abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:59:57 #51
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58827045
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:40 schreef DroogDok het volgende:

gronk = "Nicky de breker"?
'Oeps'

'Ach, dat zat toch al niet zo goed vast'

'die muren moesten toch al gestucd worden'

Etcetera...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58827232
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:56 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Ach joh, dat komt in 2009 weer helemaal in!
pi_58852988
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:20 schreef Jarno het volgende:
Wat me verbaast is dat sommige mensen dit 'normaal' vinden...? "Even" een likje verf? "Even" wat stucen? Hou toch op.
Het verbaast mij dat sommige mensen denken dat verbouwen lukt zonder schade aan andere zaken. Je breekt een kozijn uit. Ja, dan kan een niet al te vast zittend stuk stuc los springen. En als er in je huis gebroken gaat worden heb je de nodige stof en rotzooi in huis.

Dit soort dingen horen er bij. Kun je lopen klagen wordt het niet minder van. Gewoon bij de verantwoordelijke aangeven wat voor jou de schade is en samen naar een oplossing zoeken waar je mee kunt leven.
pi_58853755
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:27 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]

Het verbaast mij dat sommige mensen denken dat verbouwen lukt zonder schade aan andere zaken. Je breekt een kozijn uit. Ja, dan kan een niet al te vast zittend stuk stuc los springen. En als er in je huis gebroken gaat worden heb je de nodige stof en rotzooi in huis.
Volgens mij is dat ook niet waar TS over klaagt. Het gaat meer om de houding van de huisbaas en de (ver)bouwers zelf. Er is niemand die denkt dat je nieuwe kozijnen kunt plaatsen zonder ook maar een stofje vuil te produceren.
quote:
Dit soort dingen horen er bij. Kun je lopen klagen wordt het niet minder van. Gewoon bij de verantwoordelijke aangeven wat voor jou de schade is en samen naar een oplossing zoeken waar je mee kunt leven.
En die verantwoordelijke leek dus eerst niet thuis te geven.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_58860790
Ik zie toch opmerkingen over stof en ravage in de eerste post. En voor het uitbreken van kozijnen vind ik die ravage, zeker na de eerste dag, echt heel erg meevallen. Tja, die laatste foto dat is flink balen, maar dat is wel precies het soort schade waar ik wel rekening mee hou bij het wegbreken van kozijnen en/of vensterbanken. Je bent n.l. helemaal afhankelijk van de kwaliteit van het stucwerk en hoe (onbenullig) de zaken bevestigd en gekit zijn.
Dat wil niet zeggen dat ik die schade "normaal" vind, maar wel dat ik er rekening mee hou voordat ik begin, het is n.l. ook absoluut geen uitzondering.

Ik krijg ook de indruk dat de huisbaas lauw reageerde omdat hij ook niet versteld stond van de schade, hoe vervelend die ook is. Evengoed heeft hij wel zijn verantwoordelijkheid genomen en meteen na de eerste klacht actie ondernomen, want: 1e post is van de 19e, de 20e, dus volgende dag, meldt TS dat de baas met de werklui gesproken heeft. Deze huisbaas doet aan onderhoud, en zal ongetwijfeld niet toestaan dat de zaak lelijk wordt opgeleverd, zeker niet nu hij de (schade)kosten kan afwentelen op de werklui. Dus smaen met de huisbaas een vinger aan de pols houden en volgens mij komt het dan wel goed.

Volgens mij heeft TS totaal geen ervaring met grotere klussen in het huis. Mijn advies: let goed op wat nu zoal mis gaat en wat je aan troep hebt, en ga er de volgende keer vanuit dat het net zo erg is. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je na zoiets niet hoeft bij te smeren en te schilderen. Als je dat denkt dan leef je in een droomwereld.
pi_58891486
hier zijn ook de tegels van de venster bank gesneuvelt bij het plaatsen :p maar toch apart toen we er wat van zeiden was het ineens veel voorzichtiger werken, nog steeds met een dikke hamer en grof geweld de boel uit breken alvorens nieuw te plaatsen :/ stelletje pipo's

ze zijn nog 3x terug geweest omdat t niet goed was
  Official ESF Kreviewer maandag 26 mei 2008 @ 09:22:32 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58913006
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:05 schreef s-sidderaal het volgende:
Volgens mij heeft TS totaal geen ervaring met grotere klussen in het huis. Mijn advies: let goed op wat nu zoal mis gaat en wat je aan troep hebt, en ga er de volgende keer vanuit dat het net zo erg is. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je na zoiets niet hoeft bij te smeren en te schilderen. Als je dat denkt dan leef je in een droomwereld.
je moet niet zoveel aannames doen, kneus. Je verhaal zit vol met zaken die totaal niet kloppen.

Ik heb de helft vd schade hier nog niet eens vernoemd. De gehele vloerbedekking is verneukt, schade aan muren waar niet eens een raam zit, krassen op nieuwe hendels van de ramen, krassen op nieuw geplaatste raamlijsten, vensterbanken die compleet kapot zijn geslagen incl tegels in de keuken/badkamer.

Maar goed, het zal allemaal wel normaal zijn. Het is toch neit meer dan gewoon dat je voor tig duizend euro schade maakt bij het plaatsen van kozijnen!
  maandag 26 mei 2008 @ 09:56:46 #58
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58913530
Sterkte. Hoe heet die firma? Biereco ofzo?
Heel verstandig dat je alles op de foto zet!

afbeelding beschikbaar onder Attribution-Noncommercial 2.5 Generic license
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_59148894
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

je moet niet zoveel aannames doen, kneus. Je verhaal zit vol met zaken die totaal niet kloppen.

Ik heb de helft vd schade hier nog niet eens vernoemd. De gehele vloerbedekking is verneukt, schade aan muren waar niet eens een raam zit, krassen op nieuwe hendels van de ramen, krassen op nieuw geplaatste raamlijsten, vensterbanken die compleet kapot zijn geslagen incl tegels in de keuken/badkamer.

Maar goed, het zal allemaal wel normaal zijn. Het is toch neit meer dan gewoon dat je voor tig duizend euro schade maakt bij het plaatsen van kozijnen!
Omdat ik je de tip geef om een volgende keer de zaken die je nu ziet in te calculeren ben ik een kneus?
En waar schrijf ik dat dat normaal is? Wel een heel erg slechte aanname, aangezien ik zelf het tegenovergestelde schrijf. (iets van een pot en een ketel)
Rekening houden met het ergste is wat anders dan het normaal vinden.

De schade die ik op de foto's zie is geen tig-duizend. En je mag wel met bladgoud bedekte muren hebben wil de schade daaraan tig-duizend zijn. Overdrijven is ook een vak. Daarbij, de schade aan stucwerk en tegels is een probleem van je huisbaas, dus al zou het uitvoerende bedrijf niet over de brug komen, dan draai jij daar niet voor op.

Als ze een raam uitbreken dan valt te verwachten dat stuc lang het raam of tegels bij het raam kunnen sneuvelen. En ja, dat is deels afhankelijk van hoe ruw de bouwvakkers werken, maar zeker ook van de omstandigheden. Ook kun je verwachten dat bij het breken puin en gruis op de grond valt, of een bouwvakker met z'n maatje 45 ergens in specie of kit stampt en vervolgens door je huis gaat banjeren. De meeste van die gasten kijken daar niet naar. Had je je vloer goed afgedekt met karton en zeil dat stevig vastgeplakt is, dan was er niets met je vloer aan de hand geweest.

Maar goed, dat schijn jij kneuzerig te vinden, dus doe vooral zelf niets om je spullen te beschermen en post een nieuw topic over de spetters op je vloerbedekking als de huisbaas je muren laat stucen en tegels laat zetten. Dan hebben velen op Fok! weer hun dagelijkse portie leedvermaak.

Veel succes met kniezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')