als je niet bejaard bent kan ik me voorstellen dat je liever naar Spanje gaat dan dat grouwe land België.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar Frans is dan in ieder geval nog nuttig als je naar België (buurland) of Frankrijk (vakantieland #1) gaat. Dat kan je van Spaans niet zeggen: je moet minstens enkele duizenden kilometers reizen om ergens te komen waar de bevolking Spaans spreekt.
[..]
Niet álles wat Fransen zeggen is een leugen om hun gebrek aan kennis van het Engels te verbloemen...
Precies, ze is er voor de klant, en als die klant geen Frans kan of dat weigert, past ze zich maar aan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En waarom zou je ook de Engelse termen gebruiken? Als die termen in het Frans niet gangbaar zijn, waarom zou je ze als receptiemedewerker dan wél gebruiken tegen de klant? Als receptionist ben je er voor de klant, niet andersom.
Dat nota bene in Frankrijk ligt.quote:
pardon, ik verspreek me weleens tegen de fransen dat ik er een woordje engels doorheen gooi, kan gebeuren. kwestie van gewoonte...quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies, ze is er voor de klant, en als die klant geen Frans kan of dat weigert, past ze zich maar aan.
ik spreek iedereen in het frans aan...quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat nota bene in Frankrijk ligt.
Je mag als Fransman toch zeker wel verwachten dat je in Frankrijk in je eigen taal wordt aangesproken?
Dat is nuprecies het punt waar het hier om gaat.. Ik mag als nederlander toch wel verwachten dat ik in Nederland in me eigen taal word aangesproken?quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat nota bene in Frankrijk ligt.
Je mag als Fransman toch zeker wel verwachten dat je in Frankrijk in je eigen taal wordt aangesproken?
zie wat ik hier boven typte......quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:22 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat is nuprecies het punt waar het hier om gaat.. Ik mag als nederlander toch wel verwachten dat ik in Nederland in me eigen taal word aangesproken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |