abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62356301
Hoop dat Kaapverdië er nog bij zit. Ramos werd overigens snel gewisseld dit weekend, jammer. Maar wel lachen, na de interland tegen Kameroen heeft hij shirtje geruild met Geremi. Wilde Eto'o, maar dat wilde het hele team en hij was bang dat in Rotterdam iedereen zou denken dat hij dat Kameroen-shirt met Eto'o op de rug gewoon uit de winkel had, ipv van de speler zelf.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 14:12:09 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62403915
De nummers 2 die niet door zijn naar de laatste 20 zijn hieronder doorgestreept.

Kaap Verdische Eilanden
Kenia
Angola
Zuid Afrika

Ghana
Gabon
Gambia
Mozamique
Rwanda
Tunesie
Sudan
Togo
Malawi.

Deze 8 landen gaan samen met de 12 groepswinnaars naar de finaleronde. In de finaleronde zijn er 5 groepen van vier waarvan de groepswinnaars door gaan naar het WK. Zuid Afrika doet ook gewoon mee aan het WK. De nummers 1, 2 of 3 in de finalegroep plaatsen zich ook voor de Afrika Cup van 2010.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62410452
Kaapverdië had dan ook een ideale voorbereiding.....
quote:
De bizarre voorbereiding van Guy Ramos op interland tegen Tanzania

De prille interlandcarrière van Guy Ramos is voorlopig ten einde. De 23-jarige middenvelder van FC Dordrecht werd zaterdag met Kaapverdië uitgeschakeld door Tanzania (3-1 verlies) voor een plekje op het WK in Zuid-Afrika en het toernooi om de Afrika Cup (beide in 2010). De eerstvolgende wedstrijden van de eilandengroep zijn pas weer de kwalificatieduels in aanloop naar de Afrikaanse titelstrijd van 2012. ,,Dit jaar zal ik niet meer spelen voor mijn land. Je dupeert toch je club, maar het is ook zwaar voor jezelf, zeker dit keer. In de toekomst zie ik wel of ik weer word uitgenodigd, voorlopig concentreer ik me op FC Dordrecht.’’

JAN-DIRK VERHEY

DORDRECHT

Gisterochtend, na de eerste training van de dag, kwam een handvol spelers van FC Dordrecht even informeren bij ’hun’ international. Guy Ramos mocht van trainer Gert Kruys de ochtendtraining laten schieten, hij kwam alleen ’s middags tijdens de tweede ronde in actie. Wat Ramos zijn teamgenoten kon vertellen, was geen goed-nieuwsshow. Behalve het verlies tegen Tanzania was er ook een onverwachte wissel. Ramos werd al na een klein half uur, bij een 2-0 achterstand, naar de kant gehaald.

,,Dat we deze pot niet zouden winnen, was voor mij vrijdag al duidelijk,’’ verklaart Ramos, doelend op de heenreis naar het Oost-Afrikaanse land. Die duurde namelijk nogal lang. Na het driedaagse trainingskamp in Portugal zou de nationale selectie van de Kaapverdische eilanden vorige week donderdag vanuit Lissabon, via Londen, naar Afrika vliegen. Ze deden daar liefst 48 uur over, want tot twee keer toe werd een vlucht gemist . Daardoor was er van een serieuze voorbereiding in de aanloop naar de cruciale wedstrijd in poule 1 van de Afrikaanse zone geen sprake. ,,We hebben twee dagen niet goed gegeten en uitgerust, ik had nog net tijd om wat stukken ananas naar binnen te werken. Dan kun je nooit presteren,’’ aldus Ramos. ,,In de warming-up dacht ik dat het nog wel ging, maar het was gewoon shit. Niet alleen met mij hoor, iedereen had pap in de benen.’’

Door alle vertraging op de Londense luchthaven Heathrow, onder meer door problemen met paspoorten van de Afrikaanse spelers, vloog het basisteam apart van de rest van de groep. ,,Er was geen vliegtuig beschikbaar waar we allemaal in konden, dus werd de groep in tweeën gesplitst. De basisploeg vloog met de hoofdtrainer en één wissel via Kenia naar Dar es Salaam in Tanzania, de rest reisde via Qatar en arriveerde pas twee uur voor de wedstrijd. We ontmoetten elkaar pas weer in de kleedkamer. Het gaat natuurlijk helemaal nergens over,’’ vindt Guy Ramos.

Cecilio Lopes was eveneens uitgenodigd voor het duel met Tanzania. De ex-spits van FC Dordrecht, nu actief bij FC Volendam, bedankte deze keer echter voor de eer. Dat deed uiteindelijk ook Mickael Tavares. De speler van het Tsjechische Slavia Praag was alle vertragingen beu en keerde al op vrijdag weer terug naar zijn club. De gedachte aan een vervroegde terugreis speelde ook bij Ramos. ,,Het ticket voor een enkeltje naar Amsterdam had ik al, ik had alleen de datum moeten laten aanpassen. Dan had ik tegen Cambuur Leeuwarden nog kunnen spelen.’’

De interlandteller van Ramos staat nu op zeven en voorlopig blijft het daar ook bij. ,,Pas als we weer kwalificatiewedstrijden gaan spelen voor de Afrika Cup in 2012 zal ik, als ik opgeroepen word, weer van de partij zijn. Oefenwedstrijden ga ik niet spelen. Gert Kruys heeft al tegen me gezegd dat hij niet rouwig is om het feit dat ik voorlopig niet met de nationale ploeg op pad zal gaan.’’
Uit De Dordtenaar
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 21:45:10 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62417129
Loting 22 oktober 13.00 CET

Potindeling.

Pot 1 (top seeds)
Cameroon, Egypt, Ghana, Nigeria, Côte d'Ivoire

Pot 2
Guinea, Morocco, Tunisia, Mali, Algeria

Pot 3
Burkina Faso, Gabon, Zambia, Kenya, Benin

Pot 4
Rwanda, Togo, Mozambique, Sudan, Malawi
pi_62421430
Hoop dat Marokko geen moeilijke landen krijgt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_62426635
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:54 schreef Meki het volgende:
Hoop dat Marokko geen moeilijke landen krijgt
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nationale team van Marokko niet echt volg, maar voetballen er ook niet een aantal leden van dat team hier in de Nederlandse competities? Ik stel me zo voor dat de landelijke Marokkaanse competitie niet echt heel erg veel voorstelt, en de talenten hun heil in het buitenland zoeken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_62438325
Marokko is een van de beste landen in Afrika. alleen de structuur is er nog niet in.
en ik hoop dat de Franse Lemerre daar verandering in brengt
pi_62439650
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nationale team van Marokko niet echt volg, maar voetballen er ook niet een aantal leden van dat team hier in de Nederlandse competities? Ik stel me zo voor dat de landelijke Marokkaanse competitie niet echt heel erg veel voorstelt, en de talenten hun heil in het buitenland zoeken?
Dat ze vooral spelers uit de eigen competitie selecteren is volgens mij juist het grootste bezwaar van enkele Nederlandse Marokkanen. Spelers als El-Akchaoui en El Hamdaoui werden lang genegeerd.
www.thuisuiteten.nl
pi_62445898
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er zijn er weinig die in de Marokkaanse competitie spelen.
Veel komen sowieso uit Europa.

Basisspelers zoals Chamakh, Michaël Chrétien Basser, El Zhar, Zerka, Kharja zijn in Frankrijk geboren.
Boussoufa komt uit Amsterdam.
Dirar komt wel uit Marokko maar woont al jaren in Belgie en wou ook voor het Belgische elftal uitkomen. (maar het mocht niet meer van de FIFA)

Dan zijn er de Marokkanen die wel in Marokko geboren en getogen zijn maar al jaren in Frankrijk spelen. (Ouaddou, Hadji, Erbati, etc.)

Ik denk dat Aissati ook voor Marokko zal kiezen.
En El Ahmadi moeten ze zeker oproepen, hij is een van de beste defensieve middenvelders in Nederland.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_62603023
De volgende ronde:
quote:
Group A
Togo
Cameroon
Morocco
Gabon

Group B
Mozambique
Nigeria
Kenya
Tunisia

Group C
Rwanda
Algeria
Egypt
Zambia

Group D
Ghana
Benin
Sudan
Mali

Group E
Côte d'Ivoire
Malawi
Burkina Faso
Guinea
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 09:30:40 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62604223
Normaal gesproken winnen

Kameroen
Nigeria
Egypte
Ghana
Ivoorkust
pi_62616065
Nou, of Nigeria zoveel beter zal zijn dan Tunesië is nog maar de vraag.

En Kameroen loot best zwaar, tegen Adebayor en zijn vrienden. En Marokko, als die eens normaal selecteren.

Mali kan het Ghana ook lastig maken. Voetballand in opkomst.
www.thuisuiteten.nl
pi_62651386
Kameroen is goed. Maar dit keer zal Marokko gaan winnen
pi_65004384
Wie weet wat Uganda heeft gedaan in de finale tegen Kenia voor de CECAFA ?

pi_65004496
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:35 schreef DutchieBre het volgende:
Wie weet wat Uganda heeft gedaan in de finale tegen Kenia voor de CECAFA ?

Na al heel lang gekeken te hebben vind ik net het antwoord zelf al :0

http://www.liveresult.ru/(...)a_live/?do=showmatch

1 - 0 voor Uganda dus Olé
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2009 @ 14:00:01 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67461881
Eerste speelronde van de finale ronde in Afrika(Tijden naar NLtijd)

28/03/09 14:30 Rwanda - Algeria
28/03/09 17:00 Togo - Cameroon
28/03/09 14:00 Kenya - Tunisia
28/03/09 19:00 Burkina Faso - Guinea
28/03/09 20:00 Morocco - Gabon
28/03/09 18:00 Sudan - Mali

29/03/09 15:00 Mozambique - Nigeria
29/03/09 19:00 Ghana - Benin
29/03/09 19:00 Côte d'Ivoire - Malawi
29/03/09 19:30 Egypt - Zambia
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2009 @ 21:28:07 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67529688
Eerste uitslagen finaleronde Afrika.

Groep A
Morocco 1:2 (0:2) Gabon
Togo 1:0 (1:0) Cameroon

Groep B
Mozambique 0:0 Nigeria
Kenya 1:2 (0:1) Tunisia

Groep C
Egypt 1:1 (1:0) Zambia
Rwanda 0:0 Algeria

Groep D
Ghana 1:0 (1:0) Benin
Sudan 1:1 (1:1) Mali

Groep E
Côte d'Ivoire 5:0 (3:0) Malawi
Burkina Faso 4:2 (2:0) Guinea

In juni zijn de volgende speelronden.

[ Bericht 48% gewijzigd door borisz op 29-03-2009 21:36:21 ]
pi_67529810
Mooie zege van Togo, iedereen speelt 2x tegen elkaar?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2009 @ 21:33:56 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67529858
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:32 schreef Sieps het volgende:
Mooie zege van Togo, iedereen speelt 2x tegen elkaar?
Landen die bij elkaar in de groep zitten wel ja .

Zie edit
  zondag 29 maart 2009 @ 21:51:44 #45
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67530448
Jammer dat Thio Thee niet mocht invallen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 29 maart 2009 @ 22:44:03 #46
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_67531987
Wat een zeer slechte wedstrijd van Egypte.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2009 @ 23:10:02 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67532894
quote:
Bij de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Ivoorkust en Malawi zijn zeker 19 mensen om het leven gekomen. Ze werden doodgedrukt in de mensenmassa toen er paniek ontstond.

Wat er precies gebeurde is nog niet duidelijk. De wedstrijd werd gespeeld in het Houphouet-Boignystadion in Abidjan. In het stadion stortte een muur in. Dat leidde tot paniek onder een deel van de tienduizenden toeschouwers.

Volgens ooggetuigen heeft de poltie tevergeefs geprobeerd het publiek te kalmeren. De wedstrijd is wel gewoon uitgespeeld en eindigde in een 5-0 overwinning voor Ivoorkust.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:11:39 #48
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67534685
quote:
Op maandag 2 juni 2008 00:49 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Elk jaar weer hetzelfde.
pi_67534793
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:10 schreef borisz het volgende:

[..]
Wat een drama

Pas in buitenland iemand uit ivoorkust ontmoet, voetbalfan, 'goed' dat ik dit eerst lees want puur felicitaties met de 5-0 is misschien beetje ongepast.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:35:15 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67544795
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:44 schreef rakotto het volgende:
Wat een zeer slechte wedstrijd van Egypte.
Ook Marokko deed het niet veel beter.

We zitten pas aan het begin van de laatste ronde, later zal ik meer voorspellingen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')