Hoi sanne

Nou... van de ene kant is het wel prijzig, maar van de andere kant kom je ook weer niet zo snel aan die 1.600 euro.
Ik had voor het eerste kitten precies uitgerekend wat we kwijt waren, omdat ik met de vriendin die het kitten kreeg had afgesproken dat ze precies de kostprijs zou betalen. Met stamboom en 2 inentingen kwam dat op ongeveer 180 euro (en dan dus ook eten, melk, ontworming ed/ maar exclusief dingetjes die ik had aangeschaft voordat het kitten geboren werd, zoals het campingbedje en andere benodigdheden zoals weegschaaltje enzo --> maar die hoef jij allemaal niet aan te schaffen want kan je natuurlijk allemaal van ons gebruiken

). MAAR, dat was dus zonder kosten voor de dekkater omdat Lotje door Sam was gedekt. Een dekkater kost ook al 200 - 250 euro. Dus dan geldt: hoe meer kittens er in het nest zitten hoe minder duur per kitten

Maargoed, als je vrienden en kennissen echt zo'n leuk katje willen zullen ze er echt wel iig de kosten die je gemaakt hebt ervoor over hebben lijkt mij!
Verder is het wel inderdaad best heftig zo'n bevalling. Er zitten inderdaad wel wat risico's aan vast. Ik denk echter dat het vaker zo is dat de toch wat kwetsbare kittens wat overkomt tijdens de bevalling dan dat er echt iets mis zou gaan met de moederpoes. Maargoed, het is allemaal wel een afweging die je voor jezelf moet maken. Het is echt zo gewldig voor zo'n poes om heerlijk moeder te kunnen zijn over de kittens... je ziet ze echt enorm genieten gewoon!!! Echt prachtig nu ook weer met Sara! Door dat zorgzame wat ze lekker kwijt kunnen aan die kittens veranderen ze ook tot op een of andere manier nog gezelligere katten

Ik denk zelf dat het DC minder schuw zal maken, gezien Dc haar karakter het meest van Lotje wegheeft

Ik heb je een mail gestuurd met de doorlichting van de kosten die Neocat heeft berekend!
[ Bericht 2% gewijzigd door Saffron op 25-09-2008 22:35:04 ]