Jij denkt dat dit soort sloppenwijkpaupers ook maar iets weet van geschiedenis?quote:Op donderdag 22 mei 2008 01:18 schreef Alulu het volgende:
Het is echt schandalig dat dit in Zuid Afrika gebeurt. Toen de Apartheid daar nog was waren er genoeg Zuid Afrikanen naar omringende landen gevlucht om vervolgens vandaaruit nog steeds actief verzet tegen het Apartheid's regime te voeren. Niet zo lang erna worden o.a. Zimbabwanen aangevallen die ook gevlucht zijn voor een Mugabe.
Ik snap natuurlijk dat het vooral economische/sociale achtergronden heeft, maar de onmenselijkheid waarmee dit gebeurt vind ik wel heel ernstig, zoals verbranden e.d. Zuid-Afrika heeft nog veel werk te verrichten want anders kan het daar ook weleens goed fout lopen, voor zover het al niet langzaam steeds minder lijkt te gaan.
Het is een derdewereldland.quote:
De definitie van stam is niet toe te passen op de culturele eenheden op de schaal die hier in het spel zijn. Dat er bij Afrika ineens over "stammen" gesproken wordt en bij de Kosovaren van een "volk" is zuiver omdat de beeldvorming van "negers" in stand gehouden wordt met ons aller goedvinden. Is wel zo makkelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Stammengeweld valt toch zeker wel onder het kopje "Neger" te schuiven lijkt mij.
Bij deze lijst scoort Zuid Afrika ook erg hoog maar deze cijfers zijn nog van 2000: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_murder_ratequote:Op maandag 26 mei 2008 00:40 schreef D-Flying het volgende:
De moordcijfers in Zuid-Afrika de hoogste ter wereld — er werden gemiddeld twee mensen per uur vermoord. Ik hoop dat goed gaat in het WK. Zijn ze al bezig met het bouwen van faciliteiten voor het WK of nog niet.
Bij latere lijsten scoort Zuid-Afrika nog altijd rond de 40 punten. Waarmee ze nog altijd makkelijk in de wereldtop blijven.quote:Op maandag 26 mei 2008 01:04 schreef sander89 het volgende:
[..]
Bij deze lijst scoort Zuid Afrika ook erg hoog maar deze cijfers zijn nog van 2000: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_murder_rate
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |