Web:quote:Blood Red Shoes is een tweemans band uit Brighton, Engeland. De band bestaat uit Laura-Mary Carter op electrische gitaar en Steven Ansell op drums. Blood Red Shoes maakt een mengeling van noise rock en indie rock.
De band begon in 2004, trad de afgelopen twee jaar meer dan 300 keer op en gaf 6 singles uit. In april 2007 tekende ze een contract bij V2. Door de verkoop van V2 aan Universal verplaatste dit contract zich naar een sublabel van Universal, Mercury records. Het debuutalbum is in april 2008 uitgekomen.
Naar eigen zeggen is de band beïnvloed door Nirvana, Pixies, Blur, PJ Harvey, Joy Division, Sonic Youth, Blonde Redhead, David Bowie, Unwound, the Beatles, Queen, AC/DC, The Lapse, Shellac, Sleater Kinney, Babes in Toyland en vele anderen.
Juist dat het veel van hetzelfde is vind ik heerlijk. Precies wat ik lekker en goed vind namelijkquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:16 schreef ranja het volgende:
Goede band al is het album niet helemaal geweldig, op een bepaald moment wordt het wat teveel van hetzelfde. Maar een paar nummers zijn echt geweldig, met name de eerste singles (You Bring Me Down en It's Getting Boring by the Sea).
Dat laatste vind ik niet, duurt toch best nog lang. Ik hou ook wel van deze stijl, tuurlijk; ik had hoge verwachtingen van dit album toen ik de eerste singles had gehoord maar die hebben ze m.i. niet helemaal waar gemaakt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:06 schreef JeroenV het volgende:
Juist dat het veel van hetzelfde is vind ik heerlijk. Precies wat ik lekker en goed vind namelijkKnalt lekker door en voor je het weet is hij afgelopen.
O nee was jij die kerel die continu mee stond te blèren en heel lang in beeld was?quote:Op maandag 2 juni 2008 22:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
OMG !!! Het beste van Pinkpop (voor mij dan). HEERLIJK!!! Maar dat is ook te zien op t 3voor12 filmpje.
Lowlands next up
gecondoleerd dan.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:59 schreef frame-saw het volgende:
[..]
O nee was jij die kerel die continu mee stond te blèren en heel lang in beeld was?
Sorry, ik heb samen met een vriendin om je moeten lachen.
No offence ofzo, ik vond het wel grappig en typerend dat dat één van de weinige filmpjes was en dat jij me heel erg opviel (oké niet vreemd als die camera constant op je snoet is gedrukt).quote:
Ach dat zal wel meevallen...quote:Op maandag 2 juni 2008 23:45 schreef frame-saw het volgende:
Hulde aan Blood Red Shoes, ik ben alleen bang dat ik ze nooit meer in Ekko of een andere kleine zaal zal zien.
Grote zaal vind ik dus alweer een stuk minder. Ik weet niet, het is echt een bandje waar je dichtbij moet staan. Al was het met London Calling zeker wel tof, ik vond het gewoon te druk. Maarja, misschien beland ik ooit nog bij een exclusieve showcase ofzoquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:47 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ach dat zal wel meevallen...
Maar grote zaal Paradiso krijgen ze wel vol.
Ik sta met ze op de foto en heb een gesigneerd kaartje/cd hoesje![]()
Vergeten of lag je gewoon nog in je tentje dood te rotten met een kater?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:35 schreef Leonos het volgende:
Op Pinkpop vergeten te kijken.
Op Lowlands ga ik het zeker weer proberen
Dat laatstequote:Op woensdag 4 juni 2008 19:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Vergeten of lag je gewoon nog in je tentje dood te rotten met een kater?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |