Ik ben dol op onze fietskar, veiliger dan een zitje en handiger dan een bakfiets (ik vind bakfietsen er bijzonder koel uitzien altijd, maar dan heb je je kinders afgezet en dan moet je die 10 km naar je werk nog met dat kreng

).
Het hangt er qua merk een beetje vanaf hoe lang en hoe vaak je hem wil gebruiken. Bij langer/intensiever gebruik ontkom je niet aan de duurdere/duurzamere karren (Burley, Winther, Chariot, Kidcar e.d.); anders kan je het ook wel af met een goedkopere (Hema b.v.).
Daarnaast hangt het een beetje van je persoonlijke voorkeuren af- licht, snel opvouwbaar, vering, e.d. Let ook op de breedte van de kar, want als tie net niet door je tuinhek of schuurdeur past is dat niet heel handig.
Wij hebben zelf een Burley D'lite, een ouwetje (gekocht in 2001), ik weet niet hoe goed het nieuwe model daarvan is maar de oude doet het al heel lang heel goed- loopt nog altijd lichter dan het gros van de nieuwe karren. Met wandelset is ie ook heerlijk voor off-the-road wandelingen (bospaden en strand gaan beter dan met welke kinderwagen dan ook, inclusief een Rambler bolderkar). Het nadeel van deze kar is dat ie met regen maar matig waterdicht is, maar ik denk dat dat met de nieuwere modellen verholpen is (zo ziet het er wel uit). In een D'lite passen met wat proppen twee zesjarigen.
Nadeel van de Dolphin vonden we dat de bak te groot en lomp is (te lang bezig met opvouwen en dan neemt ie nog veel ruimte in). Qua rij-eigenschappen en vering is die wel vergelijkbaar met onze kar. En hij is waterdichter. Sommige kinderen vinden de bankjes van de Dolphin lekkerder zitten dan het soort van hangbankje van de D'lite.
Nadeel van de Kidcars vind ik de rare as-plaatsing- bij alle andere karren zit het zwaartepunt bij belading ongeveer boven de wielen, bij de Kidcar hangt het gewicht erg op de dissel. Daarnaast hebben de oudere modellen nauwelijks bagageruimte en lopen de oudere modellen (die gele, die grijs/oranje heb ik nooit geprobeerd) een stuk minder licht dan Dolphin, Burley en Chariot.