Gisteravond hebben ik een vergelijkend brokjes onderzoek gedaan onder de katten.

Nu AC en DC geen kittenvoer meer krijgen wordt het tijd om een knoop door te hakken op welk volwassen merk we overstappen. Tot nu toe kregen ze Hills of Royal Canin, maar ik wist niet zeker welke ze het lekkerste vinden.
Dus ik gisteravond, met allerlei zakjes voer en schoteltjes in de weer en gekeken op welke smaak en welk merk de kat nu automatisch af ging.
Bora ging voor de Hills. Ze kon niet echt kiezen tussen de tonijn en konijn versie, maar ze keurde de Royal Canin Indoor 27 geen blik waardig.
DC was de volgende, even ruiken aan de konijn, voorzichtig een brokje gepakt. Daarna storte ze zich op de tonijn brokjes en ging echt staan schrokken alsof ze al dagen niets had gehad. De Royal Canin liet ze staan. Die was duidelijk, tonijn voor DC.
AC had het te druk om te proeven, die rook aan ieder schoteltje en probeerde er geen een. Normaal is zij een soort vuilnisbakje wat echt alles lust en ook alles wil proberen maar nu was ze moe of te druk voor mijn onderzoek.
Vandaag maar meteen 10 kilo zak besteld van die Hill's Adult tonijn. Dat is een stuk voordeliger dan de kleine zakken. Verder nog wat speeltjes voor ze, ze raken er een beetje doorheen. AC sloopt de muizen en eet tegenwoordig de balletjes geloof ik op. Ze speelt er zo ruw mee dat ze kleiner worden en op een gegeven moment uit elkaar vallen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*