Vergeet je 1995 niet? 1,548,100. Dat was vlak na afschaffing van de apartheid. Het krabbelt nu weer op, maar de verdeling van rijkdom is heel ongelijk in ZA.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:25 schreef Xith het volgende:
Year - Gross Domestic Product
1980 - 62,730
1990 - 289,816
2000 - 922,148
2005 - 1,523,254
Hmm, ongelijker dan 'toen'? En ja, de verdeling is heel erg ongelijk - en ik gok meer ongelijk dan in de meeste andere Afrikaanse landen (van wat ik er van heb gezien, door de jaren heen). Maar er is ook een zeer sterke middenklasse weet ik. Voor mij is ZA een soort kleine China; beide hard aan het groeien en grote klasse verschillen (de chineze fabriekswerker verdient 7-10% van wat een middeklasser verdient).quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Vergeet je 1995 niet? 1,548,100. Dat was vlak na afschaffing van de apartheid. Het krabbelt nu weer op, maar de verdeling van rijkdom is heel ongelijk in ZA.
Geen idee of het meer dan toen was. Ik denk dat het om en nabij hetzelfde is. Het probleem is natuurlijk dat blanken altijd goede opleiding hebben kunnen genieten, en zwarten niet. En dan kun je de apartheid wel afschaffen, het opleidingsverschil blijft, en dat spreekt zich economisch ook weer direct uit.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:12 schreef Xith het volgende:
Hmm, ongelijker dan 'toen'? En ja, de verdeling is heel erg ongelijk - en ik gok meer ongelijk dan in de meeste andere Afrikaanse landen (van wat ik er van heb gezien, door de jaren heen). Maar er is ook een zeer sterke middenklasse weet ik. Voor mij is ZA een soort kleine China; beide hard aan het groeien en grote klasse verschillen (de chineze fabriekswerker verdient 7-10% van wat een middeklasser verdient).
Nee hoor, alleen de VS, Engeland en Duitsland kunnen zonder lange voorbereiding zo een WK organiseren. De stadions in Marokko zijn niet groot genoeg en verder vrijwel allemaal multi-use.. dus zooi.quote:
Die geloven het natuurlijk niet. Het is voor ze alsof een appel omhoog valt. Het is namelijk een natuurwet dat racisme alleen voorkomt bij blanke mannen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:08 schreef JohnDope het volgende:
De blanke intellectuelen in Nederland vinden iedereen die tegen buitenlanders is een racist, nazi, etc.
Ik vraag me af wat die blanke intellectuelen vinden van de zwarte zuid afrikanen, die zwarte buitenlanders in elkaar slaan, in brand steken, vermoorden, verkrachten, etc.
Die lui zouden na dat gedoe met Hutu's en Tutsi's eigenlijk al genezen moeten zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die geloven het natuurlijk niet. Het is voor ze alsof een appel omhoog valt. Het is namelijk een natuurwet dat racisme alleen voorkomt bij blanke mannen.
Dat heeft niets met racisme te maken, die mensen waren gewoon terecht boos dat de grenzen van hun land door Europeanen getrokken waren.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die lui zouden na dat gedoe met Hutu's en Tutsi's eigenlijk al genezen moeten zijn.
De stadions voor het WK zijn anders gewoon in aanbouw nogsteeds hoor, net als de infrastructuur. Maar gezien het feit dat er wel wat meer komt kijken, is alleen Duitsland bereid om op zo'n korte tijd een WK te organiseren. Tsja, dat krijg je als Blatter liever luistert naar zijn eigen sentiment, dan naar de inhoud van de presentatie.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen de VS, Engeland en Duitsland kunnen zonder lange voorbereiding zo een WK organiseren. De stadions in Marokko zijn niet groot genoeg en verder vrijwel allemaal multi-use.. dus zooi.
Stammengeweld valt toch zeker wel onder het kopje "Neger" te schuiven lijkt mij.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het geweld in Z-A is een snelkookpan van verschillende problemen:Stammengeweld (dit is niet gebonden aan landsgrenzen) armoede Getraumatiseerde ex-kindsoldaten uit omringende landen overheden die hun beloften niet nakomen problematiek uit de Apartheid die nog meespeelt
Om alles onder het kopje "Neger" te schuiven is belachelijk en nogal een belediging voor je eigen algemene ontwikkeling.
In ZA wel, omdat er nu eenmaal van oorsprong vooral negers wonen. Alhoewel er natuurlijk ook raciale spanningen zijn tussen de negers en de blanken, aziaten, kleurlingen, etc. Maar kijk naar afghanistan, daar heb je ook stammengeweld, en dat zijn blanken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Stammengeweld valt toch zeker wel onder het kopje "Neger" te schuiven lijkt mij.
Na WO-I werden de grenzen van Duitsland ook door Europeanen getrokken ......quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:21 schreef Viajero het volgende:
Dat heeft niets met racisme te maken, die mensen waren gewoon terecht boos dat de grenzen van hun land door Europeanen getrokken waren.
quote:Mbeki: leger moet geweld stoppen
President Mbeki van Zuid-Afrika zet het leger in om een eind te maken aan het geweld tegen buitenlanders. Volgens de politie is de hulp van het leger hard nodig, vooral in Johannesburg en de havenstad Durban.
In Zuid-Afrika wonen zo'n vijf miljoen buitenlanders op een bevolking van 50 miljoen. Veel arme Zuid-Afrikanen zeggen dat hun banen ingepikt worden door de vele buitenlanders. Het gaat vooral om vluchtelingen uit Zimbabwe en Nigeria.
Bij het geweld zijn de afgelopen tien dagen 42 mensen vermoord. Ruim 15.000 immigranten zijn gevlucht. Veel van hen schuilen in kerken en politiebureaus
het lijkt net een 3de wereldlandquote:Op woensdag 21 mei 2008 23:07 schreef vanRillandBath het volgende:
Vergeet trouwens niet dat er elke dag 50 mensen vermoord worden.
Heel Afrika kent bijna geen één fatsoenlijk landquote:Op woensdag 21 mei 2008 14:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het geweld in Z-A is een snelkookpan van verschillende problemen:Stammengeweld (dit is niet gebonden aan landsgrenzen) armoede Getraumatiseerde ex-kindsoldaten uit omringende landen overheden die hun beloften niet nakomen problematiek uit de Apartheid die nog meespeelt
Om alles onder het kopje "Neger" te schuiven is belachelijk en nogal een belediging voor je eigen algemene ontwikkeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |