Ze staan momenteel 300 stemmen achter dusquote:Beste museumstoomliefhebbers,
Bij deze wil ik jullie allemaal oproepen om te stemmen voor de VSM. We hebben alle stemmen nodig die we kunnen krijgen om de Louise de Brauwprijs van de gemeente Apeldoorn te winnen.
Deze prijs bedraagt ¤ 2500,=. De VSM heeft al jaren geen bijdragen gehad, we kunnen een extraatje goed gebruiken.
Om te stemmen klik je op de volgende link: http://www.apeldoorn.nl/verschilmakers Klik vervolgens op stem mee, en klik dan natuurlijk op de VSM!
Je kunt per computer maar 1 x stemmen.
dus zo veel mogelijk pc stemmen,
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn geen cijfers over het aantal ATB-remmingen per jaar. Alleen de keren dat het gevaar oplevert, zoals het passeren van een rood sein na een remming worden genoteerd.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:29 schreef Dammie het volgende:
Hebben jullie de EK trein, de oranje ICE van de NS al gezien? op treinennieuws.nl staat de neus afgebeeld.
EDIT:
hierbij ook de foto, van Wietze Boersma, hier afgebeeld:
[ link | afbeelding ]
"grofweg 96"?quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:26 schreef UncleSam het volgende:
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.
Dat zijn de geregistreerde ja. Het echte aantal ATB remmingen is er een veelvoud van. Alleen zorgen de meeste remmingen er niet voor dat of de dienstregeling verstoord wordt of dat er gevaar is.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:26 schreef UncleSam het volgende:
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.
Intressant dubbele 3 assige onderstelquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:07 schreef sander89 het volgende:
Zag laatste loc rijden die ik nog niet kende, dus effe gezocht en gevonden wat het is.
Is de Voith Maxima 40 CC een dieselhydraulisch loc, volgens mij nog aardig onbekend in NL.
[ afbeelding ]
Weet niet wat ik er van moet vinden, mooi is die niet maar echt lelijk ook weer niet.
Ooow werk jij bij Prorailquote:
Ik vind het wel een vette locquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Intressant dubbele 3 assige onderstel, wel Diesel. Dat vind ik een erg punt met de komst van de betuweroute had ik toch wel 25 / 15 / 1,5 kV locs verwacht voor het werk.
En bij Winterswijk, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Almelo, Zwolle, Rotterdam, Breda en Schipholquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
En waarom de treinen bij Eindhoven bijna altijd vertraging oplopen?![]()
Hele spoor net van NL bedoel jequote:Op donderdag 22 mei 2008 19:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En bij Winterswijk, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Almelo, Zwolle, Rotterdam, Breda en Schiphol
Dat had-ie nou niet moeten zeggen iddquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:12 schreef Willy84 het volgende:
Ooow werk jij bij Prorail![]()
Weet je dan toevallig ook waarom je voor Amersfoort altijd moet wachten voor een rood sein?
Waarom de stroomstoringen bij Utrecht zijn iederen keer?
Waarom ze goederentreinen eerder laten vertrekken zodat ik in de intercity met stoptreinsnelheid ga?
Waarom ze de wissels op zomertijd hebben gezet?![]()
Ik heb nog veel meer vragen
Nu op DJ achtige praktijken op het antwoord wachtenquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat had-ie nou niet moeten zeggen idd
Gaafquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen tot en met zondag treinen rond kopenhagen![]()
Dat moet wel lukken, Alexquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga solliciteren als manager bij prorail. Ik kan niks, ik wil niks, ik weet niks, ik doe niks, ik wil veel geld verdienen en veel vrij zijn.
Copycatquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen tot en met zondag treinen rond kopenhagen![]()
Jammer. Er mist nog wat.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga solliciteren als manager bij prorail. Ik kan niks, ik wil niks, ik weet niks, ik doe niks, ik wil veel geld verdienen en veel vrij zijn.
Ik ben mod op fok, dan hoef ik dat er toch niet apart bij te vermelden? Leek me duidelijk dat ik aan die kwalificaties al voldoeedquote:Op donderdag 22 mei 2008 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jammer. Er mist nog wat.
