abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:29:58 #1
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_58729958
Je kent het vast wel als je binnendoor rijd dat er van die kraampjes staan met tomaten, paprika's, vooral in het westland.
Nu zie ik regelmatig een soort van schuren waar allerhande fruit en groente wordt verkocht.
Helaas zijn deze niet altijd op zaterdag open.

Wie heeft er tips voor dit soort "winkels" waar groenten en fruit en zelfs boerenkaas wordt verkocht.
In de zomermaanden wil ik sowieso naar de Betuwe voor kersen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:37:24 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_58730906
Ja in genderen zit een leuk kraampje vind je zo genderen heeft maar 3 straten. Tsja als je van ede naar arnhem rijdt daar zitten paar tentjes met goede kersen enzo. verder als je bij dongen de polder in rijdt richting 's gravenmoer dan zit daar een boer en die verkoopt bijzonder lekkere aardappels.
Als je op de weg van den bosch naar tilburg afslaat bij haren en je rijd 4 kilometer naar het zuiden dan sta je midden op een asperge veld. Daar kun je nu de lekkerste asperges kopen.

Bij monster zit dan nog dat bloemenkraampje en als je van monster naar hoek van holland rijdt dan zitten daar langs het duin ook wel een aantal tentjes waar je eten vers uit het land / van de kas kunt kopen.
pi_58731116
doe mij de plekken in het westland eens waar je lekkere dingen kan kopen?
Dan heb ik weer leuke plekjes om naar toe te fietsen.

Op de monsterseweg tussen Monster en Den Haag, zit een plekje waar je goede komkommers kunt kopen voor weinig.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:54:49 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_58731172
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 19:51 schreef p_iglet het volgende:
doe mij de plekken in het westland eens waar je lekkere dingen kan kopen?
Dan heb ik weer leuke plekjes om naar toe te fietsen.

Op de monsterseweg tussen Monster en Den Haag, zit een plekje waar je goede komkommers kunt kopen voor weinig.
van monster naar hvh rijden langs de duinen.
pi_58731777
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 19:54 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

van monster naar hvh rijden langs de duinen.
bij 's-Gravenzande bedoel je?
Ik ken daar eigenlijk alleen maar bloemenkraampjes.
  zondag 18 mei 2008 @ 15:58:44 #6
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_58744058
Gewoon de NO-polder door. Zit een legioen aan fruittelers met allemaal supervers fruit. Veel gebruikt voor groothandel maar ze verkopen zelf ook.
pi_58953589


TVP

Vers van de boer is zo goed

*Mijn vriendin heeft regelmatig scharreleieren die ze zelf uit de ren haalt

Ze zijn flink kleiner dan de supermarkt eieren maar 1000 keer lekkerder

Als ik fiets zie je best wel wat boeren die direct verkopen je bent gek als je die kans laat liggen.

Vers voedsel zonder toevoegingen en overgekookte rommelbehandelingen.
pi_58965841
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 19:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja als je van ede naar arnhem rijdt daar zitten paar tentjes met goede kersen enzo.
Van ede naar Arnhem.. dat kan over de hei (geen kersen) of over de A12 (geen kersen) ...

Tussen Kesteren en Culemborg, de provinciale weg, is wel een plek waar de kersenkramen om de 100 meter staan.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:23:59 #9
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_58969369
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Van ede naar Arnhem.. dat kan over de hei (geen kersen) of over de A12 (geen kersen) ...

Tussen Kesteren en Culemborg, de provinciale weg, is wel een plek waar de kersenkramen om de 100 meter staan.
Wanneer begint het kersenseizoen precies, ik heb ze nu al gezien maar dat zijn van die rode, ik wil die echt donkere, die zijn het lekkerst.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:06:47 #10
130803 Gripper
Get a grip
pi_59005788
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:23 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Wanneer begint het kersenseizoen precies, ik heb ze nu al gezien maar dat zijn van die rode, ik wil die echt donkere, die zijn het lekkerst.
Ze zijn pas vanaf begin juli echt lekker rijp
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_59015077
tvp, woon in Delft en ben van plan dit ook te gaan doen, maargoed eerst maar weereens een fiets kopen
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_59937491
Pas via mijn moeder

Honing geregeld een collega van haar( ze is hobby imker) verkoopt het.
Dus de echte hollandse onvermengde honing.

Echt niet te beschrijven hoe veel beter dat smaakt tov. supermarkt-honing*. (*melasse suikerwaterzooi uit azie )

echt 1000000 keer lekkerder

*Wel duur maar het is het waard je smaakpupillen komen klaar
pi_59937647
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:52 schreef allsystemshalt het volgende:
Pas via mijn moeder

Honing geregeld een collega van haar( ze is hobby imker) verkoopt het.
Dus de echte hollandse onvermengde honing.

Echt niet te beschrijven hoe veel beter dat smaakt tov. supermarkt-honing*. (*melasse suikerwaterzooi uit azie )

echt 1000000 keer lekkerder

*Wel duur maar het is het waard je smaakpupillen komen klaar
  zondag 6 juli 2008 @ 23:25:41 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59938270
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:52 schreef allsystemshalt het volgende:
Pas via mijn moeder

Honing geregeld een collega van haar( ze is hobby imker) verkoopt het.
Dus de echte hollandse onvermengde honing.

Echt niet te beschrijven hoe veel beter dat smaakt tov. supermarkt-honing*. (*melasse suikerwaterzooi uit azie )

echt 1000000 keer lekkerder

*Wel duur maar het is het waard je smaakpupillen komen klaar
Supermarkt honing is dan ook geen honing; maar gewoon suiker

Imkerhoning is overigens ook in sommige natuurwinkels te koop; idd onbetaalbaar..maar het is dan ook vloeibaar goud


In de regio Utrecht in elk geval genoeg boeren; je kunt hier echt je lol op.
Fietsend van Utrecht naar Werkhoven via Rhijnauwen levert een keur aan verkopende boeren en stalletjes.


(verkapte tvp )
  zondag 6 juli 2008 @ 23:29:33 #16
130803 Gripper
Get a grip
pi_59938346
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:25 schreef SHE het volgende:

In de regio Utrecht in elk geval genoeg boeren; je kunt hier echt je lol op.
Fietsend van Utrecht naar Werkhoven via Rhijnauwen levert een keur aan verkopende boeren en stalletjes.
Oh, dan moeten we in onze culi-tour ook een rondje Utrecht-Rhijnauwen-Bunnik-Houten-Utrecht opnemen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 6 juli 2008 @ 23:33:37 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59938429
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh, dan moeten we in onze culi-tour ook een rondje Utrecht-Rhijnauwen-Bunnik-Houten-Utrecht opnemen
Mijn conditie, wat doe je

Is echt een leuke fietsroute en bijna alle boeren verkopen wel wat. Moet mijn knietje wel weer heel zijn he!
pi_59938445
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:18 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Taalpurist


Nee hoor, helemaal niet zelfs.

Pupillen en papillen zijn gewoon volstrekt andere dingen, je komt nogal dom over doordat je het verschil niet lijkt te kennen.

pi_59938664
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:34 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]



Nee hoor, helemaal niet zelfs.

Pupillen en papillen zijn gewoon volstrekt andere dingen, je komt nogal dom over doordat je het verschil niet lijkt te kennen.

Zullen we er om schaken? Alfa vs beta
pi_59938738
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:45 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Zullen we er om schaken? Alfa vs beta
Prima ik vrees dat je daarin namelijk een inschattingsfout maakt.
pi_59938756
Ik koop trouwens nooit appels / andere zooi langs de weg.
pi_59938857
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:48 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Prima ik vrees dat je daarin namelijk een inschattingsfout maakt.
max euweplein amsterdam zondag 11:00 uur
pi_59939059
Ik ben gek op streekproducten van die kleine bedrijfjes waar ze nog echt liefde voor hun vak en het product hebben. Ik zal niet snel zo'n bedrijfje voorbij rijden. Ik heb op die manier al zoveel fantastische producten ontdekt dat ik voor verschillende dingen mijn vaste adresje heb.

Wat wij tegenwoordig bij voorkeur bij bepaalde (boeren)bedrijven kopen: honing, aardbeien, kaas, karnemelk, ijs, mosterd, kip, eieren, geitenkaas, soms groente en fruit bij kraampjes langs de weg maar aangezien wij ook een biologisch groente- en fruitabonnement hebben gebeurd dat niet heel vaak, zuurdesembrood, jam marmelade en diverse geleien, gerookte paling, thee. (Nee, is inderdaad geen streekproduct maar dat winkeltje is zo fantastisch en zit op zo'n geweldige locatie voor dergelijke tochten dat we er eigenlijk altijd wel even langsrijden.)

Voor sommige dingen rijden wij dus echt liever een eindje om dan om een slap alternatief in de supermarkt te kopen. Ik heb alleen nog geen goed slachthuis kunnen vinden in de buurt maar bij mijn ouders in de buurt zit er wel een die tot nu toe prima bevalt. Gelukkig is mijn familie op dit punt net zo debiel als ik dus als als we bij elkaar gaan logeren gaan we regelmatig lekker op culinaire strooptocht.
Ik kan er echt heel gelukkig van worden als ik weer zo'n juweeltje gevonden heb.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59939148
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben gek op streekproducten van die kleine bedrijfjes waar ze nog echt liefde voor hun vak en het product hebben. Ik zal niet snel zo'n bedrijfje voorbij rijden. Ik heb op die manier al zoveel fantastische producten ontdekt dat ik voor verschillende dingen mijn vaste adresje heb.

Wat wij tegenwoordig bij voorkeur bij bepaalde (boeren)bedrijven kopen: honing, aardbeien, kaas, karnemelk, ijs, mosterd, kip, eieren, geitenkaas, soms groente en fruit bij kraampjes langs de weg maar aangezien wij ook een biologisch groente- en fruitabonnement hebben gebeurd dat niet heel vaak, zuurdesembrood, jam marmelade en diverse geleien, gerookte paling, thee. (Nee, is inderdaad geen streekproduct maar dat winkeltje is zo fantastisch en zit op zo'n geweldige locatie voor dergelijke tochten dat we er eigenlijk altijd wel even langsrijden.)

Voor sommige dingen rijden wij dus echt liever een eindje om dan om een slap alternatief in de supermarkt te kopen. Ik heb alleen nog geen goed slachthuis kunnen vinden in de buurt maar bij mijn ouders in de buurt zit er wel een die tot nu toe prima bevalt. Gelukkig is mijn familie op dit punt net zo debiel als ik dus als als we bij elkaar gaan logeren gaan we regelmatig lekker op culinaire strooptocht.
Ik kan er echt heel gelukkig van worden als ik weer zo'n juweeltje gevonden heb.
Trouwen?
pi_59939361
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:11 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Trouwen?
Ik denk dat mijn vriendje dat niet leuk vind maar ik wil wel een keer adresjes uitwisselen hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')