abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58665662
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik verbaas me over het pro-Seedorf gehalte hier.
'De mens heeft altijd een bepaalde sympathie voor verschoppelingen' (Wayne Dyer)
pi_58665696
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:59 schreef Barca het volgende:

Welk interview?
Waarschijnlijk het interview waarin hij een basisplaats en de aanvoerdersband opeist. Dat het fictief is doet er niet toe, we kennen immers allemaal de vedetteneigingen van Seedorf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58665771
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Over Van Nistelrooy worden we het niet eens denk ik Madrid draait prima met combinerende en snelle spelers in één team met Van Nistelrooy, waaronder ook Oranje-collega's Robben en Sneijder. En topscorer wordt je niet zomaar, ook niet bij de beste teams, dat blijkt uit de huidige topscorers in Italië en Spanje. Van Nistelrooy is een speler die goed is in wat hij doet, namelijk doelpunten maken, bij al zijn teams inclusief Oranje. Maargoed, genoeg over Van Nistelrooy, het gaat hier over het bedanken van Seedorf natuurlijk.
quote:
Waar hij wel moeite mee heeft is dat hij 10 minuutjes mag opdraven als linksbuiten of verdedigende middenvelder. Hij heeft zijn eigen positie nooit mogen bevechten, en dat is toch wel het minste voor de met afstand meest succesvolle voetballer die er de laatste jaren rondloopt.
Dat blijkt inderdaad uit het interview. Van der Vaart staat vele wedstrijden rechtsbuiten, wat ook niet zijn positie is. Zelfde gold voor Kuyt. En die blijven gewoon voor Oranje spelen. Seedorfs status als clubvoetballer mag dan erg groot zijn, in het Nederlands elftal heeft hij het nooit echt kunnen bewijzen, terwijl hij lang niet altijd op een vreemde positie stond. Als je het interview erop naleest krijg je sterk de indruk dat Seedorf het team graag om heen gebouwd wil zien worden. Zijn prestaties bij Oranje geven daar absoluut geen aanleiding toe. Verder is het aan de trainer om te bepalen op welke positie een speler speelt, en hoe lang hij daar speelt. Er is geen reden waarom Seedorf niet 5 minuten zou kunnen invallen en pak m beet Vennegoor wel.
quote:
We hebben vier jaar voorbereidingstijd gehad, inclusief een wk in Duitsland. Het lijkt me dat je dan met een efltal kunt verschijnen dat evenwichtig is, dat een vaste kern en een hierarchie heeft, dat lekker ingespeeld is en elkaar blindelings kan vinden en dat gewend is aan het te spelen systeem. En wie er dan speelt doet er niet zoveel toe, het middenveld dat er staat is kennelijk beter dan een middenveld met Seedorf en Van Bommel, de aanvalslinie is kennelijk beter dan een aanvalslinie met Makaay. Alleen in de verdediging is het wat behelpen.
Een lekker ingespeeld nationaal team is een utopie. Het aantal interlands is zeer beperkt en elke keer ontbreken er wel mensen. Als ik je opmerking over Makaay zo moet opvatten dat jij het liefst op dit EK met Makaay als spits zou spelen, geeft dat voor mij wel aan dat je er weinig kijk op hebt. Over de verdediging ben je zeer mild, met zo'n matige verdediging als de onze zou het een regelrecht wonder zijn om een titel te halen. Daarom zijn we ook sowieso geen titelkandidaat, maar een outsider. Zeker vijf ploegen hebben beter materiaal, twee daarvan zitten in onze poule.

Na het lezen van het interview is mijn gevoel dat Seedorf te makkelijk opgeeft alleen maar versterkt. Een aantal dingen kloppen ook gewoon niet. Als je iemand vriendschappelijk een kans geeft betekend dat nog niet dat je daarna automatisch ook om het echie mee doet. Als de trainer wil dat Seedorf 5 minuten invalt heeft hij meteen al een slecht gevoel. Dat hij teleurgesteld was dat hij geen aanvoerder werd gemaakt tegen Slovenië begrijp ik wel, al vind ik dat vaste basisspelers daar ook recht op hebben en het is ook niet echt iets van levensbelang. Ik kan me van Van Basten voorstellen dat hij het vreemd vindt dat iemand die geen basisplaats heeft vrijaf vraagt voor een interland. Een gemiste kans om Van Basten te overtuigen. Van Basten gaat zeker niet altijd perfect met spelers om, maar ik vind dit overdreven van Seedorf.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_58665904
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk het interview waarin hij een basisplaats en de aanvoerdersband opeist. Dat het fictief is doet er niet toe, we kennen immers allemaal de vedetteneigingen van Seedorf.
Het interview in VI waarin Seedorfs rol in de periode onder Van Basten besproken wordt en hij uitlegt waarom hij niet meer meegaat.