Ik wil graag reizigers pesten
Ik wil graag om me heen in het rond blaffen hoe goed ik alles wel weet, ook al mag ik alleen maar koffie rondbrengen.
Oh ja, goed punt. En hang voor de zekerheid even een bordje om je nek met "Ik deug nergens voor"quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben mod op fok, dan hoef ik dat er toch niet apart bij te vermelden? Leek me duidelijk dat ik aan die kwalificaties al voldoeed
Die is de LUL, sterkte kerel, je zult het nodig hebbenquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:07 schreef UncleSam het volgende:
Ik kan het cijfer niet garanderen nee, en dit zijn dus alleen geregistreerde ATB remmingen, het kan zijn dat er perongeluk andere incidenten in de zoekquerie zijn gevallen, maar van wat ik kan zien klopt het aardig.
Ik werk bij ProRail
TE LAAAAAAAAAAAATquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:03 schreef UncleSam het volgende:
Zal ik er dan maar gelijk bij zeggen dat ik niet ga over verkeersleiding, seinen, storingen, bla die bla.
je bent de 1guy1brush van Prorail, en maakt de WCs schoon?quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:03 schreef UncleSam het volgende:
Zal ik er dan maar gelijk bij zeggen dat ik niet ga over verkeersleiding, seinen, storingen, bla die bla.
ah ok heel hartelijk thanx!(Y) nu zie ik dat de trein op de heenweg (Duivendrecht - Ede/W) over Utrecht/stopbus gaat (reisplanner NS). maar krijg ik geen gezeik met conducteurs als ik mijn alternatieve route over Amersfoort neem?quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet de NS geloven, want er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht dit weekend, maar het kan zijn dat het stukje tussen Driebergen en Utrecht de NS bus te nemen en dan vanaf daar je treinreis te vervolgen, sneller is dan omreizen via de kippenlijn
Kan wel zijn, maar voorlopig ga ik voor iets wat NAAST heet station ligt, en waar jij alleen maar naar kon kijkenquote:
Tivoli bedoel je? Ben ik in 2005 al in geweestquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan wel zijn, maar voorlopig ga ik voor iets wat NAAST heet station ligt, en waar jij alleen maar naar kon kijken![]()
![]()
Jij werkt op de afdeling P&Oquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:03 schreef UncleSam het volgende:
Zal ik er dan maar gelijk bij zeggen dat ik niet ga over verkeersleiding, seinen, storingen, bla die bla.
Cool! Ik woon ook bij Amsterdam Amstelquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:00 schreef ghizzer het volgende:
gassies, morgen reis ik van Doetinchem naar Amsterdam Amstel en zaterdag van Amsterdam Amstel naar Ede-Wageningen (retour). Ben van plan om rond een uur of 10 's avonds weer van Ede-Wageningen naar Amsterdam Amstel te reizen. 9292ov.nl geeft aan via Utrecht, maar NS (zonder dat ik de verklaring vinden kan) via de kippenlijn en dan Amersfoort/Duivendrecht. Wie moet ik geloven volgens jullie? thanx alvast voor de info! (oh ja, zondag ga ik dan weer van Amsterdam Amstel naar Doetinchem, nog niet gemeldde werkzaamheden gepland?)
quote:7. Ik heb een treinkaartje gekocht en afgestempeld voorafgaand aan de reis. Nu is de trein (door technische storing) niet geweest. Kan ik mijn geld terug ontvangen?
Nee, er wordt geen restitutie verleend. Technische storing en/of treinuitval door onverwachte (weers)omstandigheden vallen niet onder de aansprakelijkheid van Arriva. Tevens is vergoeding van een deel van de abonnementskosten niet mogelijk.
Volgens http://de.wikipedia.org/wiki/Voith_Maxima :quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een vette locziet eruit alsof ie wel een aardig sleepje kan hebben
![]()
Weet alleen niet welk bedrijf hem heeft besteld en hoeveel?
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebbenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:10 schreef dennistd het volgende:
er staat:
Mitte Februar 2008 sind 77 Exemplare der Maxima bestellt.
volgens mij wordt daar toch echt mee bedoelt dat er tot half februari 77 zijn besteld (in het totaal dus)
hmmmkayquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:51 schreef Zug-Chef het volgende:
in het geile [..] Grou-Jirnsum:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |