Dan kom je honderden studenten tegen, of nog tientallen als je op Putten kan filterenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:08 schreef JanJanJan het volgende:
Ok welke fokker werkt bij de gemeente Delft en kan even zoeken op geboortedatum tussen 21/05/74 en 20/05/75 en vestiging in Delft na januari 1994, liefst vanuit Putten.
quote:NFI bracht verdachte in verband met moordzaak
PUTTENSE MOORDZAAK
DEN HAAG (ANP) - Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk bracht vorige maand de 33-jarige Delftenaar die dinsdag werd opgepakt in verband met de verkrachting van en de moord op Christel Ambrosius in 1994. Zijn DNA matchte met het genetisch materiaal dat destijds werd gevonden op een been van het slachtoffer in de Puttense moordzaak.
Sinds februari 2005 mag DNA-materiaal worden afgenomen van mensen die zijn veroordeeld voor een misdrijf waarop een maximumstraf van vier jaar of meer staat. Inmiddels bevat de NFI-databank 53.000 DNA-profielen van personen en 35.000 profielen van sporen die bij misdrijven zijn veiliggesteld, meldt het ministerie van Justitie. Ook het materiaal dat de recherche isoleerde in de Puttense moordzaak, zit in die databank.
quote:Opluchting in Putten na oppakken verdachte
PUTTEN (ANP) - Burgemeester Jan van Putten van de gemeente Putten is opgelucht dat de politie een verdachte heeft opgepakt in de Puttense moordzaak. ,,Ik hoop dat dit ertoe leidt dat het boek over deze zaak kan worden gesloten.''
De burgemeester werd persoonlijk door de politie op de hoogte gesteld. ,,Ik hoop dat iedereen hier rekening houdt met de emoties van de betrokkenen en terughoudendheid betracht bij het in contact treden met de familie.'' Volgens de burgemeester leeft de zaak nog erg in Putten.
quote:Delftenaar opgepakt voor Puttense moordzaak
APELDOORN (ANP) - De politie heeft dinsdagochtend een 33-jarige man uit Delft opgepakt voor de moord in 1994 op Christel Ambrosius. Plaatsvervangend hoofdofficier van Justitie in Zutphen, Peter de Beer, zei dat dinsdag tijdens een persconferentie in Apeldoorn.
De Beer zegt dat politie en justitie er van overtuigd zijn, dat ze de juiste persoon te pakken hebben. Het Openbaar Ministerie (OM) in Zutphen kreeg half april een telefoontje van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) met de mededeling dat er een DNA-match was gevonden in de Puttense moordzaak.
De verdachte woonde ten tijde van de moord in Putten, maar er zijn nog geen aanwijzingen dat hij en Christel Ambrosius elkaar kenden, aldus De Beer. De man was destijds rond de 18 jaar oud.
De opgepakte man is in 2005 veroordeeld voor de mishandeling van zijn toenmalige partner, antwoordde De Beer op vragen van misdaadverslaggever Peter R. de Vries. De Vries wijdde de afgelopen jaren tientallen afleveringen van zijn tv-programma aan de Puttense moordzaak.
De verdachte is in 2005 gevraagd om DNA af te staan na de mishandeling van zijn vriendin. Dat weigerde hij. In het kader van de Wet DNA-onderzoek bij veroordeelden is hij in het najaar van 2007 alsnog gedwongen genetisch materiaal af te staan. Het NFI kon daardoor het verband leggen tussen de verdachte en de Puttense moordzaak.
,,We kregen een onverwacht telefoontje van het NFI'', vertelt De Beer. ,,Dat leidde eerst tot verbazing en daarna beseften we dat het een cadeautje was. Het onderzoek dat in 2006 werd herstart, is nu in een stroomversnelling geraakt.''
Is denk ik, niet echt te doen. Ik heb al zitten googlen op: 2005 30-jarige man veroordeeld tot 4 jaar mishandeling vriendin.....enz... dan krijg je zoveel mogelijkheden.....quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:02 schreef paddy het volgende:
Mooi bijgehouden, SCH En ik zie dat de users nu al oproepen om de naam van de verdachte op te speuren?
Spannend
De celstraf voor het gepleegde feit kon 4 jaar zijn, maar hoeft niet de daadwerkelijke straf te zijn geweest.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Is denk ik, niet echt te doen. Ik heb al zitten googlen op: 2005 30-jarige man veroordeeld tot 4 jaar mishandeling vriendin.....enz... dan krijg je zoveel mogelijkheden.....
Maar goed, het moet wel een heel ernstige mishandeling zijn geweest, natuurlijk, wil je er meer dan 4 jaar voor krijgen. Over het algemeen vind ik bij de hits over "mishandeling vriendin" straffen van 18 maanden of zo.
Daarbij, als hij in 2005, 4 jaar heeft gekregen (of langer), dan is hij dus vervroegd vrijgelaten.
Leuk hè, dat speurwerk!
Zat hij misschien nog in de gevangenis? Heeft Delft een gevangenis?
Overigens hoorde ik nu weer dat het om geweldpleging ging en niet z'n vriendin maar echtgenote. Tja, wordt moeilijk zoeken zo.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Is denk ik, niet echt te doen. Ik heb al zitten googlen op: 2005 30-jarige man veroordeeld tot 4 jaar mishandeling vriendin.....enz... dan krijg je zoveel mogelijkheden.....
Maar goed, het moet wel een heel ernstige mishandeling zijn geweest, natuurlijk, wil je er meer dan 4 jaar voor krijgen. Over het algemeen vind ik bij de hits over "mishandeling vriendin" straffen van 18 maanden of zo.
Daarbij, als hij in 2005, 4 jaar heeft gekregen (of langer), dan is hij dus vervroegd vrijgelaten.
Leuk hè, dat speurwerk!
Hoe kom je op dat vervroegd vrijlaten?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Leuk hè, dat speurwerk!
Van een andere site:quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:57 schreef Suko het volgende:
Ik vroeg al af waarom het zoooo lang heeft geduurd alvorens de match gemaakt kon worden, er is een enorme wachttijd bij de NFI die ze nu langzamerhand aan het inhalen zijn, zo meldde editie.nl Ergerlijk eigenlijk dat iets wordt vertraagd wat eigenlijk niets met de zaak te maken heeft.
quote:@Telegraaf.... Ik heb de persconferentie gevolgd en als de verslaggever even opgelet had dan had er nu niet gestaan dat de verdachte tijdens het eerste onderzoek naar de moord dna had geweigerd. Dit is namelijk geweigerd toen hij in 2005 zijn vriendin had mishandeld. In 2005 is pas de wet dna ingegaan. Hiertegen is hij toen in beroep gegaan en pas verleden jaar is dat afgewezen door een rechter. Niet meer sensatie van maken dan dat het is.
Tja, ik heb dat vernomen van editie.nl, that's all.quote:
Uit die quote van de site van Peter R. de Vries is al af te leiden dat hij het niet is. Het DNA-profiel van die broer was immers al bekend:quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:26 schreef Gia het volgende:
Peter R. de Vries klonk een beetje geëmotioneerd toen hij het had over de reacte van Viets en Dubois. Hij is oprecht blij voor deze twee mannen.
Ben wel benieuwd of het inderdaad de broer van Christel was. Dat zou opnieuw een harde klap zijn voor die ouders. Of misschien hebben die dat dan altijd wel geweten, maar verdrongen?......
Hm. Es effe gegoogled. Blijkbaar woont Bas gewoon nog steeds in Putten, in het huis waar zijn zus dood is gevonden. Die is het dus niet, die gearresteerd is.
en dat is blijkbaar niet hetzelfde DNA-profiel als dat van het gevonden sperma. Anders had ie allang vastgezeten.quote:[..]
Tijdens het herzieningsproces is nieuw laboratoriumonderzoek gedaan en daaruit is gebleken dat zijn DNA op de spijkerbroek van Christel zit.
[..]
Bron: de site van Peter R. de Vries
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |