abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58838703
Jawel, het is weer zover hierzo. De deurwaarder van de IB-groep laat na een jaar weer eens wat horen.
Lieve jongens als ze zijn, willen ze weer flink wat centjes verdienen en na een jaartje stilte en wat dreigbrieven zijn ze nu weer helemaal terug en willen ze opnieuw beslag leggen als ik niet heel snel betaal.

Ze hebben reeds eerder aangekondigd tot beslag over te gaan. Op die en die datum, na X uur zou er beslag worden gelegd op mijn spullen als er dan niet betaald zou worden. Dat was in een allerlaatste aanmaning of verzoek het geschil minnelijk te schikken. Ben ik niet op ingegaan en ik diende dus aanwezig te zijn omdat ze anders met een slotenmaker zouden komen om de boel open te breken teneinde binnen te treden.

Die hele dag is er dus iemand aanwezig geweest om deze lieve meneer de dreigende deurwaarder een warm welkom te heten met een gebakje en een warme kop koffie.

Ondanks de aankondiging, is ie die dag dus niet gekomen. Zou ik nu aan deze lieve meneer een tegenrekening kunnen sturen? Er is iemand speciaal voor deze meneer thuis gebleven, in de verwachting dat ie zou komen. Dat had ie immers ook aangekondigd. En nu ie niet is gekomen, is er dus al die tijd iemand aanwezig geweest voor Jan met de korte achternaam. En die had zn tijd best beter kunnen besteden!

De vraag is, kan ik dat zomaar even doen? En zitten er nog max. bedragen bij die ik dan in alle redelijkheid in rekening kan brengen? En voor mijn brief, kan ik daar ook een bedrag van bijv. 80 euro (vergelijkbaar met een exploit) in rekening brengen? Ook ik kan riant knippen en plakken natuurlijk
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_58838783
Doe maar. Al was het maar voor mijn entertainment.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_58838797
Je kan beter gewoon betalen wat je moet betalen.
pi_58839083
Dat is de vraag niet? Ik wil weten of ik hen een rekening kan sturen, voor het aanwezig zijn.

Je zou bijvoorbeeld kunnen indenken dat iemand speciaal daarvoor vrij moet nemen wat ;m dus gewoon een dagloon kost? Er wordt een beslag aangekondigd op die en die datum, er wordt geadviseerd te komen en dan komen ze dus niet. Als jij niet op je afspraak verschijnt, krijg jij ook een rekening gepresenteerd uiteindelijk. Alleen nu zou ik dus willen weten of ik hen ook een rekening kan presenteren en grof geld in rekening kan brengen om een brief te sturen. Hetzelfde als wat zij dus doen...
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:52:50 #5
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_58839664
Mijn gezonde boerenverstand zegt nee, dat kun je niet.
Als jij gewoon netjes aan al je verplichting had voldaan (of dat nu alsnog doet) dan had je niet in deze situatie gezeten. Het lijkt mij van de zotte dat je (naast het feit dat dit bedrijven/instanties gruwelijk veel geld kost wat aan mensen wordt doorberekend die wel alles netjes betalen, zoals ik bijvoorbeeld ) geld kan vragen voor een niet opdagende deurwaarder, want je hoeft niet thuis te zijn (al is dat wel aan te raden). Ik hoop voor jou dat je snel uit de situatie kunt komen, succes!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_58840209
Ik denk dat een paar mensen heel erg hard gaan lachen als ze die brief lezen..
pi_58840367
Maar zij zijn degene die hun afspraken niet nakomen. En ik zou dus degene zijn die nu extra schade oploopt juist omdat zij nu niet komen opdagen terwijl zij dat wel aangeven te doen op een bepaalde dag en tijdstip.

Je argument dat het die instanties extra geld kost, vind ik ook deels onzinnig. Die extra kosten (deurwaarder dus) worden allemaal aan jouw doorberekend en die kosten zijn niet mals. Buiten proporties zou ik haast willen zeggen.
[..]
  donderdag 22 mei 2008 @ 23:22:49 #8
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_58841357
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:05 schreef nachtdier2 het volgende:
Maar zij zijn degene die hun afspraken niet nakomen. En ik zou dus degene zijn die nu extra schade oploopt juist omdat zij nu niet komen opdagen terwijl zij dat wel aangeven te doen op een bepaalde dag en tijdstip.

Je argument dat het die instanties extra geld kost, vind ik ook deels onzinnig. Die extra kosten (deurwaarder dus) worden allemaal aan jouw doorberekend en die kosten zijn niet mals. Buiten proporties zou ik haast willen zeggen.
Mhhh... misschien moet je dan gewoon betalen in plaats van slachtoffer uit te hangen? Je bent immers geen slachtoffer je had je zaakjes ook goed kunnen regelen of zelfs wellicht een betalingsregeling kunnen treffen. Wat mij betreft heb je eigenlijk geen recht meer om te klagen, want mensen zoals jij kosten de maatschappij wel degelijk geld (ga zelf maar zoeken naar artikels en dergelijke die er zat zijn). En zoals gezegd wordt jij niet verplicht om thuis te blijven. Het is verstandig, maar wanneer jij er niet bent kan een deurwaarder alsnog jouw woning in onder begeleiding van een officier van justitie.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_58841572
Hoe kom je erbij dat ik slachtoffer speel?

Ik vind het alleen ronduit asociaal dat iemand een dag vrij zou moeten nemen om verdere kosten te voorkomen (slotenmaker enz.) om vervolgens erachter te komen dat er geen deurwaarder komt, terwijl ie dat wel aankondigt en daar notabene ook een tijd aan koppelt. Dan moet ie geen brief sturen e.o. aankondiging doen.
[..]
pi_58841595
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:41 schreef nachtdier2 het volgende:
Dat is de vraag niet? Ik wil weten of ik hen een rekening kan sturen, voor het aanwezig zijn.

Je zou bijvoorbeeld kunnen indenken dat iemand speciaal daarvoor vrij moet nemen wat ;m dus gewoon een dagloon kost?
quote:
En ik zou dus degene zijn die nu extra schade oploopt juist omdat zij nu niet komen opdagen terwijl zij dat wel aangeven te doen op een bepaalde dag en tijdstip.
Ga je in de brief naar de deurwaarder je schade ook veronderstellenderwijs opvoeren?

"Geachte deurwaarder, stel je voor dat ik was thuis gebleven van mijn denkbeeldige werk, dan had ik mijn denkbeeldige loon over die dag niet ontvangen en dientengevolge denkbeeldige schade geleden. Die denkbeeldige schade wil ik nu wel even in keiharde, levensechte euro's vergoed zien (anders stuur ik de deurwaarder)"

On topic: welke grond heb je dan om de kosten vergoed te krijgen? Wanprestatie(het niet nakomen van een overeenkomst) of onrechtmatige daad (bv door het schenden van een zorgplicht)?
Veritas - Aequitas
pi_58841852
Ik zou dan zeggen wanprestatie. Het niet nakomen van een afspraak/toezegging.

Klaarblijkelijk is het heel normaal om ergens een afspraak te maken, dit aan te kondigen om vervolgens op het vermelde tijdstip niet op te komen dagen. Om vervolgens lacherig te doen als er toch een rekening volgt. "Hahaha, ik ben helemaal niet geweest en toch denken dat ik een rekening ga betalen''

Alsof die slotenmaker niets kost, alsof de deurwaarder ook niets kost. Dan is het toch neit zo vreemd dat mensen vrij nemen om extra kosten te voorkomen. Als ze neit hadden gekomen, had je beter kunne gaan werken, helemaal als je schulden hebt.
[..]
pi_58842116
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:32 schreef nachtdier2 het volgende:

Klaarblijkelijk is het heel normaal om ergens een afspraak te maken, dit aan te kondigen om vervolgens op het vermelde tijdstip niet op te komen dagen. Om vervolgens lacherig te doen als er toch een rekening volgt. "Hahaha, ik ben helemaal niet geweest en toch denken dat ik een rekening ga betalen''

Alsof die slotenmaker niets kost, alsof de deurwaarder ook niets kost. Dan is het toch neit zo vreemd dat mensen vrij nemen om extra kosten te voorkomen. Als ze neit hadden gekomen, had je beter kunne gaan werken, helemaal als je schulden hebt.
Zoals ik schreef is wanprestatie alleen aan de orde bij het niet of althans onvoldoende nakomen van een overeenkomst. Een overeenkomst is een meerzijdige rechtshandeling die tot stand komt door aanbod en aanvaarding. Ic is er geen sprake van een overeenkomst, de deurwaarder heeft je instemming immers niet nodig.

Bovendien meen ik uit al je posts af te leiden dat je niet daadwerkelijk vrij genomen hebt.
Daarom bij deze: heb je werk en zo ja, heb je ook vrij genomen van je werk om de deurwaarder op te wachten?
Veritas - Aequitas
pi_58842170
quote:
Ehm, ben JIJ niet begonnen met het niet nakomen van afspraken?
Als jij je afspraken was nagekomen had je betaald wat je had moeten betalen.
Afspraken werken twee kanten op. Jij lijkt te denken dat de hele wereld bestaat om het jou beter te maken.
quote:
Klopt.
Dat weet iedereen.
En voor sommige mensen is dat een reden om direct te betalen en niet te wachten tot die deurwaarder zijn buitensporige kosten gaat maken.
  donderdag 22 mei 2008 @ 23:52:28 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58842576
Paulianeer gewoon je Wii en dan sta je weer quitte.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_58842754
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:41 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ehm, ben JIJ niet begonnen met het niet nakomen van afspraken?
Als jij je afspraken was nagekomen had je betaald wat je had moeten betalen.
Afspraken werken twee kanten op. Jij lijkt te denken dat de hele wereld bestaat om het jou beter te maken.
[..]

Klopt.
Dat weet iedereen.
En voor sommige mensen is dat een reden om direct te betalen en niet te wachten tot die deurwaarder zijn buitensporige kosten gaat maken.
Misschien valt er niets te regelen met een deurwaarder cq. schuldeiser? Misschien laat iemand het er bewust op aankomen? Misschien is er een andere reden of kan er simpelweg niet betaald worden door omstandigheden?

Met alle respect, ze doen soms geod werkt, maar soms zijn het echte aasgieren. En de deurwaarderskosten dient de schuldenaar allemaal te betalen.

Waar het om gaat is dat een deurwaarder aankondigt langs te komen om op een bepaalde datum beslag te leggen. Niet aanwezig zijn brengt extra ksoten met zich mee, die een dag werken overstijgen. Dus neem je vrij.

Vervolgens komt die gast dus niet langs en zit jij toch met schade. Met die dag werken had je ook je schuld extra kunnen aflossen namelijk. Snap je het punt? Als ik niet betaal of te laat betaal, breekt de pleuris uit en dan mag zo;n deurwaarder ingeschakeld worden. Maar die deurwaarder zelf hoeft zich niet aan afspraken te houden?
[..]
  vrijdag 23 mei 2008 @ 06:58:16 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58846571
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:57 schreef nachtdier2 het volgende:

Misschien valt er niets te regelen met een deurwaarder cq. schuldeiser? Misschien laat iemand het er bewust op aankomen? Misschien is er een andere reden of kan er simpelweg niet betaald worden door omstandigheden?
In al die gevallen is het alsnog jouw verantwoordelijkheid om te betalen. Op het moment dat de deurwaarder er aan te pas komt is er al een heel lang verhaal aan vooraf gegaan, waarin bijna geen enkele schuldeiser afwijzend staat ten opzichte van een realistische betalingsregeling.
quote:
Met alle respect, ze doen soms geod werkt, maar soms zijn het echte aasgieren. En de deurwaarderskosten dient de schuldenaar allemaal te betalen.
Niet allemaal. Weliswaar het grootste deel, maar de opdrachtgever schiet er vaak ook bij in.
quote:
Waar het om gaat is dat een deurwaarder aankondigt langs te komen om op een bepaalde datum beslag te leggen. Niet aanwezig zijn brengt extra ksoten met zich mee, die een dag werken overstijgen. Dus neem je vrij.

Vervolgens komt die gast dus niet langs en zit jij toch met schade. Met die dag werken had je ook je schuld extra kunnen aflossen namelijk. Snap je het punt? Als ik niet betaal of te laat betaal, breekt de pleuris uit en dan mag zo;n deurwaarder ingeschakeld worden. Maar die deurwaarder zelf hoeft zich niet aan afspraken te houden?
Zeker niet netjes wat die deurwaarder doet. In zo'n geval zou ik ook flink balen. Ik zou er in zo'n geval een belletje aan wagen en eens vriendelijk vragen wat die beste man nu eigenlijk helemaal van plan is dat hij dingen aankondigt en niet uitvoert en hoe ik onderscheid kan maken tussen gemeende aankondigingen en grapjes.
pi_58846829
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:41 schreef nachtdier2 het volgende:
Je zou bijvoorbeeld kunnen indenken dat iemand speciaal daarvoor vrij moet nemen wat ;m dus gewoon een dagloon kost?
Voor een verlofdag krijg je ook gewoon salaris uitbetaald, dus dat gaat niet op.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 08:12:35 #18
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_58847051
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 07:45 schreef 700MB het volgende:

[..]

Voor een verlofdag krijg je ook gewoon salaris uitbetaald, dus dat gaat niet op.
Ware het niet dat je geen onbeperkt aantal verlofdagen hebt.

Verder vind ik dat de TS volkomen gelijk heeft in deze, als ik een afspraak maak bij bijv. de tandarts en ik kom, zonder iets te laten horen, niet opdagen dan krijg ik ook gewoon een rekening. Ik zie niet in waarom dat hier niet zou opgaan.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_58847356
Tuurlijk mag je een rekening insturen. Maar die zal hij ook weer in je dossier stoppen, en bij de kosten opdrukken.

Verder zeg je dat ze geen betalingsregeling aan willen gaan? Dat is natuurlijk totale onzin, je zegt zelf dat het om de IB-Groep gaat, als er 1 instantie is die dat makkelijk doet, zijn zij het wel.

PS. Hoeveel schulden staan er open, en waarvoor?
pi_58847422
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:32 schreef nachtdier2 het volgende:

Die wanprestatie is bij jou begonnen door het niet na komen van je betaling. Betalingsregelingen zijn er om na gekomen te worden.

Anyway: je kan wel bezwaar maken over de gang van zaken, en wellicht een nieuwe betalingsregeling treffen wegens het niet na komen van de afspraak. Maar een tegenrekening werkt alleen maar averrechts.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 08:51:53 #21
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_58847578
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:42 schreef zwaaibaai het volgende:
Die wanprestatie is bij jou begonnen door het niet na komen van je betaling.
Wat een onzin zeg. Dus als ik een keer mijn afspraak bij mijn tandarts vergeet bijv. dan is dat een vrijbrief voor die tandarts om zich nooit meer aan geen enkele afspraak met mij te houden. Want ik ben immers 1x vergeten op te komen dagen, dus alle wanprestaties daarna (van mijn en zijn kant) zijn mijn schuld
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_58847670
Waarom betaal je niet gewoon?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:08:31 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58847806
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten waarom je het uberhaupt zo ver hebt laten komen dat er beslag gelegd gaat worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58848336
Je bent gewoon een kneus en moet gewoon betalen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_58848874
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:51 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Dus als ik een keer mijn afspraak bij mijn tandarts vergeet bijv. dan is dat een vrijbrief voor die tandarts om zich nooit meer aan geen enkele afspraak met mij te houden. Want ik ben immers 1x vergeten op te komen dagen, dus alle wanprestaties daarna (van mijn en zijn kant) zijn mijn schuld
Appels en peren...

Eer er een deurwaarder aan te pas komt, zijn er al diverse betalingsregelingen voorgesteld. Je kan zeggen van de IB groep wat je wil, maar regelingen kan je daar altijd wel treffen. Een deurwaarder die langs komt voor inbeslagname is een allerlaatste poging om geld te innen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')