe vaak ik word uitgelachen om de dingen die ik persoonlijk leuk vind.
Dude, zo serieus was 't niet hoor

W1ZZ, nog niet geprobeerd! Wat is 't, een eigen creatie?
pi_58969216
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:04 schreef Stereotomy het volgende:
En Tom Ford for Men is idd niet zó goed hoor. In mijn herinnering van de eerste sample wel, maar toen ik hem opnieuw probeerde bleek L'Instant een 100% kopie van mijn herinnering te zijn (althans, na 5 minuten) en Tom Ford maar iets van 80%.
* le_knightclub_soda voegt Stereotomy aan z'n zwarte lijst toe.
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:16:49 #124
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_58969247
Ik heb het hele topic niet gelezen, maar heeft iemand toevallig een tip voor mannen deo/parfum die lekker lang blijft zitten?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_58969296
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
W1ZZ, nog niet geprobeerd! Wat is 't, een eigen creatie?
Nee hoor maar ik ben gewoon benieuwd wat je ervan vindt dus als je het hebt geprobeerd vertel ik wat het was

Ik moet je AdP trouwens nog op de bus doen vrees ik, glad vergeten vanochtend en ik ben pas net weer thuis.
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:46:17 #126
55709 Stereotomy
pi_58969784
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:16 schreef GasTurbine het volgende:
Ik heb het hele topic niet gelezen, maar heeft iemand toevallig een tip voor mannen deo/parfum die lekker lang blijft zitten?
[Basenotes mode]

* Stereotomy een of andere vage nichegeur noemt die alleen te bestellen is in een boutique in Parijs

[/Basnotes mode]

Hoeveel wil je uitgeven? De Eaux de Toilette van Axe gaan heel, heel lang mee en ruiken voor het geld werkelijk subliem. 't is echt een stap hoger dan de deodorants.

Dark Temptation is een zware, zoete geur die met de Eau de Toilette-versie ook nog eens lang blijft hangen.
pi_58970097
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:20 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Nee hoor maar ik ben gewoon benieuwd wat je ervan vindt dus als je het hebt geprobeerd vertel ik wat het was

Ik moet je AdP trouwens nog op de bus doen vrees ik, glad vergeten vanochtend en ik ben pas net weer thuis.
Net ff wat geprobeerd, de geur komt me erg bekend voor. M'n tante draagt geloof ik een geurtje die hier aan doet denken.
Even een wilde gok, is 't Royal English Leather?
pi_58972886
Very close LKS.
pi_58977093
Royal Delight?

Wel lekker geurtje iig, maar ik voel me er nog iets te jong voor.
pi_58977588
U gaat door voor de wasmachine!

Probeer 'm maar eens een paar keer, vooral in wat koeler weer c.q. 's avonds.
pi_58978587

Zal ik doen!
  donderdag 29 mei 2008 @ 01:35:42 #132
55709 Stereotomy
pi_58979206
Wat een fan-tas-ti-sche zomergeur, Silver Mountain Water. Echt goed. Hebben. Ook al moet ik daar wat meer voor betalen.

Vandaag de hele avond opgehad. Uniek. Het bevalt me.
  donderdag 29 mei 2008 @ 01:56:18 #133
55709 Stereotomy
pi_58979346
Okee, in mijn verdediging, ik ben een beetje aangeschoten nu en ik hou wel van een gokje, maar ik heb net een 4.0 oz voor 55 USD gekocht van die vage toko op eBay

Ben benieuwd.
pi_58980319
Ow hell! Ik duim voor je
  donderdag 29 mei 2008 @ 08:24:07 #135
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58980439
Nav een proefmonstertje die ik gekregen had, toch het flesje zelf aangeschaft;
Issey Miyake

Erg lekker geurtje
pi_58980485
Gefeliciteerd met je aankoop Wil je er iets meer over vertellen? Wat voor soort geur het is, wanneer je van plan bent 'm te gaan dragen enzo?
pi_58981015
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 08:24 schreef Sjowhan het volgende:
Issey Miyake
[ afbeelding ]

Erg lekker geurtje
Idd, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb 'm eens geprobeerd, maar ik ben eigenlijk weer vergeten hoe die rook.

En Stereo
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:38:25 #138
55709 Stereotomy
pi_58984217
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 08:24 schreef Sjowhan het volgende:
Issey Miyake
[ afbeelding ]

Erg lekker geurtje
Aha, L'eau d'Issey! Een klassieker. Je ziet hem van tijd tot tijd wel eens in de top10 van de Douglas of de Ici Paris opduiken, maar volgens mij heb ik die nauwelijks of niet ooit nog op andere mensen geroken. Weer een superaquatic van Jacques Cavallier.

Crèmige citroenenbloemetjesvijver.

Krijg er wel hoofdpijn van als ik overspray.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 29-05-2008 11:54:55 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:50:38 #139
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58988947
quote:
Op donderdag 29 mei 200808:29 schreef W1ZZ het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop [afbeelding] Wil je er iets meer over vertellen? Wat voor soort geur het is, wanneer je van plan bent 'm te gaan dragen enzo?
Pfoe, ik koop eigenlijk enkel geurtjes niet echt voor speciale aangelegenheden, vind het gewoon belangrijk dat ik 'verzorgd' eruit zie; 't moet dan ook niet echt overheersen (dat doet dit geurtje echt niet), of dat je 't van 5 meter vandaan al kan ruiken. (dat vind ik zelf ook verschrikkelijk).
pi_58989045
Hoeft geen speciale aangelegenheid te zijn, kan ook zoiets simpels zijn als 'overdag'

donderdag 29 mei 2008 @ 15:13:33 #141
55709 Stereotomy
pi_58989472
quote:
Beste Stereo,

Uw pakket wordt verzonden met PayPal-verzending via U.S. Postal Service

Pamela Khan heeft PayPal-verzending via U.S. Postal Service gebruikt om een verzendlabel voor uw pakket te maken.

Uw zendingnummer is LJ614452996US. Bewaar dit nummer voor uw eigen administratie.

Ga voor meer informatie naar de website van U.S. Postal Service®.

http://trkcnfrm1.smi.usps(...)ackNum=LJ614452996US
Tering, de Track&Trace op de site van USPS is kaput.

Enne, familie van de musk?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:57:10 #142
55709 Stereotomy
pi_59009286
Creed - Himalaya

Ik heb dit geurtje gisteravond in een warme en benauwde omgeving aangehad en wil mijn ervaringen met jullie delen. Veel mensen noemen het populaire Green Irish Tweed het 'all-round toepasbare geurtje' van Creed die in vrijwel alle situaties werkt, maar ik ben toch geneigd te zeggen dat die eer waarschijnlijk aan Himalaya ten deel valt.

Waarom? Green Irish Tweed heeft een heel herkenbare component in de top notes, die blijft hangen tot in de Basenotes. En dan heb ik het over die typische note die mensen aan Davidoff Cool Water doen denken - mensen die een van beide hebben geprobeerd weten wat ik bedoel. Dat maakt Green Irish Tweed herkenbaar.

Himalaya daarentegen, vind ik een hele anonieme geur. Typisch een geur die je ruikt en denkt: "Hm, lekker." Maar als je een kwartier later aan iemand vraagt of die het geurtje kan beschrijven, dat dan de associatie met een lekker frissig geurtje wel op komt zetten, maar dat er verder niets zinnigs over te zeggen valt. Himalaya is een typische woody oriental. Standaard citrusopening, kruidige houtige midden en een ambergris/musk base. Wel een erg goed uitgevoerde woody oriental.

Topnotes: Vind ik het minst lekkere gedeelte aan Himalaya. Een hele, hele standaard citrusopening met de bergmarmot die over je huid gaat scharrelen, mandarijnen en citroenen.

Middle notes: Wanneer de scherpe citrusgeuren gaan liggen, verschijnen er toch wel een hele fijne middle notes, die als basis een zacht crèmige, ietwat kruidige, peperige sandelhout hebben. Dat zachte maakt Himalaya geschikt voor zowel overdag als 's avonds, voor zowel temperaturen boven de 30 graden als onder het vriespunt.

Sommige mensen op Basenotes zeggen er de bergen in te ruiken. Of sneeuw. Onzin denk ik dan, ze hebben gewoon de verpakking gelezen en zien dat het geurtje 'Himalaya' heet. Cognitieve dissonantie. Op de Himalaya is er boven de boomgrens geen hout te ontdekken en sneeuw ruikt niet kruidig of oriëntaals.

Basenotes: In de basenotes vinden we de typische Creed-drydown weer terug. Misschien minder uitgesproken als bij GIT of Millesime Imperial, maar diezelfde ambergris is er zeker weer. Dat vind ik jammer aan Creed. Het geheel wordt aangevuld met een laagje (white) musk, die de cremige sandelhout een vervolg geeft. Doet mee een beetje denken aan Burberry Touch for Men.

Oordeel: geen hele bijzondere geur, maar wel verassend draagbaar in menig verschillende situaties. Lijkt erg op Paco Rabanne XS, alhoewel Creed's Himalaya iets luxueuzer aanvoelt door de ingrediënten in de basenotes.
pi_59009311
heb ook een nieuw luchtje; the one van d&g en men wat ruik ik er lekker mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:35:35 #144
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_59012725
Beetje standaard..

Niet vies maar ook niet echt nou verdomd wat een heerlijke geur *sniiiiiiiiiiiiif*
pi_59013317
Leuke review Stereo! Ik vind het zelf wel wat hebben, zo'n huisnoot voor een merk als Creed dat al zo lang meedraait. Het geeft wat identiteit. Het nadeel is wel dat als je ambergris niet lekker vindt er meteen een aantal Creeds afvallen.

Dat mensen het naar de bergen vinden ruiken lijkt me inderdaad vooral associatie met de naam, al heb ik deze geur nog nooit geroken. Bij de Acqua di Biella geurtjes stel ik me juist wel een lekkere Alpengeur voor.
pi_59013387
Shit, Acqua di Biella, die had ik graag nog even meebesteld op theperfumedcourt, wist dat ik iets vergat
pi_59015865
Ben vandaag naar die winkel geweest in R'dam waar ze Santa Maria Novella en Lorenzo Villoresi verkopen. Ik werd daar geholpen door een enigszins hautaine vrouw die me eerst langs de Clive Christian kast stuurde met de mededeling dat dat het duurste parfum ter wereld was. Lekker boeiend. Vervolgens ging ze mij wel eens even op basis van m'n uiterlijk geuren aanbevelen. Daar geloof ik sowieso al niet in, en de maat was voor mij een beetje vol toen ze me bij elke geur die ze me liet proberen die ik niet lekker vond het gevoel gaf dat de geur fantastisch was en dat ik het gewoon niet begreep. Dus toen ben ik enigszins teleurgesteld maar weer langs m'n matties van Skins gegaan en ben daar met vier samples weggelopen:

Frederic Malle - L'eau d'Hiver
Byredo - Rose Noir
Dyptique - L'eau de neroli
Dyptique - L'eau des hesperides

Overigens vertelden ze me bij Skins dat veel mensen al met klachten over de service van die andere winkel waren gekomen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:06:32 #148
55709 Stereotomy
pi_59015919
W1ZZ

Ik wil denk ik wel weer nieuwe samples van Skins opgestuurd hebben. Ik zat te denken aan 4 samples, met:

Creed - Bois du Portugal
L'Artisan - Tea for Two
L'Artisan - Dzing!
... ?

Jullie kennen me. Roept u maar, wat moet er als laatste nog gevraagd worden? Ik heb echt iets met thee, misschien nog een thee-geurtje erbij?
pi_59016097
Die Byredo die ik nu heb gekregen is erg lekker. Is een nieuw Zweeds huis, ze hadden het pas twee dagen in het schap staan. Een vrij hardcore roos is het die me wel behoorlijk doet denken aan ouderwetse parfums. Of anders bestel je voor de fun Secretions Magnifiques (die ik vandaag weer ns heb geprobeerd en ik word er echt onpasselijk van ).
pi_59016149
Ow ehhm, ik denk dat jij Green lekker zult vinden. Die's ook van dat nieuwe Byredo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')