abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58871106
Hallo, en mijn verontschuldigingen voor dit best wel serieuze onderwerp in dit forum

Ik zit met een best wel ongebruikelijk probleem wat een grote impact heeft op mijn leven. Het is namelijk zo dat ik geboren ben met een geboortedefect dat, hoewel het vaak voorkomt, bij mij pas kortgeleden ontdekt is. In het kort ben ik een semi-hermafrodiet, wat betekent dat ik zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen bezit, maar volledig onvruchtbaar ben.

Tot begin 2005 leefde iedereen in de veronderstelling dat ik een jongen was. Na een omweg van 2,5 jaar via de VUMC waar men weigerde te erkennen dat ik misschien intersexueel (hermafrodiet) zou kunnen zijn en geen enkel onderzoek heeft uitgevoerd. Uiteindelijk heeft in december 2007 een MRI scan in Duitsland uitgewezen dat ik inderdaad hermafrodiet ben, maar weigert men in Nederland nog steeds dit resultaat te erkennen. Waarschijnlijk zal ik hierom mij in Duitsland verder laten behandelen.

Mijn medische situatie is als kort: ik heb een vrouwelijk lichaam zonder enige mannelijke kenmerken afgezien van de geslachtsorganen. Daar heb ik een proto-penis, waarschijnlijk geen prostaat, iets wat op testikelen lijkt, geen baarmoeder of eierstokken maar wel een vagina, waarvan de schaamlippen volledig vergroeid zijn en dus de vagina opening afsluit.

Mijn ervaringen op sexueel gebied zijn best wel... interessant te noemen. Het begon allemaal met een verkrachting door een 'vriend' die dacht mij te helpen mijn lichaam beter te leren kennen. Als gevolg daarvan raakte ik volkomen het spoor bijster en heb mij laten verleiden tot een aantal trio's, die mij deden realiseren dat wat ik heb aan 'mannelijke' onderdelen inderdaad niet lijken te werken zoals ze zouden moeten, dat ik verdomd weinig aan sex lijk te hebben, en dat sex zonder liefde mij echt rot doet voelen.

Ondertussen ben ik redelijk gestabiliseerd, maar heb de hoop op een plezierig sexueel contact eigenlijk volledig opgegeven tot de operatie. Dit zeker om frustraties te voorkomen. Relaties ga ik nog niet aan omdat ik meen die niet aan te kunnen. Mijn hoop is dus eigenlijk volkomen gevestigd op wat ik in Duitsland kan regelen.

Alle commentaar en zo zijn welkom
pi_58872109
Jouw verhaal is interessant om te lezen. Geen commentaar dus.
pi_58872256
Dus je bent een man in een vrouwenlichaam?? Volgens mij droomt elke puber daarvan..

Even serieus: waar wil je heen met dit topic? Ervaringen van andere horen? Lijkt me niet dat er veel mensen zijn met hetzelfde. Zoek eens op google naar (internationale) fora over dit 'probleem'.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 08:11:25 #4
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_58872950
ehm..

tvp.
kijken hoe dit topic verloopt.
mocht dit een serieus onderwerp zijn, heb ik wel wat inbreng.

btw, je PM doet het niet

[ Bericht 12% gewijzigd door marcel-o op 24-05-2008 08:23:11 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_58873031
Trieste reacties hier.

Als eerste moet ik zeggen dat ik geen hermafrodieten ken, dus ik vind dit wel bijzonder. Wat ik niet begrijp is waarom ze in Nederland het niet erkennen? Is daar een rede voor?
pi_58873158
en dan noemen ze Nederland tolerant als zelfs de medici dat niet zijn .
pi_58873180
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:37 schreef santax het volgende:
Trieste reacties hier.
Ja, jammer inderdaad. Hoe kwam het dat ze er bij jou zo laat pas achter kwamen? Lichamelijk was het toch al wel zichtbaar?
Ik vermoed dat je ook mede door de 'verkrachting' wat afstandelijk bent bij een mogelijk sexuele relatie. Dus wellicht dat de operatie dat niet direct wegneemt.

Voor de rest, dapper dat je het hier post, gezien alle respectloze reacties...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:17:29 #8
92409 Twinky
Little star.
pi_58875225
Voel jij je een jongen of een meisje? Maw, wat voor operatie gaat het worden?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:21:43 #9
92409 Twinky
Little star.
pi_58875273
o, ik zie het al op je website En ik vind je niet eens zo heel niet-vrouwelijk eerlijk gezegd!
Dit is trouwens een goed topic voor je, stuk serieuser ook: Genderdysforie: deel 12
pi_58881506
Wonderer is toch ook hermafrodiet?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:27:38 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58881929
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:02 schreef Jakhals het volgende:
Wonderer is toch ook hermafrodiet?
Nee hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door wonderer op 24-05-2008 20:32:16 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:13:48 #12
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_58888254
Als dit een serieuze topic is... gekke reacties krijg je dan...

Wat een bijzonder verhaal en wat moet jij hard vechten om enigszins een rustig en geaccepteerd leven te kunnen leven. Hermafrodieten krijgen geen plaats in onze maatschappij, jammer, het lijf waarmee we ons voortbewegen is slechts een onderdeel van ons zijn. Alles is wat anders is, wordt niet erkend.-Stom-. Maar goed, dat terzijde.

Het is zo -stom- dat alles gericht is op sex, echt weer een typische mannenreactie te denken dat je van een wip wijzer wordt. Ja, de man zelf. IEerst het gevoelsleven en een prettige situatie waarin de vrouw haar seksualiteit kan ontdekken. Daar zitten de meeste vrouwen meer op te wachten. Ik hoop dat je door te experimenteren het een en ander te weten bent gekomen, maar dat je (weer) in een prettige situatie zult verkeren waarin je op je gemak bent. Met iemand (of meerdere) die je zal (zullen) waarderen.

Ik weet niet of dit een serieuze topic is, maar ik heb het als serieus beschouwd. Hey E., sterkte! En wie weet horen we hoe het is gegaan.

PS Wees blij dat je in Duitsland behandeld kunt worden, in Nederland lopen ze een stuk achter op medisch gebied. Niet alleen technisch, maar ook qua mentaliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sowflow op 24-05-2008 23:19:14 ]
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:14:17 #13
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_58888269
Ik vond op het internet (vond je verhaal erg intressant) toen ik op je naam zocht toevallig ook wat pikanter foto's op een webcam site. Wat ik daar zag, vond ik heel erg op vagina lijken, dus snap ik niet als dat echt foto van jou zijn (met die sexsites weet je het nooit)
hoe die dokters hebbeen kunnen denken dat je een man was....
of hoe je dat zelf hebt kunnen denken ookal was het op jonge leeftijd....
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_58888354
Wow, knap dat je zo open hierover kan praten......
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:31:59 #15
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_58888799
He joh! Ik heb je gezien! En wat meer over je gelezen. Dat je dit uitgerekend op FOK zet! Daarom dat ik nog steeds wantrouwig ben, TS = Maya?
Anyway, je hebt een lijf van een jonge vrouw. Mooi.
Ik denk trouwens dat je een heel boek kunt schrijven over je beleving van dit hele proces, sowieso van je leven.
Als het zover komt, let me (us) know!

Maya, keep the spirit!
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_58898030
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:31 schreef Sowflow het volgende:
He joh! Ik heb je gezien! En wat meer over je gelezen. Dat je dit uitgerekend op FOK zet! Daarom dat ik nog steeds wantrouwig ben, TS = Maya?
Anyway, je hebt een lijf van een jonge vrouw. Mooi.
Ik denk trouwens dat je een heel boek kunt schrijven over je beleving van dit hele proces, sowieso van je leven.
Als het zover komt, let me (us) know!

Maya, keep the spirit!
Dank je wel

En ja, zoals mijn sig al weggeeft is mijn naam Maya

Ik zal even kijken waarom mijn PMs het niet doen...

Zelf heb ik even gekeken wat het internet allemaal ophoest als ik op mijn naam zoek, en die ene pikante foto die bij een overigens nep-profiel staat is dus niet van mij Het lijkt er wel op, afgezien van de bovenbouw ( ) en het lagere gedeelte
pi_58898167
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:37 schreef santax het volgende:
Trieste reacties hier.

Als eerste moet ik zeggen dat ik geen hermafrodieten ken, dus ik vind dit wel bijzonder. Wat ik niet begrijp is waarom ze in Nederland het niet erkennen? Is daar een rede voor?
Ik heb geen idee... bij de VU in ieder geval werd ik uiteindelijk zelfs bijna het gekkenhuis in gestuurd, maar gelukkig wilde mijn moeder daar niet aan. Bij de VU beweerde ze ook dat ik aan woede aanvallen leed (daar 1 keer kwaad geworden na 2.5 jaar) en dat ik mijn moeder zou slaan (over mijn lijk).

Ik denk dat het voornamelijk onwetendheid en vastgeroest zijn in bepaalde denkbeelden is. Maar wat de redenen ook mogen zijn, de schade is al meer dan voldoende aangericht. Je weet dat je emotioneel in de knoop zit als je regelmatig emotioneel totaal instort of zelfs de gedachte aan zelfmoord af en toe wel enorm aantrekkelijk vind.

Dat ze bij de VU geeneens een MRI scan of wat dan ook wilde uitvoeren zegt genoeg, vind ik.
pi_58898293
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja, jammer inderdaad. Hoe kwam het dat ze er bij jou zo laat pas achter kwamen? Lichamelijk was het toch al wel zichtbaar?
Ik vermoed dat je ook mede door de 'verkrachting' wat afstandelijk bent bij een mogelijk sexuele relatie. Dus wellicht dat de operatie dat niet direct wegneemt.

Voor de rest, dapper dat je het hier post, gezien alle respectloze reacties...
Van buiten als je even snel kijkt ziet het er zo'n beetje uit als bij een man omdat de schaamlippen volledig samengegroeid zijn en de vagina dus enkel door de huid heen voelbaar is. Het 'mannelijk' gedeelte is echter totaal niet zoals bij een man door kleine dingetjes als een ontbrekende voorhuid, geen talgklieren, een zachte, dunne huid en de mogelijkheid om tijdens een volledige erectie de proto-penis volledig om te buigen zonder dat ik echt iets voel

(sorry als een paar mannen in het publiek zich nu opeens een beetje misselijk voelen )

Ik weet wel zeker dat de operatie in ieder geval een heleboel positiefs met zich mee zal brengen. Eindelijk zal mijn gevecht over zijn, zal ik de volledige, fysieke bevestiging hebben waar ik naar op zoek was, is de barriere als het aankomt op sexualiteit grotendeels verdwenen en hoef ik me gewoon over een heleboel dingen geen zorgen meer te maken.
pi_58898364
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:21 schreef Twinky het volgende:
o, ik zie het al op je website En ik vind je niet eens zo heel niet-vrouwelijk eerlijk gezegd!
Dit is trouwens een goed topic voor je, stuk serieuser ook: Genderdysforie: deel 12
Over genderdysforie wil ik helemaal niets lezen. Ik haat transsexuelen meer dan wat dan ook, psychologen uitgezonderd. Het is een groot onderdeel van de trauma's die ik vooral bij de VU heb opgelopen.

Ik begrijp transsexuelen absoluut niet en genderdysforie net zomin als body dysmorphia (mensen die graag een amputatie willen van een gezond lichaamsdeel en zo).

Mijn trauma's zijn vooral gerelateerd aan transsexuelen, sexualiteit en relaties.
pi_58898543
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:13 schreef Sowflow het volgende:
Als dit een serieuze topic is... gekke reacties krijg je dan...
Ja, heb dit topic een tijdje laten rusten omdat ik niet verwachtte nog niet-achterlijke reacties te krijgen. Best wel plezierige verrassing vandaag dus
quote:
Het is zo -stom- dat alles gericht is op sex, echt weer een typische mannenreactie te denken dat je van een wip wijzer wordt. Ja, de man zelf. IEerst het gevoelsleven en een prettige situatie waarin de vrouw haar seksualiteit kan ontdekken. Daar zitten de meeste vrouwen meer op te wachten. Ik hoop dat je door te experimenteren het een en ander te weten bent gekomen, maar dat je (weer) in een prettige situatie zult verkeren waarin je op je gemak bent. Met iemand (of meerdere) die je zal (zullen) waarderen.
Ja, sex is inderdaad volkomen waardeloos. Als ik wilde zou ik zo het bed in kunnen duiken met tientallen mannen en vrouwen (word vaak uitgenodigd om de een of andere reden), maar ik weiger pertinent. Sex is net zoals als op een loopband je de longen uit het lijf zweten. Het voelt misschien wel goed maar je komt geen centimeter vooruit.
Wat ik echt zou willen ervaren is liefde en de aandacht die daar bij hoort. Als daar sex bij te pas komt dan hoort het er gewoon bij maar is het geen hoofdzaak.
quote:
PS Wees blij dat je in Duitsland behandeld kunt worden, in Nederland lopen ze een stuk achter op medisch gebied. Niet alleen technisch, maar ook qua mentaliteit.
Hier in Nederland ben ik inderdaad volkomen klaar met de idioten die zich hier medici durven te noemen. Het totale gebrek aan belangstelling is gewoon ziekelijk. Ik zit met een probleem dat mij emotioneel zo'n beetje ten gronde richt en echt zwaar depressief maakt, maar het enige wat ze dan suggereren is dat ik dan even met een psycholoog ga praten. Dat zal helpen.

Hopelijk geeft mijn verzekeraar binnenkort het groene licht voor een operatie en zo in Duitsland, want zelf kan ik onmogelijk de kosten ervoor opbrengen
  zondag 25 mei 2008 @ 15:08:39 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58898912
Wat onzinreacties verwijderd (beter laat dan nooit)
pi_58899322
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:08 schreef Aventura het volgende:
Wat onzinreacties verwijderd (beter laat dan nooit)
Dank je wel
pi_58905550
Wow, wat een aangrijpend verhaal op je site. Ik kan me voorstellen dat je het er erg moeilijk mee hebt.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn vraagtekens heb bij het constateren van jouw aandoening. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je ouders niets afwijkends hebben geconstateerd? Zag het er altijd gewoon uit alsof je een penis met bijbehorende balzak hebt dan? Waarom heeft niemand op jonge leeftijd iets doorgehad? Ik kan me voorstellen dat als je echt afwijkend eruitziet van onderen dat je ouders dat wel gezien zouden moeten hebben. Na lange tijd is er besloten een medisch team een kijkje te laten nemen. De keuze is gevallen op het VUMC. Ze hebben te vluchtig gekeken en daaruit is gebleken dat je gewoon een man zou zijn. Ik denk dat ze ervan overtuigd waren dat je een man zou zijn die genderdysforie zou hebben. Als er van buitenaf niets afwijkends te zien is door zowel een team medici als jouw ouders dan kan ik me zo'n diagnose eigenlijk wel voorstellen.

Na veel problemen met het VUMC besluit je naar Duitsland te gaan. Daar komen ze na een MRI scan tot de conclusie dat je een (semi-)hermafrodiet bent. Dan moet het VUMC zich maar gaan schamen ! Hoe hebben ze dat ooit over het hoofd kunnen zien. Het valt natuurlijk zeer te betreuren dat ze er zo naast hebben kunnen zitten. Dus hup, met de scanresultaten in de hand naar het VUMC. Laat ze maar eens zweten. Kijken hoe ze reageren als ze er achter komen dat ze er al die tijd naast hebben gezeten. Een excuses is wel gepast. Maar nee, wat gebeurt er, men ontkent dat er op de scans iets te zien valt en in Duitsland is de constatering fout geweest. Vreemd, men durft hun fouten niet meer toe te geven? Vervolgens ga je met dezelfde resultaten naar het MC in Rotterdam. Ook in Rotterdam kunnen ze zich niet vinden in de Duitse onderzoeksresultaten. Zou het dan wellicht niet mogelijk kunnen zijn dat de fout in Duitsland zit? Ik kan er met de informatie die ik nu heb geen uitsluitsel over geven. Ik bekijk de dingen graag van twee kanten.

Nu weer even terug naar de psychologen. Jij bent door het VUMC doorgestuurd naar de psychologen. Er is hen medegedeeld dat jij een jongen bent die graag een meisje wil zijn. Op basis van de verkeerde informatie kunnen deze mensen natuurlijk nooit iets goed voor je doen. Ze kunnen de constatering van de medici niet in twijfel trekken. Die hebben er immers voor doorgeleerd. Puur lichamelijk gezien was jij dus in de ogen van de psychologen een man. Als je dan zelf aangeeft meer vrouwelijk te zijn kan ik me voorstellen dat de psychologen op hun beurt weer de mist in gaan. Door het falen van het VUMC konden de psychologen dus nooit iets goeds voor je betekenen. Zij waren slechts verkeerd ingelicht.

Door al je problemen met het VUMC, psychologen en met je lichaam zijn er ook ontzettend veel psychische problemen ontstaan. Vervolgens ben je ook nog eens door een 'vriend', die je overigens kende via internet, verkracht. Psychisch krijg je het hier alleen maar moeilijker mee. Uiteindelijk heeft dit alles ertoe geleid dat seks nooit goed hebt kunnen leren waarderen. Nooit ben je in een situatie terecht gekomen waar je eens kon genieten van seks. Door die verkrachting heb je ook nog eens een verkeerd beeld gekregen van mannen in het algemeen. Een veel voorkomend gevolg trouwens. Je hebt behoefe aan liefde boven seks.

Ik heb voorgaande alinea's geschreven op de manier waarop ik kijk naar je verhaal. Althans, ik trek zeker niet alles wat je verteld in twijfel. Ik probeer je alleen ook de andere kant van het verhaal te laten zien. Het zou heel goed kunnen dat sommige dingen niet kunnen kloppen, maar daar kan ik verder niet over oordelen. Ik heb alleen wat kritisch naar het verhaal gekeken. Eigenlijk hoop ik dat je mijn ideeen kan weerleggen zodat ik weer een ander beeld krijg over deze situatie. Er zijn erg veel vraagtekens.

Advies, tja, Heb in ieder geval geen seks meer om de seks. Sta open voor liefde en zie seks als iets dat pas komt als je al een relatie hebt. Een toekomstige partner moet accepteren dat je tijd nodig hebt. Gezien jouw verleden is het niet goed om dit te overhaastten. Ook heb je ongetwijfeld nog veel psychische problemen. Overweeg serieus een psycholoog of zelfs een psychiater. Jouw verleden met beide is erg slecht en je hebt een hekel aan ze. Begrijpelijk. Ze hadden al die tijd gehandeld met verkeerde gegevens. Psychologen werken ook zelden als je er zelf niet voor open staan. Het is zeker aan te raden om eens een afspraak te maken met een psycholoog.

Ik heb nog zat te melden, maar het word nogal een lang verhaal. Ik heb ook het idee dat het overkomt alsof je alles in twijfel trek en jouw niet geloof. Laat het even duidelijk zijn dat dat niet het geval is.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58906068
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:35 schreef Karammel het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn vraagtekens heb bij het constateren van jouw aandoening. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je ouders niets afwijkends hebben geconstateerd? Zag het er altijd gewoon uit alsof je een penis met bijbehorende balzak hebt dan? Waarom heeft niemand op jonge leeftijd iets doorgehad?
Omdat zoals ik al beschreef het er op het oog redelijk standaard mannelijk uit ziet van buiten.
quote:
Ik kan me voorstellen dat als je echt afwijkend eruitziet van onderen dat je ouders dat wel gezien zouden moeten hebben. Na lange tijd is er besloten een medisch team een kijkje te laten nemen. De keuze is gevallen op het VUMC. Ze hebben te vluchtig gekeken en daaruit is gebleken dat je gewoon een man zou zijn. Ik denk dat ze ervan overtuigd waren dat je een man zou zijn die genderdysforie zou hebben. Als er van buitenaf niets afwijkends te zien is door zowel een team medici als jouw ouders dan kan ik me zo'n diagnose eigenlijk wel voorstellen.
Er heeft in het VUMC slechts een gynacoloog even naar mij gekeken, wat inhield dat hij even een beetje aan de buitenkant keek en voelde (ik ondertussen verkrampt van spanning en zo, natuurlijk voel je dan geen donder). Hij meende zelfs dat als ik het had over penetratie van mijn vagina dat ik eigenlijk bedoelde dat ik in m'n anus zat en wilde dat nog even demonstreren. Erg fijn.

Verder heb ik daar enkel met psychologen gepraat die mij er enkel van wilde overtuigen dat ik transsexueel was en dat wat ik beweerde volkomen onzin was. Een psycholoog in Zutphen probeerde mij van hetzelfde te overtuigen.
quote:
Zou het dan wellicht niet mogelijk kunnen zijn dat de fout in Duitsland zit? Ik kan er met de informatie die ik nu heb geen uitsluitsel over geven. Ik bekijk de dingen graag van twee kanten.
Ik snap er zelf ook helemaal niets meer van. Het is mogelijk dat ik de CD met verkeerde beelden heb meegekregen uit Duitsland. Misschien zaten ze ook wel fout in Duitsland. Maar dat maakt allemaal niets uit, omdat ik dan nog steeds geen verklaring heb voor waarom mijn lichaam zich zo vreemd heeft ontwikkeld en ik altijd het gevoel heb gehad dat mijn lichaam 'anders' was, waarbij ik emotioneel nooit voor man of vrouw zijn heb kunnen kiezen.
quote:
Nu weer even terug naar de psychologen. Jij bent door het VUMC doorgestuurd naar de psychologen. Er is hen medegedeeld dat jij een jongen bent die graag een meisje wil zijn. Op basis van de verkeerde informatie kunnen deze mensen natuurlijk nooit iets goed voor je doen. [..] Zij waren slechts verkeerd ingelicht.
Het waren de psychologen van het VUMC (gender team) zelf. Zij waren al voordat ik daar binnenstapte ervan overtuigd dat ik gewoon weer een verward persoon was. Geen enkel onderzoek was uitgevoerd voordat ik bij deze psychologen kwam.
quote:
Door al je problemen met het VUMC, psychologen en met je lichaam zijn er ook ontzettend veel psychische problemen ontstaan. Vervolgens ben je ook nog eens door een 'vriend', die je overigens kende via internet, verkracht. Psychisch krijg je het hier alleen maar moeilijker mee. Uiteindelijk heeft dit alles ertoe geleid dat seks nooit goed hebt kunnen leren waarderen. Nooit ben je in een situatie terecht gekomen waar je eens kon genieten van seks. Door die verkrachting heb je ook nog eens een verkeerd beeld gekregen van mannen in het algemeen. Een veel voorkomend gevolg trouwens. Je hebt behoefe aan liefde boven seks.
Daar ben ik het zeker mee eens.
quote:
Ik heb voorgaande alinea's geschreven op de manier waarop ik kijk naar je verhaal. Althans, ik trek zeker niet alles wat je verteld in twijfel. Ik probeer je alleen ook de andere kant van het verhaal te laten zien. Het zou heel goed kunnen dat sommige dingen niet kunnen kloppen, maar daar kan ik verder niet over oordelen. Ik heb alleen wat kritisch naar het verhaal gekeken. Eigenlijk hoop ik dat je mijn ideeen kan weerleggen zodat ik weer een ander beeld krijg over deze situatie. Er zijn erg veel vraagtekens.
Er zijn meer dan genoeg vraagtekens, ja. Dat is gewoon het hele probleem. Ik weet niets en daarom kan ik ook niet verder komen op emotioneel gebied. Vaak sta ik voor de spiegel en weet ik mijzelf volkomen de grond in te trappen totdat ik mij de lelijkste 'persoon' (ding) in de hele wereld voel, mij echt ellendig voel en soms ook met m'n vuisten mijzelf bewerk (vooral m'n torso) totdat ik huilend van de pijn op de grond lig. Dit is waarom ik normaal gesproken mijn emoties enorm onderdruk en ze enkel naar buiten komen als de druk te hoog word.
quote:
Advies, tja, Heb in ieder geval geen seks meer om de seks. Sta open voor liefde en zie seks als iets dat pas komt als je al een relatie hebt. Een toekomstige partner moet accepteren dat je tijd nodig hebt. Gezien jouw verleden is het niet goed om dit te overhaastten.
Ja, sex heb ik genoeg van. Het is gewoon iets afschuwelijks wat enkel pijn en ellende met zich meebrengt. Een partner verwacht ik niet te vinden, maar misschien dat dingen verbeteren als ik ooit nog geopereerd word.
quote:
Ook heb je ongetwijfeld nog veel psychische problemen. Overweeg serieus een psycholoog of zelfs een psychiater. Jouw verleden met beide is erg slecht en je hebt een hekel aan ze. Begrijpelijk. Ze hadden al die tijd gehandeld met verkeerde gegevens. Psychologen werken ook zelden als je er zelf niet voor open staan. Het is zeker aan te raden om eens een afspraak te maken met een psycholoog.
Nee, ik wil nooit meer met een psycholoog praten. Echt nooit meer. Zij kunnen nooit hun patienten echt begrijpen, je zit de hele tijd jezelf tegen hun te verdedigen en voel je enkel ellendiger. Ik ben een tijdje terug nog bij een psycholoog geweest en zal daar echt niet meer terugkomen. Ik haat het gewoon hoe het vreemde, afstandelijke mensen blijven die ik nooit mijn vertrouwen zou kunnen schenken.

Ik ken mijzelf vele malen beter dan wie dan ook, zeker een psycholoog. Uiteindelijk kan ik enkel mijzelf helpen.
pi_58907062
Ik weet zeker dat een psycholoog heel veel goeds teweeg kan brengen in jouw situatie. Het is te betreuren dat je zulke slechte ervaringen hebt met psychologen. Daardoor is het ook erg goed voor te stellen dat je never nooit meer naar een psycholoog wil stappen. Om nou tegen beter weten in naar een psycholoog te gaan heeft ook geen zin. Je moet er zelf wel achter staan, of in ieder geval er open voor staan. Natuurlijk ken jij je lichaam beter dan welke psycholoog dan ook. Daar zijn de meeste psychologen zich ook zeker van bewust. Toch kunnen ze je wel helpen. Ze kunnen een luisterend oor zijn die je af en toe de goede richting op sturen. Een aantal hele goede vrienden van mij zijn erg goed geholpen door een psycholoog. Ook heb ik een aantal vrienden die net als jou nooit meer met psychologen of andere hulpverleners willen praten. Jammer dat er zoveel verschil is tussen de psychologen hier in Nederland.

Een partner verwacht je niet te vinden. Waarom niet? Je bent niet goed genoeg? Op je site staat dat je veel positieve reacties hebt gekregen op de foto's van jezelf die op het internet staan. Dat kan ik beamen. Je ziet er goed uit. Dat zal dus het probleem niet zijn. Of je kwa omgang met anderen problemen hebt dat weet ik niet. Ik kan het me trouwens vrij goed voorstellen als dat wel het geval zou zijn. Het vertrouwen in mannen kan ook nog helemaal weg zijn. Dit zijn problemen die oplosbaar zijn. Je hoeft er alleen maar zelf open voor te staan en er zelf aan te werken. Specifiek voor dit probleem zou een psycholoog overigens geen slechte optie zijn. Geen idee of je hier ooit met een psycholoog over hebt gesproken, maar hier ken ik ze van. Ze hebben ervoor geleerd om dit soort situaties met jou op te lossen. Niet om jou op vanalles aan te vallen. Op een psycholoog zit je alleen zeker niet te wachten.

Denk niet dat een operatie al je problemen zal doen verbleken. Het zal je waarschijnlijk een boost aan zelfvertrouwen geven, maar de rest moet je toch zelf doen. Voordat je de operatie ondergaat raad ik je aan nog een onafhankelijk onderzoek te laten doen naar je lichaam. Op dit moment is er veel onzekerheid. Je weet eigenlijk niet eens hoe je eigen lichaam in elkaar zit. Dit zou voor mij iets zijn waar ik niet tegen zou kunnen.

Je voelt je een vrouw, dat lijkt me duidelijk. Dat je dan door middel van een operatie ook lichamelijk een vrouw wilt zijn is te begrijpen. Dit lijkt me ook een erg goede oplossing voor jezelf. De hormoonbehandeling hetzelfde verhaal, hoewel het een beetje overkomt alsof je daarmee op eigen houtje begonnen bent. Dat zal wel niet.

Een groot probleem van jou is dat je veel mensen niet meer kan vertrouwen. En de mensen die je daar mee zouden kunnen helpen zijn juist de mensen waar jij de grootste afkeer tegen hebt. Dan zal je toch zelf erg sterk in je schoenen moeten staan wil je daar overheen komen. Je zal moeten leren dat er ook goede mensen rondlopen die je willen helpen.

Ik heb erg veel respect voor je dat je zo'n moeilijk verhaal op het internet met anderen deelt. Ik hoop ook dat jij je heirdoor beter gaat voelen of op een andere manier voldoening uit haalt. Het lijkt me zeer moeilijk dit zo open en bloot te vertellen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')