abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63008566
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:23 schreef tim2308 het volgende:

[..]

@Bora-Bora: hoe zit dat elders in Frankrijk, mag je in het eerste jaar betaalde vakantiedagen opnemen? Hier in dat grote park namelijk niet, alleen onbetaald in overleg.
bij mij mocht het in het eerste jaar ook niet.. toen moest ik het doen met 11 congés fériés
pi_63009031
In Zweden is het ook niet altijd vanzelfsprekend dat je je eerste jaar (of periode) vakantiedagen krijgt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_63020520
Je bouwt ze op en ze staan dus steeds vast tot 1 mei ofzo.... Op zich wel logisch, zou raar zijn als je meteen 25 dagen krijgt, ze na een week op vakantie gaat en dan weggaat...

tijdelijke krachten en mensen die eerder weggaan krijgen trouwens gewoon rond de 2 dagen per maand gewerkt uitbetaald...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:05:41 #54
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_63026803
Hier in denemarken bouw je in een kalenderjaar op voor het jaar erop. Het jaar erop loopt echter vanaf mei, Dus van jan-08 t/m dec-08 bouw je op voor de periode mei-09 t/m apr-10.

Dan krijg je allemaal leuke regelingen met tussentijds baan wisselen. Daarvoor wordt bij uit dienst geld opzij gezet waarvan je betaald krijgt in de genoemde periode terwijl je bij je nieuwe werkgevere onbetaald vrij neemt dan. Ben er nog niet achter wat ze doen met de dagen die je in je laatste jaar opbouwd, vrij nemen van je pensioen klinkt me nogal vreemd namelijk.
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 01:50 schreef tim2308 het volgende:
Op zich wel logisch, zou raar zijn als je meteen 25 dagen krijgt, ze na een week op vakantie gaat en dan weggaat...
Vakantiedagen naar rato krijgen tot einde jaar en bij uit dienst verrekenen naar rato met het laatste loon is een wat praktischere oplossing dan zo'n opspaar en vooruitschuif methodiek in mijn ogen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  maandag 24 november 2008 @ 14:35:49 #55
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_63478187
Klopt, in Frankrijk lopen de reguliere vakantiedagen van 31 mei tot 31 mei het jaar erop. Als je per 1 januari ergens begint, heb je geen reguliere vakantie tot 31 mei. Daarna kun je van 31 mei tot 31 mei de reguliere dagen opnemen die je van januari tot 31 mei gespaard hebt.

Let wel, hierboven heb ik het over reguliere vakantiedagen. daarvan heeft de gemiddelde fransman zo'n 25 per jaar. Daarbovenop komen nog eens de jours de RTT (een soort arbeidsduurverkorting). Dat varieert bij mij tussen de 12 en 16 dagen per jaar, afhankelijk van het aantal feestdagen dat op een zaterdag of zondag valt. Daar bovenop kent men nog de congé d'anciennité. Is afhankelijk van hoe lang je al bij het bedrijf werkt en je leeftijd. Dit levert me ook nog eens een dagje of 3 per jaar op. Afgelopen jaar ook nog eens 11 dagen congé paternité opgenomen (vaderschapsverlof). Al met al lekker veel vakantie gehad!

Mocht ik naar een ander land gaan verhuizen, dan zal ik dit wel gaan missen....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_63512469
Oja, ik krijg nog één dag in de vier maanden ofzo omdat ik 's avonds werk.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')