Zo, Unforgivable is - althans de tester in de Bijenkorf - echt totaal geen SMW! Wel dezelfde categorie (de fruity-fizzy-soort

) maar ik vind het meer een kruising tussen MI en Himalaya. Nu heb ik MI te weinig gesampled om echt te snappen wat die ook alweer deed, maar uit mijn hoofd dus.
Heb gelijk CKOne ook tegen Silver Mountain Water gegooid, en ik vind CKOne veel dichter bij SMW komen dan Unforgivable. SMW ruikt meer sophisticated (okee, vooruit) en gaat veel langer mee dan CKOne. Daar staat tegenover dat je 10 sprays CKOne voor dezelfde prijs als 1 spray SMW kunt doen.

Helaas zijn alledrie de geurtjes vrij snel weg bij mij. Ik ruik Unforgivable nog het beste, daarna SMW en daarna CKOne. Wel jammer deze test, ik had gehoopd dat ik SMW minder lekker zou vinden dan de andere geurtjes, maar SMW (en MI) zijn toch erg goed.
Overigens wil ik ter defensie van Unforgivable (en alle designergeuren) nog zeggen dat in dit geval David Apel de parfumeur was, die ook bijvoorbeeld Bond No 9's Bleecker Street en Wall Street heeft gemaakt (de MI-kloon) of Tom Ford Black Orchid Voile de Fleur. Het kan niet zo zijn dat een parfumeur zijn talenten uitschakelt omdat hij 'gewoon' met een designergeurtje bezig is. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat als hij voor Nichehuizen bezig is, dat hij dan opeens veeeel duurdere ingrediënten gaat gebruiken waaraan de prijzen gereflecteerd worden: de prijzen zijn voor mijn gevoel bij niche vaker opgedreven door marketingoverwegingen dan ingrediëntkosten.
Maargoed, even mijn rant voor de 'gewone' geur, om maar geen mensen af te schrikken in dit topic.
[ Bericht 21% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2008 14:25:51 ]