quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:35 schreef Karammel het volgende:Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn vraagtekens heb bij het constateren van jouw aandoening. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je ouders niets afwijkends hebben geconstateerd? Zag het er altijd gewoon uit alsof je een penis met bijbehorende balzak hebt dan? Waarom heeft niemand op jonge leeftijd iets doorgehad?
Omdat zoals ik al beschreef het er op het oog redelijk standaard mannelijk uit ziet van buiten.
quote:
Ik kan me voorstellen dat als je echt afwijkend eruitziet van onderen dat je ouders dat wel gezien zouden moeten hebben. Na lange tijd is er besloten een medisch team een kijkje te laten nemen. De keuze is gevallen op het VUMC. Ze hebben te vluchtig gekeken en daaruit is gebleken dat je gewoon een man zou zijn. Ik denk dat ze ervan overtuigd waren dat je een man zou zijn die genderdysforie zou hebben. Als er van buitenaf niets afwijkends te zien is door zowel een team medici als jouw ouders dan kan ik me zo'n diagnose eigenlijk wel voorstellen.
Er heeft in het VUMC slechts een gynacoloog even naar mij gekeken, wat inhield dat hij even een beetje aan de buitenkant keek en voelde (ik ondertussen verkrampt van spanning en zo, natuurlijk voel je dan geen donder). Hij meende zelfs dat als ik het had over penetratie van mijn vagina dat ik eigenlijk bedoelde dat ik in m'n anus zat en wilde dat nog even demonstreren. Erg fijn.
Verder heb ik daar enkel met psychologen gepraat die mij er enkel van wilde overtuigen dat ik transsexueel was en dat wat ik beweerde volkomen onzin was. Een psycholoog in Zutphen probeerde mij van hetzelfde te overtuigen.
quote:
Zou het dan wellicht niet mogelijk kunnen zijn dat de fout in Duitsland zit? Ik kan er met de informatie die ik nu heb geen uitsluitsel over geven. Ik bekijk de dingen graag van twee kanten.
Ik snap er zelf ook helemaal niets meer van. Het is mogelijk dat ik de CD met verkeerde beelden heb meegekregen uit Duitsland. Misschien zaten ze ook wel fout in Duitsland. Maar dat maakt allemaal niets uit, omdat ik dan nog steeds geen verklaring heb voor waarom mijn lichaam zich zo vreemd heeft ontwikkeld en ik altijd het gevoel heb gehad dat mijn lichaam 'anders' was, waarbij ik emotioneel nooit voor man of vrouw zijn heb kunnen kiezen.
quote:
Nu weer even terug naar de psychologen. Jij bent door het VUMC doorgestuurd naar de psychologen. Er is hen medegedeeld dat jij een jongen bent die graag een meisje wil zijn. Op basis van de verkeerde informatie kunnen deze mensen natuurlijk nooit iets goed voor je doen. [..] Zij waren slechts verkeerd ingelicht.
Het waren de psychologen van het VUMC (gender team) zelf. Zij waren al voordat ik daar binnenstapte ervan overtuigd dat ik gewoon weer een verward persoon was. Geen enkel onderzoek was uitgevoerd voordat ik bij deze psychologen kwam.
quote:
Door al je problemen met het VUMC, psychologen en met je lichaam zijn er ook ontzettend veel psychische problemen ontstaan. Vervolgens ben je ook nog eens door een 'vriend', die je overigens kende via internet, verkracht. Psychisch krijg je het hier alleen maar moeilijker mee. Uiteindelijk heeft dit alles ertoe geleid dat seks nooit goed hebt kunnen leren waarderen. Nooit ben je in een situatie terecht gekomen waar je eens kon genieten van seks. Door die verkrachting heb je ook nog eens een verkeerd beeld gekregen van mannen in het algemeen. Een veel voorkomend gevolg trouwens. Je hebt behoefe aan liefde boven seks.
Daar ben ik het zeker mee eens.
quote:
Ik heb voorgaande alinea's geschreven op de manier waarop ik kijk naar je verhaal. Althans, ik trek zeker niet alles wat je verteld in twijfel. Ik probeer je alleen ook de andere kant van het verhaal te laten zien. Het zou heel goed kunnen dat sommige dingen niet kunnen kloppen, maar daar kan ik verder niet over oordelen. Ik heb alleen wat kritisch naar het verhaal gekeken. Eigenlijk hoop ik dat je mijn ideeen kan weerleggen zodat ik weer een ander beeld krijg over deze situatie. Er zijn erg veel vraagtekens.
Er zijn meer dan genoeg vraagtekens, ja. Dat is gewoon het hele probleem. Ik weet niets en daarom kan ik ook niet verder komen op emotioneel gebied. Vaak sta ik voor de spiegel en weet ik mijzelf volkomen de grond in te trappen totdat ik mij de lelijkste 'persoon' (ding) in de hele wereld voel, mij echt ellendig voel en soms ook met m'n vuisten mijzelf bewerk (vooral m'n torso) totdat ik huilend van de pijn op de grond lig. Dit is waarom ik normaal gesproken mijn emoties enorm onderdruk en ze enkel naar buiten komen als de druk te hoog word.
quote:
Advies, tja, Heb in ieder geval geen seks meer om de seks. Sta open voor liefde en zie seks als iets dat pas komt als je al een relatie hebt. Een toekomstige partner moet accepteren dat je tijd nodig hebt. Gezien jouw verleden is het niet goed om dit te overhaastten.
Ja, sex heb ik genoeg van. Het is gewoon iets afschuwelijks wat enkel pijn en ellende met zich meebrengt. Een partner verwacht ik niet te vinden, maar misschien dat dingen verbeteren als ik ooit nog geopereerd word.
quote:
Ook heb je ongetwijfeld nog veel psychische problemen. Overweeg serieus een psycholoog of zelfs een psychiater. Jouw verleden met beide is erg slecht en je hebt een hekel aan ze. Begrijpelijk. Ze hadden al die tijd gehandeld met verkeerde gegevens. Psychologen werken ook zelden als je er zelf niet voor open staan. Het is zeker aan te raden om eens een afspraak te maken met een psycholoog.
Nee, ik wil nooit meer met een psycholoog praten. Echt nooit meer. Zij kunnen nooit hun patienten echt begrijpen, je zit de hele tijd jezelf tegen hun te verdedigen en voel je enkel ellendiger. Ik ben een tijdje terug nog bij een psycholoog geweest en zal daar echt niet meer terugkomen. Ik haat het gewoon hoe het vreemde, afstandelijke mensen blijven die ik nooit mijn vertrouwen zou kunnen schenken.
Ik ken mijzelf vele malen beter dan wie dan ook, zeker een psycholoog. Uiteindelijk kan ik enkel mijzelf helpen.