abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:53:33 #251
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_65823968
Maar goed dat hij niet naar Feyenoord is gegaan, had hij in zijn ontwikkeling stilgestaan. Nu kan hij zich lekker in een fijne omgeving ontplooiien.

Topvoetballer!
la taqta il-amal
pi_65824560
Marko! het talent van Twente!!
pi_65825302
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:59 schreef Dos37 het volgende:
Wat was de beste man geniaal vandaag, Twente heeft echt goud in handen met deze jongen.
Ik hoop dat ze binnenkort nog een paar jaar bij z'n contract op weten te doen. Is nu tot 2011 geloof ik. Zou hem hier graag nog een jaar zien. Als ie nog iets scherper wordt voor de goal, heeft hij de potentie er volgend seizoen 30 in te trappen. Waarna hij voor een heel mooi bedrag zou kunnen vertrekken.
pi_65866531
Talent van het jaar.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65866596
Dit zou de enige goede aankoop van Bosz kunnen zijn als die debiele voorzitter van jullie niet eerst akkoord ging en daarna afhaakte.
  zondag 8 februari 2009 @ 23:46:05 #256
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_65867721
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dit zou de enige goede aankoop van Bosz kunnen zijn als die debiele voorzitter van jullie niet eerst akkoord ging en daarna afhaakte.
Bij jullie was hij nooit geslaagd.
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_65867840
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:46 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Bij jullie was hij nooit geslaagd.
Waarom niet?
pi_65868336
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarom niet?
Het is makkelijk om te zeggen door alleen al te kijken naar El Ahmadi, die presteert weinig tot niets bij jullie en komt de laatste wedstrijden pas een beetje op gang naar mijn idee. Daarnaast moet die jongen op een correcte manier gecoacht en getraint worden, waarin Feyenoord op dit moment faalt bij ongeveer alle spelers. Jullie selectie is in principe top 5 waardig. (naar mijn mening) En ik zou spelers als bijv. Makaay en van Bronckhorst bij Twente best graag willen zien. Maar jullie staf is blijkbaar waardeloos, want er wordt bij lange na niet uitgehaald wat er in zit.

Bij Twente op dit moment word álles eruit gehaald wat erin zit, op een manier waar Ajax en Feyenoord gewoon stukken minder zijn dan bij Twente. Zie een Elia, een Arnautovic, een Stam, een Perez en ook een Wielaert.
Allemaal spelers waarvan in eerste instantie niets werd verwacht door andere clubs, maar bij Twente ontpoppen als erg goede spelers.
Wielaert zit bij Ajax nu al in een slop, en voor het einde van het seizoen verwacht ik dat hij niet elke wedstrijd meer in de basis staat.

Even voor de duidelijkheid, voordat je denkt dat ik denk dat Twente de beste selectie heeft van Nederland. Ik denk dat als dezelfde trainingsstaf van Twente, bij Ajax liep, Ajax ruim kampioen zou worden. En Feyenoord zou 3de eindigen met deze staf. Daar ben ik van overtuigd.
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_66233492
quote:
Arnautovic, Tukker van de Balkan
Door EDDY VAN DER LEY

In het seizoen van zijn doorbraak hoopt aanvaller Marko Arnautovic zijn onbegrensde talent ook in de UEFA Cup te etaleren. Vanavond speelt de 19-jarige Oostenrijker met FC Twente tegen Olympique Marseille, de ex-club van Dragan Stojkovic, één van zijn grote idolen. ,,Een mooie sfeer, een sterke tegenstander, een vol stadion, grote belangen. Daar doe je het voor.’’

Vraag Marko Arnautovic naar zijn voorbeelden en hij komt op de proppen met Dragan Stojkovic, Dejan Savicevic en Pedrag Mijatovic. Iconen van het Servische voetbal uit de jaren negentig, genetisch behept met een grote dosis flair, een ongebreidelde eerzucht en een grote technische bagage.

Die voorkeur is geen toevallige. Als zoon van een Oostenrijkse moeder en een Servische vader mag Arnautovic dan een dubbele nationaliteit hebben, over zijn voetbal-dna kan geen misverstand bestaan: Servisch.

,,Ik koester voor beide landen sympathie, maar heb altijd meer met het Servische voetbal gehad,’’ zegt hij. ,,Ik hou nu eenmaal van speelse, technische voetballers, die veel op intuïtie doen en het publiek vermaken. Ik ben altijd fan van de Servische ploeg geweest en zal dat ook blijven.’’

Ook al verdedigt hij sinds vorig jaar de kleuren en eer van Oostenrijk, land van dravers en houthakkers. ,,Ik kon de uitnodiging niet weigeren,’’ zegt Arnautovic, ,,en hoorde pas later dat de Servische bondscoach me ook wilde selecteren. Maar spijt heb ik niet. Ik ben in Wenen geboren en geef alles voor Oostenrijk. Onlangs viel ik in tijdens Oostenrijk-Servië (1-3). Een vreemde gewaarwording, voor mij én mijn vader. Hij werd heen en weer geslingerd door gevoelens. Ik mag in die wedstrijd best van hem scoren, zolang Servië maar wint, haha.’’

Arnautovic is het prototype van een Balkanvoetballer. In houding en stijl roept hij associaties op met Zlatan Ibrahimovic, Zweedse geweldenaar met Servische roots. Zie de sleepbeweging, het hooghartige loopje, de trucjes, de onverstoorbare blik.

,,Ik hoor die vergelijking vaker.’’ weet Arnautovic, ,,en het is best vleiend, maar ik mag en kan mezelf nog niet met hem vergelijken. Hij is Zlatan, ik ben Marko Arnautovic. En wat die hooghartigheid betreft, het oogt misschien zo, maar mensen die me kennen weten dat ik niet arrogant ben. Ik ben juist heel sociaal.’’

De 19-jarige aanvaller van FC Twente beleeft dit seizoen een spectaculaire doorbraak. Hij verdrong rechterspits Romano Denneboom na vijf wedstrijden uit de basis, om zijn plek niet meer af te staan. En hoewel nog vaak wispelturig en druistig, scoorde Arnautovic in achttien duels liefst tien doelpunten, een hoog moyenne voor een - gemaakte - vleugelspeler. ,,Ik ben eigenlijk centrumspits en daar heb ik in mijn huidige rol baat bij,’’ zegt hij. ,,Ik krijg de vrijheid om veel naar binnen te trekken en op die manier heb ik tot dusverre de meeste doelpunten gescoord. Maar het belangrijkste is dát ik speel. Ik heb geen tijd te verliezen.’’

Met zijn explosiviteit, snelheid, fysieke kracht en magistrale techniek is Arnautovic voorbestemd voor de Europese top, mits hij ook mentaal de laatste stappen maakt. In zijn jeugd blonk de Oostenrijker niet zelden uit in eigenzinnigheid. Schuldbewust: ,,Ik had een grote mond, dacht dat ik alles beter wist en deed precies wat ik zelf wilde. Daardoor lag ik vaak in de clinch met mijn trainers.’’

Bij FC Twente, dat hem op 16-jarige leeftijd overnam van Floridsdorfer AC, was het aanvankelijk niet anders, maar dankzij het polijstende werk van jeugdopleiders en trainers als Fred Rutten, Erik ten Hag en de huidige oefenmeester Steve McClaren, is de storm in het hoofd van Arnautovic gaan liggen.

,,Ik kan me in het veld nog altijd opwinden over onrecht, maar over het algemeen ben ik veel rustiger geworden. Ik luister goed naar de mensen met kennis en ervaring, omdat ik weet dat ze me verder kunnen helpen.’’

Voor zichzelf heeft Arnautovic zijn route naar de toekomst al min of meer uitgestippeld. De eerzuchte Oostenrijker, intrinsiek misschien wel de beste speler van de eredivisie, wil naar de absolute top - en niets minder dan dat. ,,Dan bedoel ik clubs als Real Madrid of Manchester United. Ik ga er alles om doen om net zo goed te worden als Pedrag Mijatovic ooit, een spits naar mijn hart.’’

Vanavond krijgt Arnautovic een voorproefje van spelen op topniveau, als hij met FC Twente te gast is bij het gelauwerde Olympique Marseille. ,,Het is een mooie test, voor mezelf én FC Twente. We moeten zorgen voor een goede uitgangspositie, zodat we het in Enschede kunnen afmaken. Op papier zijn we de underdog, maar op papier worden wedstrijden niet beslist.’’
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:55:01 #260
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_66233675
Ben benieuwd of het PSV lukt om deze jonge Oostenrijker aan het einde van het seizoen naar Eindhoven te halen.

Ik zou het absoluut een aanwinst vinden.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_66233767
Ik denk dat ie nog duurder dan Elia is.
pi_66233805
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:55 schreef PyTh het volgende:
Ben benieuwd of het PSV lukt om deze jonge Oostenrijker aan het einde van het seizoen naar Eindhoven te halen.

Ik zou het absoluut een aanwinst vinden.
PSV?? Wat heb ik gemist?
Arnautovic komt gewoon naar Feyenoord hoor
pi_66233883
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

PSV?? Wat heb ik gemist?
denk dat je er behoorlijk naast zit. psv lijkt betere papieren te hebben om hem te halen. kans op europees te spelen, meer geld.....
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66233905
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:00 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

denk dat je er behoorlijk naast zit. psv lijkt betere papieren te hebben om hem te halen. kans op europees te spelen, meer geld.....
Meer geld? Als PSV geen CL haalt dan hebben ze al een probleem.
pi_66234589
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Meer geld? Als PSV geen CL haalt dan hebben ze al een probleem.
al een probleem zou ik niet zeggen en daarnaast is het voor PSV nog mogelijk om UEFA te halen of voorronde CL. de kans dat feyenoord dit haalt is nihil.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66234755
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

PSV?? Wat heb ik gemist?
Geef eens 1 reden waarom hij naar Feyenoord zou gaan
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:55:47 #267
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_66236059
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:24 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Geef eens 1 reden waarom hij naar Feyenoord zou gaan
precies
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_66236145
Ik denk dat hij sowieso niet naar PSV of Feyenoord gaat.
Hij zal wel naar een topcompetitie gaan na Twente.
pi_66619354
Ajax heeft hem nu ook concreect op het oog voor volgend seizoen, zo meldt het AD.
pi_66619522
Ik vind hem qua karakter wel bij Ajax passen, het is wel een bluffertje.
That's all folks!
  maandag 2 maart 2009 @ 15:56:14 #271
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66620057
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Een grafjong inderdaad.

Heeft de stap Ajax niet nodig denk ik en kan zo door richting Europese subtop. Ik ben alleen bang dat hij straks ook zijn zinnen zet op Ajax zoals Elia, Wielaert e.d. Hij is er de persoon voor.

Snap overigens ook niet waarom Ajax hem wilt. Cvitanich presteert toch naar behoren? En voor rechtsbuiten moet je deze jongen niet halen.
pi_66620257
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Snap overigens ook niet waarom Ajax hem wilt. Cvitanich presteert toch naar behoren?
Dario blijft ook het gehele seizoen fit ja, dat zien we nu.

Ajax had in de winterstop gewoon een vervanger voor Huntelaar moeten halen, nu worden buitenspelers verkracht tot spits. Hopeloze zaak.

Arnautovic zijn grootste wens was om als pure spits te fungeren en hij zou zo de strijd met Dario aan kunnen gaan. Is een meer beweeglijke en voetballende spits, een jongen met veel potentie. Ik ben wel gecharmeerd van hem.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:03:33 #273
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_66620322
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]
En voor rechtsbuiten moet je deze jongen niet halen.
Hij vult die positie anders super goed in bij Twente.

Mja min. 15 miljoen net als Elia
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_66627542
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ook, beetje arrogant komt-ie over . Ik zie ook wel wat Zlatan-trekjes bij hem.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 2 maart 2009 @ 19:35:46 #275
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66627599
Qua voetbal vind ik 'm eerder een C. Ronaldo-kloon. Vooral z'n manier van voortbewegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')