Ben het eens met wat je zegt, alleen is dell veel te duur. dan kun je beter naar www.sallandautomatisering.nl gaan ofzo.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:10 schreef Intrepidity het volgende:
Ga het liefst voor 4gb ram in ieder geval, ram kost op het moment geen drol meer (paar weken geleden 2gb voor 40 euro gekocht), en met het oog op vista+photoshop is dat erg lekkerVoor de rest zit je met 500 euro denk ik wel goed, behalve dan dat je bij de meeste standaard pc's van rond die prijs geen 4gb geheugen krijgt. Je kunt bijvoorbeeld eens bij dell (o.i.d.) kijken, daar kun je zelf een aantal componenten uitkiezen
4GB is voor haar wel veel hoor, 2GB is genoeg, ook al kost het niet heel veel, bespaart haar wel weer wat geld.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:10 schreef Intrepidity het volgende:
Ga het liefst voor 4gb ram in ieder geval, ram kost op het moment geen drol meer (paar weken geleden 2gb voor 40 euro gekocht), en met het oog op vista+photoshop is dat erg lekkerVoor de rest zit je met 500 euro denk ik wel goed, behalve dan dat je bij de meeste standaard pc's van rond die prijs geen 4gb geheugen krijgt. Je kunt bijvoorbeeld eens bij dell (o.i.d.) kijken, daar kun je zelf een aantal componenten uitkiezen
Als ze weer 6 jaar met de PC wil doen zou ik toch voor Vista gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:17 schreef FJD het volgende:
Alleen zou ik de Vista licentie aan de kant laten liggen of doorverkopen
Persoonlijk vind ik 2GB het minimum om soepel met vista te werken, als je dan ook nog gaat photoshoppen...quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:16 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
4GB is voor haar wel veel hoor, 2GB is genoeg, ook al kost het niet heel veel, bespaart haar wel weer wat geld.
Ik weet niet of je iemand kent die zelf computers in elkaar kan zetten? En weet welke onderdelen je het beste zou kunnen nemen? Dan zou je van elk onderdeel het beste wat bij jou past kunnen bestellen, maar anders kan je ook gewoon naar een computerwinkel bij jou in de buurt gaan (liefst niet een hele kleine winkel) en dan kunnen die medewerkers je wel helpen hoor.
Ik wil geen upgrade, want dan moet ik denk ik alles gaan upgradenquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:17 schreef FJD het volgende:
Wil je voor dat bedrag een compleet nieuw systeem of wil je slechts een upgrade van je huidige systeem?
Als compleet systeem is deze zo gek nog niet:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1069166&showTechData=true
Alleen zou ik de Vista licentie aan de kant laten liggen of doorverkopen
Welke spelletjes ga je overigens spelen als je een verslavingsaanval krijgt? Als je voor de meest moderne spelletjes gaat dan zul je je VGA toch wel naar iets van een 8800GT moeten brengen en dat kost je dan al snel een euro of 150,- extra.
Dan zou ik de licentie lekker laten liggen en voorlopig op XP verder gaan. Los daarvan, met 500,- voor een complete PC wordt het erg lastig om weer 6 jaar vooruit te kunnen. Vista is echt een shitload trager dan XP en los van dat je nu in de task bar kunt zoeken naar een programma wat je kunt laden, gebruik ik geloof ik geen enkele andere functie van Vista die niet in XP zit.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:22 schreef BertV het volgende:
Als ze weer 6 jaar met de PC wil doen zou ik toch voor Vista gaan.
Een nieuwe PC kan de ballast wel aan.
Samen met een Dual Core, idd een aantal GB geheugen en je kunt er weer lang tegenaan.
Die 500 euro is niet hard he, dat was een vraag of het daarmee moet lukken (omdat ik gewoon geen benul heb wat een pc kost).quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan zou ik de licentie lekker laten liggen en voorlopig op XP verder gaan. Los daarvan, met 500,- voor een complete PC wordt het erg lastig om weer 6 jaar vooruit te kunnen.
Ik denk iig dat de Alternate PC die ik liet zien geen verkeerde keuze is. Misschien kun je in overleg met Alternate de CPU of het geheugen nog wat opkrikken maar dat is niet echt noodzakelijk.
Ja dat kan, betaal je rond de 30 euro aan montage kostenquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:59 schreef Lips het volgende:
[..]
Die 500 euro is niet hard he, dat was een vraag of het daarmee moet lukken (omdat ik gewoon geen benul heb wat een pc kost).
Er wordt hier ook wel gesproken over laten bouwen. Is het een idee gewoon wat zaken binnen te lopen en ze te vertellen wat ik wil en dan een prijsopgave te laten maken?
Weet van (meer dan) de helft natuurlijk niet wat het isquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:11 schreef Dibble het volgende:
hier moet je wel een tijdje mee verder kunnen
[ afbeelding ]
print uit, ga naar de winkel. Kom twee dagen later terug en voila, je hebt een pcquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:16 schreef Lips het volgende:
[..]
Weet van (meer dan) de helft natuurlijk niet wat het is
Ik heb 't geprintquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:19 schreef Dibble het volgende:
[..]
print uit, ga naar de winkel. Kom twee dagen later terug en voila, je hebt een pc
oh sorry, het kan nog goedkoper hoorquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:21 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik heb 't geprint
En ben ondertussen druk mezelf in aan het lezen op internet want heb vandaag geen zin in m'n werk
Tnx voor je hulpquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:29 schreef Dibble het volgende:
[..]
oh sorry, het kan nog goedkoper hoor![]()
[ afbeelding ]
zo blijf je maar bezig, maar ik denk serieus dat dit al te krachtig voor jou isgraag gedaan
Ja dus, dan koop je zeker bij een nieuw systeem toch gewoon een 64-bits licentie? beetje een non-argument dat je geen 4gb geheugen kunt kopen omdat de meeste mensen geen geschikt OS hebbenquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:01 schreef Dibble het volgende:
2 gb voor vista is meer dan voldoende, 4gb komt pas goed tot z'n recht met een 64 bits OS. Je kunt wel paten met je 4 gb aan ram maar met een 32 bits OS (wat 95%) van de vista gebruikers hebben) maar dan sta je mooi voor lul omdat je systeem maar max 3 kan benutten
Als je alleen online spelletjes speelt maakt VGA geen ruk uit. Bezuinigen zover je kunt. Je zou er voor kunnen kiezen om een goedkope DX10 kaart te kopen, dan kun je in Vista de Aero aanzetten maar goed dan is het maar de vraag hoeveel je dat gebruikt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:38 schreef Lips het volgende:
Zijn er nog andere dingen waar ik echt moet letten op minimale vereisten? Zoals met een videokaart bijv.
van die 4 gb zal ook maar 3,25gb werken. Mits ze 64bit OS heeft, maar daar draait ook geen reet op.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:10 schreef Intrepidity het volgende:
Vista x64 wel, XP x64 is kansloos alhoewel dat wel iets weg getrokken zal zijn doordat developers toch al een x64 versie klaar hebben voor Vista en die dan net zo goed geschikt kunnen maken voor de XP versie maar in de regel zou ik nooit voor XP v64 kiezen. Onder Vista heb ik nog geen enkel probleem gehad dat terug te brengen is op het verschil tussen 32bit en 64bit wat ook logisch is gezien de druk die MS heeft uitgeoefend op producenten om hun drivers op beide versies te laten werken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:55 schreef Sjibble het volgende:
van die 4 gb zal ook maar 3,25gb werken. Mits ze 64bit OS heeft, maar daar draait ook geen reet op.
64 bit heeft op dit moment echt 0.0 voordeel voor de huis,tuin en keuken gebruiker. Noem eens voordelen ervan op. De drivers zijn al exotisch te noemen zelfs voor vista 32 bit kun je moeilijk van start. Voordat er fatsoenlijk 64 bit sofware wordt geschreven zijn we alweer dikke jaar of anderhalf verder en dan is dat nog software voor de zakelijke markt. Het verschil in snelheid is gewoon nog te miniem om over te gaan op 64 bit. Trouwens kan geen enkele moederbord van nu een 64 bitter full benutten. Tenzij je eentje vindt waar 18gb op pastquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:51 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja dus, dan koop je zeker bij een nieuw systeem toch gewoon een 64-bits licentie? beetje een non-argument dat je geen 4gb geheugen kunt kopen omdat de meeste mensen geen geschikt OS hebbenals je er zelf maar wel 1 hebt is het goed
Helaas geen ict'ers meer in m'n zwarte boekjequote:Op donderdag 22 mei 2008 11:08 schreef Sjibble het volgende:
Dat computertje voor 330 euro van dibble lijkt mij prima!
Gewoon bestellen bij alternate. Want de parts zijn zo laag geprijsd dat je niet meer veel goedkoper uitkomt.
Ken je een ICT'er? Kan je vragen of hij em voor je in elkaar zet
Nee, dan moet je daar hoogstwaarschijnlijk ook nog 100 euro voor aan uitgeven ( of je hebt iemand die illegaal kan regelen ) In elkaar sleutelen heb ik nooit gedaan, wil ik ook wel doen maar ben bang dat de zaak doorbrandquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:17 schreef Lips het volgende:
[..]
Helaas geen ict'ers meer in m'n zwarte boekje
Is het trouwens echt zo moeilijk zo'n ding zelf in elkaar te sleutelen??
Vraagje trouwens, als ik zo een pc bouw / laat bouwen, dan heb ik nog geen besturingssysteem of wel?
Zet een advertentie ofzo, of vraag gewoon eens rond voor de gein hier op fok of er niet een ICT-er in de buurt woont voor jequote:Op donderdag 22 mei 2008 11:17 schreef Lips het volgende:
[..]
Helaas geen ict'ers meer in m'n zwarte boekje
Is het trouwens echt zo moeilijk zo'n ding zelf in elkaar te sleutelen??
Vraagje trouwens, als ik zo een pc bouw / laat bouwen, dan heb ik nog geen besturingssysteem of wel?
Ik dacht dat het voordeel al wel duidelijk was: support voor meer dan 3gb.. en voor alle hardware die je nu koopt bestaan er echt wel 64-bit drivers.. Heb zelf pas de overstap gedaan, en 0,0 problemen tegengekomen..quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:01 schreef Dibble het volgende:
[..]
64 bit heeft op dit moment echt 0.0 voordeel voor de huis,tuin en keuken gebruiker. Noem eens voordelen ervan op. De drivers zijn al exotisch te noemen zelfs voor vista 32 bit kun je moeilijk van start. Voordat er fatsoenlijk 64 bit sofware wordt geschreven zijn we alweer dikke jaar of anderhalf verder en dan is dat nog software voor de zakelijke markt. Het verschil in snelheid is gewoon nog te miniem om over te gaan op 64 bit. Trouwens kan geen enkele moederbord van nu een 64 bitter full benutten. Tenzij je eentje vindt waar 18gb op past
officequote:Op donderdag 22 mei 2008 11:23 schreef Lips het volgende:
Ok, dus dan zit ik alsnog op die 500 (en de tientjes voor office)
Ik ga morgen / zaterdag gewoon eens een beetje rondkijken bij computerzaken in de buurt en me laten adviseren. Heb nu (dankzij jullie) een klein beetje een idee van wat zou moeten kunnen voor welke prijs.
Voordeel van in de winkel halen is dat ik waarschijnlijk nog wel aan de prijs kan laten sleutelen
Haha, ik ben ook niet van plan office te gaan kopen hoorquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:26 schreef Dibble het volgende:
[..]
officestort 1 euro op mijn rekening en k heb heel office/adobe pro voor je klaar op cd
maar richt je eerst maar op hardware TS, software kun je naderhand nog naar keuze kiezen enz.
Is wel iets wat ik snel zelf zou gaan proberen. Maar aangezien ik nogal ongeduldig wordt als het me niet lukt is het misschien verstandiger het uit te bestedenquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:34 schreef FJD het volgende:
Je kunt het ook wel zelf hoorZijn genoeg guides te vinden via Google en systemen zijn tegenwoordig echt wel idiot-proof. Stekkertjes passen nog maar op 1 manier, in 1 aansluiting etc. etc.. Gewoon een dagje rustig voor gaan zitten et voila.
Wat ik me dus afvraag, stel je hebt alle onderdelen los voor je liggen en na een dag sleutelen heb je hem eindelijk in elkaar ( zonder OS nog) en je start hem op, wat krijg je dan te zien? Moet je dan nog eerst bios configuraties uitvoeren enzo voor je moederbord?quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:34 schreef FJD het volgende:
Je kunt het ook wel zelf hoorZijn genoeg guides te vinden via Google en systemen zijn tegenwoordig echt wel idiot-proof. Stekkertjes passen nog maar op 1 manier, in 1 aansluiting etc. etc.. Gewoon een dagje rustig voor gaan zitten et voila.
Bootable XP CD erin (tenzij je een fuckup heb gemaakt zijn deze CDs eigenlijk altijd bootable) en op het juiste moment op het knopje drukken en de installatie begintquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:42 schreef Dibble het volgende:
Wat ik me dus afvraag, stel je hebt alle onderdelen los voor je liggen en na een dag sleutelen heb je hem eindelijk in elkaar ( zonder OS nog) en je start hem op, wat krijg je dan te zien? Moet je dan nog eerst bios configuraties uitvoeren enzo voor je moederbord?
Dus een SataHDD meteen in je mobo( mits die het ondersteund ofcourse) pluggen en gaan met die banaan? Sowieso snap ik niet veel van controllers of raids opstellen doe ik al helemaal niet.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Bootable XP CD erin (tenzij je een fuckup heb gemaakt zijn deze CDs eigenlijk altijd bootable) en op het juiste moment op het knopje drukken en de installatie begintJe kunt nog wel wat vogelen in de BIOS settings maar daar is geen echte noodzaak voor.
Let even goed op dat je een XP CD met SP2 hebt aangezien dat daar SATA drivers zitten ingebakken, anders moet je die weer met een floppy disk gaan installeren :p Bij Vista is dat probleem er overigens niet.
Ik raad een Asus Rampage II aan met DDR3 ondersteuning en misschien komt er over een jaartje wel eenquote:[b]Op donderdag 22 mei 2008 11:50 schreef soylent het volgende
Het enige waar ik om zou vragen is of ze een moederbord kunnen aanraden waar later een snellere processor en meer geheugen in past. Dan hoef je nu nog niet de hoofdprijs te betalen voor capaciteit die je niet nodig hebt, maar kun je over enkele jaren simpelweg 1 of 2 onderdelen laten vervangen voor een Heel Nieuwe Experience.
Lol, topicvervuiling is hetquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:50 schreef soylent het volgende:
Altijd geniaal die nerds die dan in een hulptopic volop met irrelevante technische termen gaan smijten en elkaar gaan bashen om 't vrouwtje te laten zien hoeveel technische ballen ze wel niet hebben![]()
quote:Ontopic: Lipske zorg wel dat je een XPGA flux capacitor met hyperdrive hebt, daar draait 128bit ZFS beter op. Verder heb je een 20 megaflops ASIC op je Firewire 3.0 poort nodig omdat Longhorn 09 anders met ACPI in de problemen komt. Dit driemaal husselen in verband met de ITIL snail mail.
Kijk dat zijn de tips waar we iets aan hebbenquote:Nog meer ontopic: voor 500 euro kun je een prima computer kopen. Zeker nu RAM-geheugen zo weinig kost. Het is het beste om gewoon gezellig naar de lokale computerboer te gaan. Dan kun je gewoon weer binnen lopen als iets niet werkt.
Het enige waar ik om zou vragen is of ze een moederbord kunnen aanraden waar later een snellere processor en meer geheugen in past. Dan hoef je nu nog niet de hoofdprijs te betalen voor capaciteit die je niet nodig hebt, maar kun je over enkele jaren simpelweg 1 of 2 onderdelen laten vervangen voor een Heel Nieuwe Experience.
Vroegah was alles IDE en XP kan dan ook standaard omgaan met IDE. Echter, enige jaren terug kwam SATA in opkomst, een standaard waar XP niet mee om kon gaan. Als je dus je SATA HD op je moederbord plugt en je probeert vervolgens XP te installeren dan zul je doodleuk de melding krijgen dat je geen hard disk in je PC hebt zitten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:51 schreef Dibble het volgende:
Sowieso snap ik niet veel van controllers of raids opstellen doe ik al helemaal niet.
Ik zou het zeker niet door hem laten doenquote:Op donderdag 22 mei 2008 17:20 schreef Jellese11 het volgende:
Je kan het beste een pc samenstellen. Allen het moederboord in erg duur. Aan het besturings systeem ligt aan wat je er mee wil doen. Voor gamen kan je het beste vista nemen. Als je wilt gamen moet je ook een goede video en geluidtskaart hebben. de video kaarten van nvidea zijn het beste. MAAR OOK DUUR!!!!!!!
Het beste kan je een pc samenstellen door iemand die je kent. En niet door een bedrijf!!!!
Ik zou het best voor je willen doen.
Jelle seubring
jseubring@live.nl
1. Geluidt met dtquote:Op donderdag 22 mei 2008 17:20 schreef Jellese11 het volgende:
Je kan het beste een pc samenstellen. Allen het moederboord in erg duur. Aan het besturings systeem ligt aan wat je er mee wil doen. Voor gamen kan je het beste vista nemen. Als je wilt gamen moet je ook een goede video en geluidtskaart hebben. de video kaarten van nvidea zijn het beste. MAAR OOK DUUR!!!!!!!
Het beste kan je een pc samenstellen door iemand die je kent. En niet door een bedrijf!!!!
Jelle seubring
jseubring@live.nl
ATI-kaarten werken over het algemeen ook perfect hoor?quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:20 schreef Jellese11 het volgende:
Jelle seubring
jseubring@live.nl
Lijkt me verstandig, lekker dichtbij.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:46 schreef Lips het volgende:
Ik heb inmiddels besloten morgen hier langs de Hedo te gaan. Zijn over het algemeen heel goed met service en eerlijk met advies!
In vergelijking met wat ik nu heb is alles snelquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig, lekker dichtbij.
De meeste adviezen hier komen van freaks die over elkaar heen rollen om je van goedbedoeld advies te voorzien. Maar het komt vaak neer op "Intel" tegen "AMD" en "Nvidia" tegen "ATI".
Als je de computer in de winkel kan proberen kan je alvast zien of het iets voor je is qua snelheid. Dat merk je snel genoeg.
Wat is CPUquote:Op donderdag 22 mei 2008 20:02 schreef FJD het volgende:
http://www.hedo.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=3999
Dit systeem is een hele goede basis. Lul de CPU een paar trapjes naar beneden en de HD naar 250gb en je krijgt er zo nog 100,- vanaf. Laat ze de muis en het keyboard houden en in totaal moet je er 150,- wel af kunnen krijgen.
Qua CPUs zou ik overigens alleen een Core 2 Duo of een AMD X2 accepteren. De rest is redelijke bagger (prijs/kwaliteit technisch) en de duurdere Quads passen niet in je budget.
Processorquote:
Dat is ook verwarrend, en de meeste mensen dénken dat ze er veel van wetenquote:Op donderdag 22 mei 2008 20:33 schreef Lips het volgende:
Ik doe m'n best het te begrijpen! Vind het ook wel interessant hoor, anders had ik 't hier niet eens gevraagd
Maar vind 't wel allemaal lastig, zeker als je gaat kijken naar alle verschillende merken en dat ze dingen dan net weer anders benoemen...
Windows moet er wel op jaquote:Op vrijdag 23 mei 2008 07:05 schreef 8D het volgende:
Makkelijkst is als je een term niet begrijpt om even Wikipedia op te duiken http://nl.wikipedia.org/wiki/Wiki. Bijna elke computerterm staat daar namelijk ook in.
Maar inderdaad, even langs de computerboer in de buurt gaan en hun regelen de rest allemaal voor je zodat je niks te maken krijgt met een stapel onderdelen en een berg kabels en een "Zoek het maar uit" situatie. Maar gewoon een PC die je kan aansluiten en meteen op kan werken (mits er windows op staat). Windows er zelf op zetten is (als je een cd hebt) niks anders dan cd erin en stappen volgen.
Ach die 80 euro onderhandel ik er gewoon uitquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:54 schreef Dibble het volgende:
als je oc zelf samenstelt naar keuze/voorkeuren en laat bouwen moet je ook nog de volle prijs van xp of vista erbij betalen. Xp is zo'n 80 euro en vista (basisversie,maar meer heb je ok niet nodig) ongv ook zo, Maar met een kant en klaar systeempje uit de rekken betaal je niet voor het besturingssysteem, daar is namelijk alles bij inbegrepen.
Moet kunnenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:02 schreef Lips het volgende:
[..]
Ach die 80 euro onderhandel ik er gewoon uit
Ik maak op de meeste pc's die ik verkoop zeker niet genoeg winst om 80 euro korting te gevenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:02 schreef Lips het volgende:
[..]
Ach die 80 euro onderhandel ik er gewoon uit
Lol, het is ook meer de sport van het onderhandelen hoor. Iedere euro korting is leuk meegenomen! Ik ga er straks ff heen, dus we zien welquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:24 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik maak op de meeste pc's die ik verkoop zeker niet genoeg winst om 80 euro korting te gevenJe kunt er altijd voor gaan, misschien dat je er nog een tientje of 3, 4 uit kunt slepen
Gezien de "128 of 256Mb" waar TS het over heeft, kan je alleen de diskdrive nog hergebruiken.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:21 schreef altaria1993 het volgende:
Ten eerste; wat heb je nu? je kan naar je dxdiag gaan(start > uitvoeren > typ dxdiag, druk op enter) daarna op sla alle informatie op (rechts onderin, weet niet of het echt zo heet ik heb engelse windows) en open hem net kladblok of word, kopieer alles en plak het even in een post, want meestal kan je nog een groot deel van je oude PC gebruiken voor een nieuwe.
alty
Je krijgt korting als je het door hun laat essembleren?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:31 schreef Lips het volgende:
De update!
Ik heb een offerte gekregen die ik alleen maar stompzinnig over kan tiepen natuurlijkIs voor een in elkaar gesleutelde pc!
pc BB Asus v3-ah2 amd am2 (kast met moederboard)
cpu amd athlon 64 x2 6400+ (125watt, socket am2, dual core, box) (is dan de processor?)
dimm pc667 ddr2 2048 mb
wd 160gb hdd ide 7200 8mb
dvd rw samsung black bulk + nero sata
ms windows vista 32-b home premium nl
Alles bij elkaar ¤ 568,95
Ik zou, incl. assembleren ¤ 540 moeten betalen
Heb nog geen opdracht gegeven, hoor graag van jullie of dit iets is
Nee ik krijg korting omdat ik 1,5 uur super gezellig heb staan praten in die winkelquote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:09 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Je krijgt korting als je het door hun laat essembleren?
Anyhow..Leuk systeempje hoor..
haha dat doe je goed..quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:12 schreef Lips het volgende:
[..]
Nee ik krijg korting omdat ik 1,5 uur super gezellig heb staan praten in die winkel
Maar is kwal / prijs verhouding ok?
Ik heb er 250 extern naast hangen. Kan nu niks verzinnen waarom ik meer zou willen hebben.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:33 schreef FJD het volgende:
Een IDE hard disk is wat raar aangezien tegenwoordig eigenlijk alles SATA is maar ach. 160gb is naar mijn mening erg weinig maar dat moet je zelf beslissenIk heb er 1160gb in zitten
Wat is het verschil?quote:Verder zou ik Vista of niet nemen of de 64b versie nemen.
zou deze moeten zijn.quote:Je zou het geheugen nog omhoog kunnen gooien naar 4gb maar dat zal niet echt noodzakelijk zijn.
Al met al weinig mis mee
Enige wat ik vreemd vind is dat ik de Asus v3-ah2 via Google nergens kan vinden. Het is iig een barebone maar heb je misschien de losse prijs voor dat ding eens posten?
In de toekomst zou het sneller moeten zijn dan 32bit. Op dit moment merk je daar nog niet heel veel van maar dat komt wel over een jaartje oid.. Van XP moet je nooit 64bit nemen omdat dat echt belabberd wordt ondersteund maar bij Vista is dat gezeik over dus kun je rustig 64bit nemen. Prijs is hetzelfde als het goed is.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:52 schreef Lips het volgende:
Wat is het verschil?
Okquote:zou deze moeten zijn.
Wat ik op de site zie schelen ze niks in prijs, dan snap ik niet wat voor hun de motivatie is om 32 te nemen...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 08:38 schreef FJD het volgende:
In de toekomst zou het sneller moeten zijn dan 32bit. Op dit moment merk je daar nog niet heel veel van maar dat komt wel over een jaartje oid.. Van XP moet je nooit 64bit nemen omdat dat echt belabberd wordt ondersteund maar bij Vista is dat gezeik over dus kun je rustig 64bit nemen. Prijs is hetzelfde als het goed is.
Ik bewerk geen video's dus is dit wel voldoende had ik bedachtquote:Ok![]()
Als je trouwens ook regelmatig wat videos bewerkt dan is het wel aan te raden om er wat extra geheugen in te stoppen. Aan de andere kant kun je ook gewoon kijken of je er een keer tegen aan loopt en tegen die tijd weer een keertje naar de winkel gaan, die prikken het er zo bij voor je
Dat ga ik dan maar doenquote:Gewoon kopen
goed systeem, de prijs is.. redelijkquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:31 schreef Lips het volgende:
De update!
Ik heb een offerte gekregen die ik alleen maar stompzinnig over kan tiepen natuurlijkIs voor een in elkaar gesleutelde pc!
pc BB Asus v3-ah2 amd am2 (kast met moederboard)
cpu amd athlon 64 x2 6400+ (125watt, socket am2, dual core, box) (is dan de processor?)
dimm pc667 ddr2 2048 mb
wd 160gb hdd ide 7200 8mb
dvd rw samsung black bulk + nero sata
ms windows vista 32-b home premium nl
Alles bij elkaar ¤ 568,95
Ik zou, incl. assembleren ¤ 540 moeten betalen
Heb nog geen opdracht gegeven, hoor graag van jullie of dit iets is
Vraag het zequote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:16 schreef Lips het volgende:
Wat ik op de site zie schelen ze niks in prijs, dan snap ik niet wat voor hun de motivatie is om 32 te nemen...
Ik weet dat het goedkoper moet kunnen maar hier heb ik het voordeel dat ik altijd binnen kan lopen voor hulp. De service is hier gewoon erg goed en dat is me ook wel wat waard!quote:
Dat ga ik zo doenquote:
XP verhaal.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:09 schreef erikkll het volgende:
32 bits vista heeft meer driverondersteuning. Niet alle applicaties worden ondersteund in de 64 bits windows (wel bijna alle). Daar staat tegenover dat 64 bits vista sneller is, en programma's ook sneller schijnen te starten.
Dat geheugenvreetverhaal is inmiddels zo vaak uitgelegd dat ik het niet eens meer ga doen, file transfer vind ik prima (haal 50MB/sec over gigabit), indexering kun je volgenmij gewoon uitzetten..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Er valt genoeg te zeiken op Vista, het is traag, het vreet geheugen, file transfer is belachelijk laag, de indexing zorgt ervoor dat het allemaal nog trager wordt en ga zo maar door maar dat 32/64 verhaal gaat niet meer op.
Ik heb het vooral over file transfer tussen bv. twee schijven. Ik heb SATA II schijven er in zitten en het onderling heen en weer schuiven van files (vooral als het veel kleine bestandjes zijn) zakt met enige regelmaat naar rond de 10mb/s en ik zit ook wel eens tegen 1,600kbs aan te kijken.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:46 schreef Intrepidity het volgende:
Dat geheugenvreetverhaal is inmiddels zo vaak uitgelegd dat ik het niet eens meer ga doen, file transfer vind ik prima (haal 50MB/sec over gigabit), indexering kun je volgenmij gewoon uitzetten..
Dat was inderdaad een bekend probleem, maar is opgelost in SP1 (verschillende verhalen gehoord dat het inderdaad stukken beter is geworden). Volgensmij is iedere kopie van Vista die je nu koopt al geslipstreamed met SP1quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over file transfer tussen bv. twee schijven. Ik heb SATA II schijven er in zitten en het onderling heen en weer schuiven van files (vooral als het veel kleine bestandjes zijn) zakt met enige regelmaat naar rond de 10mb/s en ik zit ook wel eens tegen 1,600kbs aan te kijken.
http://www.mydigitallife.(...)roblem-in-vista-fix/
Dit dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |