quote:Pakistani ISI agent named Rajaa Gulum Abbas points to the WTC and says, “Those towers are coming down.”
http://www.cooperativeres(...)t#a071499abbas_short
quote:According to other news reports, in early 2000, the CIA observed Mohamed Atta as he bought large quantities of chemicals in Frankfurt, apparently to build explosives
http://www.cooperativeres(...)sama#a00chechenosama
Je vergeet volgens mij de belangrijkste: Wie gaan het doen ?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 01:37 schreef SpaceSpiff het volgende:
Ik heb al heel wat over 9/11 onderzocht dus ook de vele voorkennis beweringen. En nergens heb ik nog echte voorkennis gezien. Alleen maar algemene dreigementen dat er ooit wel een aanslag zou komen of dingen die door complotgelovers compleet uit de context zijn gerukt.
Om een aanslag te voorkomen moet je een aantal belangrijke dingen weten:
- Wat willen ze aanvallen?
- Hoe gaan ze dat doen?
- Wanneer gaan ze dat doen?
Als je dat niet weet heb je ook genoeg aan die andere drie. Dan zie je vanzelf wel wie er op komt dagen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:11 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je vergeet volgens mij de belangrijkste: Wie gaan het doen ?
En dat wisten ze van 'n aantal dus wel. Dan is het simpeler om die mensen te volgen ( en dat deden deden de veiligheidsdiensten n tijd Able Danger b.v. ) dan om alle vliegvelden en Amerikaanse symbolen in de gaten te houden. Als je er vervolgens 1tje arresteerd die in het bezit is van flight manuals e.d. en vervolgens geen toestemming krijgt om zijn laptop te kunnen bekijken is dit imo TEGENWERKING.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:18 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Als je dat niet weet heb je ook genoeg aan die andere drie. Dan zie je vanzelf wel wie er op komt dagen.
Achteraf gezien kun je dat zo zien ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En dat wisten ze van 'n aantal dus wel. Dan is het simpeler om die mensen te volgen ( en dat deden deden de veiligheidsdiensten n tijd Able Danger b.v. ) dan om alle vliegvelden en Amerikaanse symbolen in de gaten te houden. Als je er vervolgens 1tje arresteerd die in het bezit is van flight manuals e.d. en vervolgens geen toestemming krijgt om zijn laptop te kunnen bekijken is dit imo TEGENWERKING.
Het belangrijkste is dat je weet wie (welke groep) het gaat uitvoeren. Het doel, de methode en tijdstip is belangrijke informatie waar men met nader onderzoek achter zal moeten komen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 01:37 schreef SpaceSpiff het volgende:
Ik heb al heel wat over 9/11 onderzocht dus ook de vele voorkennis beweringen. En nergens heb ik nog echte voorkennis gezien. Alleen maar algemene dreigementen dat er ooit wel een aanslag zou komen of dingen die door complotgelovers compleet uit de context zijn gerukt.
Om een aanslag te voorkomen moet je een aantal belangrijke dingen weten:
- Wat willen ze aanvallen?
- Hoe gaan ze dat doen?
- Wanneer gaan ze dat doen?
Als je 1 van die dingen niet weet wordt het verdomd moeilijk om die aanslag tegen te houden.
Ze zullen vast wel rekening hebben gehouden met een aanslag op het WTC, maar als je niet weet wanneer of hoe kun je er weinig tegen doen.
Ze zullen misschien wel rekening hebben gehouden met een aanslag door vliegtuigen, maar met zoveel vliegvelden en zoveel vluchten per dag is het vrijwel ondoenlijk om dat allemaal te controleren.
Achteraf gezien zal de puzzel vast wel gemaakt kunnen worden. Maar de overheidsdiensten in de VS zijn (zeker in die tijd) in een constante prestigestrijd verwikkeld. Ze werken langs elkaar heen, proberen elkaar de loef af te steken. Als je nu wel de informatie van beide instellingen naast elkaar legt zal er wel concreets te vinden zijn geweest.
Dat ze het echt zo concreet wisten en het maar hebben laten gebeuren gaat er bij echt niet in.
Lees het stukje in de OP nog eens s.v.p.quote:Er zijn ondertussen al diverse boeken verschenen van mensen die menen dat ze precies weten wat er op 9/11 is gebeurd. Maar uiteindelijk bleek er weer niks bijzonders te worden gemeld. Ik heb dan ook niet echt de illusie dat dit boek van N.L. nieuwe dingen gaat brengen.
Zeker niet omdat die man wel het een en ander uit te leggen heeft als die niks heeft gedaan om de aanslagen te voorkomen.
Dat zal je aan hem zelf moeten vragen als je het zeker wil weten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:47 schreef SpaceSpiff het volgende:
Voor nu even een simpele vraag, zal later dieper ingaan op de post. Als die man wist wat er ging gebeuren, waarom heeft die er dan niks aan gedaan om het tegen te gaan?
Amerikaanse inlichtingendiensten zijn altijd voorbereid op plannen voor een aanslag. Als je denkt dat er geen enkele organisatie het gemunt heeft op de VS, dan ben je redelijk naief.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:41 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat je weet wie (welke groep) het gaat uitvoeren. Het doel, de methode en tijdstip is belangrijke informatie waar men met nader onderzoek achter zal moeten komen.
Feit: De inlichtingendiensten waren op de hoogte van een aankomende aanslag en wisten welke groep dit ging uitvoeren.
Ik drink geen bier en ik wil best wel weten er gebeurd is. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Behalve dan op dat doodgaan. Dat doet iedereen uiteindelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:30 schreef WallOfStars het volgende:
The people dont want to know what happen, who did it, and why.
they want beer and TV. so the'll never ask, and we will never tell.
The world you think you live in, isnt the word you live in, it's the candycoated version.
People die, secrets dont.
Laffe excuses voor brute moord voor winstbelang.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:30 schreef WallOfStars het volgende:
The people dont want to know what happen, who did it, and why.
they want beer and TV. so the'll never ask, and we will never tell.
The world you think you live in, isnt the word you live in, it's the candycoated version.
People die, secrets dont.
Waar heb ik gezegd dat ik denk dat dit niet zo is???quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:01 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Amerikaanse inlichtingendiensten zijn altijd voorbereid op plannen voor een aanslag. Als je denkt dat er geen enkele organisatie het gemunt heeft op de VS, dan ben je redelijk naief.
Nergens beweer ik er zeker van te zijn dat ze genoeg details wisten om de aanslag te verijdelen. Ik probeer te beargumenteren waarom ik denk dat ze meer wisten en dus aannemelijk te maken dat personen in de inlichtingenwereld wel over meer details beschikten.quote:Nergens wordt duidelijk dat de inlichtingendiensten precies op de hoogte waren van de plannen en genoeg details hadden om de aanslagen op 9/11 te stoppen. Zoals ik ook al zei, achteraf zal vast wel zijn gebleken dat als ze een bepaald spoor beter hadden gevolgd dat ze de aanslagen dan hadden kunnen stoppen.
Simpelweg omdat alle waarschuwingen en aanwijzingen die publiekelijk beschikbaar zijn, waaronder de beruchte presidentiele briefing dit beamen. (zie links in de OP)quote:Als jouw stelling is dat het publiek niet goed weet wat de inlichtingendiensten weten, hoe kun je dan zeggen dat het een feit is dat ze van de aanslagen op de hoogte waren?
Volgens mij begrijp jij nog niet goed wat ik probeer te beargumenteren.quote:Wat ik ook zo frappant vind aan deze N.L. is dat die pas na 6 jaar met zijn boek, C.V. of wat dan ook komt. Waarom nu pas? Waarom is die daar niet eerder mee gekomen? Waarom is die niet naar de onderzoekscommissie gestapt? Waarom heeft die niet eerder de media opgezocht om te zeggen dat hij het allang wist?
Ik vind het totaal niet overtuigend als iemand nu pas gaat lopen klagen dat hij al wist wat er ging gebeuren maar er 7 jaar lang niks mee heeft gedaan.
mmhh.... Winst was niet de doelstelling, Olie een mooi meegenomen onderdeel maar niet de hoofdreden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Laffe excuses voor brute moord voor winstbelang.
Hoe je het ook wend of keert, als deze man 6 maanden voor de aanslag informatie had over 9/11, waarom komt die daar nu pas mee naar buiten?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:01 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik denk dat dit niet zo is???
[..]
Nergens beweer ik er zeker van te zijn dat ze genoeg details wisten om de aanslag te verijdelen. Ik probeer te beargumenteren waarom ik denk dat ze meer wisten en dus aannemelijk te maken dat personen in de inlichtingenwereld wel over meer details beschikten.
[..]
Simpelweg omdat alle waarschuwingen en aanwijzingen die publiekelijk beschikbaar zijn, waaronder de beruchte presidentiele briefing dit beamen. (zie links in de OP)
[..]
Volgens mij begrijp jij nog niet goed wat ik probeer te beargumenteren.
Zoals ik in mijn vorige reactie al zei; “N.L.” voorspelde op CNBC zes maanden voordat de aanslagen van 9/11 plaatsvonden dat Osama Bin Laden een aanslag plande op het WTC en dat beide torens zouden instorten.
Deze claim staat in de biografie op de website van het bedrijf waar hij de eigenaar van is. Die biografie heeft als doel achtergrondinformatie te geven over de ervaring van de man die het bedrijf leidt.
Hij heeft het dus in een interview met de media (CNBC) voorspeldt!
Hij klaagt niet!
Waar ik op doel is dat het iemand is die destijds insider informatie had en dat ik daarom beargumenteer dat als hij over deze informatie beschikte zes maanden voor de aanslag het “zeer waarschijnlijk” is dat personen in de inlichtingenwereld waar hij deze informatie “zeer waarschijnlijk” vandaan heeft gekregen meer wisten dan tot nu toe is toegegeven.
Oke, laatste poging.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:26 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Hoe je het ook wend of keert, als deze man 6 maanden voor de aanslag informatie had over 9/11, waarom komt die daar nu pas mee naar buiten?
Waarom heeft die geen fuck gedaan om de aanslag te voorkomen?
Ik vind iemand die nu pas zegt dat die de aanslagen heeft voorspeld compleet onbetrouwbaar.
Ik doe mijn best. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat het compleet ongeloofwaardig is. Het klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:34 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Oke, laatste poging.
1. Hij had die informatie zes maanden voor 9/11 naar buiten gebracht in een interview met CNBC.
2. Ik kan wel wat speculeren... hint: hij had er belangen bij dat de aanslag plaats vond (kom ik later op terug)
Probeer eerst eens goed te begrijpen wat de context is van mijn stelling en wat ik probeer te beargumenteren a.u.b.
911 is een variatie op een complexe aanslagen die halverwege jaren 90 bedacht is door KSM. en toen niet ten uitvoer zijn gebracht.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:26 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Hoe je het ook wend of keert, als deze man 6 maanden voor de aanslag informatie had over 9/11, waarom komt die daar nu pas mee naar buiten?
Waarom heeft die geen fuck gedaan om de aanslag te voorkomen?
Ik vind iemand die nu pas zegt dat die de aanslagen heeft voorspeld compleet onbetrouwbaar.
Ja leuk al die aantijgingen, maar het slaat natuurlijk weer nergens op. Fox Mulder heeft wel meer dingen verzonnen. Komen die allemaal uit? Tom Clancy heeft ook een boek geschreven waarin het capitool doelwit was van een aanslag met een vliegtuig. Wat hadden de FBI en CIA met die aanwijzingen moeten doen dan?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:40 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
911 is een variatie op een complexe aanslagen die halverwege jaren 90 bedacht is door KSM. en toen niet ten uitvoer zijn gebracht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Bojinka
De Amerikaanse IC, heeft tientallen berichten gekregen, CIA tracke Atta zijn groep in 1998 in Duitsland al samen met de BND. Sind 1996 had CIA een aparte tak binnen CTC "Alec base volgens Able danger" om een oogje te houden op OBL.
FBI heeft nog een paar 100 uur liggen mbt afgeluisterde gesprekken, en NSA nog tientallen logs naar een telefoontje in Yemen.
p.s Zelfs hollywood heeft ze voorspelt 6 maanden van de voren in een afl. van The Lone Gunman....
weetje nog de vriendjes van Fox mulder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |