hihi, hier ook hetzelfde.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:41 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd admiraaal_anaal!
Het enige waar ik compleet van over de rooie ging tijdens mijn zwangerschap was het moment waarop ik vond dat er nu echt een babykamer geregeld moest worden en echt compleet (hormonaal) in paniek raakte omdat er nog niets gebeurd was.
Op dat moment was het wel slim geweest als mijn vriend toen ook werkelijk iets aan de babykamer had gedaan. Al had hij maar voor de vorm een kwast opgepakt of zo, in plaats van te zeggen dat er nog tijd genoeg was. Dat had een hele hoop gescheeld, hoewel hij achteraf natuurlijk wel gelijk had
ik praat idd liefdeloos over mensen die zeggen dat je maar moet vertrekken als je niet tegen de rook kan. dergelijke mensen laten wat mij betreft idd alleen maar hun kwakkie achter. dat klopt. als iemand wel iemand bezwangerd, maar zelf geen enkele consessie wenst te doen omdat ze daar geen trek in hebben vind ik dat ook vrij liefdeloos. sangdrax is gelukkig niet zo. en ja: niet meer tegen rook kunnen zal idd allicht van de hormonen komen. het is volgens mij de bedoeling dat je dergelijke dingen samen beslist. als zo'n zwangere vrouw problemen heeft met rook en drank, dan is het in mijn ogen ook vrij lullig en egoistisch om dan als man te zeggen: "pech voor je, stel je niet aan."quote:Op maandag 26 mei 2008 10:08 schreef milagro het volgende:
[..]
je praat gewoon wat liefdesoos, dat is wat me "stoort" (lees : opvalt)
je hebt het over : eisen, die vent, die baby, een partijtje hopsen, een kwakkie....
en als jij je gezondheid van je kind echt zo ultiem hoog in het vaandel hebt staan, dan ga je behalve 9 maanden lang dingen van "die vent eisen" , niet zelf meteen na de bevalling van "die baby" weer lekker een slof sigs erdoorheen jassen.
ja, sorry, maar het klinkt alsof het een en al kommer is voor je, die zwangerschap van die baby van die vent en dat omdat jij het als vreselijk afzien ervaart, moet de rest, die vent dus met name, dat ook zo ervaren.
het zullen de hormonen wel zijn
nou, TS, dit zou je dus zomaar ook kunnen overkomen, hoe er mee om te gaan? lekker laten mekkeren in haar eentje en je sigje buiten roken.... zwangerzijn kan echt heel leuk zijn, hoor, voor beide, als je maar een beetje een gulden middenweg zoekt bij precaire zaken, zoals roken dat kan zijn voor sommigen.
wij waren vantevoren al geminderd. dat viel echter vies tegen omdat ik direct na 1 maand proberen zwanger was. de eerste keer was ik direct in een keer met alles gestopt, en dat was vreselijk! ik hing echt aan mijn nagels aan het plafond.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef Stiemie het volgende:
Ah Simmu dat klinkt inderdaad al heel anders als je het zo schrijft![]()
Even een vraagje voor de rokers: stoppen jullie allemaal pas op het moment dat je merkt dat je zwanger bent? Is het dan niet veel moeilijker dan vooraf al langzaamaan stoppen? Echt gewoon een oprechte vraag want ik heb dus nog nooit in mijn leven gerookt, zelfs geeneens een trekje genomen
Werd er niet misselijk van, maar hoefde het niet te drinken want dan werd ik wel misselijk. Maar ik ben nu een weekje niet meer zwanger en nog steeds heb ik geen trek in koffie, en dat terwijl ik er gek op was.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:19 schreef Stiemie het volgende:
Dat is raar Silmarwen![]()
Ik ging hier trouwens echt over mijn nek van de geur van koffieEn aangezien mijn
net voor zijn verjaardag een espressomachine had gekregen, kon ik mijn lol op
voor mij was het totaal geen opgaaf, stoppen op het moment dat ik wist dat ik zwanger was.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef Stiemie het volgende:
Ah Simmu dat klinkt inderdaad al heel anders als je het zo schrijft![]()
Even een vraagje voor de rokers: stoppen jullie allemaal pas op het moment dat je merkt dat je zwanger bent? Is het dan niet veel moeilijker dan vooraf al langzaamaan stoppen? Echt gewoon een oprechte vraag want ik heb dus nog nooit in mijn leven gerookt, zelfs geeneens een trekje genomen
Over veel drinken en roken zul je me niet zo gauw horen verder, maar ik snap nog steeds niet welk belang jij erbij hebt dat hij geen broodje filet americain of een biefstukje eet. Roken en drinken heb je als partner meestal 'bijverschijnselen' van, maar van die dingen toch niet. Waarom verwacht je dan die solidariteit, is het voor jou minder erg geen biefstukje te mogen eten als hij het ook niet mag?quote:Op maandag 26 mei 2008 09:57 schreef simmu het volgende:
nah, ik ging wat kort door de bocht qua taalgebruik (dat "eisen" waar iedereen over valt) maar het is iets wat we gewoon samen besproken hebben hoor.
oh, in een restaurant kan voor hem een biefstukje best hoor, maar ik ga nu echt geen biefstuk voor hem bakken. vlees bakken stinks sowieso al vreselijk (maar smaakt best, dit in tegenstelling tot allerlei groenten a la creme). filet american lustie nietquote:Op maandag 26 mei 2008 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Over veel drinken en roken zul je me niet zo gauw horen verder, maar ik snap nog steeds niet welk belang jij erbij hebt dat hij geen broodje filet americain of een biefstukje eet. Roken en drinken heb je als partner meestal 'bijverschijnselen' van, maar van die dingen toch niet. Waarom verwacht je dan die solidariteit, is het voor jou minder erg geen biefstukje te mogen eten als hij het ook niet mag?
Nee ik rook niet, vroeg het me alleen afquote:Op maandag 26 mei 2008 11:01 schreef Stiemie het volgende:
Wil je ons soms iets vertellen Texelonia?Of rook je niet?
Nee hebben ze niks mee te maken idd. Maar het valt toch op lijkt me, als je ineens stopt en daar kunnen dan ook vragen over komen lijkt me. Maar dan zeg je gewoon iets anders ofzow?quote:Op maandag 26 mei 2008 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Waarom zou je zeggen dat je stopt ivm met een (mogelijke) zwangerschap? Hebben ze niets mee te maken, toch?
en als je je dat hier afvraagt , krijg je dus meteen ook weer een verhulde "benjezwanger" reactie om je orenquote:Op maandag 26 mei 2008 11:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee ik rook niet, vroeg het me alleen af
[..]
Nee hebben ze niks mee te maken idd. Maar het valt toch op lijkt me, als je ineens stopt en daar kunnen dan ook vragen over komen lijkt me. Maar dan zeg je gewoon iets anders ofzow?
Een tijd geleden was iemand op het werk gestopt met roken en een collega vroeg meteen "Ben je zwanger ofzow?" Dus vandaar dat ik het me afvroeg
Nou ja, ik ben er heel open over. Mijn collega's weten precies hoe het staat met onze pogingen. Als ik weer rook, is het niet gelukt, als ik weer niet rook, zitten we er midden in.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee ik rook niet, vroeg het me alleen af
[..]
Nee hebben ze niks mee te maken idd. Maar het valt toch op lijkt me, als je ineens stopt en daar kunnen dan ook vragen over komen lijkt me. Maar dan zeg je gewoon iets anders ofzow?
Een tijd geleden was iemand op het werk gestopt met roken en een collega vroeg meteen "Ben je zwanger ofzow?" Dus vandaar dat ik het me afvroeg
Herkenbaar. Vooral als mensen vroegen of het goed ging. Dat hij ineens zei dat "we" het best wel zwaar hadden 's nachts. We? WE?!quote:Op maandag 26 mei 2008 09:58 schreef shmoopy het volgende:
Tja, ik heb 1x een belachelijk overdreven huilbui gehad tijdens m'n eerste zwangerschap, en dat was het dan wel.
Ik verwachtte niet van mijn teerbeminde dat hij zou stoppen met roken, al vind ik dat niet eens zo'n onredelijke eis, het is moeilijk om zelf te stoppen en praktisch onmogelijk als een ander naast je lekker door zit te paffen, maar met af en toe een trekje meesmokkelen heb ik het heel aardig gered.
Scoor ik extra punten als ik vertel dat ik van conceptie tot bevalling kots en kotsmisselijk ben geweest?
Verder heb ik gewoon tot aan bijna 9 maanden alles gedaan, van plafonds witten tot bedden in elkaar zetten, en níemand die riep:"Joh, zou je dat nou wel doen?"
Als ik echt iets niet kon vroeg ik wel om hulp, mijn mond deed het nl nog prima.
Wat een rots van een vrouw! Wat een oermoeder!![]()
Tot het kind er was, toen heb ik een paar maanden als een zielige pudding dramatisch gedaan dat "Ik tegen de muren opvloog en denk je dat het makkelijk is, jíj zit de hele dag op je werk!" als papa thuiskwam.
Laatbloeier.
Oef, heb IK dit geschreven?quote:Op maandag 26 mei 2008 12:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Herkenbaar. Vooral als mensen vroegen of het goed ging. Dat hij ineens zei dat "we" het best wel zwaar hadden 's nachts. We? WE?!. IK zul je bedoelen. Jij blijft in je nest liggen, omdat je de volgende morgen moet werken (ook zo afgesproken trouwens). Je wordt een keer wakker, nou
. pffff, big deal
. Ik moet hier met mijn bekkenbodem op mijn enkels drie keer per nacht een uur eruit om je kind af te tanken
.
Mannen mogen pas meepraten als ze meloenen poepenquote:Op maandag 26 mei 2008 12:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Herkenbaar. Vooral als mensen vroegen of het goed ging. Dat hij ineens zei dat "we" het best wel zwaar hadden 's nachts. We? WE?!. IK zul je bedoelen. Jij blijft in je nest liggen, omdat je de volgende morgen moet werken (ook zo afgesproken trouwens). Je wordt een keer wakker, nou
. pffff, big deal
. Ik moet hier met mijn bekkenbodem op mijn enkels drie keer per nacht een uur eruit om je kind af te tanken
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |