abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2008 @ 10:14:05 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58913850
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 11:41 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd admiraaal_anaal!

Het enige waar ik compleet van over de rooie ging tijdens mijn zwangerschap was het moment waarop ik vond dat er nu echt een babykamer geregeld moest worden en echt compleet (hormonaal) in paniek raakte omdat er nog niets gebeurd was.
Op dat moment was het wel slim geweest als mijn vriend toen ook werkelijk iets aan de babykamer had gedaan. Al had hij maar voor de vorm een kwast opgepakt of zo, in plaats van te zeggen dat er nog tijd genoeg was. Dat had een hele hoop gescheeld, hoewel hij achteraf natuurlijk wel gelijk had
hihi, hier ook hetzelfde.
Alleen had mijn man een gebroken pols, Maar ja, dat was zn eigen schuld en ik vond echt dat die commode klaar moest zijn.
Ik ben toen zelf maar begonnen....
  maandag 26 mei 2008 @ 10:14:28 #127
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58913857
Ah Simmu dat klinkt inderdaad al heel anders als je het zo schrijft

Even een vraagje voor de rokers: stoppen jullie allemaal pas op het moment dat je merkt dat je zwanger bent? Is het dan niet veel moeilijker dan vooraf al langzaamaan stoppen? Echt gewoon een oprechte vraag want ik heb dus nog nooit in mijn leven gerookt, zelfs geeneens een trekje genomen
  maandag 26 mei 2008 @ 10:16:24 #128
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58913889
Al gestopt op het moment dat we er 'echt voor gingen'.
pi_58913909
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:08 schreef milagro het volgende:

[..]

je praat gewoon wat liefdesoos, dat is wat me "stoort" (lees : opvalt)

je hebt het over : eisen, die vent, die baby, een partijtje hopsen, een kwakkie....

en als jij je gezondheid van je kind echt zo ultiem hoog in het vaandel hebt staan, dan ga je behalve 9 maanden lang dingen van "die vent eisen" , niet zelf meteen na de bevalling van "die baby" weer lekker een slof sigs erdoorheen jassen.

ja, sorry, maar het klinkt alsof het een en al kommer is voor je, die zwangerschap van die baby van die vent en dat omdat jij het als vreselijk afzien ervaart, moet de rest, die vent dus met name, dat ook zo ervaren.

het zullen de hormonen wel zijn

nou, TS, dit zou je dus zomaar ook kunnen overkomen, hoe er mee om te gaan? lekker laten mekkeren in haar eentje en je sigje buiten roken.... zwangerzijn kan echt heel leuk zijn, hoor, voor beide, als je maar een beetje een gulden middenweg zoekt bij precaire zaken, zoals roken dat kan zijn voor sommigen.
ik praat idd liefdeloos over mensen die zeggen dat je maar moet vertrekken als je niet tegen de rook kan. dergelijke mensen laten wat mij betreft idd alleen maar hun kwakkie achter. dat klopt. als iemand wel iemand bezwangerd, maar zelf geen enkele consessie wenst te doen omdat ze daar geen trek in hebben vind ik dat ook vrij liefdeloos. sangdrax is gelukkig niet zo. en ja: niet meer tegen rook kunnen zal idd allicht van de hormonen komen. het is volgens mij de bedoeling dat je dergelijke dingen samen beslist. als zo'n zwangere vrouw problemen heeft met rook en drank, dan is het in mijn ogen ook vrij lullig en egoistisch om dan als man te zeggen: "pech voor je, stel je niet aan."
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 26 mei 2008 @ 10:17:26 #130
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58913913
Nou ik was heel heel blij dat ik al wat jaartjes terug gestopt was, maar ik had nog wel regelmatig trek in een sigaret. Dat was helemaal weg toen ik zwanger werd, compleet geen zin in sigaretten meer, behalve de avond van de keizersnede, toen wel!
pi_58913951
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef Stiemie het volgende:

Even een vraagje voor de rokers: stoppen jullie allemaal pas op het moment dat je merkt dat je zwanger bent? Is het dan niet veel moeilijker dan vooraf al langzaamaan stoppen? Echt gewoon een oprechte vraag want ik heb dus nog nooit in mijn leven gerookt, zelfs geeneens een trekje genomen
wij waren vantevoren al geminderd. dat viel echter vies tegen omdat ik direct na 1 maand proberen zwanger was. de eerste keer was ik direct in een keer met alles gestopt, en dat was vreselijk! ik hing echt aan mijn nagels aan het plafond.

overigens: dat ik niet tegen de lucht kan wil nog niet zeggen dat ik er niet naar snak zo onderhand!
  maandag 26 mei 2008 @ 10:19:39 #132
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58913953
Dat is raar Silmarwen

Ik ging hier trouwens echt over mijn nek van de geur van koffie En aangezien mijn net voor zijn verjaardag een espressomachine had gekregen, kon ik mijn lol op
  maandag 26 mei 2008 @ 10:22:46 #133
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58914004
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:19 schreef Stiemie het volgende:
Dat is raar Silmarwen

Ik ging hier trouwens echt over mijn nek van de geur van koffie En aangezien mijn net voor zijn verjaardag een espressomachine had gekregen, kon ik mijn lol op
Werd er niet misselijk van, maar hoefde het niet te drinken want dan werd ik wel misselijk. Maar ik ben nu een weekje niet meer zwanger en nog steeds heb ik geen trek in koffie, en dat terwijl ik er gek op was.
pi_58914039
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef Stiemie het volgende:

voor mij was het totaal geen opgaaf, stoppen op het moment dat ik wist dat ik zwanger was.
ja, okay, ik zat even letterlijk met niets om handen, dus moesten bierviltjes, luciferdoosjes, tandenstokers eraan geloven, alles werd versnipperd, gebroken etc maar verder geen fysieke afkickverschijnselen, sjaggo buien, vreetbuien, niets van dat al.

nu hielp wel mee dat papa niet rookte en ik sowieso al in gezelschap van niet rokers niet rookte, en wat is dan nog makkelijker dan niet roken in gezelschap van de meest geliefde nietroker, ook al is diegene permanent in je nabijheid, eerst in je buikje en daarna erbuiten
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 26 mei 2008 @ 10:55:18 #135
102760 Igraine
Headache
pi_58914612
Bij mijn eerste zwangerschap was ik al een paar maanden voor ik zwanger was gestopt. Vanaf het moment dat ik zwanger was, werd ik ook kotsmisselijk van de rooklucht. Het enige was ik toen van mijn vriend gevraagd heb is of hij niet meer binnen wilde roken. Dat vond hij geen probleem en mijn verzoek viel eigenlijk samen met zijn eigen initiatief om buiten te gaan roken.

Nu bij deze zwangerschap was ik wel een gelegenheidsroker (1x per week) maar ben daar direct mee gestopt zodra ik het vermoeden had zwanger te zijn. Ook geen moeite mee gehad. Mijn man rookt nog steeds, maar al sinds die tijd nog steeds buiten. Nu heb ik geen last van misselijkheid, ook niet van rook. Maar er word bij ons binnen nu al ruim drie jaar niet gerookt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 26 mei 2008 @ 10:58:14 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58914692
Wat zeg je eigenlijk tegen werk, vrienden en familie enzow als je stopt met roken omdat je zwanger bent/wilt worden? Reageert dan niet iedereen meteen met "oh ben je zwanger??"
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 26 mei 2008 @ 11:00:47 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58914753
oeps 2x is te veel
  maandag 26 mei 2008 @ 11:01:02 #138
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58914759
Wil je ons soms iets vertellen Texelonia? Of rook je niet?
  Moderator maandag 26 mei 2008 @ 11:07:18 #139
5428 crew  miss_sly
pi_58914927
Waarom zou je zeggen dat je stopt ivm met een (mogelijke) zwangerschap? Hebben ze niets mee te maken, toch?

Ik kan als ik zwanger ben of denk te zijn zonder problemen stoppen. Ik stop meestal een ruime week voor de IUI en begin weer als ik weet dat het niet gelukt is. Schaap rookt met mij mee, en als ik neit rook, bietst hij hier en daar eens een sigaret, maar koopt zelf niets. Dat is op eigen initiatief, trouwens
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 mei 2008 @ 11:09:28 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58914993
Toen ik zwanger was zat ik met 4 anderen op 1 kamer en die rookten allemaal continue achter hun bureau (dat mocht toen nog). Ik heb dus noodgedwongen direct op het werk gezegd dat ik zwanger was en dat ik liever had dat ze elders gingen roken. Dus ja, toen ik het wist, wist mijn werkgever het ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 11:09:41 #141
43556 miss_dynastie
pi_58915001
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:57 schreef simmu het volgende:

nah, ik ging wat kort door de bocht qua taalgebruik (dat "eisen" waar iedereen over valt) maar het is iets wat we gewoon samen besproken hebben hoor.
Over veel drinken en roken zul je me niet zo gauw horen verder, maar ik snap nog steeds niet welk belang jij erbij hebt dat hij geen broodje filet americain of een biefstukje eet. Roken en drinken heb je als partner meestal 'bijverschijnselen' van, maar van die dingen toch niet. Waarom verwacht je dan die solidariteit, is het voor jou minder erg geen biefstukje te mogen eten als hij het ook niet mag?
pi_58915062
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Over veel drinken en roken zul je me niet zo gauw horen verder, maar ik snap nog steeds niet welk belang jij erbij hebt dat hij geen broodje filet americain of een biefstukje eet. Roken en drinken heb je als partner meestal 'bijverschijnselen' van, maar van die dingen toch niet. Waarom verwacht je dan die solidariteit, is het voor jou minder erg geen biefstukje te mogen eten als hij het ook niet mag?
oh, in een restaurant kan voor hem een biefstukje best hoor, maar ik ga nu echt geen biefstuk voor hem bakken. vlees bakken stinks sowieso al vreselijk (maar smaakt best, dit in tegenstelling tot allerlei groenten a la creme). filet american lustie niet
  maandag 26 mei 2008 @ 11:48:07 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58915773
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:01 schreef Stiemie het volgende:
Wil je ons soms iets vertellen Texelonia? Of rook je niet?
Nee ik rook niet, vroeg het me alleen af
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Waarom zou je zeggen dat je stopt ivm met een (mogelijke) zwangerschap? Hebben ze niets mee te maken, toch?
Nee hebben ze niks mee te maken idd. Maar het valt toch op lijkt me, als je ineens stopt en daar kunnen dan ook vragen over komen lijkt me. Maar dan zeg je gewoon iets anders ofzow?

Een tijd geleden was iemand op het werk gestopt met roken en een collega vroeg meteen "Ben je zwanger ofzow?" Dus vandaar dat ik het me afvroeg
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58915861
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

[..]

Nee hebben ze niks mee te maken idd. Maar het valt toch op lijkt me, als je ineens stopt en daar kunnen dan ook vragen over komen lijkt me. Maar dan zeg je gewoon iets anders ofzow?

Een tijd geleden was iemand op het werk gestopt met roken en een collega vroeg meteen "Ben je zwanger ofzow?" Dus vandaar dat ik het me afvroeg
en als je je dat hier afvraagt , krijg je dus meteen ook weer een verhulde "benjezwanger" reactie om je oren
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator maandag 26 mei 2008 @ 11:54:05 #145
5428 crew  miss_sly
pi_58915906
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, ik ben er heel open over. Mijn collega's weten precies hoe het staat met onze pogingen. Als ik weer rook, is het niet gelukt, als ik weer niet rook, zitten we er midden in.
Maar er zijn toch genoeg redenen om te stoppen, een zwangerschap is toch niet de enige? Ik vind het eerder raar dat ze meteen die link leggen, eigenlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 mei 2008 @ 12:09:53 #146
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58916257
Ja dat is ook wel weer zo Misschien had die collega nt allemaal zwangeren in zn omgeving ofzow dat ie die link legde, ik weet het niet
©Dumbo
  maandag 26 mei 2008 @ 12:27:51 #147
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58916661
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:58 schreef shmoopy het volgende:
Tja, ik heb 1x een belachelijk overdreven huilbui gehad tijdens m'n eerste zwangerschap, en dat was het dan wel.
Ik verwachtte niet van mijn teerbeminde dat hij zou stoppen met roken, al vind ik dat niet eens zo'n onredelijke eis, het is moeilijk om zelf te stoppen en praktisch onmogelijk als een ander naast je lekker door zit te paffen, maar met af en toe een trekje meesmokkelen heb ik het heel aardig gered.
Scoor ik extra punten als ik vertel dat ik van conceptie tot bevalling kots en kotsmisselijk ben geweest?

Verder heb ik gewoon tot aan bijna 9 maanden alles gedaan, van plafonds witten tot bedden in elkaar zetten, en níemand die riep:"Joh, zou je dat nou wel doen?"
Als ik echt iets niet kon vroeg ik wel om hulp, mijn mond deed het nl nog prima.

Wat een rots van een vrouw! Wat een oermoeder!

Tot het kind er was, toen heb ik een paar maanden als een zielige pudding dramatisch gedaan dat "Ik tegen de muren opvloog en denk je dat het makkelijk is, jíj zit de hele dag op je werk!" als papa thuiskwam.
Laatbloeier.
Herkenbaar. Vooral als mensen vroegen of het goed ging. Dat hij ineens zei dat "we" het best wel zwaar hadden 's nachts. We? WE?! . IK zul je bedoelen. Jij blijft in je nest liggen, omdat je de volgende morgen moet werken (ook zo afgesproken trouwens). Je wordt een keer wakker, nou . pffff, big deal . Ik moet hier met mijn bekkenbodem op mijn enkels drie keer per nacht een uur eruit om je kind af te tanken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 26 mei 2008 @ 12:47:31 #148
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58917111
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:27 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Herkenbaar. Vooral als mensen vroegen of het goed ging. Dat hij ineens zei dat "we" het best wel zwaar hadden 's nachts. We? WE?! . IK zul je bedoelen. Jij blijft in je nest liggen, omdat je de volgende morgen moet werken (ook zo afgesproken trouwens). Je wordt een keer wakker, nou . pffff, big deal . Ik moet hier met mijn bekkenbodem op mijn enkels drie keer per nacht een uur eruit om je kind af te tanken .
Oef, heb IK dit geschreven?
Lekker douchen!
  maandag 26 mei 2008 @ 12:53:10 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58917267
Ik had helemaal geen last van hormonen...

Ik had gewoon last van alles en iedereen om me heen. Het lag echt niet aan mij!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 mei 2008 @ 12:54:02 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58917291
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:27 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Mannen mogen pas meepraten als ze meloenen poepen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')