abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:43:33 #41
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_58783428
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:08 schreef JanJanJan het volgende:
Ok welke fokker werkt bij de gemeente Delft en kan even zoeken op geboortedatum tussen 21/05/74 en 20/05/75 en vestiging in Delft na januari 1994, liefst vanuit Putten.
Dan kom je honderden studenten tegen, of nog tientallen als je op Putten kan filteren
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_58783742
quote:
NFI bracht verdachte in verband met moordzaak

PUTTENSE MOORDZAAK

DEN HAAG (ANP) - Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk bracht vorige maand de 33-jarige Delftenaar die dinsdag werd opgepakt in verband met de verkrachting van en de moord op Christel Ambrosius in 1994. Zijn DNA matchte met het genetisch materiaal dat destijds werd gevonden op een been van het slachtoffer in de Puttense moordzaak.

Sinds februari 2005 mag DNA-materiaal worden afgenomen van mensen die zijn veroordeeld voor een misdrijf waarop een maximumstraf van vier jaar of meer staat. Inmiddels bevat de NFI-databank 53.000 DNA-profielen van personen en 35.000 profielen van sporen die bij misdrijven zijn veiliggesteld, meldt het ministerie van Justitie. Ook het materiaal dat de recherche isoleerde in de Puttense moordzaak, zit in die databank.
pi_58783777
quote:
Opluchting in Putten na oppakken verdachte

PUTTEN (ANP) - Burgemeester Jan van Putten van de gemeente Putten is opgelucht dat de politie een verdachte heeft opgepakt in de Puttense moordzaak. ,,Ik hoop dat dit ertoe leidt dat het boek over deze zaak kan worden gesloten.''

De burgemeester werd persoonlijk door de politie op de hoogte gesteld. ,,Ik hoop dat iedereen hier rekening houdt met de emoties van de betrokkenen en terughoudendheid betracht bij het in contact treden met de familie.'' Volgens de burgemeester leeft de zaak nog erg in Putten.
pi_58783813
Mooi bijgehouden, SCH En ik zie dat de users nu al oproepen om de naam van de verdachte op te speuren?

Spannend
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_58783831
quote:
Delftenaar opgepakt voor Puttense moordzaak

APELDOORN (ANP) - De politie heeft dinsdagochtend een 33-jarige man uit Delft opgepakt voor de moord in 1994 op Christel Ambrosius. Plaatsvervangend hoofdofficier van Justitie in Zutphen, Peter de Beer, zei dat dinsdag tijdens een persconferentie in Apeldoorn.

De Beer zegt dat politie en justitie er van overtuigd zijn, dat ze de juiste persoon te pakken hebben. Het Openbaar Ministerie (OM) in Zutphen kreeg half april een telefoontje van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) met de mededeling dat er een DNA-match was gevonden in de Puttense moordzaak.

De verdachte woonde ten tijde van de moord in Putten, maar er zijn nog geen aanwijzingen dat hij en Christel Ambrosius elkaar kenden, aldus De Beer. De man was destijds rond de 18 jaar oud.

De opgepakte man is in 2005 veroordeeld voor de mishandeling van zijn toenmalige partner, antwoordde De Beer op vragen van misdaadverslaggever Peter R. de Vries. De Vries wijdde de afgelopen jaren tientallen afleveringen van zijn tv-programma aan de Puttense moordzaak.

De verdachte is in 2005 gevraagd om DNA af te staan na de mishandeling van zijn vriendin. Dat weigerde hij. In het kader van de Wet DNA-onderzoek bij veroordeelden is hij in het najaar van 2007 alsnog gedwongen genetisch materiaal af te staan. Het NFI kon daardoor het verband leggen tussen de verdachte en de Puttense moordzaak.

,,We kregen een onverwacht telefoontje van het NFI'', vertelt De Beer. ,,Dat leidde eerst tot verbazing en daarna beseften we dat het een cadeautje was. Het onderzoek dat in 2006 werd herstart, is nu in een stroomversnelling geraakt.''
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:31:30 #46
3542 Gia
User under construction
pi_58785592
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:02 schreef paddy het volgende:
Mooi bijgehouden, SCH En ik zie dat de users nu al oproepen om de naam van de verdachte op te speuren?

Spannend
Is denk ik, niet echt te doen. Ik heb al zitten googlen op: 2005 30-jarige man veroordeeld tot 4 jaar mishandeling vriendin.....enz... dan krijg je zoveel mogelijkheden.....

Maar goed, het moet wel een heel ernstige mishandeling zijn geweest, natuurlijk, wil je er meer dan 4 jaar voor krijgen. Over het algemeen vind ik bij de hits over "mishandeling vriendin" straffen van 18 maanden of zo.

Daarbij, als hij in 2005, 4 jaar heeft gekregen (of langer), dan is hij dus vervroegd vrijgelaten.

Leuk hè, dat speurwerk!

Zat hij misschien nog in de gevangenis? Heeft Delft een gevangenis?
pi_58785845
Zou het dan toch?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58786110
Ik vroeg al af waarom het zoooo lang heeft geduurd alvorens de match gemaakt kon worden, er is een enorme wachttijd bij de NFI die ze nu langzamerhand aan het inhalen zijn, zo meldde editie.nl Ergerlijk eigenlijk dat iets wordt vertraagd wat eigenlijk niets met de zaak te maken heeft.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:58:46 #49
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_58786141
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Is denk ik, niet echt te doen. Ik heb al zitten googlen op: 2005 30-jarige man veroordeeld tot 4 jaar mishandeling vriendin.....enz... dan krijg je zoveel mogelijkheden.....

Maar goed, het moet wel een heel ernstige mishandeling zijn geweest, natuurlijk, wil je er meer dan 4 jaar voor krijgen. Over het algemeen vind ik bij de hits over "mishandeling vriendin" straffen van 18 maanden of zo.

Daarbij, als hij in 2005, 4 jaar heeft gekregen (of langer), dan is hij dus vervroegd vrijgelaten.

Leuk hè, dat speurwerk!

De celstraf voor het gepleegde feit kon 4 jaar zijn, maar hoeft niet de daadwerkelijke straf te zijn geweest.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_58786216
quote:

[..]

Leuk hè, dat speurwerk!

Overigens hoorde ik nu weer dat het om geweldpleging ging en niet z'n vriendin maar echtgenote. Tja, wordt moeilijk zoeken zo.
pi_58786252
quote:

[..]

Leuk hè, dat speurwerk!

Hoe kom je op dat vervroegd vrijlaten?

Wat ik hoorde was dat er nu pas de uitslag van de DNA-test is omdat:
1. Er een enorme wachtlijst is om al die achterstallige DNA van tienduizenden gevangen af te nemen en te registreren.
2. Deze verdachte bezwaar had ingediend tegen het afnemen van DNA (goh....) en dat pas eind vorig jaar dat bezwaar ongegrond is verklaard. Toen pas kon zijn DNA verwerkt worden.
pi_58786286
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:57 schreef Suko het volgende:
Ik vroeg al af waarom het zoooo lang heeft geduurd alvorens de match gemaakt kon worden, er is een enorme wachttijd bij de NFI die ze nu langzamerhand aan het inhalen zijn, zo meldde editie.nl Ergerlijk eigenlijk dat iets wordt vertraagd wat eigenlijk niets met de zaak te maken heeft.
Van een andere site:
quote:
@Telegraaf.... Ik heb de persconferentie gevolgd en als de verslaggever even opgelet had dan had er nu niet gestaan dat de verdachte tijdens het eerste onderzoek naar de moord dna had geweigerd. Dit is namelijk geweigerd toen hij in 2005 zijn vriendin had mishandeld. In 2005 is pas de wet dna ingegaan. Hiertegen is hij toen in beroep gegaan en pas verleden jaar is dat afgewezen door een rechter. Niet meer sensatie van maken dan dat het is.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58786290
Peter (en SBS) ownen justitie again.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58786530
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:06 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Van een andere site:
[..]
Tja, ik heb dat vernomen van editie.nl, that's all. Er zal nog wel meer mis-informatie komen, maar dat het NFI een achterstand wegwerkt is wel duidelijk.
pi_58788257
Hartsvriendin en schrijfster van het net verschenen boek Nataschja van der Stelt vertelde net in Netwerk dat haar boek wel eerst is gelezen door de politie alvorens het uitkwam. Ook gaan er inderdaad wat namen door haar hoofd, mogelijk uit de vriendenkring destijds in het uitgaanscircuit.

