quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 01:37 schreef SpaceSpiff het volgende:Ik heb al heel wat over 9/11 onderzocht dus ook de vele voorkennis beweringen. En nergens heb ik nog echte voorkennis gezien. Alleen maar algemene dreigementen dat er ooit wel een aanslag zou komen of dingen die door complotgelovers compleet uit de context zijn gerukt.
Om een aanslag te voorkomen moet je een aantal belangrijke dingen weten:
- Wat willen ze aanvallen?
- Hoe gaan ze dat doen?
- Wanneer gaan ze dat doen?
Als je 1 van die dingen niet weet wordt het verdomd moeilijk om die aanslag tegen te houden.
Ze zullen vast wel rekening hebben gehouden met een aanslag op het WTC, maar als je niet weet wanneer of hoe kun je er weinig tegen doen.
Ze zullen misschien wel rekening hebben gehouden met een aanslag door vliegtuigen, maar met zoveel vliegvelden en zoveel vluchten per dag is het vrijwel ondoenlijk om dat allemaal te controleren.
Achteraf gezien zal de puzzel vast wel gemaakt kunnen worden. Maar de overheidsdiensten in de VS zijn (zeker in die tijd) in een constante prestigestrijd verwikkeld. Ze werken langs elkaar heen, proberen elkaar de loef af te steken. Als je nu wel de informatie van beide instellingen naast elkaar legt zal er wel concreets te vinden zijn geweest.
Dat ze het echt zo concreet wisten en het maar hebben laten gebeuren gaat er bij echt niet in.
Het belangrijkste is dat je weet wie (welke groep) het gaat uitvoeren. Het doel, de methode en tijdstip is belangrijke informatie waar men met nader onderzoek achter zal moeten komen.
Feit: De inlichtingendiensten waren op de hoogte van een aankomende aanslag en wisten welke groep dit ging uitvoeren.
Met deze kennis zijn er verschillende opties om informatie te vergaren, o.a. het volgen en afluisteren van de mensen in deze groep, infiltreren, onderzoeken van geldstromen en het handelen op alle aanwijzingen die men binnen krijgt.
Alle bovenstaande methodes zijn gebruikt, maar de informatie is volgens het officiële verhaal niet effectief gedeeld met de juiste inlichtingendiensten. De laatste methode, het opvolgen van waarschuwingen en onderzoeken van aanwijzingen is voor de zaken die bekend zijn zeer slecht uitgevoerd en in een aantal gevallen die voor een doorbraak konden zorgen door hogerhand gedwarsboomd. Vele van dit soort onderzoeken vonden plaats bij kleine units van de landelijke inlichtingsdiensten, niet bij de CIA, NSA, etc... En over onderzoeken van buitenlandse inlichtingendiensten zoals de Mossad wordt met geen woord gerept.
Stelling: We weten nauwelijks wat de inlichtingendiensten allemaal wel en niet wisten over de opkomende aanslag. We weten alleen wat van de binnenlandse en meer publiekelijk toegankelijke inlichtingendiensten zoals de FBI. Je kan mij niet wijsmaken dat alleen de onderzoeken en instanties genoemd in het 9/11 rapport hier mee bezig waren.
Met andere woorden; De informatie die de burger heeft over voorkennis van de aanslagen van 9/11 is beperkt tot wat de inlichtingenwereld en de 9/11 commissie besloot publiekelijk te maken en het beetje informatie dat later uitgelekt is. Dit zijn allemaal high profile gevallen zoals onderzoeken bij de FBI en presidentiele briefings.
Speculatief: Naar mijn mening is dit een vorm van damage control omdat het wel heel verdacht zou zijn geweest als er helemaal niets bekend zou zijn geweest en men aan de hand van deze informatie zich nog steeds achter plausible deniability kan verschuilen en de schuld kan geven aan een slechte samenwerking.
Wanneer de inlichtingendiensten wereldwijd op de hoogte zijn van een aankomende aanslag en het doel kennen geloof ik er niet in dat ze dit niet kunnen voorkomen. Wanneer dit al duidelijk is terwijl we verder weinig weten van wat de echte inlichtingendiensten zoals de CIA en NSA wisten denk ik dat het goed mogelijk is dat een aantal personen in de inlichtingenwereld wel eens veel meer konden weten.
quote:
Er zijn ondertussen al diverse boeken verschenen van mensen die menen dat ze precies weten wat er op 9/11 is gebeurd. Maar uiteindelijk bleek er weer niks bijzonders te worden gemeld. Ik heb dan ook niet echt de illusie dat dit boek van N.L. nieuwe dingen gaat brengen.
Zeker niet omdat die man wel het een en ander uit te leggen heeft als die niks heeft gedaan om de aanslagen te voorkomen.
Lees het stukje in de OP nog eens s.v.p.
De biografie is niet in boekvorm maar een soort c.v van de eigenaar van het inlichtingenbedrijf op de website van dat bedrijf. Hierin beweert hij dat hij 9/11 voorspelt heeft tijdens een interview met CNBC.
Wat ik hiermee stel is dat deze man wist dat er een aanslag door Osama Bin Laden gepland was en dat hij wist dat het doel de WTC torens waren en dat ze zouden instorten. Mijn hypothese is dat "N.L" deze informatie verkregen heeft door zijn connecties in de inlichtingenwereld. En dat personen in de inlichtingenwereld dus minstens 6 maanden voor 9/11 al op de hoogte waren van de aankomende aanslag.
In een volgende post zal ik zijn connecties met de inlichtingenwereld toelichten.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."