in mijn tijd noemden we dat spiekbriefjes; het is zeker weer examentijd ?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:18 schreef Dayshine het volgende:
Ik las net het gesloten topic onderaan over de grafische rekenmachine en vond het wel handig om een kort stappenplan te geven voor hoe je tekst op je rekenmachine krijgt. Misschien weet iedereen het al en ben ik slechts onnodige info aan het geven, maar ja niet geschoten is altijd mis![]()
Benodigdheden:
-TI84 plus (of iig een TI die aan je computer gehangen kan worden en NoteFolio ondersteund)
-NoteFolio (applicatie voor op je GR)
-TI-connect software + het kabeltje om hem aan de computer te hangen
-Kladblok (hebben we allemaal wel)
Stappen:
-Typ de tekst die je op je GR wil zien in kladblok, het leuke hiervan is dat je ook dingen kan ctr+c ctr+v en, om zo bergen tekst in kladblok te zetten. (ik heb bijvoorbeeld voor mijn laatste Economie toets alle samenvattingen van internet geplukt en in mn GR gezet)
-sla het bestandje op in .txt formaat
-koppel je GR aan je computer d.m.v het kabeltje
-ga naar je bestandje en doe "openen met" en dan selecteer je "Ti connect application" (kan zijn dat je even in een lijstje moet zoeken, of zelfs moet bladeren door je mappen)
-Het kan even duren maar als het goed is transferred de pc het .txt bestandje nu naar je GR (zorg dat je GR aanstaat en herkend wordt door je pc)
-Ga nu in je Grafische Rekenmachine naar APPs -> Notefolio -> open -> "naam van je document"
-nu is je document geopend, maar het is waarschijnlijk een zooitje omdat je erg veel tekst erin hebt staan, gelukkig is er de "search" functie, stel je typt in "monopolistische" dan zoekt hij het document af naar dat desbetreffende woord.
-voila je hebt zojuist de mogelijkheid gekregen om al je examenstof in je rekenmachine te zetten, voor het geval je nog iets zou willen opzoeken.
PS: ik zie dat ik eigenlijk een omweg gebruik en dat je ook het programma "Note Folio Creator" kan gebruiken om word documenten om te zetten naar de bruikbare documenten, hoe dit werkt kan ik op dit moment nog niet zeggen, denk dat ik mijn methode maar blijf gebruiken
heb ik ook ja, gelukkig heb ik het hele jaar door er al formules in gezetquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:12 schreef Karammel het volgende:
Opzich wel handig om achter de hand te houden. Jammer dat mijn kabeltje of computer niet meewerkt.
De computer geeft wel aan een TI-84+ gevonden te hebben, maar de verbinding tussen de computer en rekenmachine wil maar niet lukken. Ach, zonder moet het ook te doen zijn.
dat dus..quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef Djarum het volgende:
vroegâh toen ze net gr-rekenmachines hadden heb ik nog urenlang handmatig hele formulelijsten zitten invoeren
nee en ongetwijfeld wel, het is bedroevend voor het niveau van scholieren op dit moment, zeker omdat dat onze toekomst moet zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:28 schreef Eva4Evah het volgende:
Is dat wel toegestaan? Bedoel, gaan ze niet controleren ofzo?
je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:52 schreef Dayshine het volgende:
het is zeker weer examentijd ja,
en tja het is meer als geheugensteuntje, het is niet veel werk om iets van internet te
plukken en het in je GR te zetten, kun je er tijdens het examen toch nog even naar kijken...
Voordat je commentaar gaat geven moet je er wel eerst in verdiepen. Het is gewoon toegestaan:quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.
kansloos, dat is het.
Het is gewoon toegestaan en jij bent gewoon jaloers dat het in jouw tijd niet kon. Dus stfu.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee en ongetwijfeld wel, het is bedroevend voor het niveau van scholieren op dit moment, zeker omdat dat onze toekomst moet zijn.
kansloos is 't wel, maar het mag gewoon..... Zie 't nut er ook niet echt van in ofzoquote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.
kansloos, dat is het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop