De rechter heeft een uitspraak gedaan en heeft gezegd dat een werknemer niet verantwoordelijk is voor een overschreiding van de max snelheid als die minder dan 10 km bedraagd.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:20 schreef aloa het volgende:
.nu.nl/news/1576460/11/Staat_betaalt_verkeersboetes_ministers.html]nu.nl[/url]
Het word dus toegestaan om 10 kilometer te hard te rijden, daarboven mogen ze de boete zelf betalen.
Een soort van gedoogbeleid.
Daar zullen veel werkgevers niet blij mee zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:53 schreef HarryP het volgende:
[..]
De rechter heeft een uitspraak gedaan en heeft gezegd dat een werknemer niet verantwoordelijk is voor een overschreiding van de max snelheid als die minder dan 10 km bedraagd.
Daardoor mag de werkgever op wiens naam de bedrijfsauto staat deze boetes niet doorberekenen aan zijn werknemer.
En geloof het of niet maar ook de mensen die voor de ministeries werken met een bedrijfsauto zijn werknemers.
Gaat wel over een bedrijfsauto, bij een prive auto kun je niet je lage boetes bij woonwerk verkeer declareren.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar zullen veel werkgevers niet blij mee zijn.
Een werknemer kan dus altijd 10 kilometer te hard rijden.... de baas betaald.
De werkgevers hebben helemaal geen keus hoor; dit is door de rechtbank bepaald.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef JohnDope het volgende:
Corrupt zooitje. Ik wil die lieden nooit meer over normen en waarden horen.![]()
Kijk wat bedrijven doen, vind ik allemaal niet erg, vanmij apart vergoeden ze alle boetes.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:46 schreef The_End het volgende:
[..]
De werkgevers hebben helemaal geen keus hoor; dit is door de rechtbank bepaald.
Tja, dit gaat van de vestzak naar de broekzak. Overheid onderdeel a betaalt aan overheid onderdeel b de boete. Het is niet alsof jij er echt voor moet opdraaien. Desondanks, qua voorbeeldfunctie is dit natuurlijk ontzettend stom. Ik snap ook niet dat ze dit doen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
Kijk wat bedrijven doen, vind ik allemaal niet erg, vanmij apart vergoeden ze alle boetes.
Maar als dit van mijn belastingcenten gaat, is dit gewoon keiharde diefstal.![]()
Dat bedoel ik dus, de staat loopt geld mis. En wij maar betalen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Tja, dit gaat van de vestzak naar de broekzak. Overheid onderdeel a betaalt aan overheid onderdeel b de boete.
Gedorven inkomsten door een bepaalde handeling zijn ook kosten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Iblis het volgende:
Tja, dit gaat van de vestzak naar de broekzak. Overheid onderdeel a betaalt aan overheid onderdeel b de boete. Het is niet alsof jij er echt voor moet opdraaien.
Dat klopt natuurlijk, maar ik vind het hier niet direct dat ze mijn geld gebruiken om iemands boetes aan nog weer een derde te betalen. In die zin vind ik het minder ‘van mijn belastingcenten’. Niettemin vind ik het nog steeds stom beleid.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gedorven inkomsten door een bepaalde handeling zijn ook kosten.
Mwoa, dat laatste waag ik te betwijfelen. Topbestuurders die een beetje saneren en verder weinig bijzonders presteren, krijgen doorgaans vorstelijke beloningen, die al snel 10 keer zo hoog zijn als het jaarsalaris van een minister...quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
En als ze zich zo graag met het bedrijfsleven willen vergelijken, dan moeten ze dat ook op alle punten doen, want als die politici en ambtenaren op dezelfde lompe wijze hadden gewerkt in het bedrijfsleven, dan waren die lieden allang ontslagen.
Ze worden ook gewoon betaald, door hun werkgever net als bij elk ander bedrijf.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
Wil overigens niet zeggen dat ik het betalen van verkeersboetes goedkeur. Die zouden gewoon betaald moeten worden.
Er worden al maatregelen genomen dus.quote:Ter Horst: ambtenaar moet boetes zelf betalen
DEN HAAG (ANP) - Ambtenaren die te hard rijden of een andere overtreding begaan, moeten de boete zelf betalen. Dat vindt minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken. Ze wil in overleg met haar collega's komen tot één richtlijn voor de rijksoverheid voor het betalen van boetes van werknemers.
Wat Ter Horst betreft, gebeurt dat laatste alleen als iemand kan aantonen dat hem niets te verwijten valt. Ze zei dat woensdag in de wandelgangen van de Tweede Kamer.
Eerder had de bewindsvrouw het parlement laten weten dat chauffeurs van ministers, staatssecretarissen en topambtenaren van drie ministeries kleine snelheidsboetes vergoed krijgen. Het gaat om de departementen van Financiën, Landbouw (LNV) en Sociale Zaken (SZW).
Speciale regelingen
Die kennen speciale regelingen. Bij LNV en SZW worden bekeuringen voor overtredingen van de maximumsnelheid tot tien kilometer per uur betaald. Bij Financiën geldt een grens van 10 procent van de toegestande snelheid. ,,Het signaal dat daarvan uitgaat is dat je de wet wel een beetje mag overtreden. Dat vind ik ongewenst'', zei Ter Horst. Ze zal de kwestie vrijdag in de ministerraad aankaarten.
Als iemand te hard rijdt, is dat volgens de minister over het algemeen verwijtbaar gedrag. Maar er kunnen bijzondere omstandigheden zijn waarbij het onterecht zou zijn dat de chauffeur moet opdraaien voor de boete, aldus Ter Horst. Hoeveel de overheid per jaar kwijt is aan de kleine snelheidsboetes van ambtenaren, weet ze niet.
Ik geloof dat ze dit "damage control" noemen...quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:52 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Er worden al maatregelen genomen dus.
Ik ben benieuwd wat voor'n bijzondere omstandigheden ze in gedachten heeft... Voor normale stervelingen geldt toch ook gewoon dat je moet betalen, ongeacht de omstandigheid?quote:Als iemand te hard rijdt, is dat volgens de minister over het algemeen verwijtbaar gedrag. Maar er kunnen bijzondere omstandigheden zijn waarbij het onterecht zou zijn dat de chauffeur moet opdraaien voor de boete, aldus Ter Horst
Als die gewone stervelingen voor de baas te hard rijden, dan kunnen ze dat vaak ook bij hun baas declareren.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:25 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dit "damage control" noemen...![]()
Enne:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor'n bijzondere omstandigheden ze in gedachten heeft... Voor normale stervelingen geldt toch ook gewoon dat je moet betalen, ongeacht de omstandigheid?
jij denkt dat een werkgever deze kosten niet door berekend .. dat je postzegel, je boodschappen, de voorrijkosten van de reparateur niet duurder worden door dit soort boetes ?quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk wat bedrijven doen, vind ik allemaal niet erg, vanmij apart vergoeden ze alle boetes.
Maar als dit van mijn belastingcenten gaat, is dit gewoon keiharde diefstal.![]()
En als ze zich zo graag met het bedrijfsleven willen vergelijken, dan moeten ze dat ook op alle punten doen, want als die politici en ambtenaren op dezelfde lompe wijze hadden gewerkt in het bedrijfsleven, dan waren die lieden allang ontslagen.
Essentieel is het verschil dat je niet verplicht bent de diensten van een bedrijf af te nemen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:50 schreef moussie het volgende:
jij denkt dat een werkgever deze kosten niet door berekend .. dat je postzegel, je boodschappen, de voorrijkosten van de reparateur niet duurder worden door dit soort boetes ?
Klopt, je bent niet verplicht om te eten, maar lijkt me toch wel handig om te doen als je gezond en sterk wil blijven .. je bent ook niet verplicht om je TV te laten repareren, je kan hem zo bij de vuilnis zetten, alleen heb je wel een probleem als je een nieuwe wil kopen .. en tja, je kan je post uiteraard zelf gaan rondbrengen, maar of dat goedkoper is ?quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Essentieel is het verschil dat je niet verplicht bent de diensten van een bedrijf af te nemen.
Lekker genuanceerd weer.quote:Op donderdag 22 mei 2008 01:41 schreef moussie het volgende:
Klopt, je bent niet verplicht om te eten, maar lijkt me toch wel handig om te doen als je gezond en sterk wil blijven
Ik heb geen TV en het bevalt prima kan ik je zeggen.quote:je bent ook niet verplicht om je TV te laten repareren, je kan hem zo bij de vuilnis zetten, alleen heb je wel een probleem als je een nieuwe wil kopen
Daar hebben ze kartels voor uitgevondenquote:Op donderdag 22 mei 2008 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lekker genuanceerd weer.Je snapt natuurlijk ook wel dat de ondernemer die heel veel aan zijn klanten doorrekent hogere prijzen heeft en dus niet veel zal verkopen.
Dan nog verkoop je minder als je hoge prijzen rekent.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Daar hebben ze kartels voor uitgevonden
Je verkoopt minder maar met een hogere prijs dus de omzet is ongeveer hetzelfde danquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan nog verkoop je minder als je hoge prijzen rekent.
Dat hangt van de prijselasticiteit van de vraag af.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je verkoopt minder maar met een hogere prijs dus de omzet is ongeveer hetzelfde dan
Idd, de burger uitknijpen en zelf van onze belasting centen de boetes laten betalenquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef JohnDope het volgende:
Corrupt zooitje. Ik wil die lieden nooit meer over normen en waarden horen.![]()
Wie heeft het over heel veel ? Iedere ondernemer berekent het door, dus of je nou in winkel A per product 1 cent extra betaald of in winkel B, voor jou als klant maakt dat weinig verschil .. en eten moet je nu eenmaal, dus je kan het niet ontlopenquote:Op donderdag 22 mei 2008 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lekker genuanceerd weer.Je snapt natuurlijk ook wel dat de ondernemer die heel veel aan zijn klanten doorrekent hogere prijzen heeft en dus niet veel zal verkopen.
ik heb er wel eentje maar kijk amper nog, en dat bevalt me dus ook prima ..quote:Ik heb geen TV en het bevalt prima kan ik je zeggen.
Daar gaat het niet om. Nu geldt de regel dat de boete voor ministers vergoed wordt wanneer ze minder dan 10km/u te hard hebben gereden. Men vind dat deze regeling op de helling moet, behalve wanneer iemand te hard heeft gereden "vanwege bijzondere omstandigheden".quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:35 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Als die gewone stervelingen voor de baas te hard rijden, dan kunnen ze dat vaak ook bij hun baas declareren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |