Ik wou net zeggenquote:Op maandag 26 mei 2008 13:10 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind zwanger zijn meer dan alleen het fysieke aspect. In verwachting is dan misschien ook een betere term. Overigens heb ik Knut nooit horen zeggen dat we zwanger zijn, wel dat zijn vrouw zwanger is en dat we een echo hadden.
Ow, gaan we de standaard opmerkingen maken. Ik kan ook nog wel een boekje opentrekken hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 13:15 schreef Ticootje het volgende:
Als het de mannen waren die moesten bevallen was de mensheid al lang uitgestorven.
Ik ben gestopt met roken toen we besloten voor een 2de gaan, ik hoop het alleen deze keer na de bevalling vol te kunnen houden.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef Stiemie het volgende:
Ah Simmu dat klinkt inderdaad al heel anders als je het zo schrijft![]()
Even een vraagje voor de rokers: stoppen jullie allemaal pas op het moment dat je merkt dat je zwanger bent? Is het dan niet veel moeilijker dan vooraf al langzaamaan stoppen? Echt gewoon een oprechte vraag want ik heb dus nog nooit in mijn leven gerookt, zelfs geeneens een trekje genomen
Laat je vooral niet tegenhoudenquote:Op maandag 26 mei 2008 13:19 schreef GI het volgende:
[..]
Ow, gaan we de standaard opmerkingen maken. Ik kan ook nog wel een boekje opentrekken hoor
Maar je bent wel samen in verwachting van een kind.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:08 schreef bixister het volgende:
je verwacht dat kind inderdaad samen, maar hij is toch echt niet zwanger lijkt me.
quote:Op maandag 26 mei 2008 13:15 schreef Ticootje het volgende:
Als het de mannen waren die moesten bevallen was de mensheid al lang uitgestorven.
Ik geloof dat mannen al veel langer heel pragmatisch de ruggenprik aan iedereen zouden hebben verstrekt. Daarnaast zie ik mannen elkaar ook niet gek maken met: 'ik heb het wel natuurlijk gedaan!', 'het was het allemaal waard en ik zou nooooooit pijnstilling willen' en meer van die sterke staaltjes schuldgevoel aanpraten. Mannen zijn daar te praktisch voor. Dusseh, nee, ik geloof er werkelijk niks van. Verder is het een leuke uitspraak op feesten en partijen hoor, daar niet vanquote:Op maandag 26 mei 2008 13:15 schreef Ticootje het volgende:
heu, dat zeg ik toch?quote:Op maandag 26 mei 2008 13:26 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Maar je bent wel samen in verwachting van een kind.
whaha, je hebt gelijk, sorry, vanacht niet goed geslapen.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:41 schreef bixister het volgende:
[..]
heu, dat zeg ik toch?
verder ben ik 't ook met je eens hoor, ik houd ook niet zo van dat 'wij tegen zij'.
dat is hier niet nodig, ik kan bv betere fileparkeren dan mijn man, dus hij heeft liever dat ik dat doe.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:53 schreef Ticootje het volgende:
oh ik wel. onder het mom ik ben vrouw doe ik mijn autootje niet al te vaak achteruit parkeren. Of ik vraag het mijn man, of ik zoek een grotere plek dat ik er vooruit in kan, of ik moet tig ikeer steken en stap vervolgens bezweet uit (geen stuurbekrachtiging) om vervolgens te constateren dat ik nog ruim een meter van de stoep sta.
Niet, de man die moet doordeweeks altijd vroeg op om voordat kind of vrouw zelfs over wakker worden denken om naar zijn werk te gaan. Hij is dan op zijn minst verplicht om in het weekend natuurlijk alleen maar aan de rust van de vrouw te denken. Zijn eigen behoefte om iets langer bij te slapen of bij te tanken is natuurlijk compleet overdreven en iets wat gewoon te egoistisch voor woorden is.quote:Op zondag 7 september 2008 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
En... wanneer mag die man dan weer eens uitslapen?
Ja, maar die man is toch ook vaak wakker om die 3 uur. Huilende baby, licht vaak aan. Kind dat gehaald moet worden dus gedraai in bed....quote:Op zondag 7 september 2008 22:26 schreef marlieske het volgende:
Nou het was niet zo vervelend bedoelt als dat het opgenomen word door diverse mensen, maar hier was het zo dat ik de nacht, de ochtend de dag voedingen enz enz deed gewoon omdat mijn man vroeg op moest om te gaan werken deed ik het zodat hij er de hele nacht in kon blijven liggen.
Als mijn man dan eens de zondag ochtend of nacht overnam, dan kon ik dat erg waarderen.
heerlijk dan eens 1x in de week ongestoord te kunnen slapen ipv om de 3 uur er uit moeten
Maar hee tis maar een tip hoor, vind je het niets dan vooral niet doen!
Eh ik niet.quote:Op zondag 7 september 2008 22:41 schreef marlieske het volgende:
Nou Swets mijn man slaapt behoorlijk vast werd er dus niet wakker van, terwijl ik bij het eerste huiltje rechtovereind zat in mijn bed, als ik Isa eruit haalde was ze direct stil en verschoonde ik haar beneden en gaf haar meteen de fles dus geen gedraai ofzo in bed.
De weken die ik thuis was deed ik alle nacht en ochtend/dag voedingen om mijn man zoveel mogelijk te ontzien zodat hij overdag zo fit mogelijk was voor zijn werk, ik was immers toch vrij. Helaas sliep Isa overdag beroerd, wie zegt er dat baby's altijd veel slapen overdag?
Ja je hoeft geen verantwoording af te leggen. Maar je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat jouw situatie maatstaf is. Ik denk dat iedere man met een beetje intellect en empathisch gevoel zal proberen zijn partner die mogelijkheid te geven in een soortgelijke situatie.quote:Af en toe bijtanken was voor mij dus pure noodzaak zeker omdat ik ook herstellende was van een bevalling/keizersnede , en mijn man vond dat geen probleem hoor, heb er ook nooit om hoeven vragen, maar ik ervaarde het wel als heel lief en attent van hem.
Inmiddels wisselen wij het was langer blijven liggen ook uit hoor, maar de eerste weken/maanden was Isa nog erg klein en dus regelmatig eerder als om de 3 uur wakker voor de voeding, 3x op een nacht eruit was geen uitzondering.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat veel vriendinnen in een andere situatie zitten. Bijvoorbeeld in die situatie die ik schets. En ik vraag me af hoe vanzelfsprekend ZIJ het vinden om hem eens uit te laten slapen.quote:Op zondag 7 september 2008 22:49 schreef marlieske het volgende:
Helaas heb ik dan vrij veel vriendinnen die over dit onderwerp dan toch wel eens hun beklag doen als we eens met elkaar kletsen.
Ze kijken er dan werkelijk van op dat mijn man het wel doet, ik weet dus echt niet of dat het zo vanzelfsprekend is. Ik had gehoopt van wel. Ben dan ook blij te lezen dat de Fok heren het wel logisch vinden.
Waarom is dat onmogelijk? Het komt nu nog regelmatig voor dat een van ons op zondagochtend Saskia en Tijn uit bed haalt, aankleed en eten geeft. Het is dat E.T. borstvoeding geeft anders had ik ze rustig alledrie aangekleed en te eten gegeven. Wat is daar het probleem mee?quote:Op maandag 8 september 2008 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Bij ons is het gewoon onmogelijk om de een uit te laten slapen. Dan zit de ander met een kind dat aangekleed moet worden, moet eten, de hond uit moet laten, enz.
En hij is lekker van mijquote:Op maandag 8 september 2008 09:24 schreef Skaai het volgende:
Aww ik zou bijna een Swets als papa willen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |