abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58909451
had die nu een gescheurde aorta of endeldarm?
pi_58909790
pi_58910917
Word weer heel wat bij verzonnen bij het nieuwsbericht, erg triest natuurlijk dat dit heeft moeten gebeuren.

Ze hadden zeker die werknemer moeten ontslaan, omdat hij geen hulp verleende, het moet niet uitmaken wat voor situatie zich bevind, zolang maar niet voor de hulpverlener gevaar aanwezig is.
Iemand die hulp nodig heeft in een bedreigende situatie moeten ze gewoon helpen.
............................
  maandag 26 mei 2008 @ 00:51:17 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58910957
quote:
Op maandag 26 mei 2008 00:46 schreef sander89 het volgende:
Word weer heel wat bij verzonnen bij het nieuwsbericht, erg triest natuurlijk dat dit heeft moeten gebeuren.

Ze hadden zeker die werknemer moeten ontslaan, omdat hij geen hulp verleende, het moet niet uitmaken wat voor situatie zich bevind, zolang maar niet voor de hulpverlener gevaar aanwezig is.
Iemand die hulp nodig heeft in een bedreigende situatie moeten ze gewoon helpen.
ontslaan én aanklagen. zijn ze nou helemaal van de poot gerukt!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58954012
Eens met dat laatste. Op staande voet ontslaan en bovendien aanklagen voor het in gevaar brengen van andermans leven. Het is een doelbewuste keuze van de ambulancebroeder geweest om zijn werk niet te doen. Het is niet zo dat hij per ongeluk heeft gefaald of een fout heeft gemaakt, hij heeft doelbewust geweigerd zijn werk te doen. Als ik dat doe, word ik op staande voet ontslagen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:28:04 #46
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_58954275
quote:
Inmiddels is de letterlijke tekst van de conversatie met de hulpcentrale bekend:

Na het bezoek aan de sauna meldt de verpleger: "Ik ben weer beschikbaar. Ik heb er niets van gemaakt. Het is er een heel hysterisch verhaal. We zijn nu weer vrij."

Vanuit de sauna komt er een nieuw telefoontje naar 112. daarin wordt bevestigd dat de ambulance niets heeft gedaan en dat de verplegers onverrichter zake zijn weggegaan. Het slachtoffer ligt dan nog op de grond en kermt: 'Help me, help me, help me'.

De centrale zoekt opnieuw contact met de verpleger.

De ziekenbroeder: "Ik kan er niks mee. Maar mochten ze blijven zeuren, dan moet je maar even een ander sturen. Het is daar volgens mij een nichtenbende, dus... Hij ligt daar in z'n blote reet. Dus ja, ik ga hem niet aankleden. Bij het Witte Kruis werken nog wel een paar van die pisnichten, stuur die maar."
bb_koning.hyves.nl
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:35:55 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58954413
was al oud nieuws, maar het blijft even smerig, die broeder.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:58:22 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58954724
Onbegrijpelijk... zowel zijn reactie als zijn straf...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59005052
Saunabezoeker ging door hel

http://www.telegraaf.nl/b(...)ging_door_hel__.html

door Inge Lengton
DEN HAAG - De saunabezoeker die om het leven kwam nadat een ambulancebroeder zijn letsel verkeerd inschatte, blijkt door een ware hel te zijn gegaan.

Uit het relaas van Reinboud Schoemaker, de advocaat van de familie, blijkt dat de Hagenaar zelfs urenlang in een politiecel is opgesloten, terwijl zijn aorta steeds verder openscheurde. Door de onjuiste analyse van de verpleger dacht de politie dat de man hysterisch was.

Volgens de raadsman verliet het slachtoffer 's ochtends zijn huis in de Archipelbuurt om te gaan sporten in sportschool Caesar Sports aan de Mauritskade. In de sauna werd hij onwel. Het personeel belde de ambulance, maar de GGD'er die bij de sportschool kwam opdagen, verzuimde een gedegen medisch onderzoek te doen.

Later bleek dat hij het slachtoffer waarschijnlijk uit homohaat heeft laten creperen. " Het is daar volgens mij een nichtenbende", meldde hij via de mobilofoon aan de centrale. "Ik kan er niks mee. Mochten ze blijven zeuren, dan moet je een ander ernaartoe sturen. Bij het Witte Kruis werken nog wel een paar van die pisnichten."

Intussen was er in de sportschool grote paniek ontstaan.

Het personeel raakte van slag door het gekerm van de patiënt. Nogmaals werd 112 gebeld. Aangezien de ambulance niet voor een tweede keer wilde komen, vroeg de sportschool om de politie. Volgens de advocaat van de nabestaanden zijn de agenten mede door toedoen van de ambulancebroeder op het verkeerde been gezet. "De GGD'er had de situatie omschreven als een hysterische bende", zegt Schoemaker. "Er werd bovendien gezegd dat de patiënt niet wilde meewerken. Hierdoor heeft de politie waarschijnlijk gedacht dat hij een oproerkraaier was. Hij is in ieder geval in de boeien geslagen en meegenomen naar het bureau."

Volgens Schoemakers heeft de arrestant urenlang naakt in de cel gezeten, terwijl zijn toestand verslechterde.

Pas ver in de avond is hij op een taxi naar huis gezet, waar hij in het portiek flauwviel. Een huisarts stelde vervolgens wel de juiste diagnose. Een zware operatie in het ziekenhuis kon hem echter niet meer redden. Hij overleed uiteindelijk. Het medisch tuchtcollege heeft de ambulancebroeder vorige week tot twee maanden schorsing veroordeeld. De nabestaanden vinden die straf veel te laag.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:26:52 #50
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59006095
Echt zo'n triest verhaal dit.

Ik mag hopen dat die ambulance broeder als nog op straat gezet wordt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59006127
quote:
" Het is daar volgens mij een nichtenbende", meldde hij via de mobilofoon aan de centrale. "Ik kan er niks mee. Mochten ze blijven zeuren, dan moet je een ander ernaartoe sturen. Bij het Witte Kruis werken nog wel een paar van die pisnichten."

Alleen daarom al behoort deze man ontslagen te worden.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:39:32 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_59006277
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 07:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Saunabezoeker ging door hel

http://www.telegraaf.nl/b(...)ging_door_hel__.html

door Inge Lengton
DEN HAAG - De saunabezoeker die om het leven kwam nadat een ambulancebroeder zijn letsel verkeerd inschatte, blijkt door een ware hel te zijn gegaan.

Uit het relaas van Reinboud Schoemaker, de advocaat van de familie, blijkt dat de Hagenaar zelfs urenlang in een politiecel is opgesloten, terwijl zijn aorta steeds verder openscheurde. Door de onjuiste analyse van de verpleger dacht de politie dat de man hysterisch was.

...
Al ik het zo lees valt de politie ook nog wel wat te verwijten. Hadden toch minstens een arts kunnen bellen.
Eén ambulance broeder in een (Gay?) sauna maakt volgens mij makkelijker een verkeerde inschatting dan tien koffiedrinkende agenten. Maar dat maakt de ambulancebroeder niet minder fout.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:41:21 #53
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_59008945
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 09:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Al ik het zo lees valt de politie ook nog wel wat te verwijten. Hadden toch minstens een arts kunnen bellen.
Eén ambulance broeder in een (Gay?) sauna maakt volgens mij makkelijker een verkeerde inschatting dan tien koffiedrinkende agenten. Maar dat maakt de ambulancebroeder niet minder fout.
Jezus, het houdt niet op inderdaad.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_59009041
tering...

en csesar sports aan de mauritskade is bij mijn weten niet eens een gay-plek
pi_59009185
Het is wel vreemd dat er in het nieuwsbericht gesproken werd over meerdere ambulanceverplegers. Waarom hield de ander vast aan de werkwijze van de weigerende en waarom zijn ze niet allebei geschorst?
Het mooi kotsende meisje.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:15:43 #56
3542 Gia
User under construction
pi_59009661
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is wel vreemd dat er in het nieuwsbericht gesproken werd over meerdere ambulanceverplegers. Waarom hield de ander vast aan de werkwijze van de weigerende en waarom zijn ze niet allebei geschorst?
Meestal is er één verpleger en één chauffeur op een ambulance. De verpleger beslist.

Maar goed, dan nog had die chauffeur tenminste zijn bedenkingen kunnen hebben bij die beslissing.

Beter was geweest: Chauffeur geschorst, verpleger ontslagen.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:19:16 #57
71919 wonderer
pi_59014953
Twee maanden schorsing... ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:22:40 #58
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59016325
Ik snap het ook niet. Door zijn nalatigheid is er dus iemand doodgegaan. Terwijl hij dat juist zou moeten voorkomen, of het nou een crimineel, homo, vrouw, allochtoon of wie dan ook is.

En van die politie snap ik ook geen hol.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_59018726
Het blijft een bizar verhaal. Ook dat er zo weinig aandacht voor is.

De media en het grote publiek zijn blijkbaar meer geinteresseerd in een slechte cartoontekenaar die een nachtje de cel in moet dan een homo die naakt een cel in moet en doodgaat.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:47:06 #60
71919 wonderer
pi_59019011
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:33 schreef SCH het volgende:
Het blijft een bizar verhaal. Ook dat er zo weinig aandacht voor is.

De media en het grote publiek zijn blijkbaar meer geinteresseerd in een slechte cartoontekenaar die een nachtje de cel in moet dan een homo die naakt een cel in moet en doodgaat.
Was het nou een homo of niet? Want het was dus geen gay-sauna...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')