abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:02:17 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58714130
Het vorige topic: deel 24

Kletsende, klimmende, ketende en soms kermende koters:

20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel

Laatste post
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:11 schreef Miffy1984 het volgende:
Zijn er hier ook kindjes die nog weinig woordjes zeggen?

Mijn zoontje is bijna 16 maanden en zegt eigenlijk alleen 'mama' en 'oma'.
2 woordjes dus. Ik weet natuurlijk wel dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar leuk om misschien ervaringen te horen van ouders waar de woordjes ineens (wat later) los barste.

Hij wijst wel alles aan de hele dag en zegt tegen alles áaah-óoh!

[ Bericht 28% gewijzigd door Lois op 12-06-2008 08:55:32 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:06:55 #2
94046 PM-girl
pi_58714245
Miffy, mijn dreumes praat ook nog niet veel hoor. Als ik hier lees over de woordvulkaantjes, dan zie ik toch een flink verschil.
Maar elk kind kiest zijn eigen tempo en ik denk dat er gewoon maar aan 1 ding tegelijk prioriteit gegeven kan worden, soms is dat het fysieke, het spelen, het emotionele of het verbale. De rest komt daar gewoon achteraan.
*
pi_58714630
Absoluut! Eva praat ons de oren van het hoofd, en we begrijpen er ook best wat van , maar lopen doet ze nog niet echt.
Naja, als we haar nu aan een handje meenemen stapt ze echt, en trekt ze haar beentjes niet meer op.
Vandaag zat ze naast mij in de auto, onderweg naar huis. Beer op schoot, flesje water. Beer moest drinken 'happahapahap'. Beer moest zonnebril op. Ik zong 'klap eens in je handjes' en de beer klapte en deed zijn handjes/pootjes op zijn hoofd. Eva leende mijn mobiel en ging bellen met de beer. Zo leuk, weer een nieuwe ontwikkeling. Ze doet rollenspellen
Eva en Maria
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:56:41 #4
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58715305
Icicle nu jij hier weg bent, gaat het ineens zo snel. Net of Anna ook al bijna 2 is! En we krijgen nu ook steeds meer twee-jarigen-feestjes. Maar wel nog gefeliciteerd.

Anna wacht redelijk lang voor ze met iets begint. En als ze het dan doet, gaat het heel snel. Met lopen was ze redelijk laat, maar dat ging wel meteen goed. Nu is ze ook ineens heel snel met woordjes bezig en weet ze goed duidelijk te maken wat ze wil.

Jammer genoeg heb ik verder niet bij kunnen lezen. Mis het wel hoor, alle verhalen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_58715445
Jetske is ook lekker vlot in haar ontwikkeling! Tot 20 tellen al wat knap zeg.

En wat schattig van Eva.

Ik vind het echt leuk om al die verhalen te lezen, vooral van de wat oudere kindjes.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er dan maar een paar maanden verschil is met Damian. En dat Damian dus over een paar maanden ook al ongeveer zo ver zal zijn.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:21:41 #6
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_58715855
Mijn zoontje 'vertikt' het met zn 16 maanden ook nog om te lopen. Het is dus niet alitjd het een of het ander :-) Hij zet heel af en toe een paar losse stapjes, dus hij kan het wel. Kruipen vindt ie denk ik gewoon makkelijker...

Godzijdank eet ie sinds een week heel erg goed. Ik zie em voor het eerst echt eten alsof ie ook honger heeft zeg maar Het is nooit een grote eter geweest en zo'n klein ventje. Op dit moment is ie 8 1/2 kilo. Een stuk lichter dan de gemiddele kindjes tegenwoordig!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_58723111
Mijn achterneefje die volgende maand 2 word zegt ook nog helemaal niks. Alleen mama en bal. Verder doet ie het heel erg goed. Straks als ie na de psz gaat dan komt dat praten vanzelf wel

Mikael daarin tegen Die praat al een hele tijd. En het is zo leuk en lief Ik ben echt zo verliefd op hem Hij vind nu namen heel leuk. Hij noemt een naam van iemand en dan moet ik de achternaam erbij noemen. En hij onthoudt echt alles. Als ik een keer niet helemaal op let en een verkeerde achternaam geef moet ie helemaal lachen en zegt dan de goeie naam. En als ik hem in bed leg of als ie zich pijn heeft gedaan zegt ie steeds: hou van jou En hij zingt over lammetjes die mee naar school gaan
Oh en hij kan fietsen op zijn 3 wieler En springen Hij is er zo trots op! Pring pring!! Overal vanaf. Ja mijn kind is zoo leuk
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:45:56 #8
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58723463
Achternamen! Mikael toch!

Weet je Miffy, mijn zoon (ruim 17 Edit: 19 maanden) praat ook nog niet. Alleen 'Hoef' (=woef=hond) en 'mama'. Eerst vond ik dat best jammer, dat hij niet zo snel daarmee is. Maar nu zie ik ook de voordelen. Er is zó veel voor hem om te ontwikkelen/ontdekken, elke keer weer nieuwe dingen die hij (op ander gebied) leert. Nu hebben zowel hij als ik rustig de tijd om van al die nieuwe dingen op ons gemakje te kunnen genieten, ipv een overload aan allerlei schattigheden.

Oh en Sjak... dat Jetske over jou heeft gedroomd, van die mama-auto-boem-tette-huilen, wat bijzonder.... Heel aandoendlijk (ook erg sneu voor haar natuurlijk). En heel fijn dat ze zo lief is voor Stijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Moonah op 17-05-2008 19:53:25 (Thies is al ouder!) ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:08:50 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58723827
Miffy Tijn is een bijna 17 maanden en zegt ook nog niks verstaanbaars

Hele verhalen hangt hij op, doet ook regelmatig of ie aan het bellen is maar iets verstaanbaars, ho maar.

Komt vanzelf wel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:44:20 #10
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_58731014
Ja ik snap dat het vanzelf komt, vind 't verder ook niet erg.
Maar nu lees ik dus ook over andere kindjes die weinig zeggen, en dat vind ik wel grappig. Stiekem ga je toch altijd een beetje 'vergelijken'.

En gister schreef ik nog dat Jesper niet wou lopen, nou sinds vandaag ineens heel veel
Echt leuk om te zien die losse stapjes, hij lacht er zelf ook zo trots bij
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:54:09 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58731161
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 19:44 schreef Miffy1984 het volgende:
En gister schreef ik nog dat Jesper niet wou lopen, nou sinds vandaag ineens heel veel
Echt leuk om te zien die losse stapjes, hij lacht er zelf ook zo trots bij
De wet van Fok! he...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:50:57 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58732219
Dean (15,5 maand) zegt "Mama""Babba" (Papa) "Ja", "Hap" "Daaahh"("Dag") en hinnikt als ie een paard ziet .

Verder zegt ie de hele dag Toeta Toeta, dat is zijn "ik ben in mijn hum geluid" en kletst ie de oren van mijn kop, al klinkt het als de Zweedse kok van de Muppets, dus echt veel is dat ook nog niet. Hij liep wel los met 12 mnd, vaak is het toch ook eerst motorisch, óf eerst verbaal, en niet tegelijkertijd?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:00:33 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58733575
Leuk al die verhalen over dat wel of niet kletsen. Storm is er dus flink mee bezig.
Vanochtend zei hij toen ik hem uit bed had gehaald: "Deg maar dag bed"
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:11:03 #14
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58733776
Miffy, geen zorgen. Kendahl is 22 maanden oud en zegt nog niet zoveel. Maar hij begrijpt wel een heleboel. Ik merk ook gewoon hoe hij zich al een poos meer concentreert op fysieke dingen.
De laatste tijd interesseert hij zich weer meer in taal. Het komt wel.... papa, mama, bauw (bal), koeka-koekie( koekje), te te te sss ( teletubbies), huiss!, goguhgm (goeiemorgen). edit: toetau-tautoo (auto), hap-hap-hap en het gewone: die en dat.
En het groeit met de dag, alleen hebben we niet altijd door dat hij iets zegt, want hij brabbelt ook hele verhalen die nergens op lijken.

Laatst trouwens wel heel typisch. Hij was bij opa en oma geweest en ik haalde hem 's morgens uit bed en op het aankleedkussen heel druk aan het praten, terwijl hij me aankeek. En toen z'n armpje bloot was, wees hij direct op een kras op zijn arm. Kattenkrabbel, blijkbaar was hij dat aan het vertellen. 'heb je een kattekrabbel? heeft felix dat gedaan?' blablablabla, wijs wijs.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 18 mei 2008 @ 20:19:32 #15
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58748942
Jetske sprak in het begin ook Chinees en zweeds. Pas de laatste paar maanden wordt het steeds meer en steeds duidelijker. Al moet ik nog wel vaak vertalen voor anderen
Dat vergelijken hier is inderdaad erg leuk en dan zie je dat die ukkies zich zo verschillend ontwikkelen. Jet begint bijvoorbeeld nu pas met een beetje klimmen (helaas....).
Lekker douchen!
  zondag 18 mei 2008 @ 21:30:44 #16
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58750138
Brent kwam vanochtend bij me aan de benen hangen: 'Moe moe moe'. Dus ik zeg: 'Wil je slapen?' Hij zei 'Ssssssslapen' echt in perfect ABN <3
Hij slist wel een beetje
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 19 mei 2008 @ 19:11:29 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58766427
Nou, ze spuugt niet meer, maar vandaag dus mooi al vier keer alles kunnen verschonen. Een spuitluier is niet echt bijzonder, maar bruin water is toch echt niet te houden in een luier.... (sorry voor de wat plastische omschrijving). Ze heeft geen koorts, is wel ontzettend hangerig en als ze morgen nog geen normale poepluiers heeft, ga ik toch maar even langs de HA. Ze heeft vandaag in elk geval wel 2 plasluiers gehad. Dus voorlopig nog geen echte paniek, alleen gezonden moederzorgen...

En qua praten is het nog vooral veel Russisch. maar als je goed luistert, hoor je:
- op
- daje (dankje)
- dieje (drinken)
- etuh
- happe
- klaah
- bah
- hepuh (helpen)
- eur (fleur)
- papa
- mama
en uiteraard de welbekende DIE, da en vooral heel erg ergNEE, met alle bijbehorende dramaqueenshows erbij.
pi_58775257
En hoe is het nu met Maud?

hier is alles oke, Meike richt zich nu ook op het kletsen, nu ze het lopen goed onder de knie heeft.
Gezellig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:34:57 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58776593
Leuk is dat, he?

Storm was ziek dit weekend. Vrijdag had ie al 39 op het kdv, maar wij zijn nooit zo erg bezorgd en gingen bijvoorbeeld gewoon bij Ikea eten, zoals het plan was. Dat ging ook wel. Zaterdag was hij in de middag wel erg hangerig en zeurderig en toen ik zijn temperatuur opnam, bleek hij 39.8 te hebben. Arm ding. Vanaf dat moment heb ik me maar vlug als heel erg lieve, zorgzame moeder opgesteld.
Nu heeft hij allemaal vlekjes, dus straks even naar de dokter. Hij heeft geen koorts meer en is verder wel weer lekkerder, volgens mij. Maar die vlekjes, daar wil ik wel even van weten wat het is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:53:24 #20
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58776981
Het valt mij op dat Ken geen 'nee' zegt, maar doet. Hij gilt als hij nee bedoelt. Maar ik heb het hem nog niet echt horen zeggen..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_58778697
Mijn grote zoon zat vanmorgen een hele tijd in zo'n loopstoel En een lol dat ie had
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:04:16 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58779490
Dean was gisteraaf ook zo lief en schattig, ik was hem aan het aankleden na het badje en hij lag op zijn aankleedkussen, hij deed steeds zijn knuffeldoekje over zijn gezicht (behalve dan 1 oog wat eronder of erboven uit loerde ) dus ik roepen "Deaaaann! Waar ben je nou?! "en dan trok ie het ineens weg, waarop ik natuurlijk "Kiekeboe" moest roepen, en dan schateren natuurlijk

Zo'n leuke leeftijd dit .
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:04:57 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58779506
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 10:34 schreef Sugar het volgende:
Leuk is dat, he?

Storm was ziek dit weekend. Vrijdag had ie al 39 op het kdv, maar wij zijn nooit zo erg bezorgd en gingen bijvoorbeeld gewoon bij Ikea eten, zoals het plan was. Dat ging ook wel. Zaterdag was hij in de middag wel erg hangerig en zeurderig en toen ik zijn temperatuur opnam, bleek hij 39.8 te hebben. Arm ding. Vanaf dat moment heb ik me maar vlug als heel erg lieve, zorgzame moeder opgesteld.
Nu heeft hij allemaal vlekjes, dus straks even naar de dokter. Hij heeft geen koorts meer en is verder wel weer lekkerder, volgens mij. Maar die vlekjes, daar wil ik wel even van weten wat het is.
Mussenpoep?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:11:40 #24
94046 PM-girl
pi_58779642
Och die Storm! Beterschap ermee Sugar, voor zover dat nog nodig is!
(en wat betreft het nuchtere doorgaan bij koorts, dat herken ik wel een beetje!)
*
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:17:25 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58779777
De dokter heeft hem goed bekeken (hij zit echt onder de vlekjes), maar gelukkig was het volgens haar een onschuldige reactie op een virus. Schijnt vaker voor te komen bij koorts vanaf 40 graden. Hij vond het wel spannend, beetje bange oogjes toen het lampje in zijn mond moest schijnen. Hij duwde vlug haar arm weg en zei met benepen stemmetje: 'Kjaaaaar'?
En buiten: Dag dottur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')