Ik denk niet dat het iemands schuld is. Sommige vrouwen hebben een veel gevoeligere of juist ongevoeligere clitoris dan andere vrouwen. Zelf weet je precies wanneer je harder/zachter/sneller/langzamer/meer naar links/meer naar rechts/etc moet, want jíj voelt precies wat zich daar beneden afspeelt. Je bedpartner kan dat helaas niet voelen, dus ondanks dat ie zn best doet, kan ie nooit precies weten wat jou over het randje helpt.
De hele tijd aanwijzingen geven is niet bevorderend voor het libido.
Je zou aan een seksuele fantasie kunnen denken, dan ben je niet zo gefocust op wat er allemaal met je gedaan wordt en voordeel is dat je er meer opgewonden van raakt. Je kunt ook geile dingen in je oor laten fluisteren (wordt alleen een beetje moeilijk als je gebeft wordt

).
Aan de andere kant: het is jammer dat het je vriendjes niet lukt om je klaar te laten komen, maar is het zó'n ramp dat je het zelf moet doen? Ik snap je punt wel hoor, en ik weet zeker dat meer vrouwen dit probleem hebben. En wie weet kom je ooit nog iemand tegen die het per ongeluk allemaal goed doet en je wel tot een hoogtepunt weet te brengen. (Dus niet van die opscheppers hier die denken dat als er één gefaket heeft, ze het allemaal wel in hun bed zullen doen. Want iedere vrouw zit weer anders in elkaar.)