abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2008 @ 13:19:11 #161
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58917867
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:10 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik vind zwanger zijn meer dan alleen het fysieke aspect. In verwachting is dan misschien ook een betere term. Overigens heb ik Knut nooit horen zeggen dat we zwanger zijn, wel dat zijn vrouw zwanger is en dat we een echo hadden.
Ik wou net zeggen . "We" hadden een echo en een afspraak bij de verloskundige. Nou weet ik dat mijn aanwezigheid daar zwaar secundair was. Maar ik was er wel altijd bij. Dus "we hebben een echo" was bij ons wel van toepassing
  maandag 26 mei 2008 @ 13:19:41 #162
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58917879
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:15 schreef Ticootje het volgende:
Als het de mannen waren die moesten bevallen was de mensheid al lang uitgestorven.
Ow, gaan we de standaard opmerkingen maken. Ik kan ook nog wel een boekje opentrekken hoor
  maandag 26 mei 2008 @ 13:21:53 #163
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58917945
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef Stiemie het volgende:
Ah Simmu dat klinkt inderdaad al heel anders als je het zo schrijft

Even een vraagje voor de rokers: stoppen jullie allemaal pas op het moment dat je merkt dat je zwanger bent? Is het dan niet veel moeilijker dan vooraf al langzaamaan stoppen? Echt gewoon een oprechte vraag want ik heb dus nog nooit in mijn leven gerookt, zelfs geeneens een trekje genomen
Ik ben gestopt met roken toen we besloten voor een 2de gaan, ik hoop het alleen deze keer na de bevalling vol te kunnen houden.
bij demi ben ik 4 maanden na haar geboorte weer begonnen stom genoeg.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:22:23 #164
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58917955
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:19 schreef GI het volgende:

[..]

Ow, gaan we de standaard opmerkingen maken. Ik kan ook nog wel een boekje opentrekken hoor
Laat je vooral niet tegenhouden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 26 mei 2008 @ 13:26:45 #165
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58918035
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:08 schreef bixister het volgende:
je verwacht dat kind inderdaad samen, maar hij is toch echt niet zwanger lijkt me.
Maar je bent wel samen in verwachting van een kind.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:30:17 #166
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58918124
quote:
Als het de mannen waren die moesten bevallen was de mensheid al lang uitgestorven.

vind dat altijd een beetje onzin, mannen kunnne er ook niks aan doen dat ze niet zo zijn gebouwd, en ik beval liever van een baby dan dat ik een meloen uit moet poepen.

Daarbij was voor mijn man de bevalling ook zwaar, hij voelde zich machteloos, kon niks doen en zag mij pijn lijden.
ook nu met de zwangerschap die niet lekker loopt hij doet nu ook extra zijn best om het voor mij makkelijker te maken maar wat hij het liefste wil lukt hem ook niet.
Vind het altijd zo makkelijk om net te doen alsof mannen maar niks te klagen hebben en het o zo makkelijk is.
Aangezien vrouwen (ik tenminste wel) maar al te blij zijn dat ze steun krijgen van die mannen en dat ze het dus niet helemaal alleen hoeven te doen.

O'ja, ik hou dus helemaal niet van mannen versus vrouwen, of dat nu zwangerschap, werk, autorijden of waar dan ook bij is.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 13:41:22 #167
43556 miss_dynastie
pi_58918387
quote:
Ik geloof dat mannen al veel langer heel pragmatisch de ruggenprik aan iedereen zouden hebben verstrekt. Daarnaast zie ik mannen elkaar ook niet gek maken met: 'ik heb het wel natuurlijk gedaan!', 'het was het allemaal waard en ik zou nooooooit pijnstilling willen' en meer van die sterke staaltjes schuldgevoel aanpraten. Mannen zijn daar te praktisch voor. Dusseh, nee, ik geloof er werkelijk niks van. Verder is het een leuke uitspraak op feesten en partijen hoor, daar niet van
pi_58918391
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:26 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Maar je bent wel samen in verwachting van een kind.
heu, dat zeg ik toch?
verder ben ik 't ook met je eens hoor, ik houd ook niet zo van dat 'wij tegen zij'.
  maandag 26 mei 2008 @ 15:53:30 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58921086
oh ik wel. onder het mom ik ben vrouw doe ik mijn autootje niet al te vaak achteruit parkeren. Of ik vraag het mijn man, of ik zoek een grotere plek dat ik er vooruit in kan, of ik moet tig ikeer steken en stap vervolgens bezweet uit (geen stuurbekrachtiging) om vervolgens te constateren dat ik nog ruim een meter van de stoep sta.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 mei 2008 @ 17:11:02 #170
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58922463
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:41 schreef bixister het volgende:

[..]

heu, dat zeg ik toch?
verder ben ik 't ook met je eens hoor, ik houd ook niet zo van dat 'wij tegen zij'.
whaha, je hebt gelijk, sorry, vanacht niet goed geslapen.
  maandag 26 mei 2008 @ 17:13:27 #171
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58922518
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:53 schreef Ticootje het volgende:
oh ik wel. onder het mom ik ben vrouw doe ik mijn autootje niet al te vaak achteruit parkeren. Of ik vraag het mijn man, of ik zoek een grotere plek dat ik er vooruit in kan, of ik moet tig ikeer steken en stap vervolgens bezweet uit (geen stuurbekrachtiging) om vervolgens te constateren dat ik nog ruim een meter van de stoep sta.
dat is hier niet nodig, ik kan bv betere fileparkeren dan mijn man, dus hij heeft liever dat ik dat doe.
Maar dat leer je wel als je boven een bedrijf woont waarbij tegelmatig zo'n 50 bouwvakkers en 20 kantoormedewerkers staan te kijken hoe je je auto gaat parkeren op het enige kleine stukje wat nog vrij is.
  maandag 26 mei 2008 @ 17:28:35 #172
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_58922784
aanstaande papa meldt zich

topic doorgelezen.... wat een hoop geneuzel!

[ Bericht 40% gewijzigd door peaceman op 26-05-2008 18:07:01 ]
pi_61311997
Over 2 weekjes weten we of het een jongen of meisje wordt
pi_61433070
Hier ook een aanstaande papa

Schattebout is in februari uitgerekend, gaat allemaal lekker zo, geen echte klachten, alleen een beetje spierpijn af en toe, zegt ze.

En wanneer er dingen zijn die ze niet kan of wil, dan zegt ze dat. Goede communicatie, da's het geheim
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:09:45 #175
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_61435471
Ik word vader van een jongen is inmiddels bekend. Na die laatste echo verheug ik me er meer en meer op!
  zondag 7 september 2008 @ 15:36:16 #176
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61449247
Waar oh waar is toch dat geweldige *flaps* *flaps*-verhaal van Muus/Yvonne/ Shmoopy??
(doorstrepen wat niet van toepassing is)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 7 september 2008 @ 16:01:10 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61449929
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61460466
Tip die ik de heren wil geven is de volgende, als de kleine er nou eenmaal is en je vrouw/partner ligt op zondagmorgen nog lekker in bed en de baby word wakker, sta jij dan eens op om de kleine uit het bedje te halen en de luier te verschonen en breng dan kindlief naar je vrouw/partner voor de borstvoeding.
Mocht het flesvoeding worden geef jij dan eens als man het flesje en laat moederlief een ochtendje lekker uitslapen, geloof me dat word erg gewaardeerd!

Verder veel succes tijdens de zwangerschap en de bevalling vooral het laatste lijkt me voor mannen lasig in de zin van: je staat er bij en kijkt er naar en soms mag je een washandje nat maken.
Daar benijd ik de mannen niet om.
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 22:08:55 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61460534
En... wanneer mag die man dan weer eens uitslapen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 22:08:55 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61460535
[dubbel] dat gebeurt veel de laatste tijd
pi_61460645
Nou ja gewoon een beetje eerlijk verdelen lijkt me?

Vond het eigenlijk ook wel een erg rolbevestigende opmerking zo
  zondag 7 september 2008 @ 22:15:32 #182
2738 Knut
Loyal Dog
pi_61460797
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
En... wanneer mag die man dan weer eens uitslapen?
Niet, de man die moet doordeweeks altijd vroeg op om voordat kind of vrouw zelfs over wakker worden denken om naar zijn werk te gaan. Hij is dan op zijn minst verplicht om in het weekend natuurlijk alleen maar aan de rust van de vrouw te denken. Zijn eigen behoefte om iets langer bij te slapen of bij te tanken is natuurlijk compleet overdreven en iets wat gewoon te egoistisch voor woorden is.

Niet hier het geval voordat iemand het denkt, maar hetgeen ik me in een situatie van iemand die zo'n opmerking plaatst voorstel.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_61461213
Nou het was niet zo vervelend bedoelt als dat het opgenomen word door diverse mensen, maar hier was het zo dat ik de nacht, de ochtend de dag voedingen enz enz deed gewoon omdat mijn man vroeg op moest om te gaan werken deed ik het zodat hij er de hele nacht in kon blijven liggen.

Als mijn man dan eens de zondag ochtend of nacht overnam, dan kon ik dat erg waarderen.
heerlijk dan eens 1x in de week ongestoord te kunnen slapen ipv om de 3 uur er uit moeten

Maar hee tis maar een tip hoor, vind je het niets dan vooral niet doen!
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 22:32:37 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61461409
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:26 schreef marlieske het volgende:
Nou het was niet zo vervelend bedoelt als dat het opgenomen word door diverse mensen, maar hier was het zo dat ik de nacht, de ochtend de dag voedingen enz enz deed gewoon omdat mijn man vroeg op moest om te gaan werken deed ik het zodat hij er de hele nacht in kon blijven liggen.

Als mijn man dan eens de zondag ochtend of nacht overnam, dan kon ik dat erg waarderen.
heerlijk dan eens 1x in de week ongestoord te kunnen slapen ipv om de 3 uur er uit moeten

Maar hee tis maar een tip hoor, vind je het niets dan vooral niet doen!
Ja, maar die man is toch ook vaak wakker om die 3 uur. Huilende baby, licht vaak aan. Kind dat gehaald moet worden dus gedraai in bed....

En zeker bij de eerste heeft de vrouw toch vaak de mogelijkheid om na die ochtendvoeding toch nog een uurtje of 2 tot 3 extra slaap te pakken en kan zo effectief aan meer slaap komen dan die man. Hij zal het ook zeker waarderen als HIJ eens een ochtend kan uitslapen.

Toen wij nog geen 3 kinderen hadden hebben we het gewoon afgewisseld. Zaterdag sliep de ene uit en zondag de ander.
  zondag 7 september 2008 @ 22:36:29 #185
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61461545
Wij doen het ook om en om, de ene zondag hij, de andere ik.
Ik vraag mezelf alleen af waarom we dit pas twee maanden terug ingevoerd hebben Tip: doe dat eerder, dat voorkomt dat onuitgesproken verwachtingen niet uitkomen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61461745
Nou Swets mijn man slaapt behoorlijk vast werd er dus niet wakker van, terwijl ik bij het eerste huiltje rechtovereind zat in mijn bed, als ik Isa eruit haalde was ze direct stil en verschoonde ik haar beneden en gaf haar meteen de fles dus geen gedraai ofzo in bed.

De weken die ik thuis was deed ik alle nacht en ochtend/dag voedingen om mijn man zoveel mogelijk te ontzien zodat hij overdag zo fit mogelijk was voor zijn werk, ik was immers toch vrij. Helaas sliep Isa overdag beroerd, wie zegt er dat baby's altijd veel slapen overdag?

Af en toe bijtanken was voor mij dus pure noodzaak zeker omdat ik ook herstellende was van een bevalling/keizersnede , en mijn man vond dat geen probleem hoor, heb er ook nooit om hoeven vragen, maar ik ervaarde het wel als heel lief en attent van hem.

Inmiddels wisselen wij het was langer blijven liggen ook uit hoor, maar de eerste weken/maanden was Isa nog erg klein en dus regelmatig eerder als om de 3 uur wakker voor de voeding, 3x op een nacht eruit was geen uitzondering.
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 22:46:31 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61461888
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:41 schreef marlieske het volgende:
Nou Swets mijn man slaapt behoorlijk vast werd er dus niet wakker van, terwijl ik bij het eerste huiltje rechtovereind zat in mijn bed, als ik Isa eruit haalde was ze direct stil en verschoonde ik haar beneden en gaf haar meteen de fles dus geen gedraai ofzo in bed.

De weken die ik thuis was deed ik alle nacht en ochtend/dag voedingen om mijn man zoveel mogelijk te ontzien zodat hij overdag zo fit mogelijk was voor zijn werk, ik was immers toch vrij. Helaas sliep Isa overdag beroerd, wie zegt er dat baby's altijd veel slapen overdag?
Eh ik niet.
quote:
Af en toe bijtanken was voor mij dus pure noodzaak zeker omdat ik ook herstellende was van een bevalling/keizersnede , en mijn man vond dat geen probleem hoor, heb er ook nooit om hoeven vragen, maar ik ervaarde het wel als heel lief en attent van hem.

Inmiddels wisselen wij het was langer blijven liggen ook uit hoor, maar de eerste weken/maanden was Isa nog erg klein en dus regelmatig eerder als om de 3 uur wakker voor de voeding, 3x op een nacht eruit was geen uitzondering.
Ja je hoeft geen verantwoording af te leggen. Maar je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat jouw situatie maatstaf is. Ik denk dat iedere man met een beetje intellect en empathisch gevoel zal proberen zijn partner die mogelijkheid te geven in een soortgelijke situatie.
pi_61462002
Helaas heb ik dan vrij veel vriendinnen die over dit onderwerp dan toch wel eens hun beklag doen als we eens met elkaar kletsen.
Ze kijken er dan werkelijk van op dat mijn man het wel doet, ik weet dus echt niet of dat het zo vanzelfsprekend is. Ik had gehoopt van wel. Ben dan ook blij te lezen dat de Fok heren het wel logisch vinden.
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 22:52:08 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61462083
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:49 schreef marlieske het volgende:
Helaas heb ik dan vrij veel vriendinnen die over dit onderwerp dan toch wel eens hun beklag doen als we eens met elkaar kletsen.
Ze kijken er dan werkelijk van op dat mijn man het wel doet, ik weet dus echt niet of dat het zo vanzelfsprekend is. Ik had gehoopt van wel. Ben dan ook blij te lezen dat de Fok heren het wel logisch vinden.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat veel vriendinnen in een andere situatie zitten. Bijvoorbeeld in die situatie die ik schets. En ik vraag me af hoe vanzelfsprekend ZIJ het vinden om hem eens uit te laten slapen.
pi_61467250
Uitslapen?? Das echt heel lang geleden.
Op zaterdag lukt het ons om tot een uur of half 9 te rekken, maar dat is dan ook alles. Door de week weken we allebei (vrijdags ben ik vrij, maar dan slaap ik ook niet uit). 'S nachts ben ik degene die eruit moet, ook als dat 4x per nacht is.

Bij ons is het gewoon onmogelijk om de een uit te laten slapen. Dan zit de ander met een kind dat aangekleed moet worden, moet eten, de hond uit moet laten, enz. We staan gewoon tegelijk op, ik doe Jen en M. doet de hond. Zo zijn we ook tegelijk klaar om de deur uit te gaan. We pakken wel vaak een uurtje tussendoor.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 september 2008 @ 09:13:59 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61467362
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Bij ons is het gewoon onmogelijk om de een uit te laten slapen. Dan zit de ander met een kind dat aangekleed moet worden, moet eten, de hond uit moet laten, enz.
Waarom is dat onmogelijk? Het komt nu nog regelmatig voor dat een van ons op zondagochtend Saskia en Tijn uit bed haalt, aankleed en eten geeft. Het is dat E.T. borstvoeding geeft anders had ik ze rustig alledrie aangekleed en te eten gegeven. Wat is daar het probleem mee?
pi_61467380
Ja, maar dan zit er ook nog een hondje bij ons die net zo lang blijft piepen tot ie uit is geweest...
  maandag 8 september 2008 @ 09:18:26 #193
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61467405
Eerst hondje uitlaten en dan kindje uit bed halen? Kindje even bij de slaper in bed parkeren (knuffel en kroeltime) en de ander hondje uit laten?

* Ireth heeft al 4 jaar niet uitgeslapen...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_61467422
Tja, dat zou ook kunnen... Voor ons werkt het gewoon goed zo.
  † In Memoriam † maandag 8 september 2008 @ 09:24:36 #195
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_61467494
Aww ik zou bijna een Swets als papa willen
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 8 september 2008 @ 09:32:19 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61467606
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:24 schreef Skaai het volgende:
Aww ik zou bijna een Swets als papa willen
En hij is lekker van mij
Hij mag ook wel eens uitslapen hoor, van mij

Maar zulke dingen gaan hier eigenlijk gewoon zonder het er over te hebben.
Voor Swets is het weekend natuurlijk ook om bij te tanken voor een nieuwe werkweek waarin hij weer fulltime aan de slag moet.
En toen alleen Saskia er nog was deed ik vaak op mijn vrije dagen na de ochtendvoeding nog even lekker tutten met Saskia in bed.. dan lagen we vaak tot een uur of 9/9.30 te relaxen in bed. Precies de uurtjes die ik kon gebruiken na vermoeiende nachten zodat Swets in het weekend zijn extra uurtjes kon pakken om weer de hele week zonder wallen op z'n werk te komen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61467652
Mijn man heeft helemaal geen behoefte aan wat ik uitslapen noem. Hij gaat er doordeweeks om 5 uur uit, dus tot 7 uur blijven liggen is voor hem al uitslapen. Vervelend
Saartje
  maandag 8 september 2008 @ 09:53:53 #198
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61468002
Hier krijg ik juist van mijn lief te horen dat ik liever ben als ik zwanger ben en niet zo fel op sommige dingen hihi... Dus wat hem betreft moet ik altijd zwanger zijn.

Net wat Tex en Vivi zeggen zwangerschap is geen ziekte dus ik heb alles totdat het echt niet meer ging zelf gedaan inclusief tillen en bukken en dergelijke...
  maandag 8 september 2008 @ 15:31:32 #199
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61474841
1. Tips voor mannen van zwangere vrouwen
- Incasseren
- Lief zijn
- Incasseren
- Laten slapen, ongeacht wat er nog allemaal gedaan moet worden
- Incasseren
- Knuffelen
- Incasseren
- Tegen de buik praten/zingen
- Incasseren
- Grenzen aangeven als ze ècht te ver gaat
- Incasseren
- Masseren
- Incasseren
- Proberen met het kindje te 'spelen'

En het allerbelangrijkste: incasseren .

1.a Fysieke inspanningen tijdens de zwangerschap
Mijn vrouw is nogal sportief, dus die blijft net zolang doorgaan totdat het niet meer gaat (zonder het te overdrijven natuurlijk, het is niet zo dat al haar verstand in haar buik gezakt is ). Tegen het eind van de eerste zwangerschap waren we in een drogisterij de laatste inkopen voor de 'ziekenhuis-tas' aan het doen en toen besloot ze even op de grond te gaan zitten. Vindt ze heerlijk, lekkerder dan op een stoel. Meteen de hele winkel om ons heen: gaat het? Alles in orde? Kunnen we iets voor je doen? Nee hoor, alles prima, ik wilde alleen even zitten, maak jullie maar geen zorgen.

Ik heb geleerd dat de vrouw het beste zelf kan aangeven wat ze wel en niet aankan, zoals eerder al gezegd is: ze is zwanger, niet ziek.

2. Na de bevalling
Bij ons zijn het alledrie de keren keizersnedes geweest. Dus de eerste maand kon ik er iedere avond uit om het hummeltje naar mama te brengen. Op de een of andere manier hadden ze na die maand vrij snel door dat 's nachts zes uur slapen best lekker is . Erg lief van ze, konden we allebei lekker doorpitten, maar het had natuurlijk ook wat eerder gemogen .

Maar het is voor mij niet extra vermoeiend: ik kom sowieso al niet aan genoeg slaap toe, zwanger of niet, bevallen of niet, kinderen of niet, weekend of niet. Zielig? Nee hoor, alleen maar chronisch vermoeid. Maar dan met zo'n klein bundeltje in de nacht rondlopen compenseert de wallen onder de ogen meer dan voldoende .

3. Uitslapen
Wa's da?
Ik ben bang dat dat de eerstkomende 10 jaar nog een utopie is ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61476555
1. Tips voor mannen van zwangere vrouwen
- Incasseren
- Lief zijn
- Laten slapen, ongeacht wat er nog allemaal gedaan moet worden
- Knuffelen
- Tegen de buik praten/zingen
- Grenzen aangeven als ze ècht te ver gaat
- Masseren
- Proberen met het kindje te 'spelen'

check op alle fronten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo