quote:Op zondag 18 mei 2008 11:53 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
IIk ook niet, dan mis ik een stuk van de bekerfinale anderlecht-gent
quote:Op zondag 18 mei 2008 12:03 schreef Breach het volgende:
[..]
En toch deed ik het een fractie van een seconde
quote:Ajax in de bres voor 'vervuiler' Huntelaar
--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 18-mei-2008 12:41
Ajax heeft bij KNVB-directeur Henk Kesler aan de bel getrokken vanwege Jaap Uilenberg. De scheidsrechtersbaas heeft Klaas-Jan Huntelaar (foto) woensdag tijdens de centrale arbiterbijeenkomst een 'vervuiler van het voetbal' genoemd. De voormalige scheidsrechter verwijt de Ajax-spits dat hij op onbehoorlijke wijze luchtduels aangaat. 'Klaas-Jan Huntelaar is een vervuiler,' aldus Uilenberg. 'Door zijn manier van springen, met z'n ellebogen omhoog. Bij ieder luchtduel dat hij zo aangaat, moet hij geel krijgen. Hij doet het namelijk bewust.'
'Het is vervelend dat hij zó is neergezet,' luidt het verweer van Ajax in De Telegraaf. 'Als topscorer van de eredivisie en international is Klaas-Jan een sieraad voor het Nederlandse voetbal, en zeker geen vervuiler.' Ook de spits zelf snapt niet waarom hij door Uilenberg zo is neergezet. 'Ik ben geen pinguïn,' stelt Huntelaar. 'Als ik de lucht in ga, gebruik ik net als elke andere voetballer mijn armen. Dat is een natuurlijke beweging. Alleen pinguïn kunnen met hun vleugels naast hun lichaam omhoogkomen.'
De KNVB heeft inmiddels gereageerd op het protest van de Amsterdammers. 'Bij het onderwerp ellebogen tijdens de recente bijeenkomst is onder andere nader gebruik gemaakt van beelden van Huntelaar, maar ook van situaties in andere wedstrijden. Het is suggestief te veronderstellen dat er hierbij 'jacht' gemaakt wordt op individuele spelers. De KNVB wijst die stellingname met kracht van de hand,' aldus de bond.
Kesler kwam zelf ook met een reactie. ‘Dit verhaal over Uilenberg is echt helemaal opgeblazen,’ aldus de KNVB-directeur. ‘Tijdens de bijeenkomst zijn er niet alleen kopduels van Huntelaar getoond. Er zijn ook acties van andere spelers als voorbeeld gegeven. Het is ook niet zo dat Huntelaar door Uilenberg de vervuiler van het voetbal is genoemd. Ik ben ook heel benieuwd wie dit naar buiten heeft gebracht. Voor de KNVB is de zaak klaar. We gaan het aanstellingsbeleid van scheidsrechters ook zeker niet wijzigen.’ (DH)
Uilenberg zal eens niet een hand boven het hoofd gehouden worden. Die man mag een potje falen zeg..quote:
Het ergste is dat hijniet eens inziet dat het niveau van de scheidsrechter om van te janken is. geef dit gewoon toe en zoek naar een oplossing voor de toekomst in plaats van ontkennen en er niks aan doen.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:18 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Uilenberg zal eens niet een hand boven het hoofd gehouden worden. Die man mag een potje falen zeg..
Waarom schat je de kansen zo hoog in?quote:Op zondag 18 mei 2008 13:50 schreef behangplakker het volgende:
Jezus man, ik heb er veel vertrouwen in, schat de kansen 65-70% voor Ajax.
omdat de druk bij Ajax veel hoger is dan bij Twente.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:59 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Waarom schat je de kansen zo hoog in?
Was dat de vorige wedstrijd ook niet het geval?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:01 schreef toma het volgende:
[..]
omdat de druk bij Ajax veel hoger is dan bij Twente.
het nadeel aan geen CL voor Ajax is dat ze al die spelers waar ze interesse in hebben wel kunnen vergeten als ze vandag niet de vr CL pakken.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:06 schreef Wooldoor het volgende:
Ben zenuwachtig, aan de ene kant moet Ajax natuurlijk Champions league spelen maar aan de andere kant heb ik ook het idee dat het mischien eens een seizoen beter zou zijn als niet al in augustus vol de druk erop ligt. De laatste 2 jaar was het seizoen in augustus al mislukt en kut :S
Ajax - FC Twente #2quote:Op zondag 18 mei 2008 15:34 schreef JeroenV het volgende:
Iemand een link naar het live topic?
Fok laat het weer eens afweten bij mij, dus kom amper VBL op en zie het topic niet staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |