Inspirerendquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:41 schreef Shark.Bait het volgende:
fotografeer nooit Theo Maassen
tenzij je camera aan (gratis) vervanging toe is
Hahahaquote:Op donderdag 5 juni 2008 20:09 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Inspirerend
Een eenpootstatief geeft je een extra beeldstabilisator voor hooguit zes tientjes en kent nog zoveel meer nuttige toepassingen. Zolang er brabantse komieken rondlopen is het zaak niet op robuustheid te bezuinigen
Even daarop inhaken....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 05:01 schreef Shark.Bait het volgende:
koop nooit een camera net voordat je met vakantie gaat met het oog om die camera te gaan gebruiken tijdens je vakantie. De kans is immers groot dat tegen de tijd dat je zo'n beetje weet hoe het ding werkt je vakantie voorbij is en je waarschijnlijk een heleboel gemiste kansen hebt omdat je te druk was om je nieuwe speeltje te leren kennen.
Hoho, denk een beetje om de fotoboer.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:10 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Even daarop inhaken....
Koop niet een nieuwe camera om dan mooie foto's te gaan maken.
Veel te vaak hoor ik dat mensen een nieuwe camera nodig hebben omdat ze dan mooie foto's kunnen maken.
Als je dan de resultaten bekijkt van desbetreffende fotograaf met zijn of haar 'nieuwe camera' valt het vaak erg tegen.
Het niet de camera die mooie foto's maakt, maar de fotograaf.
Zorg eerst dat je met een 'goedkopere' compact betere foto's leert maken. Maak desnoods een tussenstap naar een compact met instelmogelijkheden en zoom en stap pas over naar spiegelreflex als je echt tegen de beperkingen van de compactcamera's aan blijft lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja, en alles wat in de folder staat is waar![]()
[/Sok]
Prima tipje, zelfs als je al met een digiflex fotografeert is het best nog zinvol eens te kijken waar de grenzen van een compactcamera liggen. Die blijken elke week net iets verderop te liggen.Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
Maar kijk uit voor dat je niet in doorschietquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn tip van vandaag:
Ben niet bang voor nabewerking. Dat hoeft niet veel te zijn, maar net iets meer contrast, od een net hogere/lagere kleurverzadiging kan al een heel verschil maken tussen een aardige foto en een prachtige foto.
Zelden komt er een foto rechtstreeks uit de camera rollen die precies zo is als wat je met je eigen ogen zag. Een beetje nabewerking kan daar heel goed bij helpen om toch dichter bij dat beeld te komen.
Samengevat: fotografeer alsof nabewerking geen optie is (maar bewerk dan alsnog na)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:52 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Maar kijk uit voor dat je niet in doorschiet. Probeer zoveel mogelijk tijdens het fotograferen zelf te doen.
Croppen omdat er storende factoren op je foto erbij staan kan je meestal al afvangen door van standpunt te veranderen of dichter op je onderwerp te gaan staan.
De puntjes die werewolf noemt, hebben niets met je camera te maken. Veel mensen kijken door de zoeker en denken dan al: "oh, dat corrigeer ik wel in PS", terwjil je beter kunt voorkomen dan genezen. Ben het wel met je eens dat de kwaliteit van vooral je lens mede bepaalt hoe veel nabewerking je nodig hebt voor een goed resultaatquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou ja, ik en mijn simpele (en ik bedoel echt simpele) compact fotograferen wel met het oog op dat er sowieso nabewerkt moet worden.
So true.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:02 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Samengevat: fotografeer alsof nabewerking geen optie is (maar bewerk dan alsnog na)
briljante tip man, gaat echt leiden tot veel betere foto'squote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:50 schreef mweeda het volgende:
[..]
So true.
Mijn tip: Als je jezelf serieus neemt, noem je een lens een objectief.
Ja want vaak vallen dan die foto's byzonder tegen en is de 'echtheid' er wel vanaf.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:55 schreef Biancavia het volgende:
Als je van mensen foto's maakt, doe dat dan ongemerkt, zodat ze niet geforceerd gaan staan poseren.
Is dat fotograferen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:36 schreef Paddo het volgende:
In het donker vuurwerk of lasershow fotograferen? Zet de camera op video, en neem later stills. De resolutie daarvan is wel lager, maar in ieder geval beter dan enkele lucky shots. Bovendien wil de camera flitsen, wat onwenselijk is.
-1.7 EV.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:47 schreef Rnej het volgende:
flits eens overdag...
nu denk je.. da heeft heul geen effect...
mits je flitser krachtig genoeg is, en je t goed doet, creeer je onwijze diepte in bijv. portretfotos...
levert soms hele mooie foto's op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |