abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58773562
Ik vind het niet erg om Engels te spreken, maar net als de Fransen zijn de meeste Duitsers even beroerd om Engels te spreken. Ze verwachten blijkbaar dat wij klakkeloos elke taal kunnen spreken
pi_58773721
Ze zijn niet te beroerd om Engels te spreken, ze kunnen het gewoon niet. Engelse films worden nagesynchroniseerd en ik spreek beter Italiaans dan mijn collegae (die een horecaopleiding op MBO+ niveau hebben gedaan) Engels. En zelf vinden ze het ook erg, maar ja, met zo'n onderwijssysteem....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_58773895
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 01:21 schreef Tichelaar het volgende:
Je kunt in zo'n geval iig brak Frans gaan spreken, dan gaan ze wel over op brak Engels:

jai niet parel pas franse

Boet I ken speik Engels
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_58774400
quote:
Op maandag 19 mei 2008 22:46 schreef vanRillandBath het volgende:
Ik heb altijd grote bewondering gehad voor de wijze waarop de Fransen hun taal verdedigen. Daar zijn ze nog werkelijk fier op hun taal. In Nederland kunnen we een hoop van hen leren.
Verdedigen ...of verspreiden? Grote delen van Frankrijk zijn oorspronkelijk niet Franstalig, nu nog steeds zijn er autochtonen wiens moedertaal iets anders is.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:12:18 #55
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58787606
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 01:48 schreef tim2308 het volgende:
Ze zijn niet te beroerd om Engels te spreken, ze kunnen het gewoon niet. Engelse films worden nagesynchroniseerd en ik spreek beter Italiaans dan mijn collegae (die een horecaopleiding op MBO+ niveau hebben gedaan) Engels. En zelf vinden ze het ook erg, maar ja, met zo'n onderwijssysteem....
In Italië en Spanje dezelfde problemen.

En de smoes dat programma's nagesynchroniseerd moeten worden omdat er veel mensen zijn die geen ondertitels kunnen lezen:
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:31:25 #56
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_58794294
In Maastricht ook weer zo'n Frenchie tegen me: "La bla bluh bli blep"

Maar 't antwoord is simpel: "NON!"

[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  woensdag 21 mei 2008 @ 04:53:22 #57
161410 nappei
Liberté, Liberté cherie !
pi_58794748
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 07:44 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Verdedigen ...of verspreiden? Grote delen van Frankrijk zijn oorspronkelijk niet Franstalig, nu nog steeds zijn er autochtonen wiens moedertaal iets anders is.
Dat slaat werkelijk nergens op...heel Amerika is oorspronkelijk niet Europeestalig.. en wat te denken van Nederland waar onverstaanbare dialecten ook lange tijd hoogtij hebben gevierd...
Ah, tenez, vous êtes de la merde dans un bas de soie...
  woensdag 21 mei 2008 @ 07:21:07 #58
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_58794991
Voor de laatste keer waarom de Fransen last hebben,om Engels te leren/te spreken. Misschien is het waar!!
Wie weet-time will tell.....

A U.S. Navy Admiral was attending a naval conference that included Admirals
> from the U.S. , English, Canadian, Australian and French Navies. At a
> cocktail reception, he found himself standing with a large group of Officers
> that included personnel from most of those countries.
> Everyone was chatting away in English as they sipped their drinks but a
> French admiral suddenly complained that, 'whereas Europeans learn many
> languages, Americans learn only English.' He then asked, 'Why is it that we
> always have to speak English in these conferences rather than speaking
> French?'
> Without hesitating, the American Admiral replied 'Maybe it's because the
> Brits, Canadians, Aussies and Americans arranged it so you wouldn't have to
> speak German.'
> You could have heard a pin drop
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
pi_58795077
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 04:53 schreef nappei het volgende:

[..]

Dat slaat werkelijk nergens op...heel Amerika is oorspronkelijk niet Europeestalig.. en wat te denken van Nederland waar onverstaanbare dialecten ook lange tijd hoogtij hebben gevierd...
Ik bedoel dat er nu nog steeds mensen zijn die voor hun eigen taal tegen het Frans knokken, in Frankrijk (zoals Occitaniërs). Officieel Fransen dus, maar niet echt verdedigers van de Franse taal.
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:17:38 #60
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_58796103
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 07:21 schreef LOCALMOTION het volgende:
Voor de laatste keer waarom de Fransen last hebben,om Engels te leren/te spreken. Misschien is het waar!!

> French?'
> speak German.'
Wat een knoopje dan die Admiraal Ik noem een Rusland, Polen en Brazilië, of wat te denken van Frankrijk zelf. Landen die ook allemaal een zeer grote rol in het verlies van Nazi-Duitsland hebben gespeeld. In Canada spreekt een groot deel van de bevolking ook Frans en in de VS heeft niet eens een officiele taal, de facto is dat Engels, maar de Spaanstalige bevolking is ook niet bepaald klein.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_58796169
Slightly OT, maar Frankrijk is toch echt bevrijd door voornamelijk Engels sprekende. Dat dat kon omdat de Russen aan de oost kant zaten te knokken is beside the point.
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:20:25 #62
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_58802238
Ik laat ze gewoon lekker staan aan me loketje, als weer zo'n pipo komt die niks anders dan frans spreekt.. Na verloop van tijd doet hij vanzelf wel moeite als het hem te lang duurt..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:57:31 #63
161410 nappei
pi_58802917
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:21 schreef stbabylon het volgende:
Slightly OT, maar Frankrijk is toch echt bevrijd door voornamelijk Engels sprekende. Dat dat kon omdat de Russen aan de oost kant zaten te knokken is beside the point.
En zonder de hulp van de Fransen, hadden de Amerikanen hun onafhankelijkheidsoorlog nooit gewonnen...
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:59:19 #64
161410 nappei
pi_58802938
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 07:21 schreef LOCALMOTION het volgende:

> French?'
> speak German.'
ehm ?
Nederlands aub...
Vertaling iemand?
pi_58803014
Leer maar Engels luie hond!
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:24:13 #66
161410 nappei
pi_58803400
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:03 schreef stbabylon het volgende:
Leer maar Engels luie hond!
Dit is een Nederlands forum....
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:41:29 #67
97079 Jeff89
Conquer All
pi_58803703
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:24 schreef nappei het volgende:

[..]

Dat klopt, en meer dan de helft van alle Nederlanders spreekt Engels, op dit forum waarschijnlijk zelfs 90%.
Dus dat neemt de reden zo'n basaal stukje text te vertalen weg.. Probeer het anders met Babbelvis..
Fransen/Francofielen
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:46 schreef nappei het volgende:

[..]

Engelsen die verwachten dat hun taal overal gesproken wordt...
Fransen die de enige zijn die het niet spreken
pi_58804078
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:24 schreef nappei het volgende:

[..]

Daarom
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:07:04 #69
65279 Silencer666
Klaagbaakplaag
pi_58807335
De illusies over Frans die Fransen in stand wensen te houden worden veroorzaakt door een propagandasysteem dat Nederland simpelweg niet kent. Wij zijn een open economie met veel contacten met het buitenland en kennen de toegevoegde waarde van het leren spreken van een andere taal. De gemiddelde Nederlander spreekt Nederlands, Duits en Engels op een redelijk niveau en soms ook nog Frans en een andere taal.

Dat Fransen zo bang zijn voor invloeden van buitenaf, laat zien dat Frans als taal het meeste kans maakt om snel uit te sterven, omdat verandering noodzakelijk is voor het voortbestaan van een taal. In het Nederlands zijn er talloze dialecten en worden er constant leenwoorden ingevoegd, wordt de spelling en grammatica veranderd op dit moment (en met dank aan de digitale revolutie). Dat is misschien niet mooi voor onze ogen, maar dat zorgt er wel voor dat de Nederlandse taal vitaal blijft.

Hoewel ik denk dat het niet zo ver gaat komen dat Frans daadwerkelijk uitsterft (het Internet zal de redding brengen waar Frankrijk en Zuid-België op zitten te wachten, omdat het internet wel de mogelijkheid geeft om dingen in het Engels te bekijken), is het Frans in gevaar door de verkeerde mentaliteit.

Een mentaliteit die overigens ook in Engeland en Amerika bestaat. Amerikanen nemen aan dat iedereen Engels spreekt en als dat een keer niet zo is, dan wijten ze dat meteen aan een gebrek aan opleiding van de persoon waar ze mee spreken, terwijl ze niet de moeite doen om zelf een andere taal te leren. In Engeland is dat probleem voor zover ik bekend ben met Engelsen minder groot.
"Death is only the Beginning"
-- Fuck is van oorsprong een Nederlands woord. Wij Nederlanders hebben dus het meest-gebruikte woord van de Engelse taal gemaakt --
  vrijdag 30 mei 2008 @ 08:24:09 #70
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_59005315
Silencer666 -Wat je schreef /zei is niet waar over Amerikanen. Ik ben geen Nederlander-maar een Amerikaan
van geboorte. Aan nemen dat iedereen Engels moet leren en spreken is bij mij niet hoor.Ik nam de moeite
om de Nederlandse taal te leren.Mijn vrouw vond het leuk -met haar hulp ben ik een beetje verder gekomen.
Zij is een Molukse en ben erg trots op haar.Nu leer ik niet alleen haar taal maar ook Nederlands.
Een gebrek van sommige Nederlanders, ze zeiken te veel--klagen over kleine dingen en alles om hun heen.
Alleen vraag ik aan iedereen,als je ziet dat ik iets verkeerd heb geschreven of gezegd.....corrigeer mij,dat heb ik liever.Wij worden nooit te oud om iets van elkaar te leren, alleen als je koppig of ignorant bent. Mijn dank...
Mahalo nui loa till we meet again... from The Islands of Aloha and Ohana Spirit Localmotion
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
pi_61514246
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 08:24 schreef LOCALMOTION het volgende:
Silencer666 -Wat je schreef /zei is niet waar over Amerikanen. Ik ben geen Nederlander-maar een Amerikaan
van geboorte. Aan nemen dat iedereen Engels moet leren en spreken is bij mij niet hoor.Ik nam de moeite
om de Nederlandse taal te leren.Mijn vrouw vond het leuk -met haar hulp ben ik een beetje verder gekomen.
Zij is een Molukse en ben erg trots op haar.Nu leer ik niet alleen haar taal maar ook Nederlands.
Een gebrek van sommige Nederlanders, ze zeiken te veel--klagen over kleine dingen en alles om hun heen.
Alleen vraag ik aan iedereen,als je ziet dat ik iets verkeerd heb geschreven of gezegd.....corrigeer mij,dat heb ik liever.Wij worden nooit te oud om iets van elkaar te leren, alleen als je koppig of ignorant bent. Mijn dank...
Mahalo nui loa till we meet again... from The Islands of Aloha and Ohana Spirit Localmotion
pi_61514556
Fransen zijn ignorant fucks, toch?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 10 september 2008 @ 01:39:42 #73
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_61515048
Ik spreek geen Frans en dan niet omdat ik het niet kan.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_61515100
Fransen

Dat moet toch wel de meest stompzinnigste vorm van wandelend DNA zijn.
Ik vind het serieus verschrikkelijk en erger mij er kapot aan.

Gewoon nuken dat kutland.
Of aborteren !

Niet kwaad bedoelt tegen Fransen hier
Vikingen zijn niet dood !
Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
pi_61515159
quote:
Op woensdag 10 september 2008 01:49 schreef Noorsbloed het volgende:

Gewoon nuken dat kutland.
Nah, ligt toch iets te dichtbij ons voor zulke maatregelen... afsteken en laten wegdrijven dunkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')