abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62020542
fransen zijn wel de meest arrogante mensen op de wereld. Ik kom nooit weer in frankrijk als het niet nodig is.

voorbeeld: een fransman liep een zebrapad op en ik stopte zoals het hoort. toen stak fransje ineens zijn middelvinger op. Ik vol verbazing WTF! hij liep nog voor de auto en ik gaf alweer gas om hem te laten schrikken. Ik hoef dat niet te pikken natuurlijk.

Hij had geen enkele reden om zijn middelvinger op te steken.

conclusie: fransen zijn kut
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_62020693
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook niet. Maar Frans is dan in ieder geval nog nuttig als je naar België (buurland) of Frankrijk (vakantieland #1) gaat. Dat kan je van Spaans niet zeggen: je moet minstens enkele duizenden kilometers reizen om ergens te komen waar de bevolking Spaans spreekt.
[..]

Niet álles wat Fransen zeggen is een leugen om hun gebrek aan kennis van het Engels te verbloemen...
als je niet bejaard bent kan ik me voorstellen dat je liever naar Spanje gaat dan dat grouwe land België.
of Frankrijk. Frankrijk is wel mooi maar er wonen Fransen en dat is een behoorlijk minpunt.

Waarom zou iemand vrijwillig naar België op vakantie gaan trouwens
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_62021263
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

En waarom zou je ook de Engelse termen gebruiken? Als die termen in het Frans niet gangbaar zijn, waarom zou je ze als receptiemedewerker dan wél gebruiken tegen de klant? Als receptionist ben je er voor de klant, niet andersom.
Precies, ze is er voor de klant, en als die klant geen Frans kan of dat weigert, past ze zich maar aan.
pi_62021490
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:13 schreef psv-gomes het volgende:
omdat ik in euro disney werk
Dat nota bene in Frankrijk ligt.

Je mag als Fransman toch zeker wel verwachten dat je in Frankrijk in je eigen taal wordt aangesproken?
pi_62021808
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Precies, ze is er voor de klant, en als die klant geen Frans kan of dat weigert, past ze zich maar aan.
pardon, ik verspreek me weleens tegen de fransen dat ik er een woordje engels doorheen gooi, kan gebeuren. kwestie van gewoonte...

en verder ben ik er voor de franse, duitse, nederlandse en engelsprekende gasten... Dus ik spreek meer talen dan dat die fransen bij elkaar kunnen

de spaans en italiaans talige gaan ook naar die spaans en italiaans talige collega's.. komen ze bij mij dan is het engels of frans..

net zoals de nederlanders die komen bij mijn niet nederlandse collega's is het engels of frans

dus ik moet mij aanpassen aan iedereen die hier komt?
hoe moet het dan met russen, grieken, arabische mensen die alleen hun taal spreken
sorry hoor ik kan geen russisch of grieks spreken
pi_62021895
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je mag als Fransman toch zeker wel verwachten dat je in Frankrijk in je eigen taal wordt aangesproken?
ik spreek iedereen in het frans aan...
het kan weleens voorkomen dat ik me weleens vergis...
dat ik check in zeg ipv arrivée.
pi_62021916
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat is nuprecies het punt waar het hier om gaat.. Ik mag als nederlander toch wel verwachten dat ik in Nederland in me eigen taal word aangesproken?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_62021950
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:22 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dat is nuprecies het punt waar het hier om gaat.. Ik mag als nederlander toch wel verwachten dat ik in Nederland in me eigen taal word aangesproken?
zie wat ik hier boven typte......
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:41:55 #109
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62022426
fransofielen
  FOK!fotograaf dinsdag 30 september 2008 @ 14:36:57 #110
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_62023963
Eensch,

Fransen zijn kut
Walonen zijn kut
mensen die frans spreken zijn kut
de taal frans is kut
en daarbij zijn ze ook nogeens arrogant
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')