abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2008 @ 16:51:10 #226
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59605775
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:53 schreef nietzman het volgende:

[..]

Duitsland heeft Mig 29's gehad, geen SU's. Die Migs hebben ze inmiddels ook al verkocht aan Polen. Sunde.
Een kist aanhouden omdat 'ie er wel leuk uitziet is natuurlijk ook een beetje overdreven.
  zondag 22 juni 2008 @ 17:01:02 #227
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59605954
quote:
Op zondag 22 juni 2008 16:51 schreef Nobu het volgende:
Een kist aanhouden omdat 'ie er wel leuk uitziet is natuurlijk ook een beetje overdreven.
Ze hebben er ook een stel naar de Yanks gestuurd die concludeerden dat 'ie beter presteerde dan de F-15. Dus nee, er alleen leuk uitzien deed 'ie niet. .
Ik ga naar huis.
  zondag 22 juni 2008 @ 17:02:40 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_59605975
Was dat niet voor de upgrade van de F-15?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 22 juni 2008 @ 18:38:52 #229
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59607715
quote:
Op zondag 22 juni 2008 16:11 schreef Andyy het volgende:

[..]

die laatste is een Sukhoi, geen mig.
en je ziet overduidelijk de indiase vlag ja
mijn fout
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  zondag 22 juni 2008 @ 18:57:19 #230
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_59608055
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:36 schreef RPD het volgende:
ff puntje Lone_Gunman, maar de Tornado is een samenwerking van duitse, engelse en italiaanse fabrieken... en de typhoon zelfs een frans engels duitse produktie...
en de laatste is gewoon een gepimpte mig...

tenzij je het natuurlijk hebt over de landen die er daar mee vliegen maar dat kan ik niet zien...
Ik bedoelde de specifieke landen waartoe de toestellen uit de pic behoren, maar dat is nu wel duidelijk

De pic komt voort uit een terugkerende bilaterale oefening van de Britse en de Indiase luchtmachten genaamd 'Indradhanush'. Deze werd bijna een jaar geleden gehouden in Groot Britannie.

Enne het is een gepimpte SU-30 trouwens. Bevat o.a Franse, Israelische en Indiase avionica, totaal niet te vergelijken met een standaard Su-30.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lone_Gunman op 22-06-2008 21:10:55 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_59608125
I feel kinda Locrian today
  zondag 22 juni 2008 @ 19:02:02 #232
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59608155
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:39 schreef Bilfred_eendereed het volgende:

[..]

dat is er een uit deze catagorie;

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Horten heeft dus wel bestaan en ook gevlogen.

haunebu durf ik ook echt niet zo zeker van te zeggen dat ze niet hebben bestaan.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 22 juni 2008 @ 22:28:48 #233
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59613042
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Horten heeft dus wel bestaan en ook gevlogen.

haunebu durf ik ook echt niet zo zeker van te zeggen dat ze niet hebben bestaan.
idd er zijn tekeningen van een duits ontwerp wat er sterk op leek
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 22 juni 2008 @ 22:30:34 #234
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59613095
ps mod, slotje, page 10
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59613435
horton ix

heeft dus gevlogen en bestaan !
  zondag 22 juni 2008 @ 22:46:52 #236
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59613623
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:30 schreef Esses het volgende:
ps mod, slotje, page 10
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59613758
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd er zijn tekeningen van een duits ontwerp wat er sterk op leek
Ding heeft wel degelijk bestaan;

Volgens verschillende betrouwbare bronnen, voornamelijk uit het neo-nazisme, zouden er gedurende de oorlog in het diepste geheim ondergrondse basis zijn aangelegd naar het voorbeeld van de ondergrondse fabrieken in Nazi-Duitsland zelf. Toen het duidelijk werd dat de nazi's de oorlog aan het verliezen waren zouden de talloze geheime projecten die hun geleerden aan het ontwikkelen waren overgeplaatst zijn naar Antarctica, samen met een grote hoeveelheid slavenarbeiders. Deze projecten zouden gaan over anti-zwaartekracht, biologische experimenten op mensen en nucleaire wapens. Zo zouden er in 1945 ook verschillende nazi-kopstukken heen zijn gevlucht. Van een aantal U-boten die tegen het einde van de oorlog die kant op voeren is nooit meer iets vernomen.

De Hollow Earth Research Society, in Ontario, Canada, beweert dat de Geallieerden na de oorlog bemerkten dat er 2.000 wetenschappers uit Duitsland en Italië samen met bijna een miljoen mensen waren verdwenen in het land voorbij de Zuidpool, de namen van de 2.000 verdewenen wetenschappers worden verzwegen, maar hun verdwijning is nog altijd een raadsel. Het verhaal gaat ook dat de Geallieerden er nog in 1947 een invasie hebben uitgevoerd maar werden verjaagd door met nazi's bemande vliegende schotels. Er zouden tevens buitenaardse wezens leven in ondergrondse bases al of niet in samenwerking met overlevende nazi's. .
Hitler heeft op 30 april 1945 nooit zelfmoord gepleegd, maar leeft hij nu op Antarctica, waar hij met een nucleair aangedreven onderzeeboot eind 1947 is aangekomen. Op Antarctica bevindt zich een omvangrijk gat in de aarde dat de toegang verschaft tot een onderaardse wereld, waar een groot en onoverwinnelijk mensenras huist die een beschaving heeft opgebouwd die vele malen hoger staat dan de aardse beschaving.
In de holle aarde woont een geestelijke superelite die van binnen uit de wereld bestuurt. Het Duitse volk zou rechtstreeks van deze halfgoden afstammen. Hitler zou tijdens zijn leven via telepathisch contact instructies van deze geestelijke meesters hebben ontvangen. dat Hitler leeft nog steeds . Door het totaal andere klimaat, de andere levensverhoudingen en de geringere zwaartekracht in het binnenste der aarde, zouden mensen niet meer sterven. Hitler zou zelfs jonger zijn geworden. Hitler wordt vereerd als een goddelijk wezen want hij kan zelfs vanuit zijn schuilplaats de loop der sterren beïnvloeden. . Hij bestuurdt ook de UFO’s die sinds 1945 de wereld bezoeken onder leiding staan van het leger van Odin en afkomstig zijn uit het binnenste der aarde. Hun taken zijn spionage en het ingrijpen in de loop van de wereldgeschiedenis als alles dreigt uit de hand te lopen. . In Duitsland en Oostenrijk zijn steeds meer video’s te koop waar een duidelijke link gelegd wordt tussen UFO’s en geheime wapentechnologie van de Nazi’s. De Ufo's maken zich op voor het laatste gevecht om de wereldheerschappij waar een hersteld nationaal-socialisme zal zegevieren.
  maandag 23 juni 2008 @ 02:51:45 #238
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59618044
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]


Normaal word een topic na pagina 10 ja gesloten om een nieuwe topic te starten #2
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 23 juni 2008 @ 03:06:54 #239
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59618095
Not really. Topics gaan automatisch dicht na 300 posts.
Ik ga naar huis.
  maandag 23 juni 2008 @ 10:24:17 #240
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59620313
quote:
Op maandag 23 juni 2008 03:06 schreef nietzman het volgende:
Not really. Topics gaan automatisch dicht na 300 posts.
dit dus bij mij is dat op pagina 7 namelijk maar fok vergeet nogal eens je post instellingen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 juni 2008 @ 11:58:09 #241
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59622468
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:36 schreef RPD het volgende:
ff puntje Lone_Gunman, maar de Tornado is een samenwerking van duitse, engelse en italiaanse fabrieken... en de typhoon zelfs een [b]frans[b] engels duitse produktie...
(...)
De Eurofighter Typhoon is een samenwerkingsverband van BAe Systems (Engeland), EADS (Duitsland), Alenia (Italië) en EADS-Casa (Spanje) voor het airframe, en Rolls-Royce (Engeland), MTU Aero Engines(Duitsland), Avio (Italië) en ITP (Spanje) voor de motoren.

Frankrijk heeft heel in het begin even meegedaan, net zoals Nederland heel in het begin even heeft meegedaan aan wat vandaag de Tornado is. Maar daarna hebben ze hun eigen toestel ontwikkeld (Rafale). Er zit dus niets frans aan de Typhoon.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 23 juni 2008 @ 15:51:54 #242
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59627846
quote:
Op zondag 22 juni 2008 17:02 schreef speknek het volgende:
Was dat niet voor de upgrade van de F-15?
Volgens mij ook, maar het ging er ook meer om dat de MiG wenbaarder zou zijn. Qua avionica en wapensystemen viel het allemaal wat tegen.
pi_59667353
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:52 schreef Bilfred_eendereed het volgende:

[..]

Ding heeft wel degelijk bestaan;

Volgens verschillende betrouwbare bronnen, voornamelijk uit het neo-nazisme, zouden er gedurende de oorlog in het diepste geheim ondergrondse basis zijn aangelegd naar het voorbeeld van de ondergrondse fabrieken in Nazi-Duitsland zelf. Toen het duidelijk werd dat de nazi's de oorlog aan het verliezen waren zouden de talloze geheime projecten die hun geleerden aan het ontwikkelen waren overgeplaatst zijn naar Antarctica, samen met een grote hoeveelheid slavenarbeiders. Deze projecten zouden gaan over anti-zwaartekracht, biologische experimenten op mensen en nucleaire wapens. Zo zouden er in 1945 ook verschillende nazi-kopstukken heen zijn gevlucht. Van een aantal U-boten die tegen het einde van de oorlog die kant op voeren is nooit meer iets vernomen.

De Hollow Earth Research Society, in Ontario, Canada, beweert dat de Geallieerden na de oorlog bemerkten dat er 2.000 wetenschappers uit Duitsland en Italië samen met bijna een miljoen mensen waren verdwenen in het land voorbij de Zuidpool, de namen van de 2.000 verdewenen wetenschappers worden verzwegen, maar hun verdwijning is nog altijd een raadsel. Het verhaal gaat ook dat de Geallieerden er nog in 1947 een invasie hebben uitgevoerd maar werden verjaagd door met nazi's bemande vliegende schotels. Er zouden tevens buitenaardse wezens leven in ondergrondse bases al of niet in samenwerking met overlevende nazi's. .
Hitler heeft op 30 april 1945 nooit zelfmoord gepleegd, maar leeft hij nu op Antarctica, waar hij met een nucleair aangedreven onderzeeboot eind 1947 is aangekomen. Op Antarctica bevindt zich een omvangrijk gat in de aarde dat de toegang verschaft tot een onderaardse wereld, waar een groot en onoverwinnelijk mensenras huist die een beschaving heeft opgebouwd die vele malen hoger staat dan de aardse beschaving.
In de holle aarde woont een geestelijke superelite die van binnen uit de wereld bestuurt. Het Duitse volk zou rechtstreeks van deze halfgoden afstammen. Hitler zou tijdens zijn leven via telepathisch contact instructies van deze geestelijke meesters hebben ontvangen. dat Hitler leeft nog steeds . Door het totaal andere klimaat, de andere levensverhoudingen en de geringere zwaartekracht in het binnenste der aarde, zouden mensen niet meer sterven. Hitler zou zelfs jonger zijn geworden. Hitler wordt vereerd als een goddelijk wezen want hij kan zelfs vanuit zijn schuilplaats de loop der sterren beïnvloeden. . Hij bestuurdt ook de UFO’s die sinds 1945 de wereld bezoeken onder leiding staan van het leger van Odin en afkomstig zijn uit het binnenste der aarde. Hun taken zijn spionage en het ingrijpen in de loop van de wereldgeschiedenis als alles dreigt uit de hand te lopen. . In Duitsland en Oostenrijk zijn steeds meer video’s te koop waar een duidelijke link gelegd wordt tussen UFO’s en geheime wapentechnologie van de Nazi’s. De Ufo's maken zich op voor het laatste gevecht om de wereldheerschappij waar een hersteld nationaal-socialisme zal zegevieren.
ik sta meestal wel open voor rare gebeurtenissen en dergelijke. maar ik heb dit verhaal altijd heeeeeeel vergezocht gevonden
Peace through power!!
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:26:08 #244
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59671783
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 02:41 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

ik sta meestal wel open voor rare gebeurtenissen en dergelijke. maar ik heb dit verhaal altijd heeeeeeel vergezocht gevonden
Hoezo "heeeeeeeel vergezocht"?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 25-06-2008 12:09:14 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_59673346
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hoezo "heeeeeeeel vergezocht"?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou kunnen ja maar nee, het verhaal van die vliegende schotels en dat Nazi's op Antarctica zitten is om een theorie heen verzonnen die in die tijd wel waar had kunnen zijn.
Peace through power!!
pi_60074012
Enkele favo's
A-10



F-18A



F-16


Een die ik helaas niet heb kunnen fotograferen dit weekend
F-22

En oudjes.....
de Spit, Lancaster Avro, P-51, B-25 Mitchel,

[ Bericht 12% gewijzigd door -CRASH- op 13-07-2008 14:15:17 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_60074360
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:38 schreef -CRASH- het volgende:
Enkele favo's
A-10
F-18A
Grappig, als ik een lijstje met de meest lelijke kisten moest posten stonden deze bovenaan
Maar verschillende smaken houden dit topic levendig.

[pic time!]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 19 juli 2008 @ 04:28:43 #248
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_60203086
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:48:51 #249
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_60205261
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 04:28 schreef fusionfake het volgende:
[ afbeelding ]
Toegegeven, hij ziet er beter uit dan de Fulcrum-B, maar het blijft natuurlijk gewoon een MiG-29 in een nieuw verfje, en met nieuwe toeters en bellen. Wat is er nou zo mooi aan deze?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf zaterdag 19 juli 2008 @ 13:33:30 #250
145146 Andyy
pi_60207033
  zaterdag 19 juli 2008 @ 16:17:36 #251
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_60210129
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 11:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Toegegeven, hij ziet er beter uit dan de Fulcrum-B,
Daarom dus
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  maandag 6 oktober 2008 @ 06:43:05 #252
230590 Camacha
Wat de fok
pi_62164292


Het mooiste gevechtsvliegtuig all time is natuurlijk de Spitfire. Geweldige stroomlijn door de radiateur onder de vleugels aan te brengen in een pod in plaats van in een muil, zoals bij de Hawker Tempest (ook leuk hoor). Hoe mooi kan de dood op vleugels worden? Vaak een beetje ontkent, maar ook de Duitse tijdgenoot de Focke Wulf 190 is geweldig. Ik kan me nog goed herinneren dat m'n moeder helemaal niet blij was toen ik daar jaren geleden m'n spreekbeurt over wilde houden.

Ook leuk zijn de Gloster Meteor en de Messersmit 'Schwalbe' 262 (allebei naar schattige vogeltjes vernoemd, allebei eerste generatie straaljagers). Vooral de 262 doet het goed vanwege z'n vooruitstrevende motoren (pas jaren later hadden ze de legeringen om de motoren die erop zaten goed te bouwen, die van de 262 gingen net 20-30 uur mee) en z'n bad-ass haai-achtige looks.

In de moderne tijd natuurlijk de A-10. Hoe kan je niet van zo'n ugly-ass vliegtuig houden, dat je ook nog eens altijd thuisbrengt?

Tenslotte de (AS)K-13, weliswaar zo ver als een vliegtuig kan zijn van een gevechtsvliegtuig, maar omdat ik er in heb leren vliegen een eeuwige jeugdliefde.



Edit: en de Avro Lancaster natuurlijk. Paar stokjes met doek eromheen, maar retebetrouwbaar. Hell Yeah.
Dat ene, maar dan anders. Goed fout is ook goed.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:57:52 #253
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62173863
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 06:43 schreef Camacha het volgende:


(...)

Edit: en de Avro Lancaster natuurlijk. Paar stokjes met doek eromheen, maar retebetrouwbaar. Hell Yeah.
Kiezen tussen één of vier RR Merlins. Altijd lastig...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_62176704
Helaas nooit in productie gegaan, maar wel heel mooi:



[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2008 16:34:03 ]
pi_62177264
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:33 schreef ocf81 het volgende:
Helaas nooit in productie gegaan, maar wel heel mooi:

[ afbeelding ]
concurrent van de f22
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62177417
idd, de yf-23
  maandag 6 oktober 2008 @ 17:12:02 #257
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_62177868
in het vervolg bij het plaatsen van zon plaatje is het misschien handig gelijk de naam erbij te zetten..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_62178545
De F-16 vind ik een heerlijk toestel. Klein, spits, snel, wendbaar, doe mij die maar.
pi_62179785
even offtopic: ik zie net dat mijn topic het grootst is van dit hele subforum niet dat het verder boeit maar goed

ontopic:
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:33 schreef ocf81 het volgende:
Helaas nooit in productie gegaan, maar wel heel mooi:

[ afbeelding ]
vaag ding...nog nooit eerder gezien
Peace through power!!
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:21:18 #260
230041 Gangelder
Rule Britannia
pi_62187797


Super Etendard
Misschien niet de meest succesvolle vliegtuig ooit, maar hij is wel magistraal mooi
Feck Off!!!!
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:22:10 #261
230041 Gangelder
Rule Britannia
pi_62187833
Sorry DubbelPost
Feck Off!!!!
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:28:18 #262
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62188075
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:26 schreef RaptoR-X het volgende:

vaag ding...nog nooit eerder gezien
Wie dit leest is gek
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:37:00 #263
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62336168
Geen gevechtsvliegtuig, maar mijn persoonlijk favoriet voor mooiste vliegtuig
De PBY Catalina


Maar gevechtsvliegtuig 1tje die als ik snel door de pagina's heen wapperde niet heb gezien, misschien over het hoofd gezien, Het Vliegtuig dat de Slag om Engeland heeft gewonnen.

De Hawker Hurricane.

Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:05:02 #264
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62338916
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:37 schreef BasOne het volgende:
Geen gevechtsvliegtuig, maar mijn persoonlijk favoriet voor mooiste vliegtuig
De PBY Catalina
[ afbeelding ]

Maar gevechtsvliegtuig 1tje die als ik snel door de pagina's heen wapperde niet heb gezien, misschien over het hoofd gezien, Het Vliegtuig dat de Slag om Engeland heeft gewonnen.

De Hawker Hurricane.

[ afbeelding ]
De Catalina was wel degelijk een gevechtsvliegtuig, het werd gebruikt voor onderzeebootbestrijding, lange afstandspatrouilles, verkenning op open zee, en het clandestien afzetten en bevoorraden van personnel in bezet gebied.

Maar het is één van de mooisten inderdaad.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:39:02 #265
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62339859
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:33 schreef ocf81 het volgende:
Helaas nooit in productie gegaan, maar wel heel mooi:

[ afbeelding ]
Ik vind de Black widow mooier dan de raptor
Ik heb er zelfs nog een bouwpakketje van gehad
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:43:04 #266
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62339957
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De Catalina was wel degelijk een gevechtsvliegtuig, het werd gebruikt voor onderzeebootbestrijding, lange afstandspatrouilles, verkenning op open zee, en het clandestien afzetten en bevoorraden van personnel in bezet gebied.

Maar het is één van de mooisten inderdaad.
De Catalina heb ik voor het eerst gezien... hier


En ben gelijk verliefd op het toestel geworden
Het hele op water en op vaste grond landen, de hoge motoren, de koepels achterop.
Geeft me het idee, van hmm, hoe druk je het uit?
Vrijheid, gaan en staan waar je wilt
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:58:58 #267
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_62353465
Wat is dit voor apparaat?
Ik heb al een boek.
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:02:23 #268
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_62353570
Dat was een viral voor de -slechte- film Stealth.
Ik ga naar huis.
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:04:02 #269
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_62353621
Ik ga naar huis.
pi_62354669
kan dat ding vliegen dan?

Ergens vind ik het toch wel een criterium voor dit topic dat het ding ook echt bestaat en is ontworpen voor gevechtsdoeleinden.
pi_62354841
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:41 schreef ocf81 het volgende:
kan dat ding vliegen dan?

Ergens vind ik het toch wel een criterium voor dit topic dat het ding ook echt bestaat en is ontworpen voor gevechtsdoeleinden.
Lijkt me een mok-up te zijn
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:57:39 #272
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_62355087
Kwam hem tegen, was niet bedoeld als nominatie. Just out of curiosity.
Als hij weg moet mag hij uiteraard weg.
Ik heb al een boek.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:40:39 #273
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62360723
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:41 schreef ocf81 het volgende:
kan dat ding vliegen dan?

Ergens vind ik het toch wel een criterium voor dit topic dat het ding ook echt bestaat en is ontworpen voor gevechtsdoeleinden.
Het ding moest over het dek kunnen rijden rollen, meer niet. En het ding is gebouwd voor het gevecht om de opbrengst van de box-office. Maar dat telt niet echt, nee

Zelfs Jessica was in die film om te huilen trouwens.
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:48 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Lijkt me een mok-up te zijn
<taalnazi>
Mock-up. Met CK dus.
</taalnazi>
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 21:42:09 #274
145146 Andyy
pi_62362580
is van een film
  FOK!Fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 21:42:29 #275
145146 Andyy
pi_62362944
alltime favo is toch echt de verdediger van het britse luchtruim: de spitfire!

en als we puur voor looks gaan ga ik ook voor de f-5!

here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:12:36 #277
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_62387616
Tupolev Tu-22M Backfire





De Amerikanen waren er doodsbang voor tijdens de Koude Oorlog
Prachtige machine Idem voor de B-1 Lancer en Tu-160 trouwens. Ook een prachtig ontwerp.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_62388307
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:12 schreef finsdefis het volgende:
Tupolev Tu-22M Backfire

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zeker een prachtig toestel!

Ik vind de MiG-21 ook zo gaaf met die rare neus en deltavleugels. Het was de eerste in dienst genomen interceptiejager die Mach 2 kon halen.

pi_62388686
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:54 schreef piekartz87 het volgende:
alltime favo is toch echt de verdediger van het britse luchtruim: de spitfire!

en als we puur voor looks gaan ga ik ook voor de f-5!

[ afbeelding ]

En toen ze weer op Nederlandse bodem/luchtruim waren in 2007


De Turkish Stars vliegen (sinds 1993) met de (8) NF-5 afkomstig van de Koninklijke Luchtmacht
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_62408819
Modern - YF-23


Klassiek -D0 335

  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:24:12 #281
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62414488
Die onderste lijkt me een restauratie of een rebuild. Luftwaffe museum?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf woensdag 15 oktober 2008 @ 21:46:03 #282
145146 Andyy
pi_62417161
best alternatief design op het eerste gezicht
pi_62420071
De A-1 Skyraider. Wat een beul van een toestel. Dit was het laatste toestel met zuigermotor dat gebruikt werd door de US Navy.

pi_62427541
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:24 schreef RonaldV het volgende:
Die onderste lijkt me een restauratie of een rebuild. Luftwaffe museum?
Nee hoor, het is het enigst overgebleven exemplaar. In 1945 is hij naar de US gegaan voor testen (let op 102 op staart)


Uiteindelijk is hij bij het Smithsonian museum terecht gekomen. Zij hebben Dornier gevraagd hem te restaureren. In 1974 ging hij terug naar Duitsland. Veel mensen die aan het originele vliegtuig gewerkt hebben werkten nog bij Dornier. Ze waren verbaasd dat de springladingen om in nood de propellor en staart te verwijderen nog aanwezig waren. Na restauratie kreeg hij ook orignele verfschema terug, danwel zonder swastika aangezien die in Duitsland verboden is.
De foto's uit mijn vorige post zijn van na de restauratie toen hij in Duitsland tentoongesteld werd.

Tegenwoordig staat hij zo in het National Air & Space museum bij Washinton D.C, weer met swastika.


Het was trouwens het snelste propellorvliegtuig uit de 2e WO met een topsnelheid van 765 km/u. Dornier was een expert in tandemprop configuraties met push-pull opstelling.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:32:53 #285
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62443601
Ah, dat de swastika ontbrak had ik gezien, vandaar dat ik dacht dat hij ergens in Duitsland stond.

Taal-nazi mode on: enigst kan niet. Er is geen overtreffende trap van enig.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:31:41 #286
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_62445039
wat doet de belgische luchtmacht eigelijk nowadays?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:00:37 #287
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62445844
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:31 schreef Pumatje het volgende:
wat doet de belgische luchtmacht eigelijk nowadays?
Die bestaat niet meer.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_62446866
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:32 schreef RonaldV het volgende:
Ah, dat de swastika ontbrak had ik gezien, vandaar dat ik dacht dat hij ergens in Duitsland stond.

Taal-nazi mode on: enigst kan niet. Er is geen overtreffende trap van enig.
FF nitpicken, het is gewoon een Duits kruis, de swastika was het gewraakte hakenkruis
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_62446932
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:31 schreef Pumatje het volgende:
wat doet de belgische luchtmacht eigelijk nowadays?
Vliegen

En volgend jaar een Tigermeet op Kleine Brogel
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:27:19 #290
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_62448237
der is iig echt geen fluit meer van over bij die belgen..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:26:59 #291
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62457017
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:33 schreef BasOne het volgende:

[..]

FF nitpicken, het is gewoon een Duits kruis, de swastika was het gewraakte hakenkruis
FF terug nitpicken: op de tweede foto staat het Duits kruis, en op de staart geen swastika. Op de derde foto staan de toenmalige 'stars&bars' van de USAAF, zonder duitse kentekenen en met een USAAF evaluatie-nummer op de staart. Op de vierde foto staat de Dornier in het NASM met Duits kruis, swastika en USAAF evaluatie-nummer op de staart.

Niet zo wijs doen: ik weet echt het verschil wel tussen een swastika en een hakenkruis.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_62459625
ze hebben toch wel een fatsoenlijke transportvloot
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:03:15 #293
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62461440
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]

FF terug nitpicken: op de tweede foto staat het Duits kruis, en op de staart geen swastika. Op de derde foto staan de toenmalige 'stars&bars' van de USAAF, zonder duitse kentekenen en met een USAAF evaluatie-nummer op de staart. Op de vierde foto staat de Dornier in het NASM met Duits kruis, swastika en USAAF evaluatie-nummer op de staart.

Niet zo wijs doen: ik weet echt het verschil wel tussen een swastika en een hakenkruis.
Bij de laatste foto staat "weer met swastika", maar op de eerste foto staat géén swastika, dus kan ook niet 'weer' zijn
Daar doelde ik eigenlijk op maar het kwam er nog al krom uit
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_62462459
Ik bedoelde natuurlijk dat het vliegtuig origineel een swastika had, na de restauratie niet en nu weer wel.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:56:07 #295
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62465562
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:45 schreef Nr.G het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk dat het vliegtuig origineel een swastika had, na de restauratie niet en nu weer wel.
Dat leek me evident, trouwens.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:02:19 #296
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62465700
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ze hebben toch wel een fatsoenlijke transportvloot
11 oude C-130Hs. Ze behoren tot de allereerste H-modellen in de wereld, weliswaar gemoderniseerd, maar de airframes zijn gewoon op aan het raken. Ter vergelijking: de Nederlandse H modellen behoren tot de meest moderne H-toestellen in de wereld (zelfs moderner dan de H-toestellen van de USAF). De USAF zit met zoveel verschillende H-configuraties dat ze alle nog vliegende transport-Hercs (E en H) op één configuratie (C-130X) willen gaan brengen, want logistiek zijn ze een nachtmerrie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:18:40 #297
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_62468776
ik vond wat leuke topics over belgië, en haar defensie.


[urlhttp://forum.politics.be/archive/index.php/t-2515.html[/url]


http://www.9lives.be/foru(...)-belgisch-leger.html
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:28:10 #298
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_62469006
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:54 schreef piekartz87 het volgende:
alltime favo is toch echt de verdediger van het britse luchtruim: de spitfire!

en als we puur voor looks gaan ga ik ook voor de f-5!

[ afbeelding ]
Daar heeft mijn vader nog in gevlogen toen ie nog vlieginstructeur was. Leuk vliegtuig om weer eens te zien.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_62469167
Gevechtsvliegtuigen uit de 2e wereldoorlog! Dat waren nog eens echte gevechten ook.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62474303
Erg veel keus, waaronder WW2 toestellen ( mede door een pa die geobsedeerd is door WW 2 vliegtuigen ), maar ik zou nu toch de SU-27 kiezen. Paar keer gezien op vliegshows, supermooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')