Als je in 2005 4 jaar krijgt en in 2008 gewoon losloopt, ben je vervroegt vrijgelaten, toch?quote:
Dan had hij 14 jaar de tijd gehad om dit te zeggen. En een vriendje van 5 jaar jonger? Kan natuurlijk, maar lijkt me niet aannemelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:49 schreef avonne het volgende:
Is het wel zeker dat hij de moordenaar is?
Ik herinner me van het onderzoek vroeger dat men er ook rekening mee hield dat ze een vriendje had, die men verder niet kende.
Nog meer vergoeding? 9 ton de man is nog niet genoeg?quote:Op woensdag 21 mei 2008 01:36 schreef Manono het volgende:
Ben benieuwd of ze daar ooit een vergoeding voor krijgen.
Het is nog niet honderd procent zeker. Ik vond het raar dat Peter R. de Vries daar weer zo stellig over was.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:49 schreef avonne het volgende:
Is het wel zeker dat hij de moordenaar is?
Ik herinner me van het onderzoek vroeger dat men er ook rekening mee hield dat ze een vriendje had, die men verder niet kende.
Nee, inderdad die twee namen kunnen nu wel worden uitgesloten. Maar zou best een vriendje van broer Bas Ambrosius kunnen zijn. Die zelfde Bas is trouwens ook een opvliegend tiepje: "Op zondag 4 juni kijkt Herman Dubois, een van de veroordeelden in de Puttense moordzaak, op de Ermelose hei naar een show van miniatuur vliegtuigjes. Hij zit zelf op de motorkap van zijn auto, terwijl zijn vrouw Anja en zijn zoon in de auto zitten. Honderd meter verderop staat een Hanomag-bestelbus. De bestuurder observeert Dubois en zijn gezin een poosje, die dat overigens zelf niet echt in de gaten hebben. Even later vliegt Dubois door de lucht: zijn stilstaande auto is geramd door de Hanomag-bestelbus, die er meteen met grote snelheid vandoor gaat. Als door een wonder raakt niemand gewond. De oude auto van Herman is total loss. In een flits heeft Anja Dubois nu de doorrijdende bestuurder herkend: het is Bas Ambrosius, de broer van de in 1994 vermoorde Christel Ambrosius. Getuigen verklaren dat zij de stellige indruk hebben dat Bas Ambrosius doelgericht op de auto van Dubois is afgereden. Bekend is van hem dat hij de 'Twee van Putten' zonder een spoor van twijfel als de daders van de moord op zijn zus ziet en niet kan verkroppen dat daar al jarenlang vraagtekens bij worden gezet. Eerder is hij Willibrord Frequin al eens met een bijl te lijf gegaan." Peter r. de Vriesquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:22 schreef Jane het volgende:
Peter R. de Vries zei net bij Knevel en vd Brink dat de verdachte zich destijds binnen 'een paar honderd meter' van Christel bevond. Klinkt als een buurjongen. Hij wist inmiddels wie het was, maar het was niemand die eerder in zijn dossier was opgedoken. Dus niet die Lopez of die Georges.
<knip>
Als die broer er echt niks mee te maken heeft, vind ik het niet zo gek dat hij met zijn auto op die andere auto in rijdt, het blijft toch je zusterquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:36 schreef Suko het volgende:
[..]
Die zelfde Bas is trouwens ook een opvliegend tiepje: "Op zondag 4 juni kijkt Herman Dubois, een van de veroordeelden in de Puttense moordzaak, op de Ermelose hei naar een show van miniatuur vliegtuigjes. Hij zit zelf op de motorkap van zijn auto, terwijl zijn vrouw Anja en zijn zoon in de auto zitten. Honderd meter verderop staat een Hanomag-bestelbus. De bestuurder observeert Dubois en zijn gezin een poosje, die dat overigens zelf niet echt in de gaten hebben. Even later vliegt Dubois door de lucht: zijn stilstaande auto is geramd door de Hanomag-bestelbus, die er meteen met grote snelheid vandoor gaat. Als door een wonder raakt niemand gewond. De oude auto van Herman is total loss. In een flits heeft Anja Dubois nu de doorrijdende bestuurder herkend: het is Bas Ambrosius, de broer van de in 1994 vermoorde Christel Ambrosius. Getuigen verklaren dat zij de stellige indruk hebben dat Bas Ambrosius doelgericht op de auto van Dubois is afgereden.
Ik geloof wel dat die twee onschuldig zijn, dat meldtandverhaal van Viets zal wel verkeerd in het dossier terecht zijn gekomen. Broer Bas mag best boos zijn maar hij heeft nooit mee willen werken, dat spreekt niet vóór hem, integendeel. En verder zei Peter r. de Vries gisteren bij KNDB dat mogelijk Christel de dader kende, ik denk in de hoek van broer Bas, een vriendje. Ik kende vroeger ook de vriendjes van mijn broer, en in zo'n kleine gemeenschap zoals Putten kent iedereen < > iedereen, kan zijn dat schrijfster en vriendin van Christel Nataschja van der Stelt hem ook kent. Blijft ook 'toevallig', vlak na het verschijnen van haar boek wordt de mogelijke dader in de kraag gevat... Er schort heel wat aan het voorgaande onderzoek, maar daar heeft Peter r. de Vries ook alle ervaring mee. beetje jammer dat ook hij niet in staat is geweest deze toen 18 jarige jongen niet in beeld heeft gehad, of misschien wel maar geen aandacht aan besteed. Of er komt nog een verrassing in de komende uitzending, met hem weet je het maar nooit.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als die broer er echt niks mee te maken heeft, vind ik het niet zo gek dat hij met zijn auto op die andere auto in rijdt, het blijft toch je zuster
Voor die Dubois, etc is het ook een afschuwelijke situatie, maar als broer van het slachtoffer wil je dat denk ik niet weten.
Ik vind het wel apart dat sommige mensen nog twijfel hebben over Dubois etc, hoe zit dat
Als die mensen 100% onschuldig zijn, dan moet die kop van die man die de sleeptheorieheeft bedacht zeker wel gaan rollen.
Ik vind dergelijke successen dan ook zeer gevaarlijk. Gevaarlijk voor de discussie: "Nou ja, ik ben niet blij met al dat ge-DNA-databank en dergelijke dingen." -"O? Dus als het aan jou lag, dan was die Puttense zaak niet opgelost? He?" Het klinkt misschien wat radicaal, maar ik vind het heel jammer dat zo iemand is opgepakt vanwege DNA-materiaal.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:50 schreef Iblis het volgende:
Ik ben doorgaans niet heel enthousiast over grote DNA-databanken, mede omdat een DNA-match alleen m.i. vaak niet voldoende bewijs kan zijn. Ik kan me voorstellen dat justitie echter blij is met dit databank-succes; en daarom het DNA-bewijs zo sterk naar voren schuift.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:54 schreef Monidique het volgende:
Het klinkt misschien wat radicaal, maar ik vind het heel jammer dat zo iemand is opgepakt vanwege DNA-materiaal.
Toch wel kennelijk alhoewel ik dat Peter en Natasja niet zo expliciet heb horen zeggen: 'Verdachte woonde in de buurt' PUTTEN - De verdachte van de moord op Christel Ambrosius woonde in 1994 'op een steenworp' afstand van de oma van Christel. Dat heeft misdaadverslaggever Peter R. de Vries dinsdagavond in het programma Knevel & Van den Brink gezegd. De Vries zegt de identiteit van de verdachte te kennen. Ook de vriendin van Christel Natasja van der Stelt heeft gezegd meer te weten over de identiteit van de man, die dinsdag is aangehouden in Delft. Hoogstwaarschijnlijk was de man een bekende van Christel. telegraaf.nl Overigens weet ik nog steeds niet of er destijds een DNA-onderzoek is geweest van alle Puttense mannen. De mogelijke dader heeft dus volgens mij alleen in eerste instantie DNA geweigerd in 2005 af te staan in de zaak van die geweldpleging tegen z'n partner. En waarom hij eerst weigerde ligt voor de hand.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:47 schreef Gia het volgende:
Sowieso vind ik het toch vreemd dat Peter R. de Vries zegt deze man niet te kennen en dus ook niet onderzocht heeft. Het was toch één van de mannen die weigerde bij het onderzoek DNA af te staan. Lijkt mij dat je dan toch verdacht bent, in elk geval een onderzoekje waard.
quote:'Puttense moordenaar' heet Ronald P.
De 33-jarige Ronald P. is vermoedelijk de man naar wie de politie sinds 9 januari 1994 op zoek is. De politie heeft P. gisteren gearresteerd voor de op moord op Christel Ambrosius, in de zaak die beter bekend staat als de Puttense Moordzaak.
De man heeft in het verleden in de cel gezeten met Wilco Viets en Herman Du Bois, de twee mannen die destijds ten onrechte zijn veroordeeld voor de moord. Volgens een goede bekende hebben Ronald P. en de "Twee van Putten" in de gevangenis over de zaak gesproken.
'Ik schop je dood'
De nieuwe verdachte in de moordzaak werd in 2005 veroordeeld wegens mishandeling van zijn vriendin, weet het AD. Bovendien zou hij haar hebben bedreigd met de woorden "Ik schop je dood." Daarvoor heeft de rechter P. een werkstraf opgelegd en moest hij later dna-materiaal aanstaan. Het Nederlands Forensisch Instituut ontdekte dat zijn materiaal overeenkwam met dna dat op het lichaam van de vermoorde Ambrosius werd gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |