quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 07:49 schreef crx-boy het volgende:[..]
volgens mij alleen als je meer dan 160 uur krijgt uitbetaald!
ik weet het niet precies want ik kom daar nooit aan!
Nee hoor, ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van de FAQ.
Accounting Plaza past waarschijnlijk een “bijzonder tarief” toe op die uren. Dat % bijzonder tarief staat ergens op je loonstrook. Dat kan betekenen dat je werkgever in plaats van je gebruikelijke 32% (voorbeeld) 42% berekent. Dan houdt je werkgever inderdaad meer belasting/premies in van je TVU. Wanneer je aangifte gaat doen, wordt er geen onderscheid gemaakt tussen uitbetaalde uren of je gewone loon.
Je overuren worden, samen met je normale maandelijkse loon opgeteld en over dat bedrag zul je worden afgerekend volgens de bekende belastingschijven.Blijkt dan dat je werkgever teveel aan premies/belastingen heeft ingehouden (oftewel: voorgeschoten), dan ontvang je dat terug.
Uiteindelijk betaal je dus niet méér belasting over je overuren. Dit geldt trouwens ook voor je vakantiegeld. Als je nou in een jaar ineens heel veel meer gaat verdienen dan in een voorgaand jaar wil het nog wel eens voorkomen dat je % bijzonder tarief te laag staat, waardoor je bij je belastingaanslag ineens moet gaan betalen..