Hmmm mijn opkomst bij Luchtmobiel (eerste lichting BBT'ers, 08-92) kan ik mij nog prima herinneren

Ik moest de eerste reisgelegenheid na 6 uur pakken. Met een weekeind tas op het perron van Eindhoven wachten voor de trein naar Arnhem. Onwetende wat er zou gebeuren.........
enfin.......aangekomen in Arnhem met de meldgegevens in de hand naar de stationshal gelopen.
Daar zag ik al wat militairen met rode baret (onze latere instructeurs) staan. ook stondn er al andere mensen burger/militair teneu in het gelid te wachten. Ik meldde me bij een van de instructeurs en gaf ze mijn meldings formulier.
Ik mocht ook in het gelid staan.
Na ongeveer 45minuten wachten was de club moesten we in 4-tonners stappen. Roken was verboden. de rit naar de Oranjekazerne te Schaarsbergen leek oneindig te zijn. Uiteindelijk kwamen we aan en reden de appelplaats op.
Daar was het uitsteigen en moesten we ons opstellen waarna een namenlijst werd afgeroepen en we ons "present" moesten melden.
Daarna werden we in groepen van 8 gedeeld en een sergeant kwam ons ophalen om onze weekeind tas naar de legerings gebouwen te brengen. Alles was nieuw en alles was anders dan mijn dienstplicht bij de KLu.
Nadat e de weekeind tas in de legering hadden gedaan moesten we naar de grote aula voor papierwerk. We werden geregistreerd en er werd ons van alles gevraagd, van rekeningnummer (voor soldij), tot paspoortnummer.
Daarna moesten we naar de MGD (militair geneeskundige dienst). Daar kregen we een cocktail van injecties plus een snel medisch onderzoek.
nadat dit gedaan was kregen we verdere instructies van hoe de komende week zou gaan verlopen.
(onze militaire kledij kregen we pas na 2 dagen. Alles werd in burger gedaan de eerste 2 dagen).
Verder moest alles in looppas gebeuren. We kregen uitleg over de reglementen, de etenstijden, de gebouwen etc.
Tussen alles door erg veel sport en veel geschreeuw van de instructeurs als iets niet snel genoeg of goed genoeg werd gedaan. Veel push-ups en sit-ups, etc etc......
Dit was zo ongeveer mijn opkomst.