abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO zondag 14 september 2008 @ 11:37:08 #211
22592 crew  Ole
pi_61616824
Oh jee... hoe moet dat nou met al die vrouwelijke hormonen in je huis als het weer 'de tijd van de maand' is?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 18 september 2008 @ 22:34:23 #212
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61744098
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:37 schreef Ole het volgende:
Oh jee... hoe moet dat nou met al die vrouwelijke hormonen in je huis als het weer 'de tijd van de maand' is?

Soms is het bal, van de week was Bora chagrijnig. Die heeft zich schandalig laten knuffelen en alle aandacht een avondje opgeëist.
We verdelen het dus. Iedereen komt aan de beurt. Eergisteren was het Bora dag, eens kijken wie de volgende is met kuren.

Saffron, heb je nog nieuwe foto's van de kittens?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_61810333
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:34 schreef Sanne het volgende:

[..]

Soms is het bal, van de week was Bora chagrijnig. Die heeft zich schandalig laten knuffelen en alle aandacht een avondje opgeëist.
We verdelen het dus. Iedereen komt aan de beurt. Eergisteren was het Bora dag, eens kijken wie de volgende is met kuren.

Saffron, heb je nog nieuwe foto's van de kittens?
Saffron (alweer niet met m'n eigen account ):

Hoihoi

Binnenkort nieuwe fotootjes. Sara heeft er nu toch voor gekozen om met de kittens in het hol van de krabpaal te liggen. Dat is allemaal moeilijk te fotograferen! Mijn moeder komt morgen weer terug van vakantie, dus dan kan ik foto;s maken terwijl zij de kittens weegt.

Devy heeft gisteren zijn oogjes al open gadaan! Dat is echt snel, 10 dagen, normaalgesproken 12-15 dagen (van wat ik gewend ben met de kittens die wij hadden)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2008 21:46:21 ]
  maandag 22 september 2008 @ 21:20:31 #214
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61835820
Wouw nu al de oogjes open? Dat is inderdaad snel!!!
Kan me wel voorstellen dat Sara de kittens naar het beschutte hol heeft verhuisd. Wel jammer want inderdaad goed verstopt voor de foto's.

Hier is de twijfel weer toegeslagen over het wel of niet willen van een nestje. Ik had van de week weer ineens zo iets van OMG ik durf het niet, straks gaat het mis en blijft mijn meissie erin. Bovendien ging ik nog eens langs het lijstje van uitgaven voor het eerste nestje volgens Neocat. 1600 euro is dat gebaseerd op vier kittens. Wel een hoop geld en het is nog maar de vraag of vrienden en bekenden ook 400 euro voor een kitten willen neertellen. Dus nu denk ik weer, nee we doen het niet. Ik laat de poezels lekker steriliseren.

Maarrrr ik heb nog alle tijd om me drie keer te bedenken hoor. Ik blijf wel een vrouw weet je. En AC is nog steeds niet krols geweest.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 22 september 2008 @ 23:32:40 #215
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61839920
Ow nog een nieuwtje van ons thuisfront. DC krijgt echt zo'n dikke Britten kop! Ze lijkt daardoor ineens groter dan AC, wat ze nog niet is, maar door die grote kop en die grote ogen lijkt ze massaler.

AC heeft huisarrest. Die mag voorlopig niet naar buiten. Dat is nog een heel gedoe, want Bora mag niet lijden onder AC's ondeugendheid, dus nu moet ik eerst AC naar boven lokken, dan snel tussendeur dicht, Bora naar buiten laten en AC weer teruglaten. En als ze terug komt weer hetzelfde ritueel.

Volgende week is dat hopelijk voorbij. Het gaas en de tacker liggen klaar, alleen heeft broertje het erg druk.
pi_61870922
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:20 schreef Sanne het volgende:
Wouw nu al de oogjes open? Dat is inderdaad snel!!!
Kan me wel voorstellen dat Sara de kittens naar het beschutte hol heeft verhuisd. Wel jammer want inderdaad goed verstopt voor de foto's.

Hier is de twijfel weer toegeslagen over het wel of niet willen van een nestje. Ik had van de week weer ineens zo iets van OMG ik durf het niet, straks gaat het mis en blijft mijn meissie erin. Bovendien ging ik nog eens langs het lijstje van uitgaven voor het eerste nestje volgens Neocat. 1600 euro is dat gebaseerd op vier kittens. Wel een hoop geld en het is nog maar de vraag of vrienden en bekenden ook 400 euro voor een kitten willen neertellen. Dus nu denk ik weer, nee we doen het niet. Ik laat de poezels lekker steriliseren.

Maarrrr ik heb nog alle tijd om me drie keer te bedenken hoor. Ik blijf wel een vrouw weet je. En AC is nog steeds niet krols geweest.
Als je alles goed wilt doen, inentingen en stamboom etc etc etc kost het inderdaad flink wat. Mensen vergeten dat je speciaal voer koopt, eventueel andere kattenbak vulling (waar ze niet in kunnen stikken), dierenarts bezoekjes etc etc etc.

Maar je krijgt er heel veel voor terug.

En kosten die jij maakt ervoor terug vragen is niet meer dan terecht, ze krijgen er immers een perfecte kat voor
pi_61916026
Hoi sanne

Nou... van de ene kant is het wel prijzig, maar van de andere kant kom je ook weer niet zo snel aan die 1.600 euro.

Ik had voor het eerste kitten precies uitgerekend wat we kwijt waren, omdat ik met de vriendin die het kitten kreeg had afgesproken dat ze precies de kostprijs zou betalen. Met stamboom en 2 inentingen kwam dat op ongeveer 180 euro (en dan dus ook eten, melk, ontworming ed/ maar exclusief dingetjes die ik had aangeschaft voordat het kitten geboren werd, zoals het campingbedje en andere benodigdheden zoals weegschaaltje enzo --> maar die hoef jij allemaal niet aan te schaffen want kan je natuurlijk allemaal van ons gebruiken ). MAAR, dat was dus zonder kosten voor de dekkater omdat Lotje door Sam was gedekt. Een dekkater kost ook al 200 - 250 euro. Dus dan geldt: hoe meer kittens er in het nest zitten hoe minder duur per kitten

Maargoed, als je vrienden en kennissen echt zo'n leuk katje willen zullen ze er echt wel iig de kosten die je gemaakt hebt ervoor over hebben lijkt mij!

Verder is het wel inderdaad best heftig zo'n bevalling. Er zitten inderdaad wel wat risico's aan vast. Ik denk echter dat het vaker zo is dat de toch wat kwetsbare kittens wat overkomt tijdens de bevalling dan dat er echt iets mis zou gaan met de moederpoes. Maargoed, het is allemaal wel een afweging die je voor jezelf moet maken. Het is echt zo gewldig voor zo'n poes om heerlijk moeder te kunnen zijn over de kittens... je ziet ze echt enorm genieten gewoon!!! Echt prachtig nu ook weer met Sara! Door dat zorgzame wat ze lekker kwijt kunnen aan die kittens veranderen ze ook tot op een of andere manier nog gezelligere katten Ik denk zelf dat het DC minder schuw zal maken, gezien Dc haar karakter het meest van Lotje wegheeft

Ik heb je een mail gestuurd met de doorlichting van de kosten die Neocat heeft berekend!

[ Bericht 2% gewijzigd door Saffron op 25-09-2008 22:35:04 ]
pi_61924551
Die berekening voor de kosten van een nestje ben ik op sites over raskatten vaker tegen gekomen. Volgens mij maken de testen van de ouderdieren het duur. De rest van de kosten valt wel mee.

Tenzij je pech hebt en er iets mis gaat, dan is er soms een keizersnede nodig of een andere operatie bij moeders of de kleintjes, dan zijn de kosten ineens gruwelijk hoog. Maar ziek worden kan je kat altijd al. Is dat genoeg reden om ze geen nestje te laten krijgen?

(wie weet kan je je kat wel verzekeren om die laatste risico's te verminderen??)

Verder: Meeeeeer foto's van die kittens please? En ook van AC, DC en Bora natuurlijk.
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:59:22 #219
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61949427
Verse foto's en filmpje!

Niet schrikken, ze worden erg groot!

AC

DC

Samen

[ Bericht 13% gewijzigd door Sanne op 27-09-2008 13:15:22 ]
pi_61951156
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')