Hij geeft zelf aan dat hij geen basisplaats opeist, maar er wel van uit gaat dat hij in de basis komt te staan. Hij roept het dus niet, maar hij verwacht het van binnen wel. Dan kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent als je niet speelt, maar het is Van Bastens goed recht om voor anderen te kiezen. Dat Seedorf dan denkt dat Van Basten iets tegen hem persoonlijk heeft, tja. Er zijn geen voetbaltechnische argumenten om de Seedorf van Milan van vorig seizoen niet op stellen. Die zijn er echter wel voldoende voor de Seedorf van de agelopen 8 jaar in Oranje, en daar gaat het om.

Het is jammer dat hij er niet bij is, en nogmaals goed dat hij dit nu doet en niet over 3 weken, maar persoonlijk vind ik het erger dat Boulahrouz niet mee gaat, die hebben we harder nodig in onze "verdediging".
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:33:28 #55
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58665956
Oh. Ik denk overigens niet dat de beslissing van Marco om Clarence niet op te stellen op basis van prestaties in oranje is.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_58665987
Staat het interview ook online?
pi_58666381
quote:
Ik verbaas me over het pro-Seedorf gehalte hier.
Ik juist andersom
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_58666501
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:36 schreef Cyberia18 het volgende:
Staat het interview ook online?
Het is niet echt een schokkend artikel ofzo hoor

Ook niet zozeer een interview. het is meer een beschrijving van Seedorfs rol onder Marco Van Basten, met quotes van Seedorf als toelichting. Zou hem wel voor je in willen scannen maar ik heb geen scanner
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:08:22 #59
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58666564
quote:
Ik verbaas me over het pro-Van Basten gehalte hier in NL.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58666636
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:21 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Over Van Nistelrooy worden we het niet eens denk ik Madrid draait prima met combinerende en snelle spelers in één team met Van Nistelrooy, waaronder ook Oranje-collega's Robben en Sneijder. En topscorer wordt je niet zomaar, ook niet bij de beste teams, dat blijkt uit de huidige topscorers in Italië en Spanje. Van Nistelrooy is een speler die goed is in wat hij doet, namelijk doelpunten maken, bij al zijn teams inclusief Oranje. Maargoed, genoeg over Van Nistelrooy, het gaat hier over het bedanken van Seedorf natuurlijk.
Het ging er mij om dat je de kwaliteiten krijgt die je als volk en trainer waardeert, en de kwaliteiten mist die je niet weet te waarderen. Als je dan de kwaliteit om grote wedstrijden te beslissen en prijzen te pakken waardeert, is Seedorf een vaste waarde en staat Van Nistelrooij allerminst op een voetstuk. Als je techniek, teamgeest, combinatievoetbal en wedstrijdmentaliteit als belangrijke kwaliteiten ziet, waren we nu nog met zijn allen aan het jammeren dat Kluivert helaas niet meer de vorm heeft en we het helaas maar met Van Nistelrooij moeten doen.

Maar er is in dit land ontzettend veel waardering voor de egoistische goaltjesdief die zijn eigen statistieken heel goed in de gaten houdt en het in de grote wedstrijden structureel laat afweten, omdat hij het zo goed doet op tv en in die statistiekjes. Dan krijgen we ook een spits die het goed doet op tv en goed in de statistiekjes, maar met wie je geen kans maakt op de prijzen.
quote:
Dat blijkt inderdaad uit het interview. Van der Vaart staat vele wedstrijden rechtsbuiten, wat ook niet zijn positie is. Zelfde gold voor Kuyt. En die blijven gewoon voor Oranje spelen.
Helaas wel ja. Het is namelijk de normaalste zaak van de wereld om een vaste kern van je beste spelers te hebben die aan de bel trekt bij de trainer. Van Basten heeft die kern systematisch verwijderd, en een klimaat gecreeerd waarin niemand zijn positie zeker was, met name de ervaren spelers met een mening niet. Ga dan maar even lekker de confrontatie met de trainer aan, terwijl je weet dat het je selectie of plek in het team kan kosten. Daar moet je de persoonlijkheid voor hebben, maar ook de carriere. Want voor spelers als Sneijder en Van der Vaart is (of was) het heel belangrijk om international te zijn voor de rest van hun carriere. Het lijkt me dan ook niet heel toevallig dat pas na de komst van Seedorf de spelers de trainer op andere gedachten hebben gebracht.
quote:
Seedorfs status als clubvoetballer mag dan erg groot zijn, in het Nederlands elftal heeft hij het nooit echt kunnen bewijzen, terwijl hij lang niet altijd op een vreemde positie stond. Als je het interview erop naleest krijg je sterk de indruk dat Seedorf het team graag om heen gebouwd wil zien worden.
Wat geeft jouw die indruk dan? Ik het het interview niet bij de hand.
quote:
Zijn prestaties bij Oranje geven daar absoluut geen aanleiding toe. Verder is het aan de trainer om te bepalen op welke positie een speler speelt, en hoe lang hij daar speelt. Er is geen reden waarom Seedorf niet 5 minuten zou kunnen invallen en pak m beet Vennegoor wel.
Je moet voetballers wel laten voetballen zoals ze kunnen. Van Basten dacht met zijn magie van Van Nistelrooij een echte balvaste midvoor te kunnen maken, van Vlaar een ervaren verdediger en van Boateng een creatieve middenvelder. Seedorf met zijn dominante spel en dominante karakter in een recessieve rol dwingen werkt niet. Dan geef je hem of een reserve rol als dominante voetballer, of een hoofdrol, of helemaal geen rol. Seedorf heeft dat door, Van Basten niet, dus is het Seedorf die de beslissing neemt, waar Van Basten nog dacht weer wat te moeten uitproberen.
quote:
Een lekker ingespeeld nationaal team is een utopie. Het aantal interlands is zeer beperkt en elke keer ontbreken er wel mensen. Als ik je opmerking over Makaay zo moet opvatten dat jij het liefst op dit EK met Makaay als spits zou spelen, geeft dat voor mij wel aan dat je er weinig kijk op hebt.
Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat als je Makaay niet meeneemt, je dus een betere voorhoede hebt dan eentje met Makaay. Daar komt dan automatisch de lat te liggen voor de trainer. Verder lijkt mij Makaay veel beter in een dominant aanvallend combinerend elftal dan Van Nistelrooij of Huntelaar. Niet omdat hij beter is dan Van Nistelrooij maar omdat hij geschikter is. Hij is immers heel balvast, sterk en heeft meer technische klasse en een goed overzicht.

Maar hij heeft een lelijke kop en volgens de beeldvorming is het nog steeds "Das Phantom", de speler die je de hele wedstrijd niet ziet terwijl bij Feijenoord en bij Bayern de hele aanval vaak om hem heen draaide. Een veel mindere pr dan Van Nistelrooij dus. En het gaat voor het Nederlands elftal alleen maar om beeldvorming. Wat spelers daadwerkelijk laten zien speelt slechts zijdelings mee.

Een ingespeeld team krijgen is wel een utopie als je het elftal én de selectie 3 jaar lang door mekaar blijft husselen en dan ook nog spelers op een positie zet waar ze zich niet thuisvoelen. Van Basten heeft er echt alles aan gedaan om het elftal niet ingespeeld te laten. Dan moet alles in de toernooivoorbereiding zelf nog gebeuren, dat is aan de korte kant, maar hij kon in het Duitsland ook niet.
quote:
Over de verdediging ben je zeer mild, met zo'n matige verdediging als de onze zou het een regelrecht wonder zijn om een titel te halen. Daarom zijn we ook sowieso geen titelkandidaat, maar een outsider. Zeker vijf ploegen hebben beter materiaal, twee daarvan zitten in onze poule.
Er zijn altijd ploegen met beter materiaal, Nederland is te kleine voor een brede selectie en er zitten altijd een paar zwakke schakels tussen. Nederland wist daarvoor altijd te compenseren door beter samen te spelen. Het blijft een zwak punt, maar als je bal goed rondtikt en in de ploeg houdt en veel aanvalt, komt je tegenstander niet zo snel en zo vaak aan je zwakte toe. De kracht van een elftal is niet de optelling van de kracht van de spelers, kijk maar naar teams van Hiddink, van Rehhagel, van Beenhakker, Bilic, Mulitinovic, Klinsmann, Brückner. Tjechië heeft ook altijd maar een paar toppers, de rest is middelmaat of minder.
quote:
Ik kan me van Van Basten voorstellen dat hij het vreemd vindt dat iemand die geen basisplaats heeft vrijaf vraagt voor een interland. Een gemiste kans om Van Basten te overtuigen. Van Basten gaat zeker niet altijd perfect met spelers om, maar ik vind dit overdreven van Seedorf.
Seedor is denk ik van mening dat hij een bijdrage kan leveren als dominante middenvelder, reserve dominante middenvelder en dominante persoonlijkheid. Hij heeft zo onderhand een beeld van zijn eigen kwaliteiten en zwakke punten, en hij ziet dat Van Basten hem niet op zijn kwaliteiten gaat gebruiken maar zijn zwakheden wel bloot komen te leggen. Dan heeft hij dus goede redenen om aan te nemen dat hij geen positieve bijdrage zal kunnen leveren, en dus gaat hij niet. Als Van Basten het niet snapt moet er één de wijste zijn.
pi_58666765
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:03 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Zou hem wel voor je in willen scannen maar ik heb geen scanner
Zoveel moeite hoef je nou ook niet weer te doen joh.

Luister vanavond wel naar de NOS
pi_58667014
Staan ook filmpjes online waarin hij uitlegt geeft
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:49:43 #63
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58667272
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 07:48 schreef Steeven het volgende:
Ik vind het zonde, want ik had Seedorf graag mee zien gaan. Ik kan zijn keuze begrijpen, maar ik denk dat het dieper ligt dan enkel het gerucht dat hij geen basisplaats/speeltijd gegarandeerd krijgt. Volgens mij eist hij niet zoiets, maar hebben hij en Van Basten gewoon op persoonlijk vlak een hekel aan elkaar.
Van Basten heeft volgens mij een hekel aan iedereen die zijn carrière probeert te overtreffen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:50:38 #64
176916 Karrs
2007-2017
pi_58667303
-edit- zucht. Nm.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:50:46 #65
199339 MrSelecta
Looie Dakduvel
pi_58667304
Heb er gemengde gevoelens over.

Enerzijds is het geen wereldramp dat Seedorf niet meegaat, met een Van der Vaart, Sneijder en Van Persie is er nog genoeg kwaliteit over.
En 4 andere bondscoaches hebben Seedorf niet kunnen laten renderen in Oranje, ligt voor een groot gedeelte ook aan hem zelf.

Anderzijds denk ik dat we hem vooral gaan missen tegen Italië. Zijn ervaring met het Italiaanse voetbal zullen we hard nodig hebben.
I don't have a girlfriend, but I do know a woman who gets mad everytime I say this.
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:23:06 #66
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58667951
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Van Basten heeft volgens mij een hekel aan iedereen die zijn carrière probeert te overtreffen.
en dan zeker bij milan, daar waar seedorf echt bij de familia hoort
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:49:16 #67
30220 Barca
pi_58668420
Die vervelende clown!
pi_58796632
IK WOU NOG EVEN WAT ZEGGEN EN IK WEET NIET OF DIT AL GEZEGD IS MAAR GOED!!!!!!!!
IK WOU NOG EVEN WAT ZEGGEN EN IK WEET NIET OF DIT AL GEZEGD IS MAAR GOED!!!!!!!!

De onzin en mediahype rond Seedorf moet stoppen!!! NU!! Hij heeft nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld voor het Nederlands elftal. Dick Advocaat had hem gepasseerd. Hiddink had hem gepasseerd.
Rijkaard had hem gepasseerd. van Gaal had hem gepasseerd.

Daar maakte de media ook nooit een probleem over. Maar nu opeens wel? Hadden jullie ooit iets van Seedorf gehoord in de eerste 2 jaar onder van Basten? En voordat hij op voetbal insite kwam moest het hele volk hem niet. Nadat hij op voetbal insite is geweest werd hij opeens op handen gedragen? Sodemieter toch op man.

Ik moet hier gewoon echt even van Basten verdedigen. Je mag tegenwoordig niet eens een speler op de bank laten anders komt hij in opstand. Als je kijkt naar Spanje, Italie en Frankrijk die laten ook allemaal vedettes achter. Maar hier in Nederland worden die vedettes de hele tijd gepushed en gehyped zodat ze gaan denken "hey ik ben inderdaad de beste speler in de wereld en uit de geschiedenis. Ik hoef dit niet te pikken!". En als er een volgt dan volgt gelijk de andere. Dit heet een kettingreactie. Die allemaal ingang is gezet door de media en het volk. Heeft niets met van Basten te maken. Daar kan geen enkele topcoach tegenop
pi_58797700
quote:
[b]Op woensdag 21 mei 2008 09:46 schreef dieselnoi het volgende:
Ik moet hier gewoon echt even van Basten verdedigen. Je mag tegenwoordig niet eens een speler op de bank laten anders komt hij in opstand. Als je kijkt naar Spanje, Italie en Frankrijk die laten ook allemaal vedettes achter. Maar hier in Nederland worden die vedettes de hele tijd gepushed en gehyped zodat ze gaan denken "hey ik ben inderdaad de beste speler in de wereld en uit de geschiedenis. Ik hoef dit niet te pikken!".
Je beschrijft nu die situatie met Van Nistelrooij. Die heeft zijn zaakwaarnemer met Van Basten laten onderhandelen over zijn basisplaats. Daar is Van Basten in meegegaan.

Seedorf heeft nooit een basisplaats geëist, en zijn beschikbaarheid nooit afhankellijk gemaakt van beloftes van de trainer en nooit stennis gemaakt als hij op de bank zat. Hij ziet hoe de trainer hem wil gebruiken, en stelt vast dat het op die manier geen zin heeft om mee te gaan.
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:38:53 #70
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_58797763
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:46 schreef dieselnoi het volgende:

De onzin en mediahype rond Seedorf moet stoppen!!! NU!! Hij heeft nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld voor het Nederlands elftal. Dick Advocaat had hem gepasseerd. Hiddink had hem gepasseerd.
Rijkaard had hem gepasseerd. van Gaal had hem gepasseerd.

Daar maakte de media ook nooit een probleem over. Maar nu opeens wel? Hadden jullie ooit iets van Seedorf gehoord in de eerste 2 jaar onder van Basten? En voordat hij op voetbal insite kwam moest het hele volk hem niet. Nadat hij op voetbal insite is geweest werd hij opeens op handen gedragen? Sodemieter toch op man.

Ik moet hier gewoon echt even van Basten verdedigen. Je mag tegenwoordig niet eens een speler op de bank laten anders komt hij in opstand. Als je kijkt naar Spanje, Italie en Frankrijk die laten ook allemaal vedettes achter. Maar hier in Nederland worden die vedettes de hele tijd gepushed en gehyped zodat ze gaan denken "hey ik ben inderdaad de beste speler in de wereld en uit de geschiedenis. Ik hoef dit niet te pikken!". En als er een volgt dan volgt gelijk de andere. Dit heet een kettingreactie. Die allemaal ingang is gezet door de media en het volk. Heeft niets met van Basten te maken. Daar kan geen enkele topcoach tegenop
Als hij geen fatsoenlijke prestaties weet neer te zetten, hoe komt het dan dat hij toch tot 78 interlands is gekomen? En dat hij in deze 78 interlands is gelukt om 11 keer te scoren. Een aardige gemiddelde voor een aanvallende middenvelder die meestal vanaf de bank begint.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_58798868
Ik weet niet hoe het komt dat hij zoveel interlands heeft maar dat zegt ook niet alles. Al die invalbeurtjes tellen ook namelijk mee. En ter vergelijking Kluivert en Davids heeft er ook iets van 80 maar spelen al 4 jaar niet meer voor het Nederlands elftal. Dus hoe goed is dat aantal nou?

Hij is gewoon gepasseerd door alle bondscoaches die hij gehad heeft. Maar het ergste vind ik dat in het eerste 2 jaar van van Basten hoorde je nog niets over Seedorf. Toen werd hij ook niet geselecteerd. Maar nu ineens is het zo een hype geworden.
pi_58799170
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:29 schreef dieselnoi het volgende:
Ik weet niet hoe het komt dat hij zoveel interlands heeft maar dat zegt ook niet alles. Al die invalbeurtjes tellen ook namelijk mee. En ter vergelijking Kluivert en Davids heeft er ook iets van 80 maar spelen al 4 jaar niet meer voor het Nederlands elftal. Dus hoe goed is dat aantal nou?
Heel goed hoor, zeker als je in aanmerking neemt dat hij ook de laatste vier jaar nauwelijks is opgeroepen, terwijl dat de beste jaren van zijn carriere zijn.
quote:
Hij is gewoon gepasseerd door alle bondscoaches die hij gehad heeft. Maar het ergste vind ik dat in het eerste 2 jaar van van Basten hoorde je nog niets over Seedorf. Toen werd hij ook niet geselecteerd. Maar nu ineens is het zo een hype geworden.
Eerst was Van Basten met zijn Boateng en Landzaat de hype. Als Van Basten dan niks laat zien en Seedorf de sterren van de hemel speelt begint dat te schuren.

Ik vind ook dat Seedorf weinig interlands echt goed gespeeld heeft en dat het altijd lastig is om hem goed te gebruiken. Seedorf heeft naast zijn kwaliteiten namelijk ook zijn beperkingen. Alleen speelde hij bij zijn club de laatste jaren erg goed, hij heeft zich ook gewoon behoorlijk ontwikkeld. Maar qua vedetteneigingen en bankzitten staat hij er veel beter op dan bijvoorbeeld Van Nistelrooij, van wie dat allemaal wel gepikt wordt terwijl die veel en veel minder presteert.
pi_58800316
Altijd wel grappig dat sommige mensen durven te beweren dat Seedorf een slechte speler is en dat Seedorf niet bij het Nederlands elftal zou passen.
Seedorf is ten eerste een speler die kan bogen op een fantastisch palmares. Hij won 3 keer de CL met 3 verschillende clubs, wat een unicum is. Daarnaast heeft hij ongelofelijk veel kwaliteiten.
Hij heeft zoveel overzicht, inzicht, techniek en hij presteert vaak gewoon heel goed. Hij kan als één van de weinigen echt goed kaatsen bij het Nederlands elftal. Hij weet wanneer hij het tempo moet opschroeven en wanneer het rustiger moet worden gespeeld.
Er zijn bij het Nederlands elftal onder Van Basten wedstrijden bij geweest, waarin hij in het veld kwam en er gelijk een hele verbetering te zien was. Hij kan wél een bal goed aannemen, een bal vasthouden en versnellen waar nodig.
Seedorf en meeverdedigen? In de eerste plaats staat hij er voor om de ploeg van aanvallende impulsen te voorzien. En in de tweede plaats vind ik het allemaal wat overdreven, want als mensen goed kijken naar het meeverdedigen van Seedorf, zullen die mensen ook zien dat Seedorf zo met zijn mannetje meeloopt dat die vaak de pass terug moet geven en de tegenstander dus niet of niet veel zijn opgeschoten.
Onnodig felle tackles maken op het veld op momenten dat het helemaal niet hoeft. Nee, zo'n speler is Seedorf niet. Dat hoeft ook helemaal niet.
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:03:59 #74
30220 Barca
pi_58801885
Seedorf was al bij de aanstelling van Van Basten onderwerp van gesprek. Bassie zou Seedorf niet wensen i.v.m. diens filmsterrengedrag.

De roep om Seedorf werd luider omdat oranje onder Bassie maar slecht blijft spelen. Komt ook nooit goed.

In oranje was Seedorf vaak ongelukkig. Was het niet zijn spel dan was het wel het gedrag van het publiek. Clarence was en is de nationale pispaal. En al die hypocrieten die kortgeleden zeiden dat Seedorf zo'n aardige gozer was geworden (hij is nooit veranderd), die zeiken hem nu weer af.

Seedorf had in oranje nooit de rol die bij hem past. Hij won 4 Europacups met 3 verschillende teams omdat hij bij zijn clubs goed wordt gebruikt. En betere spelers om zich heen heeft.

Met zijn ervaring en leiderschapskwaliteiten had hij van waarde kunnen zijn. Helaas is onze bondscoach een clown die niet met mensen kan omgaan.
pi_58802282
Graag dat filmsterrengedrag staven voorbeelden...of je nu wel of niet van de voetballer Seedorf houdt....Seedorf is een beschaafde jongeman die altijd en netjes de pers te woord stond/staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')