abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:00:07 #61
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_58828460
Ik wilde in december stage gaan lopen in een hospitaal in Kaapstad, even in de gaten wat er allemaal gebeurt.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_58844408
-edit- ---

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 23-05-2008 09:42:11 ]
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_58847042
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:37:48 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58848414
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 01:18 schreef Alulu het volgende:
Het is echt schandalig dat dit in Zuid Afrika gebeurt. Toen de Apartheid daar nog was waren er genoeg Zuid Afrikanen naar omringende landen gevlucht om vervolgens vandaaruit nog steeds actief verzet tegen het Apartheid's regime te voeren. Niet zo lang erna worden o.a. Zimbabwanen aangevallen die ook gevlucht zijn voor een Mugabe.

Ik snap natuurlijk dat het vooral economische/sociale achtergronden heeft, maar de onmenselijkheid waarmee dit gebeurt vind ik wel heel ernstig, zoals verbranden e.d. Zuid-Afrika heeft nog veel werk te verrichten want anders kan het daar ook weleens goed fout lopen, voor zover het al niet langzaam steeds minder lijkt te gaan.
Jij denkt dat dit soort sloppenwijkpaupers ook maar iets weet van geschiedenis?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:45:11 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58848586
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:02 schreef Xith het volgende:

[..]

het lijkt net een 3de wereldland
Het is een derdewereldland.

En hoe de Zuid-Afrikanen reageren op de buitenlanders. Gewoon vanuit de onderbuik.
pi_58849015
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het is een derdewereldland.

...
pi_58862166
ZA gaat steeds meer op een Afrikaans land lijken ...in de slechte zin van het woord
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_58862824
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 14:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Stammengeweld valt toch zeker wel onder het kopje "Neger" te schuiven lijkt mij.
De definitie van stam is niet toe te passen op de culturele eenheden op de schaal die hier in het spel zijn. Dat er bij Afrika ineens over "stammen" gesproken wordt en bij de Kosovaren van een "volk" is zuiver omdat de beeldvorming van "negers" in stand gehouden wordt met ons aller goedvinden. Is wel zo makkelijk.
http://www.africaaction.org/bp/ethall.htm

We hebben het dus niet over een "stammenstrijd" maar over "etnisch geweld" en deze nieuwe vlag maakt het nog steeds een modderschuit natuurlijk. En zoals altijd ligt de achtergrond in economische recessie en angst om (verder) achtergesteld te worden. En een slappe licht geschifte lul als Mbeki gaat hier met zijn poezelige aanpak ben ik bang nog lang geen verandering in brengen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58874700
De golf van geweld tegen "immigranten " heeft nu ook Kaapstad bereikt.
Winkels zijn geplunderd etc.
Triest volk daar
pi_58898430
KAAPSTAD/JOHANNESBURG - Als gevolg van de gewelddadige uitbarstingen van vreemdelingenhaat in Zuid-Afrika zijn alleen al in de stad Kaapstad 10.000 mensen ontheemd. Dit hebben de plaatselijke autoriteiten zondag laten weten.
ANP

In heel het land zijn zeker 35.000 mensen op drift geraakt als gevolg van de misdaden die groepen geweldplegers tegen immigranten, vluchtelingen en gastarbeiders plegen.

De xenofobie barstte twee weken geleden los in een voorstad van Johannesburg. In die stad zijn sindsdien zeker vijftig doden gevallen en vijfhonderd arrestaties verricht, meldde de politie daar zondag.
pi_58910830
De moordcijfers in Zuid-Afrika de hoogste ter wereld — er werden gemiddeld twee mensen per uur vermoord. Ik hoop dat goed gaat in het WK. Zijn ze al bezig met het bouwen van faciliteiten voor het WK of nog niet.
pi_58911108
quote:
Op maandag 26 mei 2008 00:40 schreef D-Flying het volgende:
De moordcijfers in Zuid-Afrika de hoogste ter wereld — er werden gemiddeld twee mensen per uur vermoord. Ik hoop dat goed gaat in het WK. Zijn ze al bezig met het bouwen van faciliteiten voor het WK of nog niet.
Bij deze lijst scoort Zuid Afrika ook erg hoog maar deze cijfers zijn nog van 2000: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_murder_rate
............................
  maandag 26 mei 2008 @ 13:24:16 #73
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58917994
quote:
Op maandag 26 mei 2008 01:04 schreef sander89 het volgende:

[..]

Bij deze lijst scoort Zuid Afrika ook erg hoog maar deze cijfers zijn nog van 2000: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_murder_rate
Bij latere lijsten scoort Zuid-Afrika nog altijd rond de 40 punten. Waarmee ze nog altijd makkelijk in de wereldtop blijven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')