Mhhh... misschien moet je dan gewoon betalen in plaats van slachtoffer uit te hangen? Je bent immers geen slachtoffer je had je zaakjes ook goed kunnen regelen of zelfs wellicht een betalingsregeling kunnen treffen. Wat mij betreft heb je eigenlijk geen recht meer om te klagen, want mensen zoals jij kosten de maatschappij wel degelijk geld (ga zelf maar zoeken naar artikels en dergelijke die er zat zijn). En zoals gezegd wordt jij niet verplicht om thuis te blijven. Het is verstandig, maar wanneer jij er niet bent kan een deurwaarder alsnog jouw woning in onder begeleiding van een officier van justitie.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:05 schreef nachtdier2 het volgende:
Maar zij zijn degene die hun afspraken niet nakomen. En ik zou dus degene zijn die nu extra schade oploopt juist omdat zij nu niet komen opdagen terwijl zij dat wel aangeven te doen op een bepaalde dag en tijdstip.
Je argument dat het die instanties extra geld kost, vind ik ook deels onzinnig. Die extra kosten (deurwaarder dus) worden allemaal aan jouw doorberekend en die kosten zijn niet mals. Buiten proporties zou ik haast willen zeggen.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:41 schreef nachtdier2 het volgende:
Dat is de vraag niet? Ik wil weten of ik hen een rekening kan sturen, voor het aanwezig zijn.
Je zou bijvoorbeeld kunnen indenken dat iemand speciaal daarvoor vrij moet nemen wat ;m dus gewoon een dagloon kost?
Ga je in de brief naar de deurwaarder je schade ook veronderstellenderwijs opvoeren?quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:05 schreef nachtdier2 het volgende:
En ik zou dus degene zijn die nu extra schade oploopt juist omdat zij nu niet komen opdagen terwijl zij dat wel aangeven te doen op een bepaalde dag en tijdstip.
Zoals ik schreef is wanprestatie alleen aan de orde bij het niet of althans onvoldoende nakomen van een overeenkomst. Een overeenkomst is een meerzijdige rechtshandeling die tot stand komt door aanbod en aanvaarding. Ic is er geen sprake van een overeenkomst, de deurwaarder heeft je instemming immers niet nodig.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:32 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik zou dan zeggen wanprestatie. Het niet nakomen van een afspraak/toezegging.
Klaarblijkelijk is het heel normaal om ergens een afspraak te maken, dit aan te kondigen om vervolgens op het vermelde tijdstip niet op te komen dagen. Om vervolgens lacherig te doen als er toch een rekening volgt. "Hahaha, ik ben helemaal niet geweest en toch denken dat ik een rekening ga betalen''
Alsof die slotenmaker niets kost, alsof de deurwaarder ook niets kost. Dan is het toch neit zo vreemd dat mensen vrij nemen om extra kosten te voorkomen. Als ze neit hadden gekomen, had je beter kunne gaan werken, helemaal als je schulden hebt.
Ehm, ben JIJ niet begonnen met het niet nakomen van afspraken?quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:05 schreef nachtdier2 het volgende:
Maar zij zijn degene die hun afspraken niet nakomen. En ik zou dus degene zijn die nu extra schade oploopt juist omdat zij nu niet komen opdagen terwijl zij dat wel aangeven te doen op een bepaalde dag en tijdstip.
Klopt.quote:Je argument dat het die instanties extra geld kost, vind ik ook deels onzinnig. Die extra kosten (deurwaarder dus) worden allemaal aan jouw doorberekend en die kosten zijn niet mals. Buiten proporties zou ik haast willen zeggen.
Misschien valt er niets te regelen met een deurwaarder cq. schuldeiser? Misschien laat iemand het er bewust op aankomen? Misschien is er een andere reden of kan er simpelweg niet betaald worden door omstandigheden?quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ehm, ben JIJ niet begonnen met het niet nakomen van afspraken?
Als jij je afspraken was nagekomen had je betaald wat je had moeten betalen.
Afspraken werken twee kanten op. Jij lijkt te denken dat de hele wereld bestaat om het jou beter te maken.
[..]
Klopt.
Dat weet iedereen.
En voor sommige mensen is dat een reden om direct te betalen en niet te wachten tot die deurwaarder zijn buitensporige kosten gaat maken.
In al die gevallen is het alsnog jouw verantwoordelijkheid om te betalen. Op het moment dat de deurwaarder er aan te pas komt is er al een heel lang verhaal aan vooraf gegaan, waarin bijna geen enkele schuldeiser afwijzend staat ten opzichte van een realistische betalingsregeling.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:57 schreef nachtdier2 het volgende:
Misschien valt er niets te regelen met een deurwaarder cq. schuldeiser? Misschien laat iemand het er bewust op aankomen? Misschien is er een andere reden of kan er simpelweg niet betaald worden door omstandigheden?
Niet allemaal. Weliswaar het grootste deel, maar de opdrachtgever schiet er vaak ook bij in.quote:Met alle respect, ze doen soms geod werkt, maar soms zijn het echte aasgieren. En de deurwaarderskosten dient de schuldenaar allemaal te betalen.
Zeker niet netjes wat die deurwaarder doet. In zo'n geval zou ik ook flink balen. Ik zou er in zo'n geval een belletje aan wagen en eens vriendelijk vragen wat die beste man nu eigenlijk helemaal van plan is dat hij dingen aankondigt en niet uitvoert en hoe ik onderscheid kan maken tussen gemeende aankondigingen en grapjes.quote:Waar het om gaat is dat een deurwaarder aankondigt langs te komen om op een bepaalde datum beslag te leggen. Niet aanwezig zijn brengt extra ksoten met zich mee, die een dag werken overstijgen. Dus neem je vrij.
Vervolgens komt die gast dus niet langs en zit jij toch met schade. Met die dag werken had je ook je schuld extra kunnen aflossen namelijk. Snap je het punt? Als ik niet betaal of te laat betaal, breekt de pleuris uit en dan mag zo;n deurwaarder ingeschakeld worden. Maar die deurwaarder zelf hoeft zich niet aan afspraken te houden?
Voor een verlofdag krijg je ook gewoon salaris uitbetaald, dus dat gaat niet op.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:41 schreef nachtdier2 het volgende:
Je zou bijvoorbeeld kunnen indenken dat iemand speciaal daarvoor vrij moet nemen wat ;m dus gewoon een dagloon kost?
Ware het niet dat je geen onbeperkt aantal verlofdagen hebt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 07:45 schreef 700MB het volgende:
[..]
Voor een verlofdag krijg je ook gewoon salaris uitbetaald, dus dat gaat niet op.
Die wanprestatie is bij jou begonnen door het niet na komen van je betaling. Betalingsregelingen zijn er om na gekomen te worden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:32 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik zou dan zeggen wanprestatie. Het niet nakomen van een afspraak/toezegging.
Klaarblijkelijk is het heel normaal om ergens een afspraak te maken, dit aan te kondigen om vervolgens op het vermelde tijdstip niet op te komen dagen. Om vervolgens lacherig te doen als er toch een rekening volgt. "Hahaha, ik ben helemaal niet geweest en toch denken dat ik een rekening ga betalen''
Alsof die slotenmaker niets kost, alsof de deurwaarder ook niets kost. Dan is het toch neit zo vreemd dat mensen vrij nemen om extra kosten te voorkomen. Als ze neit hadden gekomen, had je beter kunne gaan werken, helemaal als je schulden hebt.
Wat een onzin zeg. Dus als ik een keer mijn afspraak bij mijn tandarts vergeet bijv. dan is dat een vrijbrief voor die tandarts om zich nooit meer aan geen enkele afspraak met mij te houden. Want ik ben immers 1x vergeten op te komen dagen, dus alle wanprestaties daarna (van mijn en zijn kant) zijn mijn schuldquote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:42 schreef zwaaibaai het volgende:
Die wanprestatie is bij jou begonnen door het niet na komen van je betaling.
Appels en peren...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:51 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Dus als ik een keer mijn afspraak bij mijn tandarts vergeet bijv. dan is dat een vrijbrief voor die tandarts om zich nooit meer aan geen enkele afspraak met mij te houden. Want ik ben immers 1x vergeten op te komen dagen, dus alle wanprestaties daarna (van mijn en zijn kant) zijn mijn schuld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |