quote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:21 schreef Tichelaar het volgende:
Je kunt in zo'n geval iig brak Frans gaan spreken, dan gaan ze wel over op brak Engels:
jai niet parel pas franse
Boet I ken speik Engels
Verdedigen ...of verspreiden? Grote delen van Frankrijk zijn oorspronkelijk niet Franstalig, nu nog steeds zijn er autochtonen wiens moedertaal iets anders is.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:46 schreef vanRillandBath het volgende:
Ik heb altijd grote bewondering gehad voor de wijze waarop de Fransen hun taal verdedigen. Daar zijn ze nog werkelijk fier op hun taal. In Nederland kunnen we een hoop van hen leren.
In Italië en Spanje dezelfde problemen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:48 schreef tim2308 het volgende:
Ze zijn niet te beroerd om Engels te spreken, ze kunnen het gewoon niet. Engelse films worden nagesynchroniseerd en ik spreek beter Italiaans dan mijn collegae (die een horecaopleiding op MBO+ niveau hebben gedaan) Engels. En zelf vinden ze het ook erg, maar ja, met zo'n onderwijssysteem....
Dat slaat werkelijk nergens op...heel Amerika is oorspronkelijk niet Europeestalig..quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:44 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Verdedigen ...of verspreiden? Grote delen van Frankrijk zijn oorspronkelijk niet Franstalig, nu nog steeds zijn er autochtonen wiens moedertaal iets anders is.
Ik bedoel dat er nu nog steeds mensen zijn die voor hun eigen taal tegen het Frans knokken, in Frankrijk (zoals Occitaniërs). Officieel Fransen dus, maar niet echt verdedigers van de Franse taal.quote:Op woensdag 21 mei 2008 04:53 schreef nappei het volgende:
[..]
Dat slaat werkelijk nergens op...heel Amerika is oorspronkelijk niet Europeestalig..en wat te denken van Nederland waar onverstaanbare dialecten ook lange tijd hoogtij hebben gevierd...
Wat een knoopje dan die Admiraalquote:Op woensdag 21 mei 2008 07:21 schreef LOCALMOTION het volgende:
Voor de laatste keer waarom de Fransen last hebben,om Engels te leren/te spreken. Misschien is het waar!!
Wie weet-time will tell.....
A U.S. Navy Admiral was attending a naval conference that included Admirals
> from the U.S. , English, Canadian, Australian and French Navies. At a
> cocktail reception, he found himself standing with a large group of Officers
> that included personnel from most of those countries.
> Everyone was chatting away in English as they sipped their drinks but a
> French admiral suddenly complained that, 'whereas Europeans learn many
> languages, Americans learn only English.' He then asked, 'Why is it that we
> always have to speak English in these conferences rather than speaking
> French?'
> Without hesitating, the American Admiral replied 'Maybe it's because the
> Brits, Canadians, Aussies and Americans arranged it so you wouldn't have to
> speak German.'
> You could have heard a pin drop
En zonder de hulp van de Fransen, hadden de Amerikanen hun onafhankelijkheidsoorlog nooit gewonnen...quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:21 schreef stbabylon het volgende:
Slightly OT, maar Frankrijk is toch echt bevrijd door voornamelijk Engels sprekende. Dat dat kon omdat de Russen aan de oost kant zaten te knokken is beside the point.
ehm ?quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:21 schreef LOCALMOTION het volgende:
Voor de laatste keer waarom de Fransen last hebben,om Engels te leren/te spreken. Misschien is het waar!!
Wie weet-time will tell.....
A U.S. Navy Admiral was attending a naval conference that included Admirals
> from the U.S. , English, Canadian, Australian and French Navies. At a
> cocktail reception, he found himself standing with a large group of Officers
> that included personnel from most of those countries.
> Everyone was chatting away in English as they sipped their drinks but a
> French admiral suddenly complained that, 'whereas Europeans learn many
> languages, Americans learn only English.' He then asked, 'Why is it that we
> always have to speak English in these conferences rather than speaking
> French?'
> Without hesitating, the American Admiral replied 'Maybe it's because the
> Brits, Canadians, Aussies and Americans arranged it so you wouldn't have to
> speak German.'
> You could have heard a pin drop
Dat klopt, en meer dan de helft van alle Nederlanders spreekt Engels, op dit forum waarschijnlijk zelfs 90%.quote:
Fransen die de enige zijn die het niet sprekenquote:Op maandag 19 mei 2008 16:46 schreef nappei het volgende:
[..]
![]()
Engelsen die verwachten dat hun taal overal gesproken wordt...
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:24 schreef LOCALMOTION het volgende:
Silencer666 -Wat je schreef /zei is niet waar over Amerikanen. Ik ben geen Nederlander-maar een Amerikaan
van geboorte. Aan nemen dat iedereen Engels moet leren en spreken is bij mij niet hoor.Ik nam de moeite
om de Nederlandse taal te leren.Mijn vrouw vond het leuk -met haar hulp ben ik een beetje verder gekomen.
Zij is een Molukse en ben erg trots op haar.Nu leer ik niet alleen haar taal maar ook Nederlands.
Een gebrek van sommige Nederlanders, ze zeiken te veel--klagen over kleine dingen en alles om hun heen.
Alleen vraag ik aan iedereen,als je ziet dat ik iets verkeerd heb geschreven of gezegd.....corrigeer mij,dat heb ik liever.Wij worden nooit te oud om iets van elkaar te leren, alleen als je koppig of ignorant bent. Mijn dank...
Mahalo nui loa till we meet again... from The Islands of Aloha and Ohana Spirit Localmotion
Nah, ligt toch iets te dichtbij ons voor zulke maatregelen... afsteken en laten wegdrijven dunkt me.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |