abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58889801
quote:
Het Amsterdamse politiekorps wil dat zoveel mogelijk hoofdstedelijke agenten de Koran lezen. Daarom kunnen agenten met korting de nieuwe Koranvertaling van schrijver Kader Abdolah kopen.

Het idee is afkomstig van een politieman. Het leek hem goed dat zijn collega's de Koran lezen, om zo een beter inzicht in de Islam te krijgen. De korpsleiding is het er mee eens, vandaar dat men middels een korting op het boek het idee wil stimuleren.

Abdolah schonk eind vorige maand het eerste exemplaar van zijn Koranvertaling aan koningin Beatrix ''voor meer begrip en samenhang in het koninkrijk''. Hij heeft meer dan twee jaar aan de vertaling gewerkt. Hij vertaalde het heilige boek van de moslims rechtstreeks uit de oorspronkelijke, Arabische Koran van zijn vader. Na elke zin bekeek hij direct vier Perzische en vervolgens vijf Nederlandse vertalingen. Als daarin een zin beter was vertaald, nam hij die woorden over. Bovendien raadpleegde hij de vijfdelige middeleeuwse uitleg van de Korankenner Tabari. Als Abdolah er dan nog niet uit was, belde hij naar zijn 94-jarige oom Aga Djan in Iran, het geboorteland van de schrijver.

De Koranvertaling van Abdolah verscheen samen met een ander boek van hem, De Boodschapper, over het leven van profeet Mohammed. De cassette met beide boeken staat inmiddels voor de derde achtereenvolgende week op nummer één in de Boeken Top 10.
De discriminerende media haalt uit en manipuleert iedereen hiermee en wil zeggen daarmee dat " moeten " . o.a R@b en RTNH
A'damse agenten 'moeten' Koran lezen http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=86850

Terwijl er letterlijk staat dat het aan de wens is , en alleen wordt gestimuleerd om de Koran te lezen. Verder vind ik dit een perfecte intiatief.. want vrijwel weinigen weten de echte inhoud van de Koran.. ze kunnen nu zelf gaan lezen wat de Islaam echt betekent en dan worden de andere leugens van PVV en Janssen minderwaardig en leugenachtig
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_58890057
Je ''gaan'' klopt dan ook voor geen kanten.
pi_58890158
Waarom is het goed als Amsterdamse agenten weten wat de Islam echt betekent? Wat heeft dat voor meerwaarde voor hun werk? We leven in Nederland toch naar de Nederlandse wetten en niet naar wat in de Koran staat?
pi_58890223
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:08 schreef De_Ananas het volgende:
Je ''gaan'' klopt dan ook voor geen kanten.
Mwaah er gaan wel agenten dit kopen , waaronder ik
  zondag 25 mei 2008 @ 00:13:19 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58890229
God bestaat niet dus de Koran is een verzameling leugens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58890269
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:11 schreef QBZZ het volgende:
Waarom is het goed als Amsterdamse agenten weten wat de Islam echt betekent? Wat heeft dat voor meerwaarde voor hun werk? We leven in Nederland toch naar de Nederlandse wetten en niet naar wat in de Koran staat?
Het kan toch geen kwaad als mensen weten wie andere mensen zijn en wat zijn hun doelen in hun leven en waarom is de Islaam zo belangrijk voor ze..
pi_58890295
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
God bestaat niet dus de Koran is een verzameling leugens.
Jij wilt het niet geloven, mischien moet jij dat een keer maar gaan lezen.
Ik weet 100 % dat jij wel gaat zeggen dat god bestaat
pi_58890337
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]
Verder vind ik dit een perfecte intiatief.. want vrijwel weinigen weten de echte inhoud van de Koran..
Wat voor toevoegende waarde heeft het precies?
Agenten behoren enkel de wet te kennen, Nederlandse normen en waarden. Dan kunnen ze hun werk uitvoeren.

Je vraagt toch ook niet of een bakker Oliver Twist gaat lezen, daar gaat hij in elk geval niet beter z'n brood van bakken.
  zondag 25 mei 2008 @ 00:20:25 #9
pi_58890408
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij wilt het niet geloven, mischien moet jij dat een keer maar gaan lezen.
Ik weet 100 % dat jij wel gaat zeggen dat god bestaat
De Koran gaat ervan uit dat God bestaat. Je zal dus eerst moeten bewijzen dat God bestaat voor de Koran enige waarde kan hebben.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 25 mei 2008 @ 00:21:05 #10
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_58890434
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:16 schreef OldJeller het volgende: Je vraagt toch ook niet of een bakker Oliver Twist gaat lezen, daar gaat hij in elk geval niet beter z'n brood van bakken.

Ik zie ook het nut van het plan niet.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 25 mei 2008 @ 00:21:41 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58890449
Laat ze ook de veda’s en de oepanisjaden lezen, laat ze de bijbel en talmoed lezen, laat ze Macchiavelli lezen – wat is het nut? Ze dienen wetsdienaren te zijn, en wel van de Nederlandse wet uiteindelijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58890460
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:16 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat voor toevoegende waarde heeft het precies?
Agenten behoren enkel de wet te kennen, Nederlandse normen en waarden. Dan kunnen ze hun werk uitvoeren.

Je vraagt toch ook niet of een bakker Oliver Twist gaat lezen, daar gaat hij in elk geval niet beter z'n brood van bakken.
Daar ben ik het met je eens .. Alleen we zitten nu in een tijd waarin de media en letterlijk de overheid ons manipuleert met hun normen en waarden.

De media manipuleert zodat het nieuws in hun straatje passen.. als agenten of andere burgers nou het intiatief te nemen en niet meer gaan luisteren naar de huidige politiek o.a TON en PVV.. dan zou de Nederlandse normen en waarden echt van pas kunnen zijn
pi_58890477
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Koran gaat ervan uit dat God bestaat. Je zal dus eerst moeten bewijzen dat God bestaat voor de Koran enige waarde kan hebben.
Wie heeft jou als mens gemaakt..
pi_58890490
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Het kan toch geen kwaad als mensen weten wie andere mensen zijn en wat zijn hun doelen in hun leven en waarom is de Islaam zo belangrijk voor ze..
Er zijn 800.000 mensen in Amsterdam van zo'n 180 verschillende nationaliteiten. Als agenten als deze achtergronden zouden willen bestuderen, dan houden ze geen tijd meer over om de wet te handhaven. Wat er in de Koran staat, of in de Bijbel, of in de Hitchhiker's Guide to the Galaxy, of in Het officiële Ajax jaarboek staat is irrelevant en totaal niet interessant voor een agent bij de uitoefening van zijn beroep. Het gaat erom wat erin het Nederlands wetboek staat.
  zondag 25 mei 2008 @ 00:23:46 #15
pi_58890492
Laten ze het Wetboek van Strafrecht eens lezen voor de verandering.
pi_58890535
NUR-omschrijving: Literaire roman, novelle

en nu?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 25 mei 2008 @ 00:26:48 #17
pi_58890559
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Wie heeft jou als mens gemaakt..
M'n ouders.
pi_58890563
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:23 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Er zijn 800.000 mensen in Amsterdam van zo'n 180 verschillende nationaliteiten. Als agenten als deze achtergronden zouden willen bestuderen, dan houden ze geen tijd meer over om de wet te handhaven. Wat er in de Koran staat, of in de Bijbel, of in de Hitchhiker's Guide to the Galaxy, of in Het officiële Ajax jaarboek staat is irrelevant en totaal niet interessant voor een agent bij de uitoefening van zijn beroep. Het gaat erom wat erin het Nederlands wetboek staat.

Geef ik je helemaal in gelijk. Maar er is een grote groep Moslims in Amsterdam en daarom hebben ze die keuze gemaakt.
pi_58890576
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

M'n ouders.
Die hebben je allemaal uit laten komen meer niet. Nogmaals wie heeft je gemaakt
  zondag 25 mei 2008 @ 00:28:56 #20
pi_58890602
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Geef ik je helemaal in gelijk. Maar er is een grote groep Moslims in Amsterdam en daarom hebben ze die keuze gemaakt.
Gaan ze nu de Sharia toepassen op Islamitische verdachten?
  zondag 25 mei 2008 @ 00:30:35 #21
pi_58890628
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Die hebben je allemaal uit laten komen meer niet. Nogmaals wie heeft je gemaakt
Mijn ouders, eigenwijze drol. Je bent gek dat je niet in mijn ouders geloofd. Als je biologie gaat studeren weet ik 100% zeker dat je een evolutie-aanhanger word.
pi_58890675
Meki mooie relnicht ben je der weer

Als sprookjes is voor kinderen is geloof voor volwassenen
Ik zwaai naar dieren.
pi_58890720
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:33 schreef Geerd het volgende:
Meki mooie relnicht ben je der weer

Als sprookjes is voor kinderen is geloof voor volwassenen
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_58890730
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn ouders, eigenwijze drol. Je bent gek dat je niet in mijn ouders geloofd. Als je biologie gaat studeren weet ik 100% zeker dat je een evolutie-aanhanger word.
Zij hebben je alleen maar uit laten komen.. Wie hebben je ouders gemaakt dan ??
pi_58890735
Persoonlijk zou ik het goed vinden als de gemiddelde Nederlander meer zou weten over de koran. Dan weet je toch iets meer wat er in de gedachten omgaat van moslims en hoe ze over bepaalde zaken denken. Dit is ook een van de redenen waarom ik van plan ben me te verdiepen in de koran. Althans, verdiepen..., ik wil eerst grof weten wat de algemene gedachte is die erin vertolkt word voordat ik daadwerkelijk de vertaling ga lezen. Hezelfde geld trouwens voor de Bijbel. Die moet ik ook nog eens gaan lezen. Weet ik ook maar barweinig vanaf.

Ik vind het een goed initiatief dat er acties opgezet worden om het verdiepen in de koran aan te moedigen. Ik snap niet dat het specifiek op agenten is gericht, maar het initiatief vind ik goed. Aangmoedigen dus, waar het hier dus om gaat. Niet verplichten. Dat de media er verplichten of moeten van maakt geeft weer aan hoe manipulatief de media is tegenwoordig. Ik kom dit steeds vaker tegen. Best treurig eigenlijk. Jammer ook dat veel mensen niet hun vraagtekens kunnen zetten bij dingen die ze horen of zien.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')