Zoektochtje gedaan:
"Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die jarenlang onderzoek deed naar de zaak, wil hiermee doorgaan, vertelt hij desgevraagd. De spermadruppel die op het bovenbeen van Christel Ambrosius is gevonden, biedt volgens hem nog aanknopingspunten. ,,Zoals het OM al zei, heeft de donor van het sperma heel wat uit te leggen. Vind je die man, dan is de zaak opgelost.'' Hij noemde het ,,onbegrijpelijk'' dat de politie in 1994 geen moeite heeft gedaan de Spanjaard F. Lopez op te sporen. Deze ging de avond voor de moord uit met zijn vriendin, haar zuster en Christel, die bevriend was met de zus. ,,Van die man had DNA afgenomen moeten worden'', meent De Vries." http://www.nrc.nl/dossier(...)n_schuld_en_onschuld

"Volgens Knoops is er zelfs een mogelijkheid dat de Franse seriemoordenaar Guy Georges in de buurt van Ambrosius is geweest: bij haar lichaam werd een Frans muntje gevonden. Georges, die circa één keer per maand een vrouw aanviel, heeft tijdens zijn rechtszaak in Frankrijk bevestigd dat hij in januari 1994 inderdaad voor enige maanden naar Nederland is gekomen. Justitie in Nederland onderzoekt op het moment of er aanwijzingen zijn dat Georges ook in Nederland vrouwen heeft vermoord." http://www.nrc.nl/achterg(...)e_moordzaak_heropend

Nataschja van der Stelt: "Als de dag van gisteren herinnert ze zich zaterdagavond 8 januari 1994. " We hadden een leuke dag gehad met mijn zusje en haar Portugese vriend in Amsterdam en Volendam en gingen daarna 's avonds met z'n tweetjes stappen." http://vrouw.telegraaf.nl(...)nog_iedere_dag_.html

Het zou best eens die F. Lopez kunnen zijn, beetje verwarrend, is het nou een Portugees of een Spanjaard. Iemand uit Delft op FOK?
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:17:51 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_58793430
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:26 schreef Gia het volgende:
Peter R. de Vries klonk een beetje geëmotioneerd toen hij het had over de reacte van Viets en Dubois. Hij is oprecht blij voor deze twee mannen.

Ben wel benieuwd of het inderdaad de broer van Christel was. Dat zou opnieuw een harde klap zijn voor die ouders. Of misschien hebben die dat dan altijd wel geweten, maar verdrongen?......

Hm. Es effe gegoogled. Blijkbaar woont Bas gewoon nog steeds in Putten, in het huis waar zijn zus dood is gevonden. Die is het dus niet, die gearresteerd is.
Uit die quote van de site van Peter R. de Vries is al af te leiden dat hij het niet is. Het DNA-profiel van die broer was immers al bekend:
quote:
[..]

Tijdens het herzieningsproces is nieuw laboratoriumonderzoek gedaan en daaruit is gebleken dat zijn DNA op de spijkerbroek van Christel zit.

[..]

Bron: de site van Peter R. de Vries
en dat is blijkbaar niet hetzelfde DNA-profiel als dat van het gevonden sperma. Anders had ie allang vastgezeten.

Peter R. de Vries was overigens vanavond bij Knevel & Van den Brink en wist daar te melden dat de naam van de gearresteerde man niet in zijn dossier terug te vinden was, en dat de man ten tijde van de moord op een paar honderd meter van Christel Ambrosius woonde.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:18:54 #57
127004 maril
Smeetsfan
pi_58793453
Volgens Peter r heeft hij degene die nu gepakt is nooit besproken.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:22:24 #58
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_58793512
Peter R. de Vries zei net bij Knevel en vd Brink dat de verdachte zich destijds binnen 'een paar honderd meter' van Christel bevond. Klinkt als een buurjongen. Hij wist inmiddels wie het was, maar het was niemand die eerder in zijn dossier was opgedoken. Dus niet die Lopez of die Georges.
Viets en Dubois hebben nog niet gehoord om wie het gaat en weten dus ook niet of ze de man die vandaag is opgepakt kennen. Ook de hartsvriendin van Christel wist nog niet om wie het ging en of ze hem destijds kende.
Ze kon Viets en Dubois trouwens nog steeds niet aankijken. Vond het moeilijk om na 14 jaar alsnog te geloven in hun onschuld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jane op 21-05-2008 00:30:37 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_58793529
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:06 schreef JohnDope het volgende:
Peter (en SBS) ownen justitie again.
pi_58793865
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')